Skocz do zawartości
ecoMycie

Chłodzenie silnika i turbiny - CFFB 2.0TDI CR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam do Was pytanie czy w w/w silniku turbina jest chłodzona cieczą? Jak się zachowuje to chłodzenie? Działa jeszcze w trakcie chodzenia a później elektryczna pompka kontynuuje prace po zgaszeniu silnika? Jak długo ewentualnie działa?

Oraz dziwnie zachowują się u mnie wentylatory, po przejechaniu krótkiego odcinka gdzie nie zagrzeje się płyn chłodzący czasami - nie zawsze - uruchamiają się oba naraz i dość długo "chłodzą"... czy to normalne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina nie jest chłodzona cieczą. W sumie olej to też ciecz, ale chyba nie o to Tobie chodzi. Wentylatory działają podczas wypalania dpf i to jest normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, lysy78_03 napisał:

Turbina nie jest chłodzona cieczą. W sumie olej to też ciecz, ale chyba nie o to Tobie chodzi. Wentylatory działają podczas wypalania dpf i to jest normalne.

Dlaczego zrezygnowali z chłodzenia cieczą turbiny? W dużo mniejszych silnikach montują takie rozwiązanie...

DPF wypala się mimo nierozgrzania silnika? O.o 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Można tak uznać, że dpf wypala się mimo niskiej temp silnika. A to dlatego że silnik został zgaszony podczas procesu wypalania (i to pewnie kilka razy). I jeśli dalej owy proces będzie przerywany to najpierw zaświeci się kontrolka na zegarach, a następnie auto przejdzie w tryb awaryjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ani nie przejdzie w tryb awaryjny ani nie zapali się kontrolka. Kontrolka się zapali jak będzie do wymiany 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oj chyba nie do końca tak będzie

ja miałem uwalony czujnik temperatury i już kilka razy zaświeciła sie kontrolka na blacie DPF.

pierw jeden czujnik wymieniłem koło filtra paliwa a potem drugi pod przepływówką, potem jazda żeby spełnić wymogi wypalenia DPF i kontrolka zgasła .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności