Skocz do zawartości
paseratti_tdi

diesel trurbina, wielozawór, gruszka, podciśnienia?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. passat b6 2.0 tdi PD BKP.

Turbina przeładowuje, silnik wpada w tryb awaryjny ( w załaczniku logi dynamiczne)

"poza błędem P0234 boost presure regulatin: limit exceeded" ostatnio wyskakuje też  P1592 boost presure sensor: impausible corelation.

Co ciekawe, ten pierwszy zawsze wyskakuje jak się mocniej depnie, za to ten drugi błąd pojawia się od razu po zapaleniu silnika, kiedy nawet nie mogło jeszcze dość do przeładowania.

Już chcę zamawiać turbinę, ale proszę, powiedzcie mi jeszcze, czy przyczyną nie może być coś innego?

Może czujnik ciśnienia? ten wynik  2 601 przy prawie całym zakresie obrotów to norma przy przeładowaniu? czy czujnik szaleje?

Może wielozawór, albo podciśnienia?

Jak to sprawdzić?

 

Na prawdę będę wdzięczny za pomoc, bo jak wymienię turbo i problem nie zniknie, to będzie mi bardzo przykro.

 

pozdr

 

Zeszyt5.csv

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że chyba piszę sam do siebie, ale może kogoś to zaciekawi, albo ktoś zechce mi pomóc ;)

Teraz wyskakuje błąd "P1592 boost presure sensor - short to plus" co ciekawe, po skasowaniu błąd wraca, jeszcze zanim odpalę silnik, jak tylko ponownie włączę zapłon, więc raczej ecu nie wie jeszcze, że turbo przeładowuje.

Pomyślałem więc, że to usterka eletryczna czujnika (mimo, że jego wskazania wydawały się prawidłowe). Wymieniłem czujnik i problem wcale nie zniknął :( dodam, że ostatnio myłem silnik, po usunięciu wycieku oleju, aby sprawdzić, czy coś jeszcze nie cieknie. może jakaś wilgoć w kostkach elekrtycznych?

NIe mam już pomysłu. Dziś przychodzi mi zregenerowana turbina, mechanik ją wymieni, bo i tak przeładowuje, ale pewnie problem czujnika nie zniknie....

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

short to plus oznacza zwarcie z plusem, jeżeli pojawia się przed uruchomieniem silnika i nadal po wymianie czujnika to prawdopodobnie jest uszkodzona wiązka, przewód, kostka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Jeśli to wiązka przetarcie będzie pod filtrem powietrza. Przetarcie kabli sprawdź pociągając po kolei kable związki jeśli jest przetarty zerwie się. Miałem taki problem z czujnikiem g450. kable pod filtrem powietrza były ponacinane jak szlifierką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemanko, dzięki za wskazówki, sprawdziłem wszystkie wtyczki pod puszką filtra powietrza oraz wtyczkę na czujniku. teraz jest wszystko ok, zakładam, że podczas mycia silnika gdzieś jakaś wilgoć się dostała, do którejś z wtyczek.

Obecnie błędów żadnych nie ma, turbina też wymieniona i wszystko działa prawidłowo :)

Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności