Skocz do zawartości
BEDY111

Prośba o analizę Logów AEB 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem z AEB od początku jego użytkowania to lekkie szarpanie wyczuwalne na wyższych biegach na 4 i 5, w okolicach 1800-2500obr. Najmocniej wyczuwalne przy podjazdach lub przy większym obciążeniu. Jest to automat z Lgp w sedanie. Szarpanie nie jest mocne ale irytujące. Przy wyższych obrotach wszystko działa jak należy.  Na obu paliwach tak samo.

Wymienione praktycznie wszystko co mogłoby "chyba" na to wpływać.

Dolot (rura itd) filtry paliwa + powietrza, dv, węże podciśnienia, świece, zamienione cewki z innego bez zmian, czujnik temperatury, rozrząd,  paski klinowe, regulator napięcia. Nie jest to bicie z kół bądź zawieszenia, nowe opony, wyważanie, amortyzatory, wahacze. Poduszki silnika ok.

Zamontowany wskaźnik doładowania pokazuje 0,5 - 0,6 Bar przy pełnym otwarciu przepustnicy, przy spokojnej jeździe wskazówka nie drga, nie opada, trzyma ciśnienie mimo to auto drga. Zamieszczam link do Logów, być może jakiś bardziej doświadczony użytkownik coś z nich wywnioskuje. 

 

Dzięki za ewentualną pomoc.

LOGI LINK

 

Pozdrawiam.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie czuje się bardzo doświadczony ale powiem co widzę. Logi trochę ciężkie do oceny bo niezgodne ze sztuką...Z logów jest ubogo na potęgę więc nie szarżuj bo będzie remont. Dodatkowo stuka dość mocno na pierwszym i drugim cylindrze. Może to być konsekwencją lub powodem ubogiej mieszanki.

Edytowane przez zwonko
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak wykonać prawidłowe Logi zgodnie ze sztuką ? Szczerze to nie mam pojęcia które Logi do AEB powinno się wykonywać i w jakich parach. Dlatego proszę o porady co i jak, to wykonam pomiary bardziej przejrzyste. 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pary... Różnie. Zależy co się diagnozuje. Podstawowy w aeb to 002+007 003+025 z dodatkowych to 014+015. U ciebie raczej chodzi mi o to że nie dociagles do 6000rpm ale na szczęście nie wiele brakło. Co do gorszych rzeczy to podejrzewam że nie kasowałes błędów przed logami i zrobiłeś logi pewnie na LPG. Znaczy tego że nie kasowales to jestem pewien. LPG to przypuszczenie. Zrób statyczny 007 z przełączaniem paliw. Jeden log 4minuty 60s LPG 60s Pb 60s LPG 60s pb. Ze stoperem w ręku. Przed logiem nie kasuj błędów. Przed 007 zrób dosłownie 2sekundy 008. Po 007 znowu 2s 008.

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Więc tak. Pomiary  które wcześniej wrzuciłem były wykonywane chwilę po kasowaniu błędów, i tylko na PB. Błędy jakie były skasowane to:

00561 Mixture Adaptation 14-00 Adaptation Limit (add) Exceeded

00561 Mixture Adaptation  12-10 (mul) Exceeded - Intermittent

 

Dzisiaj: 

Błędy wyskoczyły takie same, zostawiłem je i zapisałem logi statyczne zgodnie z instrukcją:

Pierwszy Grupa 008 (zrobiłem 2 sekundy na LPG i następnie osobno to samo na PB bo nie wiedziałem na jakim paliwie mam to wykonać)

008 LPG

008 PB

Następnie grupa 007 (wykonałem odpowiednio: 60LPG/60PB/60LPG/60PB/60LPG (tutaj jest 5x60 sekund przez pomyłkę) dodatkowo zrobiłem to jeszcze raz w formacie 4x60 jak kazałeś ale to na koniec.

007 5x60 LPG-PB-LPG-PB-LPG

Następnie 008 na obu paliwach.

008 LPG Koniec

008 PB Koniec

Po tych pomiarach zrobiłem jeszcze raz 007 60LPG/60PB/60LPG/60PB  

007 4x60 LPG/PB/LPG/PB

 

Dodatkowo statycznie grupy 002 i 007 oraz 003 i 025 w formacie 30sek. LPG/ 30 sek. PB

002 - 007 30LPG/30PB

003 - 025 30LPG/30PB

Może w czymś to się przyda.

Dzięki.

Pozdrawiam. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.12.2017 o 18:22, BEDY111 napisał:

Pomiary  które wcześniej wrzuciłem były wykonywane chwilę po kasowaniu błędów

chwila to pojecie wzgledne. MOglo tak być że byl to kilometr/minuta jazdy ale wtedy mussiałbyś mieć konkretną dziurę  albo aż tak skopane LPG.

 

Dnia 27.12.2017 o 18:22, BEDY111 napisał:

Pierwszy Grupa 008 (zrobiłem 2 sekundy na LPG i następnie osobno to samo na PB bo nie wiedziałem na jakim paliwie mam to wykonać)

nie ma znaczenia. to jest LTFT,  nie zdązy się przestawic w ciągu kilku sekund.

NA PEWNO czeka Cię wizyta u dobrego speca od gazu. Kogos kto umie stroić i nie tylko umie ale robi to dobrze. Ktoś kto przy okazji przyjrzy się wtryskom, ich wydatkowi itp, bo mniemam że są już leciwe. Jak to załatwisz to mozna sprawdzać dalej. Alternatywa to skasowanie błędów, zakrecenie LPG na butli i jazda na benzynie ze 30km, zrobienie logów 007 oraz 008.
Do tego wszystkiego obejrzeć dolot, odme, wydech pod kątem szczelności, najlepiej spr ciśnieniowo.

Choć nie sądzę żeby to miało wpływ na to Twoje szarpanie. Sprawdź kompresje bo jak sporo jeździłeś na takim LPG to może być różnie...
 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności