Skocz do zawartości
Gość dembol

Felgi aluminiowe do B6

Rekomendowane odpowiedzi

Przytarłem delikatnie krawędź felgi w B7. Chcę kupić lakier i to podmalować, ale nie znam kodu lakieru. Czy pomożecie?

 

felgi.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z powodu zmiany tarcz i zacisków z przodu na większe (345mm) stanąłem przed zakupem felg aluminiowych na zimę.

Głównym wyznacznikiem jest cena, później wygląd...

Obecnie mam założone felgi 17" ET35 8j. Na zimę myślałem o feldze 17" 7,5j i oponie 215/45 i teraz z jakim ET.

Znalazłem coś takiego: felga od mercedesa (pomijam pierścień centrujący) ale z ET47. Pchać się w coś takiego i dawać dystanse?

 

Po niżej fotki obecnej felgi i tych o których myślę...

DSC_0847.jpg

509273364_1_644x461_oryginalne-alufelgi-mercedes-17-w211-w212-5-112-vw-passat-gdansk.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, stoje przed zakupem felg do passata b6 sedan 2,0tdi jednak nie jestem pewny czy na pewno beda pasowac chodzi o taki wymiar felg 8x18 5x112 ET45 66,5mm piasta

 

prosze o szybka odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piasta za duża

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupię pierścienie centrujace. Poza tym wszystko ok? Nic nie będzie ocierac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy probowal ktos felgi Nivelles z B8 załozyc do B7 lub B6? Felgi maja wymiar 17H2 i ET40 wiec bylyby 1mm dalej niz originalnie w B6 i B7. Jak ktos ma tak u siebie na B7 to poproszę o foto. Chcialbym je sobie zalozyc - oczywiscie z oponami 235/45/17

nivelles.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ET47 chyba w B6-B7 w 17 calowych... to tylko 1mm różnicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli to 7 czy 10 mm różnicy to żaden problem, poza tym nie ma co debatować nad ET nie odnosząc się do szerokości felgi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak nie podałem szerokości - ta w B6/B7 ma szerokość 7,5" (17H2 i ET47) a ta z B8 ma szerokość 7" (17H2 i ET40)więc wychodzi 1mm różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, ale fabryczne felgi są zazwyczaj tak głęboko schowane, że ET niższe o 7-10mm nie jest raczej problemem, wciąż będą siedziały w błotniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

https://www.olx.pl/oferta/felgi-kola-passat-b7-18-CID5-IDpQ8YR.html#9400afefe6

Koledzy, czy takie felgi Waszym zdaniem będą pasować do B6?

Pasować zarówno parametrami, jak i wizualnie?

I jeszcze jedno pytanie mam :)

Czy 18tki z oponami 235/40 będą wyglądać znośnie bez obniżania?

Pytam, bo oglądam Wasze zdjęcia i na seryjnych zawieszeniach u jednych jest koza u innych jest ok.

Swoją drogą przecież VW kładł 18tki seryjnie w B6 (np. model Chicago)- czy wtedy producent dawał inne sprężyny (chyba nie???)

Więc jak to jest z tymi 18tkami w B6-tkach?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie 18 ma sąsiad w B7 i są mega ładne na żywo.

Mam dwa komplety z 235/40/18 i na obu wygląd spoko, a auto nie jest obniżone, chyba, że pakiet rline coś go glebił...

summer.jpg

winter.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest b6 na zdjęciach i nie widzę by był w r-line.

No właśnie i tu jest ok, a jak oglądam inne zdjęcia B6 na 18tkach to wyglądają jak Alltrack

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ty masz dwa komplety?

Chętnie odkupię te z drugiego zdjęcia- Omanyt :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nester1905 napisał:

Czy 18tki z oponami 235/40 będą wyglądać znośnie bez obniżania?

Raczej lipa. 17 to max na standardowym zawieszeniu, ale to moja ocena. Inna sprawa to utrata komfortu.

Następna rzecz to opony. O ile felgi w B7 są "takie same" i w większości powinny pasować do B6, to opona jest już nieco inna, tzn. B7 ma większą nieco oponę i średnica koła w wyniku tego jest większa. Szukałbym samych felg i kupił odpowiednie opony osobno, jeśli już szukasz od B7.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi oponami?

Jak B7 może mieć inne opony? :)

235/40/18- innych nie ma dla Passata jeśli mówimy o ori.

I takie są właśnie w tym ogłoszeniu, które podalem.

Utrata komfortu to przesada. Miałem Octavie II RS na 18 tkach i ona fabrycznie miała twardsze j niższe zawieszenie... jeździło się ok.

17tki miałem w Toledo, Passat ile większe auto i tez 17tki wloze?

Hmmm... ciężka sprawa.

Mi bardziej chodzi o to czemu jeden B6 na 18 wygląda Ok, jak.te co kolega wyżej pokazał, a inny straszna koza?

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, nester1905 napisał:

Jak B7 może mieć inne opony? :)

No może pomyliłem się, jeśli tak, to przepraszam, ale wydaje mi się, że standardowo w B7 jest 215/55r16, a w B6 205/55R16.

Zamiennikiem 205/55R16 jest albo 225/40R18 albo 235/35R18, chociaż w sumie 235/40R18 jest tylko niewiele większa.

No a jeśli utraty komfortu się nie obawiasz, to pozostaje tylko wątpliwa estetyka przy wysokim zawieszeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, nester1905 napisał:

Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tymi oponami?

Jak B7 może mieć inne opony? :)

235/40/18- innych nie ma dla Passata jeśli mówimy o ori.

I takie są właśnie w tym ogłoszeniu, które podalem.

Utrata komfortu to przesada. Miałem Octavie II RS na 18 tkach i ona fabrycznie miała twardsze j niższe zawieszenie... jeździło się ok.

17tki miałem w Toledo, Passat ile większe auto i tez 17tki wloze?

Hmmm... ciężka sprawa.

Mi bardziej chodzi o to czemu jeden B6 na 18 wygląda Ok, jak.te co kolega wyżej pokazał, a inny straszna koza?

 

 

 

 

Przerabiałem kiedyś ten temat w B5 jak założyłem "S" do zwykłego zawieszenia. Stał za wysoko. Pokopałem, poczytałem i wyszło że na przód było z plus minus 15 rodzai sprężyn ( w zależności od regionu, silnika, skrzyni itd) a na tył podobna ilość tylko kilka mniej ok plus minus 12 . Siadłem do etki i znalazłem jakie kolory na sprężynach powinienem mieć aby był oryginalny sport (seryjnie pasek wychodził też na zawieszeniu sportowym -20mm), zostało do wyboru chyba z 5 z przodu i z 3 z tyłu. Zajrzałem do bagażnika i tam były na wlepce kody odnośnie obciążenia osi tył i przód. Znając kod przodu i tyłu (każdy kod to różnica kilkunastu kg.) odnalazłem te same wagi/kody przy sprężynach sportowych. Znałem już kolory jakie mają mieć sprężyny przednie i tylne. Szukałem na aukcjach, niekiedy dzwoniłem bo większość ma gdzieś robienie fotek lub podawanie kolorów aż znalazłem. Pasek ładnie opadł i wyglądało to ładnie. Do czego dążę......  Każdy kto wstawia foto z Alufelgami na aucie powinien podać na jakim zawieszeniu jego auto stoi, kody obciążenia są na wlepce. Jedno auto będzie niższe fabrycznie, inne przygotowane na trudne warunki, jedno będzie z dopiskiem SPORT za nazwą auta  tak jak ja mam przez co na "Przesmyk Śmierci" przez lasy po wycince drzew nie dojechałem, inne z napędem na 4 będzie wyższe... do tego dodajmy ciężar skrzyń biegów, silniki, mosty, zawieszenia i wychodzi naście rodzai sprężyn. W B6/7 jest podobna ilość. A jak idziesz do sklepu kupować to pytają czy Diesel czy Benzyna heh. Dlatego zawsze sprawdzajmy kolory lub wymieniajmy parę. Mam jeszcze foto starego paska na "S" po zmianie na org. sportowe sprężyny. Już nim tak nie bujało, ładnie się trzymał i nie był taki twardy. 

DSC01302.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie i jak to jest że jedna B6 wygląda na 18 ok a druga starczy jak terenowka?

I obie na seryjnym zawieszeniu niby...

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ze na seryjnym, no na takim wyjechało z fabryki, tylko jeden przygotowany pod inne drogi a drugiemu włożyli np. inny pakiet. Bo niemożliwym jest aby te same auta z tym samym wyposażeniem i tymi samymi klasami obciążalności (kody na wlepce) stały inaczej na tych samych felgach. Mogą być identyczne auta z takim samym wyposażeniem ale mają inne kody i będą stały inaczej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności