radekrp90 Zgłoś #21 Napisano 6 Kwietnia 2018 @dziki_pl Moc to wielkość "pozorna" - wyliczana z innych wielkości. Moment obrotowy również ale w przypadku elementów wirujących moc jest pochodną momentu obrotowego i prędkości obrotowej (propocjonalnie). W przypadku energii elektrycznej moment obrotowy silnika jest bez znaczenia, bo liczą się parametry generatora - moc wyjściowa, a raczej wydajność prądowa - i takie parametry są podawane (napięcia, prąd, częstotliwość). Sama hamownia - ma sens do porównania przed i po, bo pomiar mocy silnika to tylko szacunek zależy od wielu czynników. Nie bez powodu producenci badają silniki na hamowni silnikowej, a nie podwoziowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagen Zgłoś #22 Napisano 6 Kwietnia 2018 (edytowane) Koniec gwarancji czas na moda na paliwie 98 skrzynia manual wypluło 240KM. Edytowane 6 Kwietnia 2018 przez wagen 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #23 Napisano 6 Kwietnia 2018 14 godzin temu, paolokos napisał: Jeśli piszesz, że moment jest pierwszą pochodną mocy, jeśli piszesz, że moc jest najważniejsza bo w żarówkach, generatorach ja podają a momentu nie, to mogę tylko stwierdzić, że jesteś najmadrzejszy, Wikipedia to przy Tobie pikuś, coś tam opisują ale niedokładnie itd. Trochę dziwne, za jak kupowałem wkrętarka makity to podali mi tylko napięcie i moment obrotowy, nigdzie nie było mocy, a to idioci zapewne, nie wiedzą, za przez to ludzie nie wiedzą co kupić, bo nie ma mocy. Ostatnio kupiłem latarkę co ma 1000 lumenów i nie sprawdziłem mocy, to bardzo źle? Świeci rewelacyjnie, ale teraz to już nie wiem, nie wiem ile ma mocy. Do tej pory było mi to obojętne, ale teraz jak mi wyjaśniłes co i jak z żarówkami i mocą to jakaś lipa z tą latarką. Także śmiało możesz edytować wpisy w Wikipedii, bo ludzie muszą znać prawdę. Prosiłem byś napisał coś od siebie, najlepiej gdybyś wskazał błędy w tym co napisałem. Potrafisz? Pewnie nie, bo jeśli negujesz że moment jest pochodną mocy i nie widzisz tego na wykresie to znaczy że matma ze szkoły średniej to za dużo. Podawanie momentu na wkrętarkach jest z praktycznego punktu widzenia ok ze względu na czynność jaką mają wykonać. Ale podawanie na latarce lumenów zamiast kaneli jest bardzo dobre, w przypadku podawania mocy wiedziałbyś o zużyciu prądu a nie o efekcie który nas interesuje, czyli ilości światła. Ale jak bardzo chcesz to możesz przyjąć jakiś pewnik, możesz policzyć moc minimalna biorąc wartość źródła idealnego czyli 683 lm/W. Ale jak chcesz to sobie zamienić na moc to można powiedzieć że twoja latarka ma na wyjściu 1,46W. Szczęśliwy? Na pewno też nie bierze mniej ze źródła zasilania, jeśli oczywiście ma tyle lumenów. Napisz coś od siebie, pokaż wiedzę jak negujesz to co napisałem. Nie zrozumiałeś tematu żarówki bo nie rozróżniasz wejścia z wyjściem. Możesz zmierzyć sam moc zasilania i sam sprawdzisz czy masz dobrą latarkę. Jak ktoś zrozumie co to moc i moment, czyli wyjdzie z poziomu szkoły podstawowej to kiedyś dojdzie do ciekawszych danych których szuka a producenci samochodów nie chcą podawać, bardzo użytecznych. Np BSFC. 13 godzin temu, radekrp90 napisał: @dziki_pl Moc to wielkość "pozorna" - wyliczana z innych wielkości. Moment obrotowy również ale w przypadku elementów wirujących moc jest pochodną momentu obrotowego i prędkości obrotowej (propocjonalnie). W przypadku energii elektrycznej moment obrotowy silnika jest bez znaczenia, bo liczą się parametry generatora - moc wyjściowa, a raczej wydajność prądowa - i takie parametry są podawane (napięcia, prąd, częstotliwość). Sama hamownia - ma sens do porównania przed i po, bo pomiar mocy silnika to tylko szacunek zależy od wielu czynników. Nie bez powodu producenci badają silniki na hamowni silnikowej, a nie podwoziowej. Moment jest pierwszą pochodną mocy, to w sprawach formalnych. Wystarczy spojrzeć na wykres pierwszej pochodnej funkcji y=x. Nie można nazwać mocy wielkością pozorną bo jest wartością najłatwiejszą do zweryfikowania. Mając moc policzymy moment i vice versa. Przy silniku elektrycznym pomieszałeś dane. Podaje się moc znamionowa, czyli użyteczną, na wale silnika. Nie jest to moc maksymalna jak w silnikach spalinowych a taka przy której dany silnik może pracować wg jego specyfikacji czyli ciągle/dorywczo itd. Napięcie, prąd, częstotliwość to parametry wejściowe. Z nich też można policzyć sprawność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #24 Napisano 6 Kwietnia 2018 Chodziło mi o silnik napędzający generator - nie ma dla Ciebie znaczenia jakie on ma parametry dopóki są one znacznie wyższe niż parametry generatora, bo o wartościach użytkowych decydują parametry generatora, nie odwrotnie. Ale to rozległy temat. Zwyczajnie za bardzo skróciłem zdanie. O silniku elektrycznym nic nie pisałem, a sama moc zależy od typu silnika co zapewne wiesz, bo tabliczka może podawać kilka wartości w zależności od podłączenia. Ale to nie jest tematem dyskusji. Nie wiem w jaki sposób moment jest pochodną mocy - może z Twojego punktu widzenia, matematycznie. W ujęciu praktycznym moment obrotowy (na wale korbowym silnika spalinowego) przemnożony przez jego prędkość obrotową daje nam finalnie moc. Ale to jeśli tylko rozpatrujesz sam silnik. W aucie masz jeszcze cały osprzęt etc. Dlatego nadal uważam, że hamownia dobra jest to porównania między sobą kolejnych etapów modyfikacji czy konkretnych pojazdów (koniecznie mierzonych w tych samych warunkach i na tej samej hamowni), a nie ocenie czy auto ma fabryczną moc - zbyt wiele można tutaj zamotać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #25 Napisano 9 Kwietnia 2018 Dnia 6.04.2018 o 19:28, wagen napisał: Koniec gwarancji czas na moda na paliwie 98 skrzynia manual wypluło 240KM. 195KM i 338Nm seria a po modzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Papcio_Szymek Zgłoś #26 Napisano 9 Kwietnia 2018 Posiadam Passata B8 1.8 TSI z DSG, powiedzcie ile jest w stanie znieść ten silnik, jeśli chodzi o bezpieczne podniesienie mocy i czy warto to w ogóle rozważać w okresie gwarancyjnym? Auta ma 15.000 km przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #27 Napisano 9 Kwietnia 2018 Silnik zniesie sporo, 240km na luzie ale jsk masz dsg to nie polecam bawic sie w podnoszenie mocy. To suche dsg jest slabiutkie nawet dla serii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RaffyXXX Zgłoś #28 Napisano 10 Kwietnia 2018 bez przesady pakiet naprawczy do DSG to koszt ok 2000 - czyli parę stówek więcej niż hamownia i mod. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Papcio_Szymek Zgłoś #29 Napisano 10 Kwietnia 2018 Mówimy o siedmiobiegowym DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #30 Napisano 10 Kwietnia 2018 Tak, suche 7biegowe dq200. Dla mnie syf,zreszta vw wycofuje sie powoli jak widac w ofercie z tych skrzyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #31 Napisano 10 Kwietnia 2018 Sucha skrzynia się chyba tylko Alfie udała w miarę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SeBa_ Zgłoś #32 Napisano 5 Maja 2018 On 4/9/2018 at 10:22 PM, Papcio_Szymek said: Posiadam Passata B8 1.8 TSI z DSG, powiedzcie ile jest w stanie znieść ten silnik, jeśli chodzi o bezpieczne podniesienie mocy i czy warto to w ogóle rozważać w okresie gwarancyjnym? Auta ma 15.000 km przebiegu. Hej, również się nad tym zastanawiałem...korci... Z drugiej strony nasze silniki pewnie mają (patrząc na wykresy innych kolegów) ok 190KM i 260Nm. Tuner może Ci bezpiecznie podnieść moment to max 300-310Nm (ze względu na ograniczenie skrzyni DSG). Pytanie czy warto dla tych 50Nm? Ja odpuściłem, tym bardziej, że mam gwarancję do 05/2021. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #33 Napisano 6 Maja 2018 Skrzynia wytrzyma, samo podniesienie mocy może nie mieć większego wpływu na jej długość życia. Najczęściej w niej padają, a raczej zużywają się za szybko, sprzęgła. A dostają od wolnej jazdy w korkach kiedy skrzynia męczy sprzęgła. I nie patrz na przyrost momentu a mocy. W TSI, z wyjątkiem 280-tki, można sporo podnieść moc w szerokim zakresie nie zmieniając wartości momentu max, jak ktoś się tak boi. Ale to już wymaga trochę pracy dla tunera a nie tylko copy/paste gotowca. Mało któremu będzie się chciało.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #34 Napisano 22 Maja 2018 Wrzucam wykres znaleziony u gdańskiego tunera. Seria 188KM 334Nm Chip 240KM 369Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek8484 Zgłoś #35 Napisano 10 Lutego 2019 Witam. Robiłem niedawno program zaraz po odebraniu samochodu z salonu. Autko zupełnie inne. Polecam wszystkim 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #36 Napisano 10 Lutego 2019 13 minut temu, tomek8484 napisał: Witam. Robiłem niedawno program zaraz po odebraniu samochodu z salonu. Autko zupełnie inne. Polecam wszystkim Jaka moc w serii wypluł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek8484 Zgłoś #37 Napisano 10 Lutego 2019 Teraz, Maciej86 napisał: Jaka moc w serii wypluł ? 179,5 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #38 Napisano 10 Lutego 2019 Tez bym zrobił softa ale szkoda mi gwarancji i tej skrzyni. Ten passat to jest pierwsze moje auto które mam seryjne ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek8484 Zgłoś #39 Napisano 10 Lutego 2019 Przed wizyta w serwisie zawsze można wrócić do serii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej86 Zgłoś #40 Napisano 10 Lutego 2019 43 minuty temu, tomek8484 napisał: Przed wizyta w serwisie zawsze można wrócić do serii. Będzie widać ingerencje w sterownik , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach