Skocz do zawartości
margorz

Jak zdjac boczek w bagazniku - silownik tylnej klapy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z silownikiem klapy tylnej - poluzowana mi sie nakretka mocujaca silownik tylnej klapy w slupku co moze doprowadzic do wyrobienia sie otworu podczas zamykania i otwierania

Jak zdjac boczek (czerwona strzalka) aby nie uszkodzic zapinek lub innych rzeczy - ze zdjeciem oslony slupka (zielona strzalka) przy podsufitce nie powinno byc problemu po zdjeciu boczka

 

Bardzo prosil bym o jakas fotke za co bede bardzo wdzieczny - a moze nie potrzeba zdejmowac boczka?

 

 

tyltc2ea6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmiesz boczek(zielona strzałka) odchylając uszczelki i podważając,a ten drugi(czerwona strzałka)po podważeniu plastiku przy szybie bocznej.Myśle że wystarczy zdjąć tylko ten na słupku,ale nie wiem czy z tamtej strony coś dokręcisz,a nie można dokręcić od zewnątrz zdejmując siłownik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest hitowe pytanie i ja rowniez sie przylacze do tego jak dokrecic to cudo (kolek).

Po zdjeciu owych elementow tapicerki okazalo sie ze nie ma toworu by wsadzic klucz i cos dokrecic :(((.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pawelb6 - jutro sproboje zrobic zgodnie ze wskazowkami o szczegolach poinformuje ;)

 

widoktylnegoslupkakombilv2.jpg

 

na fotach widac luz miedzy tylnym slupkiem a czopem kulistym silownika (tak nazywa to ETKA)

 

silowniktylnejklapydd0.jpg

 

czopkulistyan2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby zdjac oslone tylnego slupka nalezy odchylic gumowa uszczelke klapy i przesunac do gory oslone wtedy zeskoczy nam ze spinek - obrazuja to fotki - nic mi to nie dalo poniewaz nie ma jak dokrecic silownika

 

oslonaslupkatylnegoodstrx2.jpg

 

uchwytyoslonytylnegosluua6.jpg

 

tylnyslupekpozdjeciuoslsd0.jpg

 

@pawelb6 miales racje wystarczylo troche ruszyc glowa i pare razy kluczem plaskim nr 13 dokrecajac czop kulisty po otworzeniu tylnej klapy :rotfl: co widac na fotce nizej - masz u mnie punkta ;)

 

dokreconyuchwytkulowytd5.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko że ci się udało,powodzonka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę trochę temat

Czy komuś tzw. czop kulisty wypadł ze słupka? Ewentualnie co należy zdemontować, by dostać się do słupka i podłożyć nakrętkę, gdyż próbowałem patentu z osłoną słupka i :wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to niema szans na to bo tam jest wspawana nakrętka i niema dojścia od środka tylko z zewnątrz i jak się urwie to tylko spaw albo zozcięcie blachy na słupku było o tym już gdzieś na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przejrzałeś zdjęcia to już wiesz że nie ma dojścia od tyłu aby to przykręcić . Jedynym prostym ratunkiem jest zaciśnięcie tzw nitonakrętki M8 , a wygląda to tak :

 

http://www.art-nierdzewne.pl/nitonakretki-aluminiowe/1409-nitonakretka-m8-alu-plaski-kolnierz-aluminiowa.html

 

Jest to trwały sposób połączenia i myślę że spoko da radę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Był temat, nawet fotki gdzieś wstawiałem... Ja musiałem ciąć otwór w słupku, zgrzewana nakrętka do słupka odpadła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odświeżę trochę temat

Czy komuś tzw. czop kulisty wypadł ze słupka? Ewentualnie co należy zdemontować, by dostać się do słupka i podłożyć nakrętkę, gdyż próbowałem patentu z osłoną słupka i :wsciekly

 

Nie pamiętam dokładnie co zrobiłem, ponieważ było to parę lat temu. Co prawda musi to być coś banalnego jeżeli nie napisałem tej informacji precyzyjnie. Teraz mogę tylko powiedzieć PRZEPRASZAM. :wkurzony

 

"Po ruszeniu głową" ja bym

 

- odkręcił drugą stronę siłownika (oczywiście jeżeli jest taka możliwość) może wtedy będzie na tyle miejsca aby wsadzić płaski klucz nr 13

 

lub

 

- odkręcił drugą stronę siłownika i kręcąc siłownikiem (samo zblokuje się połączenie) i może przenosząc moment obrotowy siłownika wzdłuż jego osi uda się dokręcić czop w słupku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie rady.

Czopa nie dokręcę, czy to kluczem, czy to samym siłownikiem (który zresztą obracałby się na kulce) gdyż wypadł całkiem ze słupka i mam go w garści, a nakrętka w słupku spadła w... nicość :papa2 Zostaje mi więc wiercenie otworu w słupku i z użyciem klucza nasadowego skręcenie czopa nową podkładką.

Zastanawia mnie tylko, czy słupek jest wewnątrz zespawany, czy nakrętka mogła wypaść ze słupka i dałoby się ją namierzyć; chciałbym uniknąć ewentualnego dzwonienia/stukania nakrętki podczas jazdy po na szych drogach "made in żopa"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności