margorz Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2007 Mam problem z silownikiem klapy tylnej - poluzowana mi sie nakretka mocujaca silownik tylnej klapy w slupku co moze doprowadzic do wyrobienia sie otworu podczas zamykania i otwierania Jak zdjac boczek (czerwona strzalka) aby nie uszkodzic zapinek lub innych rzeczy - ze zdjeciem oslony slupka (zielona strzalka) przy podsufitce nie powinno byc problemu po zdjeciu boczka Bardzo prosil bym o jakas fotke za co bede bardzo wdzieczny - a moze nie potrzeba zdejmowac boczka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2007 zdejmiesz boczek(zielona strzałka) odchylając uszczelki i podważając,a ten drugi(czerwona strzałka)po podważeniu plastiku przy szybie bocznej.Myśle że wystarczy zdjąć tylko ten na słupku,ale nie wiem czy z tamtej strony coś dokręcisz,a nie można dokręcić od zewnątrz zdejmując siłownik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2007 To jest hitowe pytanie i ja rowniez sie przylacze do tego jak dokrecic to cudo (kolek). Po zdjeciu owych elementow tapicerki okazalo sie ze nie ma toworu by wsadzic klucz i cos dokrecic (. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2007 @pawelb6 - jutro sproboje zrobic zgodnie ze wskazowkami o szczegolach poinformuje na fotach widac luz miedzy tylnym slupkiem a czopem kulistym silownika (tak nazywa to ETKA) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #5 Napisano 4 Marca 2007 Aby zdjac oslone tylnego slupka nalezy odchylic gumowa uszczelke klapy i przesunac do gory oslone wtedy zeskoczy nam ze spinek - obrazuja to fotki - nic mi to nie dalo poniewaz nie ma jak dokrecic silownika @pawelb6 miales racje wystarczylo troche ruszyc glowa i pare razy kluczem plaskim nr 13 dokrecajac czop kulisty po otworzeniu tylnej klapy co widac na fotce nizej - masz u mnie punkta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #6 Napisano 4 Marca 2007 Spoko że ci się udało,powodzonka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bezklanowy Zgłoś #7 Napisano 20 Maja 2013 Odświeżę trochę temat Czy komuś tzw. czop kulisty wypadł ze słupka? Ewentualnie co należy zdemontować, by dostać się do słupka i podłożyć nakrętkę, gdyż próbowałem patentu z osłoną słupka i Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosmos Zgłoś #8 Napisano 20 Maja 2013 Z tego co pamiętam to niema szans na to bo tam jest wspawana nakrętka i niema dojścia od środka tylko z zewnątrz i jak się urwie to tylko spaw albo zozcięcie blachy na słupku było o tym już gdzieś na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miodzik3 Zgłoś #9 Napisano 20 Maja 2013 Jak przejrzałeś zdjęcia to już wiesz że nie ma dojścia od tyłu aby to przykręcić . Jedynym prostym ratunkiem jest zaciśnięcie tzw nitonakrętki M8 , a wygląda to tak : http://www.art-nierdzewne.pl/nitonakretki-aluminiowe/1409-nitonakretka-m8-alu-plaski-kolnierz-aluminiowa.html Jest to trwały sposób połączenia i myślę że spoko da radę . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #10 Napisano 20 Maja 2013 Był temat, nawet fotki gdzieś wstawiałem... Ja musiałem ciąć otwór w słupku, zgrzewana nakrętka do słupka odpadła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
margorz Zgłoś #11 Napisano 21 Maja 2013 Odświeżę trochę tematCzy komuś tzw. czop kulisty wypadł ze słupka? Ewentualnie co należy zdemontować, by dostać się do słupka i podłożyć nakrętkę, gdyż próbowałem patentu z osłoną słupka i Nie pamiętam dokładnie co zrobiłem, ponieważ było to parę lat temu. Co prawda musi to być coś banalnego jeżeli nie napisałem tej informacji precyzyjnie. Teraz mogę tylko powiedzieć PRZEPRASZAM. "Po ruszeniu głową" ja bym - odkręcił drugą stronę siłownika (oczywiście jeżeli jest taka możliwość) może wtedy będzie na tyle miejsca aby wsadzić płaski klucz nr 13 lub - odkręcił drugą stronę siłownika i kręcąc siłownikiem (samo zblokuje się połączenie) i może przenosząc moment obrotowy siłownika wzdłuż jego osi uda się dokręcić czop w słupku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bezklanowy Zgłoś #12 Napisano 22 Maja 2013 Dziękuję za wszystkie rady. Czopa nie dokręcę, czy to kluczem, czy to samym siłownikiem (który zresztą obracałby się na kulce) gdyż wypadł całkiem ze słupka i mam go w garści, a nakrętka w słupku spadła w... nicość :papa2 Zostaje mi więc wiercenie otworu w słupku i z użyciem klucza nasadowego skręcenie czopa nową podkładką. Zastanawia mnie tylko, czy słupek jest wewnątrz zespawany, czy nakrętka mogła wypaść ze słupka i dałoby się ją namierzyć; chciałbym uniknąć ewentualnego dzwonienia/stukania nakrętki podczas jazdy po na szych drogach "made in żopa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach