Skocz do zawartości
Mateusz1990

Passat 2.8 syncro problem z pedałem sprzegła

Rekomendowane odpowiedzi

Witam problem pojawił się wczoraj a mianowicie jadąc spokojnie na 2biegu wcisnołem sprzęgło by dać 3bieg ale już się nie dało pedal został w podłodze,po dojechaniu jakoś tam do domu powoli bez sprzęgła na drugim biegu ogarnołem sytuację i dolałem płynu hamulcowego podpompowałem trochę pedałem i płyn zaczoł wyciekać w okolicach łączenia skrzyni że silnikiem,moje pytanie brzmi co się mogło rozszczelnić urwać czy pęknąć i jak to wygląda z naprawą,czy trzeba wyjmować skrzynie biegów czy da się to naprawić  bez jej wyjmowania proszę o poradę może ktoś miał podobny problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik hydrauliczny do zmiany.

 

Powinien być u bliżej góry po lewej stronie ale pewny nie jesten bo z tym silnikiem nie miałem styczności :)

W dieslu bez wyciągania skrzyni spokojnie to zrobisz więc myślę że u Ciebie też spokojnie :) Najlepiej z kanału :)

Edytowane przez rekinek7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noo właśnie jeszcze na kanale nie byłem bo to tylko z kanału najlepiej,ale konstrukcyjnie to skrzynia biegów nie powinna się różnić na tyle by inne części były,przy v6 2.8 a tdi,tylko pytanie jeszcze czy tam nie napchali jeszcze czegoś więcej bo coś tam czytałem że może być jakiś wysprzeglik centralny przy łożysku wyciskowym ale nie wiem jak to interpretować,bo jeśli wyciągnę skrzynie a sprzęgło trochę podchodzimy to odrazu by trzeba było sprzęgło wymienić bo po co dwa razy wyciągać skrzynie,a jak by się dało to naprawić bez wyjęcia skrzyni to zawsze to sprzęgła może jeszcze chwilę pochodzi,a koszt takiego wysprzeglik orientacyjnie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysprzeglik na allegro 150zl nowy Sachs. Też się zastanawiam co u mnie padło. 2.8 4motion ruszyłem i dwójki już nie było. Sprzęgło chodzi normalnie, biegi też wchodzą normalnie a nie jedzie. Żadnych zgrzytów czy hałasów. W sobotę kumpel zacznie rozbierać i szukać przyczyny... Wcześniej było słychać piszczenie i jakieś małe drgania ja jałowym a po wciśnięciu sprzęgła cichło. 

Edytowane przez D1984
Teraz nie ma żadnego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,troche późno pisze ale usterka została usunięta,dosc drobna usterka a mianowicie,w 2.8 v6 jest tak samo jak w tdi jak kolega wyżej napisał wysprzeglik się nie różni,w moim przypadku awaria była dość prosta bo rurka plastikowa odprowadzająca płyn do wysprzeglika po wciśnieciu pedału sprzęgła została wypchnieta z wysprzeglika a to było spowodowane luźnym zabezpieczeniem na wysprzeglika,luzny drucik,drucik wyjołem trochę zagiołem wcisnołem rurkę zabezpieczenie na ciasno odpowietrzylem wysprzeglik i awaria usunieta,tak było w moim przypadku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co do przypadku kolegi D1984 to u mnie wygląda to nastepujaco,na luzie gdy silnik jest uruchomiony słychać szum ciężko go opisać to by trzeba było posluchac po wciśnieciu sprzęgła cichnie,biegi wchodzą nie ma żadnych problemów ale ten szum jest denerwujący,dodajac że na każdym biegu podczas jazdy gdy sprzęgło jest nie wciśnięte to to słychać,znajomy mi mówił że to łożyska na wałku atakującym czy głównym i tak będzie szumiało aż się rozleci w któryś piękny dzien,s sprzęgło mi bierze w górnym punkcie ale nie ślizga wiec jeżdżą aż się rozleci wtedy będzie wiadome co się rozlecialo,z 4x4 to dość kosztowne sprawy  czy to syncro czy 4motion no ale jazda tym to czysta przyjemność trzeba takie samochody mieć i je utrzymywać bo takich aut już nie robia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szumi na jałowymi cichnie po wciśnięciu sprzęgła ja bym obstawiał łożysko oporowe sprzęgła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też może być to jest nie wykluczone,trzeba rozebrać i się dowiem ale póki co śmiga jak się rozleci to będę wymieniał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Półroczne sprzęgło LUK. Tak wygląda tarcza. Łożysko i docisk nietknięte. Przy składaniu rozpadł się też wysprzeglik. Koszta spore. Komplet sprzęgła sachs 450zl, wysprzeglik Sachs 150 i mechanik wziął 300 za robotę. Oby tym razem dłużej wytrzymało...

SAVE_20171216_162926.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie miałeś objawy uszkodzenia?? Szarpało drgalo jak to wyglądało u Ciebie bo nie wiem czy się u mnie nie kończy sprzęgło i dwumas 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności