Skocz do zawartości
Ficzek

Problem z temp. płynu chłodniczego PASSAT B6 2.0 FSI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chciałbym opisać swój problem, który na tą chwilę nie został rozwiązany. Ostatnią deską ratunku jest już chyba ASO, ale zanim skorzystam z ASO chciałem się jeszcze odpytać, bo może ktoś podsunie jakiś pomysł.

Mam problem z wolno rozgrzewającym się płynem w układzie chłodzenia. Auto przy temp. 0 stopni na zew. potrzebuje ok. 30-40km aby płyn osiągnął temp. 90 stopni. Oczywiście mówię tutaj o normlanej jeździe zgodnej z przepisami. Jeśli pojadę dynamiczniej, to ten dystans mogę skrócić do ok. 20km, ale unikam takich sytuacji, bo nie chcę na niedogrzanym silniku kręcić auta. Natomiast jeśli temp spadnie poniżej -5 stopni, wtedy praktycznie niemożliwe jest aby płyn osiągnął temp. 90stopni. Objawy wskazywałyby na termostat, bo auto wolniej się rozgrzewa podczas jazdy, a szybciej jak stoję np. w korku, ale termostat mam już 5 w tym samochodzie.

Problem przeszedł już przez paru mechaników, każdy wymieniał termostat. Dwóch ostatnich, stwierdziło, że mam bardzo wydajny układ chłodzenia, a ostatni jeszcze stwierdził, że w sumie jak już płyn ma temp. 70stopni, to jest ok. i tak może być. Tylko ja 70 stopni, to mam po 20km…

Ostatnio z ciekawości przesłoniłem chłodnicę aby sprawdzić czy to coś w ogóle pomoże. Efekt był oczywisty, nie pomogło, skoro termostat działa poprawnie, to rozwiązanie to nie mogło pomóc.

 

Autko kupiłem w 2015 roku w lutym. W marcu wymieniłem pierwszy termostat i przyszła wiosna, więc temat przeleżał do kolejnej zimy w 2016 wymieniłem kolejne 2 termostaty i temat przeleżał do tego roku i przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą został włożony kolejny termostat.

 

Żaden z mechaników z jakimi miałem do czynienia, nie znalazł przyczyny tego problemu. Praktycznie każdy wymienił termostat.

 

Autko to PASSAT B6 2.0 FSI. (147kW)

Silnik ma oznaczenie BWA.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to nie termostat a czujnik temperatury ma jakiś problem. Sprawdzałeś czy faktyczna temperatura płynu pokrywa się wyświetlaczem?

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaką masz skrzynię biegów? W DSG często jest drugi termostat przy samej skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam manual ale objawy takie jak u Ciebie. Wymieniłem główny termostat i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, lysy78_03 napisał:

Może to nie termostat a czujnik temperatury ma jakiś problem. Sprawdzałeś czy faktyczna temperatura płynu pokrywa się wyświetlaczem?

Czujnik był sprawdzany wskazuje poprawną temperaturę.

19 godzin temu, Krawcol82 napisał:

Jaką masz skrzynię biegów? W DSG często jest drugi termostat przy samej skrzyni biegów.

Skrzynia manualna.

 

2 godziny temu, turek napisał:

Ja mam manual ale objawy takie jak u Ciebie. Wymieniłem główny termostat i jest ok.

Niestety 5 termostat i bez zmian. Każdy mechanik słysząc objawy od razu idzie w kierunku termostatu i za każdym razem jest to pomysł nietrafiony. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, Ficzek napisał:

Czujnik był sprawdzany wskazuje poprawną temperaturę.

Skrzynia manualna.

 

Niestety 5 termostat i bez zmian. Każdy mechanik słysząc objawy od razu idzie w kierunku termostatu i za każdym razem jest to pomysł nietrafiony. 

A jaki zakładałeś? Jak termostat to tylko oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, turek napisał:

A jaki zakładałeś? Jak termostat to tylko oryginał.

W tej chwili jest termostat WAHLER-a - https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3219311418350-WA41118787D-O19395-termostat-cieczy-chlodzacej.html

Wcześniej był 2-krotnie VEMO https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3320341334190-V15_99_2022-O19395-termostat-cieczy-chlodzacej.html, a jeszcze wcześniej jakiś "noname" nawet nie wiem, bo akcja wymiana była trochę przy okazji i jeszcze nie wiedziałem, że będę miał z tym większy problem.

Moim zdaniem, to nie rodzaj termostatu jest problemem, problem leży gdzie indziej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba było za pierwszym razem kupić termostat w ASO, wbrew pozorom to najtańsza opcja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy w układzie chłodzenia nie masz mimo wszystko drugiego termostatu bądź dodatkowej pompy wody...

Zrób skan vcdsem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, Krawcol82 napisał:

Sprawdź, czy w układzie chłodzenia nie masz mimo wszystko drugiego termostatu bądź dodatkowej pompy wody...

Zrób skan vcdsem.

A jak sprawdziłeś ze czujnik pokazuje prawdziwą temperaturę?

termostat WAHLER-a jest najlepszy i go zostaw.

a wentylatory nie chodzą cały czas?

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
28 minut temu, DarkFace napisał:

A jak sprawdziłeś ze czujnik pokazuje prawdziwą temperaturę?

Możesz ewentualnie porównać wskazania z czujnikiem temperatury oleju. Olej grzeje się około 15-20 stopni wolniej od wody. Później jego temperatura przewyższa wodę o około 15-20 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 24.12.2017 o 10:26, lysy78_03 napisał:

Możesz ewentualnie porównać wskazania z czujnikiem temperatury oleju. Olej grzeje się około 15-20 stopni wolniej od wody. Później jego temperatura przewyższa wodę o około 15-20 stopni.

Nie, Najlepiej termometr laserowy lub na podczerwień, przykładasz do kolanka z prawej strony silnika obok czujnika temperatury wody i to wszystko i masz realne wskazania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, DarkFace napisał:

Nie, Najlepiej termometr laserowy lub na podczerwień, przykładasz do kolanka z prawej strony silnika obok czujnika temperatury wody i to wszystko i masz realne wskazania

Jeżeli takowy posiada to ok, jeżeli nie to bez sensu jest go kupować. Zasugerowałem najtańszy i najszybszy sposób na wyeliminowanie lub potwierdzenie uszkodzenia czujnika temperatury. Tym bardziej, że czujnik temp. oleju jest już zamontowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności