Mateusz1990 Zgłoś #1 Napisano 8 Grudnia 2017 Witam problem pojawił się wczoraj a mianowicie jadąc spokojnie na 2biegu wcisnołem sprzęgło by dać 3bieg ale już się nie dało pedal został w podłodze,po dojechaniu jakoś tam do domu powoli bez sprzęgła na drugim biegu ogarnołem sytuację i dolałem płynu hamulcowego podpompowałem trochę pedałem i płyn zaczoł wyciekać w okolicach łączenia skrzyni że silnikiem,moje pytanie brzmi co się mogło rozszczelnić urwać czy pęknąć i jak to wygląda z naprawą,czy trzeba wyjmować skrzynie biegów czy da się to naprawić bez jej wyjmowania proszę o poradę może ktoś miał podobny problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #2 Napisano 8 Grudnia 2017 (edytowane) Wysprzęglik hydrauliczny do zmiany. Powinien być u bliżej góry po lewej stronie ale pewny nie jesten bo z tym silnikiem nie miałem styczności W dieslu bez wyciągania skrzyni spokojnie to zrobisz więc myślę że u Ciebie też spokojnie Najlepiej z kanału Edytowane 8 Grudnia 2017 przez rekinek7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz1990 Zgłoś #3 Napisano 8 Grudnia 2017 Noo właśnie jeszcze na kanale nie byłem bo to tylko z kanału najlepiej,ale konstrukcyjnie to skrzynia biegów nie powinna się różnić na tyle by inne części były,przy v6 2.8 a tdi,tylko pytanie jeszcze czy tam nie napchali jeszcze czegoś więcej bo coś tam czytałem że może być jakiś wysprzeglik centralny przy łożysku wyciskowym ale nie wiem jak to interpretować,bo jeśli wyciągnę skrzynie a sprzęgło trochę podchodzimy to odrazu by trzeba było sprzęgło wymienić bo po co dwa razy wyciągać skrzynie,a jak by się dało to naprawić bez wyjęcia skrzyni to zawsze to sprzęgła może jeszcze chwilę pochodzi,a koszt takiego wysprzeglik orientacyjnie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D1984 Zgłoś #4 Napisano 14 Grudnia 2017 (edytowane) Wysprzeglik na allegro 150zl nowy Sachs. Też się zastanawiam co u mnie padło. 2.8 4motion ruszyłem i dwójki już nie było. Sprzęgło chodzi normalnie, biegi też wchodzą normalnie a nie jedzie. Żadnych zgrzytów czy hałasów. W sobotę kumpel zacznie rozbierać i szukać przyczyny... Wcześniej było słychać piszczenie i jakieś małe drgania ja jałowym a po wciśnięciu sprzęgła cichło. Edytowane 14 Grudnia 2017 przez D1984 Teraz nie ma żadnego biegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz1990 Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2017 Witam,troche późno pisze ale usterka została usunięta,dosc drobna usterka a mianowicie,w 2.8 v6 jest tak samo jak w tdi jak kolega wyżej napisał wysprzeglik się nie różni,w moim przypadku awaria była dość prosta bo rurka plastikowa odprowadzająca płyn do wysprzeglika po wciśnieciu pedału sprzęgła została wypchnieta z wysprzeglika a to było spowodowane luźnym zabezpieczeniem na wysprzeglika,luzny drucik,drucik wyjołem trochę zagiołem wcisnołem rurkę zabezpieczenie na ciasno odpowietrzylem wysprzeglik i awaria usunieta,tak było w moim przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz1990 Zgłoś #6 Napisano 15 Grudnia 2017 A co do przypadku kolegi D1984 to u mnie wygląda to nastepujaco,na luzie gdy silnik jest uruchomiony słychać szum ciężko go opisać to by trzeba było posluchac po wciśnieciu sprzęgła cichnie,biegi wchodzą nie ma żadnych problemów ale ten szum jest denerwujący,dodajac że na każdym biegu podczas jazdy gdy sprzęgło jest nie wciśnięte to to słychać,znajomy mi mówił że to łożyska na wałku atakującym czy głównym i tak będzie szumiało aż się rozleci w któryś piękny dzien,s sprzęgło mi bierze w górnym punkcie ale nie ślizga wiec jeżdżą aż się rozleci wtedy będzie wiadome co się rozlecialo,z 4x4 to dość kosztowne sprawy czy to syncro czy 4motion no ale jazda tym to czysta przyjemność trzeba takie samochody mieć i je utrzymywać bo takich aut już nie robia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekinek7 Zgłoś #7 Napisano 18 Grudnia 2017 Jeśli szumi na jałowymi cichnie po wciśnięciu sprzęgła ja bym obstawiał łożysko oporowe sprzęgła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz1990 Zgłoś #8 Napisano 19 Grudnia 2017 Też może być to jest nie wykluczone,trzeba rozebrać i się dowiem ale póki co śmiga jak się rozleci to będę wymieniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
D1984 Zgłoś #9 Napisano 23 Grudnia 2017 Półroczne sprzęgło LUK. Tak wygląda tarcza. Łożysko i docisk nietknięte. Przy składaniu rozpadł się też wysprzeglik. Koszta spore. Komplet sprzęgła sachs 450zl, wysprzeglik Sachs 150 i mechanik wziął 300 za robotę. Oby tym razem dłużej wytrzymało... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz1990 Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2018 Jakie miałeś objawy uszkodzenia?? Szarpało drgalo jak to wyglądało u Ciebie bo nie wiem czy się u mnie nie kończy sprzęgło i dwumas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach