Skocz do zawartości
rosol

1.8 TSI - wykres z hamowni

Rekomendowane odpowiedzi

@dziki_pl Moc to wielkość "pozorna" - wyliczana z innych wielkości. Moment obrotowy również ale w przypadku elementów wirujących moc jest pochodną momentu obrotowego i prędkości obrotowej (propocjonalnie).

W przypadku energii elektrycznej moment obrotowy silnika jest bez znaczenia, bo liczą się parametry generatora - moc wyjściowa, a raczej wydajność prądowa - i takie parametry są podawane (napięcia, prąd, częstotliwość).

Sama hamownia - ma sens do porównania przed i po, bo pomiar mocy silnika to tylko szacunek zależy od wielu czynników. Nie bez powodu producenci badają silniki na hamowni silnikowej, a nie podwoziowej.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koniec gwarancji czas na moda na paliwie 98 skrzynia manual wypluło 240KM.

 

 

20180406_115608.jpg

Edytowane przez wagen
  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, paolokos napisał:

Jeśli piszesz, że moment jest pierwszą pochodną mocy, jeśli piszesz, że moc jest najważniejsza bo w żarówkach, generatorach ja podają a momentu nie, to mogę tylko stwierdzić, że jesteś najmadrzejszy, Wikipedia to przy Tobie pikuś, coś tam opisują ale niedokładnie itd. Trochę dziwne, za jak kupowałem wkrętarka makity to podali mi tylko napięcie i moment obrotowy, nigdzie nie było mocy, a to idioci zapewne, nie wiedzą, za przez to ludzie nie wiedzą co kupić, bo nie ma mocy. Ostatnio kupiłem latarkę co ma 1000 lumenów i nie sprawdziłem mocy, to bardzo źle? Świeci rewelacyjnie, ale teraz to już nie wiem, nie wiem ile ma mocy. Do tej pory było mi to obojętne, ale teraz jak mi wyjaśniłes co i jak z żarówkami i mocą to jakaś lipa z tą latarką. Także śmiało możesz edytować wpisy w Wikipedii, bo ludzie muszą znać prawdę. 

Prosiłem byś napisał coś od siebie, najlepiej gdybyś wskazał błędy w tym co napisałem. Potrafisz? Pewnie nie, bo jeśli negujesz że moment jest pochodną mocy i nie widzisz tego na wykresie to znaczy że matma ze szkoły średniej to za dużo. Podawanie momentu na wkrętarkach jest z praktycznego punktu widzenia ok ze względu na czynność jaką mają wykonać. Ale podawanie na latarce lumenów zamiast kaneli jest bardzo dobre, w przypadku podawania mocy wiedziałbyś o zużyciu prądu a nie o efekcie który nas interesuje, czyli ilości światła. Ale jak bardzo chcesz to możesz przyjąć jakiś pewnik, możesz policzyć moc minimalna biorąc wartość źródła idealnego czyli 683 lm/W. Ale jak chcesz to sobie zamienić na moc to można powiedzieć że twoja latarka ma na wyjściu 1,46W. Szczęśliwy? Na pewno też nie bierze mniej ze źródła zasilania, jeśli oczywiście ma tyle lumenów. Napisz coś od siebie, pokaż wiedzę jak negujesz to co napisałem. Nie zrozumiałeś tematu żarówki bo nie rozróżniasz wejścia z wyjściem. Możesz zmierzyć sam moc zasilania i sam sprawdzisz czy masz dobrą latarkę.

Jak ktoś zrozumie co to moc i moment, czyli wyjdzie z poziomu szkoły podstawowej to kiedyś dojdzie do ciekawszych danych których szuka a producenci samochodów nie chcą podawać, bardzo użytecznych. Np BSFC.

13 godzin temu, radekrp90 napisał:

@dziki_pl Moc to wielkość "pozorna" - wyliczana z innych wielkości. Moment obrotowy również ale w przypadku elementów wirujących moc jest pochodną momentu obrotowego i prędkości obrotowej (propocjonalnie).

W przypadku energii elektrycznej moment obrotowy silnika jest bez znaczenia, bo liczą się parametry generatora - moc wyjściowa, a raczej wydajność prądowa - i takie parametry są podawane (napięcia, prąd, częstotliwość).

Sama hamownia - ma sens do porównania przed i po, bo pomiar mocy silnika to tylko szacunek zależy od wielu czynników. Nie bez powodu producenci badają silniki na hamowni silnikowej, a nie podwoziowej.

 

Moment jest pierwszą pochodną mocy, to w sprawach formalnych. Wystarczy spojrzeć na wykres pierwszej pochodnej funkcji y=x. Nie można nazwać mocy wielkością pozorną bo jest wartością najłatwiejszą do zweryfikowania. Mając moc policzymy moment i vice versa.

Przy silniku elektrycznym pomieszałeś dane. Podaje się moc znamionowa, czyli użyteczną, na wale silnika. Nie jest to moc maksymalna jak w silnikach spalinowych a taka przy której dany silnik może pracować wg jego specyfikacji czyli ciągle/dorywczo itd. Napięcie, prąd, częstotliwość to parametry wejściowe. Z nich też można policzyć sprawność. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o silnik napędzający generator - nie ma dla Ciebie znaczenia jakie on ma parametry dopóki są one znacznie wyższe niż parametry generatora,  bo o wartościach użytkowych decydują parametry generatora, nie odwrotnie. Ale to rozległy temat. Zwyczajnie za bardzo skróciłem zdanie.

O silniku elektrycznym nic nie pisałem, a sama moc zależy od typu silnika co zapewne wiesz, bo tabliczka może podawać kilka wartości w zależności od podłączenia. Ale to nie jest tematem dyskusji.

Nie wiem w jaki sposób moment jest pochodną mocy - może z Twojego punktu widzenia, matematycznie. W ujęciu praktycznym moment obrotowy (na wale korbowym silnika spalinowego) przemnożony przez jego prędkość obrotową daje nam finalnie moc. Ale to jeśli tylko rozpatrujesz sam silnik. W aucie masz jeszcze cały osprzęt etc. Dlatego nadal uważam, że hamownia dobra jest to porównania między sobą kolejnych etapów modyfikacji czy konkretnych pojazdów (koniecznie mierzonych w tych samych warunkach i na tej samej hamowni), a nie ocenie czy auto ma fabryczną moc - zbyt wiele można tutaj zamotać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.04.2018 o 19:28, wagen napisał:

Koniec gwarancji czas na moda na paliwie 98 skrzynia manual wypluło 240KM.

 

 

20180406_115608.jpg

195KM i 338Nm seria a po modzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam Passata B8 1.8 TSI z DSG, powiedzcie ile jest w stanie znieść ten silnik, jeśli chodzi o bezpieczne podniesienie mocy i czy warto to w ogóle rozważać w okresie gwarancyjnym? Auta ma 15.000 km przebiegu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik zniesie sporo, 240km na luzie ale jsk masz dsg to nie polecam bawic sie w podnoszenie mocy. To suche dsg jest slabiutkie nawet dla serii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez przesady pakiet naprawczy do DSG to koszt ok 2000 - czyli parę stówek więcej niż hamownia i mod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, suche 7biegowe dq200. Dla mnie syf,zreszta vw wycofuje sie powoli jak widac w ofercie z tych skrzyn. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sucha skrzynia się chyba tylko Alfie udała w miarę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 4/9/2018 at 10:22 PM, Papcio_Szymek said:

Posiadam Passata B8 1.8 TSI z DSG, powiedzcie ile jest w stanie znieść ten silnik, jeśli chodzi o bezpieczne podniesienie mocy i czy warto to w ogóle rozważać w okresie gwarancyjnym? Auta ma 15.000 km przebiegu. 

Hej, 

również się nad tym zastanawiałem...korci...
Z drugiej strony nasze silniki pewnie mają (patrząc na wykresy innych kolegów) ok 190KM i 260Nm. 
Tuner może Ci bezpiecznie podnieść moment to max 300-310Nm (ze względu na ograniczenie skrzyni DSG). 
Pytanie czy warto dla tych 50Nm? 
Ja odpuściłem, tym bardziej, że mam gwarancję do 05/2021.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia wytrzyma, samo podniesienie mocy może nie mieć większego wpływu na jej długość życia.

Najczęściej w niej padają, a raczej zużywają się za szybko, sprzęgła. A dostają od wolnej jazdy w korkach kiedy skrzynia męczy sprzęgła.

I nie patrz na przyrost momentu a mocy. W TSI, z wyjątkiem 280-tki, można sporo podnieść moc w szerokim zakresie nie zmieniając wartości momentu max, jak ktoś się tak boi. Ale to już wymaga trochę pracy dla tunera a nie tylko copy/paste gotowca. Mało któremu będzie się chciało....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam wykres znaleziony u gdańskiego tunera.

Seria 188KM 334Nm

Chip 240KM 369Nm

passat_1.8TSI.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Robiłem niedawno program zaraz po odebraniu samochodu z salonu. Autko zupełnie inne. Polecam wszystkim

image.jpg

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, tomek8484 napisał:

Witam. Robiłem niedawno program zaraz po odebraniu samochodu z salonu. Autko zupełnie inne. Polecam wszystkim

image.jpg

Jaka moc w serii wypluł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, Maciej86 napisał:

Jaka moc w serii wypluł ?

179,5 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez bym zrobił softa :) ale szkoda mi gwarancji i tej skrzyni. Ten passat to jest pierwsze moje auto które mam seryjne ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wizyta w serwisie zawsze można wrócić do serii. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
43 minuty temu, tomek8484 napisał:

Przed wizyta w serwisie zawsze można wrócić do serii. 

Będzie widać ingerencje w sterownik ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności