Ficzek Zgłoś #1 Napisano 22 Grudnia 2017 Witam, chciałbym opisać swój problem, który na tą chwilę nie został rozwiązany. Ostatnią deską ratunku jest już chyba ASO, ale zanim skorzystam z ASO chciałem się jeszcze odpytać, bo może ktoś podsunie jakiś pomysł. Mam problem z wolno rozgrzewającym się płynem w układzie chłodzenia. Auto przy temp. 0 stopni na zew. potrzebuje ok. 30-40km aby płyn osiągnął temp. 90 stopni. Oczywiście mówię tutaj o normlanej jeździe zgodnej z przepisami. Jeśli pojadę dynamiczniej, to ten dystans mogę skrócić do ok. 20km, ale unikam takich sytuacji, bo nie chcę na niedogrzanym silniku kręcić auta. Natomiast jeśli temp spadnie poniżej -5 stopni, wtedy praktycznie niemożliwe jest aby płyn osiągnął temp. 90stopni. Objawy wskazywałyby na termostat, bo auto wolniej się rozgrzewa podczas jazdy, a szybciej jak stoję np. w korku, ale termostat mam już 5 w tym samochodzie. Problem przeszedł już przez paru mechaników, każdy wymieniał termostat. Dwóch ostatnich, stwierdziło, że mam bardzo wydajny układ chłodzenia, a ostatni jeszcze stwierdził, że w sumie jak już płyn ma temp. 70stopni, to jest ok. i tak może być. Tylko ja 70 stopni, to mam po 20km… Ostatnio z ciekawości przesłoniłem chłodnicę aby sprawdzić czy to coś w ogóle pomoże. Efekt był oczywisty, nie pomogło, skoro termostat działa poprawnie, to rozwiązanie to nie mogło pomóc. Autko kupiłem w 2015 roku w lutym. W marcu wymieniłem pierwszy termostat i przyszła wiosna, więc temat przeleżał do kolejnej zimy w 2016 wymieniłem kolejne 2 termostaty i temat przeleżał do tego roku i przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą został włożony kolejny termostat. Żaden z mechaników z jakimi miałem do czynienia, nie znalazł przyczyny tego problemu. Praktycznie każdy wymienił termostat. Autko to PASSAT B6 2.0 FSI. (147kW) Silnik ma oznaczenie BWA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #2 Napisano 22 Grudnia 2017 (edytowane) Może to nie termostat a czujnik temperatury ma jakiś problem. Sprawdzałeś czy faktyczna temperatura płynu pokrywa się wyświetlaczem? Edytowane 22 Grudnia 2017 przez lysy78_03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #3 Napisano 22 Grudnia 2017 Jaką masz skrzynię biegów? W DSG często jest drugi termostat przy samej skrzyni biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #4 Napisano 23 Grudnia 2017 Ja mam manual ale objawy takie jak u Ciebie. Wymieniłem główny termostat i jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ficzek Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2017 23 godziny temu, lysy78_03 napisał: Może to nie termostat a czujnik temperatury ma jakiś problem. Sprawdzałeś czy faktyczna temperatura płynu pokrywa się wyświetlaczem? Czujnik był sprawdzany wskazuje poprawną temperaturę. 19 godzin temu, Krawcol82 napisał: Jaką masz skrzynię biegów? W DSG często jest drugi termostat przy samej skrzyni biegów. Skrzynia manualna. 2 godziny temu, turek napisał: Ja mam manual ale objawy takie jak u Ciebie. Wymieniłem główny termostat i jest ok. Niestety 5 termostat i bez zmian. Każdy mechanik słysząc objawy od razu idzie w kierunku termostatu i za każdym razem jest to pomysł nietrafiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #6 Napisano 23 Grudnia 2017 27 minut temu, Ficzek napisał: Czujnik był sprawdzany wskazuje poprawną temperaturę. Skrzynia manualna. Niestety 5 termostat i bez zmian. Każdy mechanik słysząc objawy od razu idzie w kierunku termostatu i za każdym razem jest to pomysł nietrafiony. A jaki zakładałeś? Jak termostat to tylko oryginał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ficzek Zgłoś #7 Napisano 23 Grudnia 2017 8 minut temu, turek napisał: A jaki zakładałeś? Jak termostat to tylko oryginał. W tej chwili jest termostat WAHLER-a - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3219311418350-WA41118787D-O19395-termostat-cieczy-chlodzacej.html Wcześniej był 2-krotnie VEMO https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320341334190-V15_99_2022-O19395-termostat-cieczy-chlodzacej.html, a jeszcze wcześniej jakiś "noname" nawet nie wiem, bo akcja wymiana była trochę przy okazji i jeszcze nie wiedziałem, że będę miał z tym większy problem. Moim zdaniem, to nie rodzaj termostatu jest problemem, problem leży gdzie indziej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 23 Grudnia 2017 Trzeba było za pierwszym razem kupić termostat w ASO, wbrew pozorom to najtańsza opcja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2017 Sprawdź, czy w układzie chłodzenia nie masz mimo wszystko drugiego termostatu bądź dodatkowej pompy wody... Zrób skan vcdsem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2017 (edytowane) 8 godzin temu, Krawcol82 napisał: Sprawdź, czy w układzie chłodzenia nie masz mimo wszystko drugiego termostatu bądź dodatkowej pompy wody... Zrób skan vcdsem. A jak sprawdziłeś ze czujnik pokazuje prawdziwą temperaturę? termostat WAHLER-a jest najlepszy i go zostaw. a wentylatory nie chodzą cały czas? Edytowane 24 Grudnia 2017 przez DarkFace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #11 Napisano 24 Grudnia 2017 28 minut temu, DarkFace napisał: A jak sprawdziłeś ze czujnik pokazuje prawdziwą temperaturę? Możesz ewentualnie porównać wskazania z czujnikiem temperatury oleju. Olej grzeje się około 15-20 stopni wolniej od wody. Później jego temperatura przewyższa wodę o około 15-20 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #12 Napisano 25 Grudnia 2017 Dnia 24.12.2017 o 10:26, lysy78_03 napisał: Możesz ewentualnie porównać wskazania z czujnikiem temperatury oleju. Olej grzeje się około 15-20 stopni wolniej od wody. Później jego temperatura przewyższa wodę o około 15-20 stopni. Nie, Najlepiej termometr laserowy lub na podczerwień, przykładasz do kolanka z prawej strony silnika obok czujnika temperatury wody i to wszystko i masz realne wskazania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #13 Napisano 25 Grudnia 2017 5 godzin temu, DarkFace napisał: Nie, Najlepiej termometr laserowy lub na podczerwień, przykładasz do kolanka z prawej strony silnika obok czujnika temperatury wody i to wszystko i masz realne wskazania Jeżeli takowy posiada to ok, jeżeli nie to bez sensu jest go kupować. Zasugerowałem najtańszy i najszybszy sposób na wyeliminowanie lub potwierdzenie uszkodzenia czujnika temperatury. Tym bardziej, że czujnik temp. oleju jest już zamontowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach