RysiekOchucki Zgłoś #1 Napisano 3 Stycznia 2018 (edytowane) Witam ! Wymieniam niedługo przednia szybę w aucie. Chyba zrobię to za gotówkę i różnica pomiędzy oryginałem a zamiennikiem to 800 pln . Według Pana z serwisu VW różnica między obiema szybami to tylko znaczek Vw i brak możliwości reklamowania zamiennika gdy się szyba „rozwarstwi” Siedzę sobie i tak się zastanawiam czy mi ten znaczek VW potrzebny. Edytowane 3 Stycznia 2018 przez RysiekOchucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #2 Napisano 3 Stycznia 2018 Z tą gwarancją to chyba w błąd wprowadza. Producent szyby chyba tak czy inaczej daje gwarancję na swój produkt więc czy rozwarstwi (jeśli w ogóle to nastąpi) szyba OEM-VW czy OEM bez znaczka to naprawa na gwarancji tak czy inaczej powinna nastąpić. Problem jest tylko taki, że zapewne w przypadku szyby z VW będzie to może lekko szybsze i "przyjemniejsze" ale to, i tak nie argument według mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #3 Napisano 3 Stycznia 2018 Szyba podgrzewana jest tylko oryginał, ja wymieniłem w firmie z szybami i mam znaczek VW. Różnica tylko taka, że kiedyś miałem 4 a teraz mam 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RysiekOchucki Zgłoś #4 Napisano 3 Stycznia 2018 No właśnie że obie są ogrzewane - tak przynajmniej mi tutaj mówią. Na co gwarancję można stracić wymieniajac szybę poza siecią VW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #5 Napisano 3 Stycznia 2018 O tym zapomniałem - w zamienniku nie ma tej szyby w wersji "bezprzewodowej". Przynajmniej do nie dawna tak było - zamienniki były z drutami ale może coś się zmieniło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2018 Warto też dodać, że przednia szyba jest elementem konstrukcyjnym pojazdu, a więc wpływa na sztywność nadwozia. Potencjalnie producent może odmówić naprawy gwarancyjnej w przypadku wystąpienia innych problemów z autem. Może też zmienić się poziom bezpieczeństwa podczas wypadku itd. jeśli zamiennik będzie gorszy pod jakimś względem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2018 To już dość luźne dywagacje. Jeśli mowa o S.Gobain lub Pilkington można przyjąć, że to jakość rzeczywiście porównywalna z oryginałem na 1-szy montaż. No chyba, że proponują coś pokroju Nord-Glass - wtedy faktycznie był się nie zastanawiał i brał OEM z ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
keneida Zgłoś #8 Napisano 10 Stycznia 2018 jeżeli zacznie ci coś rdzewieć w okolicach szyby to też będą wmawiać, że to wina tego co wymieniał. Kiedyś zmieniałem przednią w octavii w serwisie szyb niby lepszym (opinie z różnych miejsc) na pilkingtona i dobrze zrobili i szyba też dobra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RysiekOchucki Zgłoś #9 Napisano 10 Stycznia 2018 Żeby była jasność . Ten zamiennik to propozycja „Dealera VW” nie jakiegoś specjalisty od szyb. Ale koniec końców zrobię naprawę z auto casco także będzie ze znaczkiem VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur70 Zgłoś #10 Napisano 15 Stycznia 2018 (edytowane) Dnia 4.01.2018 o 21:21, Tobol napisał: Warto też dodać, że przednia szyba jest elementem konstrukcyjnym pojazdu, a więc wpływa na sztywność nadwozia. Potencjalnie producent może odmówić naprawy gwarancyjnej w przypadku wystąpienia innych problemów z autem. Może też zmienić się poziom bezpieczeństwa podczas wypadku itd. jeśli zamiennik będzie gorszy pod jakimś względem. Małe sprostowanie. Nie chcę się wymądrzać ale szyba nie jest elementem konstrukcyjnym , który usztywnia nadwozie tym bardziej że jest montowana na klej elastyczny. Nadwozie samo w sobie musi być na tyle sztywne aby wklejona szyba nie pękła w wyniku pracy tego nadwozia Edytowane 15 Stycznia 2018 przez Artur70 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tobol Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2018 @Artur70 Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Możesz podać jakieś źródła? Niezależnie co budujesz (samochód, a może dom) wiele elementów, które z pozoru wydają się być nieistotne mogą mieć duży wpływ na całą konstrukcję. Np. kolejność warstw w stropie może mieć ogromny wpływ na akustykę od dźwięków uderzeniowych (nawet 2-3x zwiększenie głośności), a w samochodach takim przykładem może być przednia szyba. Owszem, w jednym kierunku jest ona bardzo krucha ale w pozostałych dwóch już nie i jest w stanie przenieść bardzo duże naprężenia. Klej elastyczny jest potrzebny ze względu na np. różną rozszerzalność temperaturową materiałów ale tutaj znowu - w jednym kierunku kleju będzie 2 cm, a w innym 1,5m i wtedy może przenieść spore naprężenie. W internecie sporo jest odniesień do tego tematu: Cytuj Przednia szyba spełnia wiele zadań już od dawna. To kluczowy element bezpieczeństwa każdego pojazdu – wbudowane ogrzewanie i właściwości antyrefleksyjne poprawiają widoczność. Stanowi ona jednocześnie ważny element konstrukcji i wyglądu. Prawidłowo wklejona przednia szyba zwiększa odporność nadwozia na odkształcenia przy skręcaniu i wspomaga prawidłowe funkcjonowanie poduszek powietrznych w przypadku zderzenia. https://warsztat.pl/artykuly/szyby-w-samochodach-cz-1,57600,bm9uZSE1NzYwMCEhbm93b2N6ZXNueXdhcnN6dGF0LnBsL2FydHlrdWx5L29zdGF0bmkvb2xlamUvNTI0 Cytuj Szyby jako element konstrukcyjny nadwozia oraz rodzaj kleju jakim zostały wklejone zostały dokładnie dobrane do sztywności całego nadwozia. Każda zmiana tych parametrów może wpływać bardzo znacząco na brak zachowania sztywności nadwozia podczas wypadku. Stosowanie dowolnych szyb i klejów może powodować także niespodziewane i samoistne pękanie szyb. http://www.swiat-szkla.pl/kontakt/5326-szyby-w-nowoczesnyc Cytuj Decydując się na wymianę przedniej szyby zwracajmy uwagę na to, aby nowa „czołówka” zamontowana w naszym aucie dysponowała odpowiednimi dopuszczeniami ze strony producenta samochodu. Dlaczego to takie istotne? Szyba czołowa stanowi ważny element konstrukcyjny nadwozia pojazdu, wpływając m.in. na jego właściwą sztywność. Ta ostatnia zaś jest szczególnie ważna podczas np. kolizji drogowej. https://www.autocentrum.pl/publikacje/naszym-zdaniem/przednia-szyba-prawde-ci-powie/454662735/ Cytuj Szyby są ważnym elementem konstrukcyjnym pojazdu i przenoszą spore naprężenia. Z tego powodu nie należy stosować szyb używanych https://motointegrator.com/pl/pl/uslugi/263-wymiana-szyby-bocznej-otwieranej 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur70 Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2018 Wklejona szyba z pewnością zwiększa bezpieczeństwo pasażerów podczas wypadku , na pewno musi być odporna na naprężenia nadwozia dlatego jest montowana na klej elastyczny , który pochłania te naprężenia i z pewnością ma jeszcze wiele innych zalet , ale nie jest "elementem konstrukcyjnym zwiększającym sztywność nadwozia" . Tylko i wyłącznie to chciałem zaznaczyć. Wszystkie dodatkowe elementy które zwiększają sztywność nadwozia są montowane na stałe . Przykład górna rozpórka montowana między kopułami skręcona jest na sztywno bez żadnych połączeń elastycznych , klatka bezpieczeństwa w autach sportowych usztywnia też nadwozie i także jest montowana na stałe , mało tego ona nawet nie jest skręcana tylko spawana wewnątrz nadwozia. Jeżeli w dalszym ciągu uważasz że racja leży po twojej stronie to niech tak już zostanie , nie mam w tym żadnego interesu aby przekonywać cię do mojej wiedzy. kończę tą polemikę. Pozdrawiam 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #13 Napisano 16 Stycznia 2018 Samo VW zaznacza, że szyba jest elementem konstrukcyjnym to z czym Wy się kłócicie? Karoseria ma wpływ na szybę i vice versa - jeśli karoseria się skręci za mocno, szyba pęknie ale jeśli szyby nie będzie skręcenie na pewno będzie jeszcze większe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomekk73 Zgłoś #14 Napisano 16 Stycznia 2018 jeśli auto jest na gwarancji, to oczywiście lepiej oryginała, jeśli nie to wolny wybór, a tak nawiasem mówiąc najlepiej ubezpieczyć dodatkowo szyby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shoo Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2018 16 godzin temu, Tomekk73 napisał: jeśli auto jest na gwarancji, to oczywiście lepiej oryginała, jeśli nie to wolny wybór, a tak nawiasem mówiąc najlepiej ubezpieczyć dodatkowo szyby Ja ze swojej strony zaproponuje zapoznac sie z OWU w przypadku takich ubezpieczen (a tak naprawdę każdych(). Pomijam limity kwotowe które raz są raz nie ma, wszystkie tego typu ubezpieczenia które do tej pory widziałem normalnie wpisują szkodę szybową do UFG (a więc masz ją już w historii na zawsze), jedyne co zyskujesz to obietnica ze ta konkretna firma nie będzie brała tej szkody pod uwagę przy ciągłości ubezpieczenia. Ale przy ubezpieczeniu innego auta, albo zmianie ubezpieczyciela to już nie obowiązuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubek197878 Zgłoś #16 Napisano 27 Stycznia 2018 wymieniałem szybę w aucie które ledwo co wyjechało z salonu. Bałem się że coś porysują, poniszczą plastiki itd. ale o dziwo nawet pod lupką nic nie widać. Jedynie co to ciekawi mnie jak zdejmują stary klej żeby nie uszkodzić lakieru na który jest położony bo może potem korodować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomacio Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2018 (edytowane) Dnia 17.01.2018 o 10:56, shoo napisał: Ja ze swojej strony zaproponuje zapoznac sie z OWU w przypadku takich ubezpieczen (a tak naprawdę każdych(). Pomijam limity kwotowe które raz są raz nie ma, wszystkie tego typu ubezpieczenia które do tej pory widziałem normalnie wpisują szkodę szybową do UFG (a więc masz ją już w historii na zawsze), jedyne co zyskujesz to obietnica ze ta konkretna firma nie będzie brała tej szkody pod uwagę przy ciągłości ubezpieczenia. Ale przy ubezpieczeniu innego auta, albo zmianie ubezpieczyciela to już nie obowiązuje... Całkowicie zgadzam się ze @shoo w kwestii UFG. Mam to przerobione w poprzednich autach na własnej i firmowej skórze. Co do propozycji ubezpieczenia szyb - również z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że czasami bywają "problemy" z zastosowaniem "oryginałów"; w moim przypadku nie było kłopotu z ceną samej szyby w ASO (choć w mojej ocenie zupełnie odrealniona) ale ubezpieczyciel doczepił się cen na robociznę (wymianę) w ASO. Nie obyło się bez obfitej wymiany korespondencji. Na zakończenie mały offtop: Czy koś z szanownych forumowiczów zlecał "naprawę" szyby czołowej? Mam odprysk od kamienia wielkości połowy monety 1 groszowej i zastanawiam się czy naprawiać czy czekać na lepszą "okazję" i wymienić? Jeżeli ktoś naprawiał to może podzieli się swoją oceną jakości naprawy. Edytowane 27 Stycznia 2018 przez Tomacio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2018 Naprawiałem 4 lata temu tej wielkości odprysk w Toyocie... do dziś śladu nie ma po nim (mała kropka-trzeba się jej niesamowicie naszukać). Fachowcy od szyb mowili, że gorsze miejsce do naprawy-na wprost nawiewu na szybę-i że może mieć zły wpływ na naprawę różnica temperatur zimą-mróz na dworze, ciepły nawiew na szybę. Tak czy siak z naprawy jestem bardzo zadowolony, koszt naprawy ok. 70zł. Ale ocena, czy da się naprawić, czy nie należy do fachowca od szyb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #19 Napisano 9 Maja 2018 wymieniałem szybę czołową 2 tyg temu u siebie - poszedł strzał od kamyczka spod opony. Wybrałem Saint Gobain (czyli ten sam producent co oryginalna) ale bez znaczna VW. Różnicy nie widzę. Koszt wymiany to 950pln + robocizna (200pln). Dla porównania za identyczną ze znaczkiem VW wołali 1750pln, zatem tak jak autor napisał wyżej różnica to 800pln, a tak naprawdę to blisko 2x więcej. Szyba z miejscem na kamerę do FA ale bez podgrzewania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadam1988 Zgłoś #20 Napisano 9 Maja 2018 ja robiłem wymianę szyby czołowej w ASO finansowane z AC - koszt to ponad 3000zł... w tym była też kalibrowana kamera FA bo podobno trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach