winczako Zgłoś #121 Napisano 8 Stycznia 2018 Już wszystko zorganizowane. Tak że dziękuję za chęci ;-). Paszczur będzie w czwartek wyrobiony ;-). Sprężyny będą 2, jakieś tam łożyska amortyzatorów, klocki, tarcze, oleum, filtry, zbieżność. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkopl7 Zgłoś #122 Napisano 16 Lutego 2018 Na wstępnie chciałbym się przywitać. Tak wiec Dzień Dobry wszystkim. Posiadam Passata B6 3.2 Vr6 2010r. z zawieszeniem DCC. Mój problem to niemiłosiernie stukające zawieszenie nawet na najmniejszej nierówności nawierzchni. Jadąc np. po lekkiej nierównej drodze słychać głuche pukania w rytm bujającego się auta. (armortyzującego). W zawieszeniu zostało wymienione łączniki stabilizatora i główne tuleje wahacza oraz prawe łożysko amortyzatora wraz z poduszką. Stuki nadal występują. Sytuacja jest na tyle dziwna ze zmiana trybu jazdy nie powoduje zmian częstotliwości stukania (comfort, sport, normal). Drugą ciekawostką jest to ze po pod lewarowaniu lewego przodu auta stukanie ustaje na kilka kilometrów. Wystarczy tylko podnieść i opuścić i jest nagle cisza. Na stacji diagnostycznej zawieszenie nie wykazuje żadnych widocznych luzów, amortyzatory ponad 80 % sprawności. Auto nie nurkuje itp. prowadzi się stabilnie. Jeden z mechaników obstawia właśnie amortyzatory, chciałbym być pewien, że jak wymienię amorki to będzie dobrze ale On nie daje mi takiej pewności a jak wiadomo koszt to przynajmiej 2200 zł. Prosiłbym Was o jakieś porady co można jeszcze sprawdzić. PS. Jak jest na dworze mokro to także jest lepiej mniej słychać pukanie oraz jak jeździe się szybciej ponad 90 km/h. Najbardziej odczuwalne to jest w przedziałach prędkości miastowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nato Zgłoś #123 Napisano 12 Kwietnia 2018 Hej. Odgrzewam zamiast zakładać nowy temat. Passat CC z DCC na jakiś obniżających sprężynach ABT ( auto było na 20" robione przez ABT w Holandii ). Chce zmienić na standardowe. Czy każde podejdą pasujące do CC ,czy muszę być jakieś specjalne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #124 Napisano 13 Kwietnia 2018 Tak naprawdę każde, ale auto może dziwnie stać, jeśli nie dobierzesz odpowiednich twardości. Odezwij się do mnie na priv żebym nie zapomniał to wieczorem podam tu jakie kropkowanie sprężyn powinno być do CC z DCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nato Zgłoś #125 Napisano 13 Kwietnia 2018 Napisałem wiadomość prywatną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #126 Napisano 18 Kwietnia 2018 I jaki kolor powinien być na sprezynach ?:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #127 Napisano 18 Kwietnia 2018 Już piszę co i jak. Twardość sprężyn dobieramy na podstawie kodów wyposażenia. Na początek to co ja mam w swoim aucie. Przód 3C0411105B Tył 1K0511115CA A teraz jak sprawdzić jakie sprężyny powinniśmy mieć w aucie Na wlepie w książce serwisowej lub w bagażniku szukamy kodów wyposażenia. (to nie jest moja wlepa, to tylko przykład ) Przechodzimy do ETKI i w niej szukamy sprężyn właściwych dla powyższych indeksów: (wszystkie sprężyny na poniższych obrazkach są przeznaczone dla aut z DCC) OŚ PRZEDNIA OŚ TYLNA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #128 Napisano 18 Kwietnia 2018 @mkpol Czasami jest jeszcze jeden kod zaczynający się od "G" ale będzie on również podany na wklejce (na tej przykładowej jest G61 oznaczający DCC ale mogą być też inne z tego co widziałem w ETKA). To tak aby doprecyzować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #129 Napisano 18 Kwietnia 2018 @radekrp90 ten temat jest tylko o sprężynach do DCC, więc co do zasady dotyczy kodu wyposażenia G61. Samochody ze zwykłym zawieszeniem mają kody G60 i G62 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #130 Napisano 18 Kwietnia 2018 @mkpol Racja - przeoczyłem, że to tylko o DCC. Jedyne co mogę dodać to dla CC jest rozgraniczenie na wersję kanapy tylnej dla tylnych sprężyn ale to raczej drobiazg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamil1993 Zgłoś #131 Napisano 18 Kwietnia 2018 Wie ktoś jaka cena sprężyn na przód jest w serwisie?? Pytam poniewaz na internecie sa rozne zamienniko do wyzej podanego numeru sprezyn lecz w większości przypadków maja one inne długości oraz stopień twardości. U siebie mam zamienniki jakies wsadzone i komfort jazdy zmienil sie drastycznie na minus.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #132 Napisano 18 Kwietnia 2018 http://www.sklep.motorpol.pl/sklep Tutaj możesz sobie sprawdzić ceny 38 minut temu, radekrp90 napisał: to dla CC jest rozgraniczenie na wersję kanapy tylnej dla tylnych sprężyn Jak chodzi o sprężyny tylne, to podstawowe rozgraniczenie jest na dwu- i czteronapęd. Poza tym oczywiście, tak jak napisałeś, na 4 i 5 osób, na wersję z kołem zapasowym i zestawem naprawczym. I pewnie jeszcze kilka innych sądząc po liczbie wariantów :). Aczkolwiek nie wiem czy występuje kombinacja 4x4 + DCC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #133 Napisano 18 Kwietnia 2018 Tak na pierwszy rzut oka to problem jest w silentblokach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #134 Napisano 18 Kwietnia 2018 Po kliknięciu na wahacz przerzuca na wybór FWD/4M więc to tylko kwestia wagi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #135 Napisano 30 Kwietnia 2018 Podpinam się pod temat. U mnie ta sama sytuacja z tym głuchym stukaniem. Dziś kazało się, że drążek stabilizatora do wymiany za ponad sześćset złotych. Miesiąc temu samochód był na badaniu technicznym i prosiłem żeby szczegółowo sprawdzić zawieszenie. Niczego diagnosta nie wykrył. A tu taka niespodzianka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #136 Napisano 12 Maja 2018 Czesc, W moim pasku z zawiasem DCC jest to samo. Dodam ze w zeszlym roku wymienilem wszystkie gumy i amortyzatory skretu z przodu. Niedlugo sciagam zawieszenie do pomiaru sprezyny i zamawiam amortyzatory oraz sprezyny. Jezeli sie poprawi to dam znac. Wracam do tematu, pojechał na warsztat aby zrealizować stuki i okazało się że stuki są na przekładni. Sposób sprawdzenia: samochód na kanał i podnieść na kobyłkach. Jeden siedząc w aucie wykonuje szybkie, krótkie ruchy a drugi na dole łapie oba drażni kierownicze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #137 Napisano 12 Maja 2018 Dnia 18.04.2018 o 21:55, mkpol napisał: http://www.sklep.motorpol.pl/sklep Tutaj możesz sobie sprawdzić ceny Jak chodzi o sprężyny tylne, to podstawowe rozgraniczenie jest na dwu- i czteronapęd. Poza tym oczywiście, tak jak napisałeś, na 4 i 5 osób, na wersję z kołem zapasowym i zestawem naprawczym. I pewnie jeszcze kilka innych sądząc po liczbie wariantów :). Aczkolwiek nie wiem czy występuje kombinacja 4x4 + DCC POtwierdzam ze występuje kombinacja 4x4 + dcc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikromekanikk Zgłoś #138 Napisano 12 Maja 2018 MKPOL, szcun dla Ciebie za swietny opis. Ja osobiście nie mogę zrozumieć jak to możliwe ze np. sprężyny 3C0411105C w zależności od producenta mają rozną wysokość, średnicę i nawet mogą różnić się grubością drutu. Czy ktoś to potrafi wytłumaczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #139 Napisano 13 Maja 2018 Patrz na Sachs i Monroe (jeśli są), bo oni produkują w głównej mierze zawieszenie na 1-szy montaż. Przynajmniej tak mi się wydaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
EXO Zgłoś #140 Napisano 6 Czerwca 2018 Witam, borykam się z tym samym problemem od ponad roku i nie mogę dojść co tak dudni i najlepsze jest to że w rytm obracanego koła. Opony wymienione były na nowe, amorki nowe, łapy wahacza nowe + gumy + końcówki drążków + łożyska można powiedzieć że prawie wszystkie elementy amortyzujące, nawet półosie wraz z przegubami i dalej du..a. Prócz poduszki silnika i skrzyni. A czy nasila się to np: w koleinach, przy bardziej obciążonym aucie, po ujechaniu dłuższego odcinka trasy u mnie tak się dzieje i tak naprawdę nie mam już pomysłu co może być nie tak. Jak uporasz się z problemem to odpisz na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach