Mirom Report post #1 Posted December 22, 2017 Witajcie, chciałbym poradzić się Was odnośnie montażu instalacji gazowej do mojego Passata B5 2.0l. Zastanawiam się jaką można zamontować dobrą instalację, na rynku mamy ich trochę i przyznam, że wybór nie jest łatwy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terrys Report post #2 Posted December 24, 2017 A masz może już jakiegoś gazownika ogarniętego? Jeśli nie to ja bym od tego zaczął... Co do instalacji to trochę tego jest... Do tego silnika spokojnie poradziłbym Sequent 32 od Brc lub coś z Zavoli - instalacje żywotne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #3 Posted December 26, 2017 Tylko nie BRC. Instalacje może nie są złe ale każdy montuje je "według instrukcji", czyli "wrzuć makaron pod maskę i zapomnij. Wejdź na forum dedykowane dla LPG, tam jest masa speców, która doradzi co będzie dobre w Twoim budżecie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirom Report post #4 Posted December 27, 2017 Jeszcze nie mam żadnego konkretnego gazownika. Wolałbym pierw zaczerpnąć informacji w tym temacie, żebym wg wiedział o co go pytać i nie dać się na nic naciąć. O instalacji BRC już słyszałem ( tzn. wiem, że taka jest ). radekrp90 ale jest możliwość zamontowania jej w porządny sposób ? Długa żywotność jak najbardziej do mnie przemawia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #5 Posted December 28, 2017 Teoretycznie jest. Problem jest taki, że BRC są na listwie i to zawsze pewne wyrzeczenie - długie wężyki itp. Lepszy będzie zapewne dowolny STAG wraz z ich dedykowanymi wtryskami. Przy okazji - przenoszę do działu B5. Tutaj masz przykład "ładnej" instalacji: http://lpg-forum.pl/audi-a4-2-0-131km-alt-2001r-t14088.html?hilit=2.0 131 Wprawdzie Audi ale to to samo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirom Report post #6 Posted December 30, 2017 na lpg-forum wyczytałem, że znowu BRC ma najwytrzymalsze listwy wtryskowe. Spora żywotność w porównaniu z innymi instalacjami. Niektórzy piszą, że zrobili na nich po 200 tys ? Możliwe to jest ? a ten stag jest polski ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terrys Report post #7 Posted December 31, 2017 Tak, jest polski. Brc z Włoch. Przebiegi takie są pewnie możliwe, nie mówię że nie. Jeśli regularnie instalację serwisujesz + wymieniasz filtry to żywotność masz sporą. Dochodzi jeszcze regulacja + jakość gazu na stacji.... Co do listwy, to wtryski Brc owszem mają wytrzymałe. Umieszczenie jej oraz długość wężyków to już kwestia montera..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirom Report post #8 Posted January 3, 2018 Właśnie o długości wężyków również była mowa. Nie do końca wiem o co chodzi, jeżeli są one za długie. Ale czy nie byłoby możliwości zwrócić na to uwagi przy montażu i przypilnować, żeby zrobili jak najkrótsze ? Czy to kwestia instalacji ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terrys Report post #9 Posted January 6, 2018 Moim zdaniem jest możliwość, musisz indywidualnie dogadać się z gazownikiem, gdzie umieści listwę itp. Wszystko zależy od komory silnika. Dla wizualizacji możesz zobaczyć coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=P4VX-i5HqfE Quote Share this post Link to post Share on other sites
ANGELSIN Report post #10 Posted January 7, 2018 Czy debatując na temat jaką instalacje włożyć itp, ktoś z Was orientował się jaki jest koszt instalacji do 1,8t 150km w vw passat b5 fl? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirom Report post #11 Posted January 8, 2018 Dnia 6.01.2018 o 20:56, Terrys napisał: Moim zdaniem jest możliwość, musisz indywidualnie dogadać się z gazownikiem, gdzie umieści listwę itp. Wszystko zależy od komory silnika. Dla wizualizacji możesz zobaczyć coś takiego: https://www.youtube.com/watch?v=P4VX-i5HqfE Ok czyli jeszcze zarzucę ten temat gazownikowi jak do niego pojadę. Zobaczymy co powie. Dnia 7.01.2018 o 14:31, ANGELSIN napisał: Czy debatując na temat jaką instalacje włożyć itp, ktoś z Was orientował się jaki jest koszt instalacji do 1,8t 150km w vw passat b5 fl? Kontaktowałem się telefonicznie z jednym z warsztatów i za zestaw BRC, powiedział kwotę w granicach 3k. Podejrzewam, że do 1.8t podszedłby taki sam zestaw i w tej samej cenie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ANGELSIN Report post #12 Posted January 8, 2018 4 minuty temu, Mirom napisał: Ok czyli jeszcze zarzucę ten temat gazownikowi jak do niego pojadę. Zobaczymy co powie. Kontaktowałem się telefonicznie z jednym z warsztatów i za zestaw BRC, powiedział kwotę w granicach 3k. Podejrzewam, że do 1.8t podszedłby taki sam zestaw i w tej samej cenie. Dzięki bardzo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dreyfus Report post #13 Posted January 8, 2018 Nie kupuj brc, chyba że masz kupę kasy i późniejszy drogi serwis Cię nie przeraża oraz montaż przez partaczy którzy montują według schematu i na autoadaptacji ich wiedza się kończy, po drugie co to za gazownik z którym Ty ustalasz długość węży oraz co gdzie ma montować.... Bierz agc, staga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mirom Report post #14 Posted January 17, 2018 Jestem już umówiony na montaż. Dreyfus masz rację o pseudogazownikach ale w modelu sq32 z tego co się dowiedziałem zmienione jest oprogramowanie i żeby dokonać strojenia trzeba mieć licencję, którą otrzymały tylko autoryzowane warsztaty BRC. Wydaje mi się, że to w miarę bezpieczne rozwiązanie i właśnie dzięki temu mam pewność, że instalację zamontują osoby, które mają doświadczenie w tej branży. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dreyfus Report post #15 Posted January 17, 2018 (edited) Dzięki temu jesteś udupiony bo nikt w tej instalacji nic nie zrobi, żaden kumaty gazownik jak się coś będzie dziać tylko serwis i będą cię kosić za wszystko jak za zboże, filtry, listwa cokolwiek sprawdź sobie jakie mają ceny, myślisz że autoryzacja jest za free? Po za tym instalacja brc to jest robienie według schematu instalacji dostarczonej przez brc zobacz na zdjęciach z montażu jak to wygląda... Edited January 17, 2018 by Dreyfus Quote Share this post Link to post Share on other sites
radekrp90 Report post #16 Posted January 18, 2018 11 godzin temu, Mirom napisał: Jestem już umówiony na montaż. Dreyfus masz rację o pseudogazownikach ale w modelu sq32 z tego co się dowiedziałem zmienione jest oprogramowanie i żeby dokonać strojenia trzeba mieć licencję, którą otrzymały tylko autoryzowane warsztaty BRC. Wydaje mi się, że to w miarę bezpieczne rozwiązanie i właśnie dzięki temu mam pewność, że instalację zamontują osoby, które mają doświadczenie w tej branży. Jak wyżej napisał @Dreyfus, BRC ze względu na swoją zamkniętą politykę to jeden z gorszych wyborów. Technicznie mają bardzo duże doświadczenie ale warsztaty montażowe to gorzej jak dno. Zresztą, prawie żaden porządny warsztat (mający np.: autoryzację STAG czy PRINS) nie dotyka się BRC właśnie z powyższych względów - konieczność zakupu drogich licencji i brak możliwości ingerencji w instalację. Jedyna zaleta takiego rozwiązania jest w DE - auto z taką instalacją na 100% przejdzie TUV. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tata45 Report post #17 Posted January 18, 2018 ja mam Lovato u siebie. Passat B5FL 2.0 115 KM AZM Quote Share this post Link to post Share on other sites
marecki3575 Report post #18 Posted January 21, 2018 Dnia 22.12.2017 o 20:12, Mirom napisał: Witajcie, chciałbym poradzić się Was odnośnie montażu instalacji gazowej do mojego Passata B5 2.0l. Zastanawiam się jaką można zamontować dobrą instalację, na rynku mamy ich trochę i przyznam, że wybór nie jest łatwy. Kompletnie nie ma żadnego znaczenia co zamontujesz, pojedzie na każdej......WAŻNE jest tylko, to aby kumaty gazownik założył to w czym się specjalizuje, dobrze wystroił i tyle. STAG, TECH, BRC, KME - wszystkie z górnej póły. Lovato i inne włoskie wynalazki bym omijał bo serwis kiepski. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dreyfus Report post #19 Posted January 21, 2018 Dokładnie jest na odwrót ma mega wielkie znaczenie co zamontuje, bo to nie chodzi o to czy pojedzie bo pojedzie na każdej tylko jak będzie jeździć na niej długo i bez problemów na instalacji oszczędza się po za kupie a nie na zakupie instalacji... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marecki3575 Report post #20 Posted January 21, 2018 (edited) To poczytaj trochę LPG forum to będziesz wiedzieć...ja zanim założyłem u siebie to studiowałem to forum przez miesiąc i wiem co mówię...NAJWAŻNIEJSZY jest kumaty gazownik!!!! bo tzw "wrzut" po maskę zrobi ci KAŻDY! TYLKO DOBRZE WYSTROJONA INSTALACJA I WŁAŚCIWE PODZESPOŁY I BĘDZIE ŚMIGAĆ DŁUGO I BEZ PROBLEMÓW! Co z tego że wydasz na najdroższe podzespoły kiedy Waldek z garażu nie będzie wiedział co z tym zrobić?!?! Teraz wszystkie instalacje są bardzo dobre, wystarczy dobrze dobrać komponenty i kumatego gazownika co to ogarnie i przede wszystkim WYSTROI - bo to jest najważniejsze! a nie pięknie zamontowana instalka i drogie podzespoły! Poczytaj trochę to forum a doznasz olśnienia jak ja. Ja nawet zainwestowałem swój czas w naukę strojenia i po założeniu przez gazownika sam sobie wystroiłem i przynajmniej wiem co mam i śpie spokojnie - a nie jest to trudne, wszystkiego można się nauczyć. Jak posiądziesz tą wiedzę to ŻADEN gazownik nie wystroi ci tego lepiej niż ty sam, bo czasami bywa i tak że potrzeba dziesiątki godzin dopieszczania strojenia po montażu (wraz z korektami jeżeli są potrzebne) a tego oni nie robią bo po prostu normalnie w świecie nie mają na to czasu. Za 3 tyś masz porządną instalkę. Zaloguj się tam, w polecanych warsztatach znajdź jakiś w swojej okolicy i tyle. Edited January 21, 2018 by marecki3575 Quote Share this post Link to post Share on other sites