Skocz do zawartości
Mac Up

diesel Drgania samochodu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem tego typu ze w przedziale obrotów 1900 do 2200 jak jadę drży mi caly samochód, dla ulatwienia zdiagnozowania usterki dodam ze bolid to passat b5 fl 1.9 tdi awx przejechane 275kkm co by moglo byc przyczyną ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być między innymi:

- poduszki silnika

- poduszki skrzyni

- dwumasa

- sprzęgło

- pompowtryski

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lista długa, i pytanie czy to jej koniec czy cos jeszcze do tej listy mozna dopisać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można ale od sprawdzenia powyższych trzeba zacząć, są to najczęstsze problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam podobny problem z moim passatem AFN 110KM. Na postoju drży cała buda. Kiedy na postoju wkręcę silnik na ok 1000 obr to drgania ustępują ale pojawia się dziwne buczenie,  przypomina odgłos taki jakbym odkręcił rurę z dolotu. Jazda tym samochodem to koszmar, w środku jest dość głośno że trzeba ze sobą głośniej rozmawiać. Już nie mówię o tym jak wcisnę gaz w podłogę wtedy silnik tak ryczy jakby nie było przedniej szyby. Co chwila mam okazję jeździć samochodami z silnikiem TDI  to nawet nie mam co porównywać. Szwagier ma bliźniaczego passata i u niego jest cichutko i przyjemnie, kolega też ma identycznego passata i u niego to samo cisza i spokój. Kto ze mną nie jedzie to zwraca mi uwagę "co tak u Ciebie głośno ?" Nawet moja dziewczyna ma golfa IV w TDI i u niej cichutko jak w kościele przed sumą i sama raz mi zwróciła uwagę ze strasznie głośno u Ciebie w środku.

Co zostało zrobione do tej pory:

Przeczytany został cały internet- przetestowałem i sprawdziłem każdą poradę i nic

Wymieniłem sprzęgło na jednomas- pojawił się rezonans nie do wytrzymania. I tutaj ciekawostka: To sprzęgło odkupił odemnie mój szwagier i założył do swojego paska i u niego cichutko nawet lepiej niż na dwumasie.

Włożyłem inną dwumasę z nowym sprzęgłem i zero poprawy, wszystko jest tak samo jak na starej dwumasie.

Podmieniane 3 komplety poduszek oryginały silnik + skrzynia i zero różnicy. Wyciągałem poduszki z passata w którym wszystko jest cacy i wkładałem do swojego dalej drży, moje poduchy szły do tamtego paska i u niego cisza spokój.

Na diagnostyce był 20 razy - wszystko w normie silnik igła zero dymku, turbo jak nowe, wtryski w b dobrym stanie, oleje i filtry nowe, rozrząd nowy ustawiony książkowo, sprzęgło na alternatorze nowe.

Demontowany był cały osprzęt silnika (rury, węże IC + ściągany pasek alternatora ) zapłon i dalej drży i buczy.

Wydech prześwietlony na 10 stron - nowe wieszaki, nowa plecionka, wspawałem nawet drugą i nic zero różnicy. 

Wywaliłem kata bo podobno zatkany robi taki rezonans i dudni - i co? i NIC!

Jak założe dolną osłone silnika to jest jeszcze głośniej. I tutaj też jest dziwna sprawa bo jak założe na zimę stalówki to w samochodzie jest dużo głośniej a jak zakładam alusy to z miejsca jest ciszej.

Zamówiłem nowy wałek rozrządu + popychacze bo przeczytałem gdzieś, że wytarty wałek powoduje takie objawy. 670 zł wydałem jak to nie będzie to, to strzele sobie w łeb (tym wałkiem :P)

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły ?

 

By marcin_pesel,

Albo piszesz w istniejącym temacie albo zakładasz temat. Zdublowany temat usunąłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa siedzi sztywno i nie wibruje?   U mnie jest taki bajer, że jak dam na pokrętle regulacji wysokości świecenia na full to coś tam w tej lampie wibruje tak głośno, że przechodzi to do środka i jak zdejmę nogę z gazu to zaczyna nieznośnie wibrować. 

Pokrętło musi być ustawione na środkową pozycję, wtedy jest cisza.

Fura jest chyba źle spasowana po ostatnim właścicielu i klosz lampy wpada w mocarne drgania przy ustawionej maksymalnej wysokości świecenia. Jak ktoś nie wie, że nawet taka rzecz potrafi wywoływać tak mocne drgania to może szukać wszędzie, a tam nie zajrzeć.  Muszę to wreszcie naprawić ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy w b5 tdi 110km 4 motion 99r. Zacząłem od poduszek, potem dwumasu poprawiło się ale jeszcze to nie jest to. W sobotę będę oglądał wał w silniku czy przypadkiem go od dwumasu nie skrzywilo.

Daj znac jak znajdziesz przyczynę 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku drganią byly winne PDki wystarczylo wymienic wiązkę pompowtryskiwaczy i uszczelnić pompki DOBRYMI nie tanimi oringami i podkladkami i po problemie, zmniejszyly sie korekcje, wysterowanie poprawiło poprzez lepszy styk elektryczny i amen jedzie jak marzenie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, Mac Up napisał:

drganią

drganiom   nie drganią na Boga!

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, o przebacz mi Panie ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj się! Mam mega uczulenie na takie błędy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam mały problem z drganiem auta silnik 1.9 tdi awx,może zaczne od początku jak ma się sytuacja.Jakieś dwa tygodnie temu dopadł mnie stukot poduszki z lewej strony,mechanik rozbierając jedną sprawdził przy okazji reszte jak sie okazało druga poduszka też była wylana,wiec decyzja padła żeby wymienić wszystkie(jak dobrze pamiętam 5sztuk)mechanik założył poduszki gumowo-metalowe(wcześniej olejowe)koszt 360 zł z robocizną,po odbiorze auta niby wszystko fajnie bo nie stuka już lewa poduszka ale pojawił sie kolejny problem,auto całe drży i się trzęsie(drży kierownica,słychać jak plastiki pracują,obicia w drzwiach się trzęsą,podłokietnik też drży i go słychać)cofam się do mechanika i mówie jaka jest sytuacja odpowiedź brzmi że sa nowe i muszą sie troche wyrobić,po 1000 km bez zmian nadal drży wiec jade do mechanika(ustawiali coś na przedniej poduszcze i znowu mam pojeździć)mija nastepne 1000 km żadnej poprawy,decyduje się na wymiane tych poduszek na olejowe i tu taka ciekawostka jako że znam sie z mechanikiem i oboje nas ta sytuacja wku..wia zdecydował sie zamówić kilka rodzaji poduszek min:febi,lemforder i jeszce jakieś których nie pamiętam.Podmiana na te poduszki nie dała rezultatu więc padło na ori i tu znowu zero poprawy,stwierdzili że to musi byc od silnika,podłączają do kompa zero błedów,pompowtryskiwacze działają idealnie,znowu zawiedzeni zdecydowali że trzeba sprawdzić dwumas który był wymieniany jakieś 1,5 max 2 mies temu firmy luk...jeżeli to nie pomoże są bezradni,może ktoś miał taki przypadek czekam na jakieś odpowiedzi
POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności