Skocz do zawartości
strokers

diesel PASSAT - fabryczna szpera?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jest sobie Passat 1.9 130KM AWX kombi 2002 r.

Byłem na przeglądzie, facet go podnosił oglądał i mówi, że połamane są tuleje przy skrzyni - tam gdzie wchodzi półoś.

Pytam co to jest do czego on mówi że to taka Volkswagenowska szpera często właśnie uszkodzona.

Problem znalazł kręcąc kołami tj jednym ... nie przytoczę jego słów, ale jakoś brzmiało to chyba tak, że normalnie w aucie przez mechanizm różnicowy kręcąc jedno do przodu drugie będzie się kreciło do tyłu a w pasku chyba oba powinny kręcić w tym samym kierunku...

oczywiście mogę się mylić bo po prostu nie pamiętam co mówił. na pewno powiedział że to taka szpera od VW.

Macie pomysł co to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W passacie może występować blokada (szpera) elektroniczna - EDS. Współpracuje z ABS, ESP. Nie ma tam chyba żadnej dodatkowej mechaniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić czy mam ten EDS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby ze wszystkie z esp maja miec eds, ale wlasnie ja nie zauwazylem zeby dzialal a by sie przydał ten system...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli mając tylko ASR nie mam tego? Czytam po forach i piszą że nawet golf 3 miał eds a tam nie było esp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszedłem do tego że mam EDS, wg wlepy mam 1AJ. ;)

B0EB988F-081A-4D14-879F-0F3BFFC69B5A.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj znac w trudnych warunkach czy Ci dziala ten system. Ja nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Było tak że na ślizkim na letnich oponach pod góre gdy było trochę śniegu uślizgiwał się, coś tam pomogło tylko nwm czy asr czy eds, był jakiś terkot ale nie wiem który to był system, żeby sprawdzić trzeba by na ślizkim stanąć przodem wyłączyć asr, ręczny i gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, Kuba2000 napisał:

żeby sprawdzić trzeba by na ślizkim stanąć przodem

Raczej jednym kołem na lodzie, a drugim na suchym asfalcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że obydwa sposoby by zadziałały, bo można by obserwować czy kręci się z 2 stron, tak czy inaczej jest to przy niskich prędkościach, więc jedynie przy starcie pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności