Skocz do zawartości
fifel

Błąd czujnika ABS - oporność czujnika, stłuczka (B6)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z ABS-em w moim passacie B6. Otóż podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka ABS, ESP i hamulca postojowego, piknęło przy tym 3 razy i wyświetliło komunikat "parking brake fault, see owner's manual" czy coś w tym stylu.

Oczywiście ABS i kontrola trakcji przestały działać. Błędy wyskakują za każdym razem po odpaleniu samochodu. 

Po podłączeniu VCDSa oczytałem błąd:

00290 - ABS WheelSpeed Sensor, Rear left (G46)
008 - Implausible Signal - Intermittent

00290 - ABS WheelSpeed Sensor, Rear left (G46)
004 - No Signal/Communication - Intermittent

Dodam że hamulec postojowy się zaciąga z obu stron, więc silniczki działają (jak miałem walnięty silniczek to piszczało podczas jazdy więc to nie to)

 

Dzisiaj wyciągnąłem czujnik, był czysty, ale go wyczyściłem i przedmuchałem otwór po czujniku kompresorem, ale nie pomogło to na mój problem, kontrolki dalej się świecą.
Próbowałem mierzyć miernikiem oporność samego wyciągniętego czujnika i pomimo problemów z dotarciem do pinów (głęboka wtyczka) wydaje mi się, że omomierz ani drgnął, czyli pokazuje nieskończoność (przerwa w obwodzie?).

Jaką oporność powiniem mieć czujnik z passata b6? czytałem o czujnikach indukcyjnych i czujnikach Halla i nie wiem jakim czujnikiem jest ten z B6 i czy omomierz powinien coś pokazać czy nie.

Jeszcze jedno - błąd wyskoczył w dniu, w którym miałem stłuczkę, ale nie od razu, tylko po kilkunastu kilometrach, więc nie wiem czy może to mieć jakikolwiek związek. Stłuczka była przy prędkości 30km/h - delikatnie trąciłem inny samochód prawym przodem, a błąd jest lewego tylnego czujnika.

Kable na oko są ok. Chyba że gdzieś z prawej strony z przodu może jest jakaś instalacja, czy pompa ABS która mogła ucierpieć przy stłuczce?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na początek to zamien przód z tyłem by sprawdzić połączenie  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamienić gdzieś w sterowniku czy fizycznie podpiąć czujniki na odwrót?

Ktoś orientuje się jaką oporność powinien mieć ten czujnik? Może ktoś ma taki sprawny na wierzchu i może zmierzyć?

Mój omomierz ani drgnie przy tym czujniki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,  nikt nie ma takiego czujnika sprawnego na wierzchu żeby zmierzyć? Nikt nie mierzył? 

Potrzebuje tyko informacji czy omomierz ma coś pokazać czy nie. 

Niue mam warunków do ściągania kół i grzebania pod autem niestety... w przeciwnym razie bym sobie sam pomierzył  inne czujniki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz pod ręką VCDS'a to możesz sprawdzić działanie wszystkich czujników w czasie jazdy - tu masz temat.

Samo mierzenie miernikiem nic nie mówi. Jeśli w czujniku jest choć trochę elektroniki (a według schematu tak właśnie jest) to pomiar rezystancji jest bez sensu.

Starsze czujniki były robione jako zwykła cewka - można było mierzyć "opór", ale i tak w czasie jazdy mogła przerywać od drgań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O taką odpowiedź właśnie mi chodziło! 

Tak właśnie myślałem że mierzenie oporności tych czujników może być bez sensu...

W takim razie sprawdzę to podczas jazdy i dam znać

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się z podpiętym VCDSem i podglądałem działanie czujników ABS.

Jechałem przez ok 15 minut i wszystko wydawało się super oprócz jednej sytuacji w której podczas ruszania jakby jeden z czujników miał kilka skoków na wykresie - reszta jazdy bez problemów.

Po dojechaniu do domu skasowałem błędy, a za pół dnia zaraz po ruszeniu błędy powróciły. Samochód stał kilka dni i dzisiaj po odpaleniu świeci się jedynie kontrolka hamulca postojowego, a ABS i kontrola trakcji już nie (zrobiłem tak 28km i błędy nie wyskoczyły).

Hamulec dalej łapie na oba silniczki i zwalnia się po ruszeniu z zapiętymi pasami.

Czy te wszystkie błędy może powodować np ciężko działający silniczek? Bo nie mam już pomysłów...

P.S.
Czy da się włączyć jakieś nagrywanie tych wykresów działania czujników ABS żeby mieć jakiś wykres z całej trasy czy tylko podgląd na bieżąco?

 

OK, przejechałem się jeszcze raz i wsystkie błędy powróciły... muszę się przyjrzeć bardziej tym czujnikom ABSu chyba.

Edytowane przez fifel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da się "logować" te dane do pliku tekstowego *.csv (funkcja Log) a potem obrabiać w np. Excelu, albo od razu prezentować w postaci wykresu (funkcja Graph). Te funkcje masz dostępne w menu pomiarowym, tam gdzie podglądasz wartość chwilową czujników. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadąc z pracy zapiąłem VCDSa i oczywiście skopałem te logi ;) spróbuję jeszcze jutro, ale przez całe 28km patrzyłem na wykres dla czujników i sprawa wygląda tak:

1. przez kilka pierwszych km czujnik lewego tylnego koła był martwy - pokazywał stale zero, mimo że inne czujniki dawały normalne odczyty.

2. kilka kolejnych km czujnik co chwilę dawał reakcję, pokazując co jakiś czas odczyt 1-2 km/h i wracał do zera

3. później czujnik co chwilę pokazywał prawidłową prędkość po czym wracał do zera

4. czujnik pokazywał prawidłową prędkość i kilka razy spadł na chwilę do zera

5. kilka ostatnich km do domu przejechałem z prawidłowymi odczytami (stojąc w korku skasowałem błędy i do samego domu nic nie wyskoczyło)

 

Teraz sprawdzę jak zachowa się czujnik w drodze do pracy. Wydaje mi się że wskazania czujnika nie były spowodowane dziurami w drodze, więc raczej brak kontaktu chyba to nie jest.
Czy ewentualnie jest jakieś miejsce z prawego przodu samochodu, którędu przebiega przewód od tylnego lewego czujnika? W tym miejscu miałem stłuczkę i może coś tam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz czeka cię "brudna robota" bo to może być sam czujnik, koronka albo przewód. Jeśli chodzi o układ wiązki od ABS to nie sądzę, żeby przechodziła przez prawy-przód.

Według katalogu twój czujnik ma numer 1K0927807, no chyba że masz 4motion to wtedy będzie taki sam jak z lewego-przodu czyli 7H0927803, więc wymiana miejscami raczej nie wchodzi w grę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nTomek, czy jest jakieś newralgiczne miejsce, w którym przewód ma tendencję do uszkodzeń?

Pytam, bo kiedy kupiłem tego passata, tj pół roku temu to był problem właśnie z tym czujnikiem, bo koronka, a raczej pierścień magnetyczny był uszkodzony i zeszlifował czujnik ABSu. Wymieniłem wtedy całą piastę na nową, z nowym pierścieniem i założyłem nowy czujnik firmy Delhi, wszystko kupione w Intercars.

Kilka dni temu wyciągnąłem czujnik i na oko nic mu nie jest, był czysty, nie uszkodzony mechanicznie. Pierścienia nie oglądałem ale przedmuchałem kompresorem gniazdo w którym siedzi czujnik żeby ewentualne paprochy wydmuchać z pierścienia.

Dziwi mnie to, że po pół roku od wymiany całego kompletu na nowy, znów coś się chrzani...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej tylko w okolicach wtyczki przy czujniku. Złącze jest/powinno być hermetyczne ale z czasem lub przez zły demontaż może się lekko uszkodzić i wtedy... woda, sól, korozja i to niekoniecznie zaraz przy styku - kapilarnie woda może wnikać głębiej w kabel i tam powodować korozję miedzi.

Jak masz możliwość to możesz spróbować sprawdzić omomierzem ciągłość przewodów od pompy ABS do czujnika. G46 jest na stykach 35 i 36 złącza 38 pinowego w module ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj robiłem kolejny test w drodze do pracy, czyli ta sama trasa co wczoraj tylko w drugą stronę i sytuacja identyczna - najpierw odczyt zero - czujnik martwy, później jakieś podrygi działania i po chwili już prawidłowy odczyt prędkości.

Zamówiłem właśnie na allegro czujnik ori ATE, to nie będzie wątpliwości co i jak.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mimo święta :) wymieniłem czujnik na nowy, ori... Oczywiście nie obyło się bez problemów bo przez 15 minut nie mogłem trafić dobrze śrubką od czujnika w gwint :) a robiłem to bez kanału, przy ściągniętym kole.

Dzisiaj zrobiłem 2 trasy po ok 50km każda i błędów brak - trasy po deszczu, z dziurami i innymi niedogodnościami i ani na chwilę nic się nie zapaliło, więc chyba problem rozwiązany - czujnik był walnięty mimo że miał pół roku niecałe!

Nie kupujcie czujników Delphi :) nie wiem jak z innymi częściami ale już się do nich zraziłem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A teraz jaki założyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ATE z logiem VW, niby że ori ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 1.10.2023 o 20:19, [email protected] napisał:

Wracając do pytania - czy podczas uruchomienia silnika (po tych 10 dniach, kiedy zauważyłem że jakby w środku odłączone zostało zasilanie od np. oświetlenia aby uruchomić auto - odpaliło oczywiście za pierwszym razem) mogło dojść do jakiegoś przepięcia, zaniku zasilania tak aby moduł ABS mógł ulec uszkodzeniu?

Nie słyszałem o takim przypadku. Bardzo mało prawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc widać światełko w tunelu. Wczoraj znalazłem jedną funkcję w urządzeniu diagnostycznym V-scan VAG mini firmy Viaken. Należy wejść w opcje ABS/Hamulce i wybrać: Bloki pomiarowe. Wyświetlą się trzy zera z możliwością edycji. Wpisujemy 001 i na wyświetlaczy pojawiają się cztery pozycję z wielkością km/h. Urządzenie będzie teraz podczas jazdy sczytywało prędkości kół, które możemy sobie porównać.

Napisałem wyżej to jako wskazówka dla potomnych. Znalazłem tutaj dużo pomocy (jeszcze raz dzięki Tomku), może i to komuś pomoże.

W moim przypadku jest duża różnica prędkości tylnego lewego koła względem pozostałych. Dziś kupuję piastę i po pracy postaram się to rozebrać/zobaczyć jak wygląda pierścień magnetyczny.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
55 minut temu, [email protected] napisał:

W moim przypadku jest duża różnica prędkości tylnego lewego koła względem pozostałych

Więc sam moduł ABS raczej sprawny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Troszkę to trwała ale tylko dlatego, że w żadnej z hurtowni nie było piasty na miejscu, czekałem dwa dni za dostarczeniem części. Zakupiłem oryginał FAG, nr katalogowy części: 713 6110 00. 

Po rozebraniu i wyciągnięciu swojej - widok jak na zdjęciu.....

Założyłem nową, skasowałem błędy, przejażdżka próbna  - wszystko działa jak należy :)

Bardzo dziękuję za cenne informacje. Ja mogę dodać od siebie, że jeżeli na czujnikach już widać zarysowania to oznacza to, że pierścień magnetyczny jest już wybrzuszony od korozji, za chwilę zacznie pękać i może być sytuacja jak u mnie. Na sprawnym tylnym prawym kole mam już takie ślady mimo, że wszystko z układem ABS jest tam sprawne, ale profilaktycznie zakupuje już kolejną piastę i przygotowuje się do wymiany....

IMG_4234.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności