BEDY111 Zgłoś #1 Napisano 26 Grudnia 2017 Witam. Problem z AEB od początku jego użytkowania to lekkie szarpanie wyczuwalne na wyższych biegach na 4 i 5, w okolicach 1800-2500obr. Najmocniej wyczuwalne przy podjazdach lub przy większym obciążeniu. Jest to automat z Lgp w sedanie. Szarpanie nie jest mocne ale irytujące. Przy wyższych obrotach wszystko działa jak należy. Na obu paliwach tak samo. Wymienione praktycznie wszystko co mogłoby "chyba" na to wpływać. Dolot (rura itd) filtry paliwa + powietrza, dv, węże podciśnienia, świece, zamienione cewki z innego bez zmian, czujnik temperatury, rozrząd, paski klinowe, regulator napięcia. Nie jest to bicie z kół bądź zawieszenia, nowe opony, wyważanie, amortyzatory, wahacze. Poduszki silnika ok. Zamontowany wskaźnik doładowania pokazuje 0,5 - 0,6 Bar przy pełnym otwarciu przepustnicy, przy spokojnej jeździe wskazówka nie drga, nie opada, trzyma ciśnienie mimo to auto drga. Zamieszczam link do Logów, być może jakiś bardziej doświadczony użytkownik coś z nich wywnioskuje. Dzięki za ewentualną pomoc. LOGI LINK Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #2 Napisano 26 Grudnia 2017 (edytowane) Nie czuje się bardzo doświadczony ale powiem co widzę. Logi trochę ciężkie do oceny bo niezgodne ze sztuką...Z logów jest ubogo na potęgę więc nie szarżuj bo będzie remont. Dodatkowo stuka dość mocno na pierwszym i drugim cylindrze. Może to być konsekwencją lub powodem ubogiej mieszanki. Edytowane 26 Grudnia 2017 przez zwonko 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BEDY111 Zgłoś #3 Napisano 26 Grudnia 2017 A jak wykonać prawidłowe Logi zgodnie ze sztuką ? Szczerze to nie mam pojęcia które Logi do AEB powinno się wykonywać i w jakich parach. Dlatego proszę o porady co i jak, to wykonam pomiary bardziej przejrzyste. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #4 Napisano 26 Grudnia 2017 Pary... Różnie. Zależy co się diagnozuje. Podstawowy w aeb to 002+007 003+025 z dodatkowych to 014+015. U ciebie raczej chodzi mi o to że nie dociagles do 6000rpm ale na szczęście nie wiele brakło. Co do gorszych rzeczy to podejrzewam że nie kasowałes błędów przed logami i zrobiłeś logi pewnie na LPG. Znaczy tego że nie kasowales to jestem pewien. LPG to przypuszczenie. Zrób statyczny 007 z przełączaniem paliw. Jeden log 4minuty 60s LPG 60s Pb 60s LPG 60s pb. Ze stoperem w ręku. Przed logiem nie kasuj błędów. Przed 007 zrób dosłownie 2sekundy 008. Po 007 znowu 2s 008. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BEDY111 Zgłoś #5 Napisano 27 Grudnia 2017 Witam. Więc tak. Pomiary które wcześniej wrzuciłem były wykonywane chwilę po kasowaniu błędów, i tylko na PB. Błędy jakie były skasowane to: 00561 Mixture Adaptation 14-00 Adaptation Limit (add) Exceeded 00561 Mixture Adaptation 12-10 (mul) Exceeded - Intermittent Dzisiaj: Błędy wyskoczyły takie same, zostawiłem je i zapisałem logi statyczne zgodnie z instrukcją: Pierwszy Grupa 008 (zrobiłem 2 sekundy na LPG i następnie osobno to samo na PB bo nie wiedziałem na jakim paliwie mam to wykonać) 008 LPG 008 PB Następnie grupa 007 (wykonałem odpowiednio: 60LPG/60PB/60LPG/60PB/60LPG (tutaj jest 5x60 sekund przez pomyłkę) dodatkowo zrobiłem to jeszcze raz w formacie 4x60 jak kazałeś ale to na koniec. 007 5x60 LPG-PB-LPG-PB-LPG Następnie 008 na obu paliwach. 008 LPG Koniec 008 PB Koniec Po tych pomiarach zrobiłem jeszcze raz 007 60LPG/60PB/60LPG/60PB 007 4x60 LPG/PB/LPG/PB Dodatkowo statycznie grupy 002 i 007 oraz 003 i 025 w formacie 30sek. LPG/ 30 sek. PB 002 - 007 30LPG/30PB 003 - 025 30LPG/30PB Może w czymś to się przyda. Dzięki. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwonko Zgłoś #6 Napisano 28 Grudnia 2017 Dnia 27.12.2017 o 18:22, BEDY111 napisał: Pomiary które wcześniej wrzuciłem były wykonywane chwilę po kasowaniu błędów chwila to pojecie wzgledne. MOglo tak być że byl to kilometr/minuta jazdy ale wtedy mussiałbyś mieć konkretną dziurę albo aż tak skopane LPG. Dnia 27.12.2017 o 18:22, BEDY111 napisał: Pierwszy Grupa 008 (zrobiłem 2 sekundy na LPG i następnie osobno to samo na PB bo nie wiedziałem na jakim paliwie mam to wykonać) nie ma znaczenia. to jest LTFT, nie zdązy się przestawic w ciągu kilku sekund. NA PEWNO czeka Cię wizyta u dobrego speca od gazu. Kogos kto umie stroić i nie tylko umie ale robi to dobrze. Ktoś kto przy okazji przyjrzy się wtryskom, ich wydatkowi itp, bo mniemam że są już leciwe. Jak to załatwisz to mozna sprawdzać dalej. Alternatywa to skasowanie błędów, zakrecenie LPG na butli i jazda na benzynie ze 30km, zrobienie logów 007 oraz 008. Do tego wszystkiego obejrzeć dolot, odme, wydech pod kątem szczelności, najlepiej spr ciśnieniowo. Choć nie sądzę żeby to miało wpływ na to Twoje szarpanie. Sprawdź kompresje bo jak sporo jeździłeś na takim LPG to może być różnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach