Skocz do zawartości
bbbb

Diagnostyka akumulatora

    Rekomendowane odpowiedzi

    Napisano (edytowane)

    Problem wprawdzie dotyczy Cordoby, ale jest uniwersalny i może spotkać każdy akumulator. Silnik(1.9SDI) zaczął słabo kręcić, aż uruchomienie silnika było niemożliwe. Gdy już udało się odpalić to każde następne było bezproblemowe-palił na widok kluczyka. Wystarczyło, że postał dzień-dwa i rozruch znów był bardzo anemiczny. Doszedłem do wniosku, że trzeba naładować aku. Po ok. 1,5 miesiąca problem znów wrócił-napięcie na klemach 12,3V czyli rozładowany. Zabrałem aku do domu i podłączyłem pod prostownik(wskazówka faktycznie wskazywała, że aku jest rozładowany).  Po ok. 4-5 godz. wskazówka na prostowniku pokazywała, że aku jest naładowany, a napięcie na klemach wynosiło 15,8V. Zdziwiło mnie, że rozładowany akumulator tak szybko się naładował, ale co tam-odłączyłem go od prostownika. Po ok. 2 godz. od odłączenia prostownika napięcie na klemach wynosiło 12,63V, a po 2 dniach 12,51V(nie miałem potrzeby jeździć więc aku jest w domu). Obawiam się, że akumulator powoli woła o wymianę. Czy moje obawy są słuszne? Dodam, że ładowanie w aucie jest prawidłowe i wynosi 13,7-14,5 w zależności czy mam włączone odbiorniki czy nie, a pobór prądu w spoczynku wynosi 0,04A.

    Edytowane przez bbbb
    Uzupełnienie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    podłącz miernik pod aku i sprawdź do jakiego napięcia spada przy odpalaniu (oczywiście Ty patrzysz na miernik a druga osoba odpala :) ).... jeżeli poniżej 10V to jego żywot dobiega końca....

    Druga rzecz to po pełnym naładowaniu i odstaniu 24h sprawdź gęstość elektrolitu specjalnym przyrządem....

    Dodatkowo jeszcze możesz sprawdzić ile naładowany aku generuje amper.

    Te dwie rzeczy sprawdzą Tobie w dobrym sklepie związanym z akumulatorami

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Przeniosłem twój temat do działu ogólnego.

    Możesz napisać jeszcze ile lat ma ten akumulator i ewentualnie przebieg.

    To co opisujesz to zwykłe objawy starego aku w którym z wiekiem spada pojemność, czyli zdolność gromadzenia energii, a rośnie oporność wewnętrzna - zmniejsza się wartość prądu rozruchowego.

    Zjawisko to nasila się przy niższych temperaturach.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Napisano (edytowane)

    Akumulator to 4-letni Bosch Silver S4 60Ah/540A, który przejechał ok. 40tys km. Obecnie napięcie na klemach spadło do 12,4V(w temp. pokojowej). Czyli chyba nie ma się nad czym zastanawiać.

    Edytowane przez bbbb

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    22 godziny temu, rosol napisał:

    Druga rzecz to po pełnym naładowaniu i odstaniu 24h sprawdź gęstość elektrolitu specjalnym przyrządem....

    Dodatkowo jeszcze możesz sprawdzić ile naładowany aku generuje amper.

    Mam aerometr ale nie mogę się dostać do zamknięcia aku, gdyż jest chyba zaklejony. Jedyny efekt tylko taki, że trochę pogiąłem te zamknięcie. Podłączyłem na chwilę prostownik i wskazówka(chyba pokazuje amperaż ładowania) najpierw pokazała, że jest w połowie rozładowany, a za chwilę spadła wskazując, że jest naładowany, a napięcie ładowania podskoczyło do 15,5V. Dlatego odłączyłem prostownik, bo chyba nie ma sensu dalsze doładowywanie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    4 lata to jeszcze nie tak dużo, ale przy niekorzystnym użytkowaniu (często niedoładowany) może być już kiepski. Znam kilka przypadków, że po takim czasie akumulator był do wymiany i to dlatego, że więcej stał w garażu niż jeździł.

    Ten twój przebieg to średnio 10kkm na rok - też niezbyt dużo, ale może to świadczyć o tym, że był rzadko ładowany.

    Możesz się jeszcze pobawić w "odsiarczanie" (kilka pełnych cykli ładowanie-rozładowanie) ale do tego przydałby się jakiś automat bo to czasochłonne i łatwo "przedawkować" w obie strony.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    5 godzin temu, nTomek napisał:

    Możesz się jeszcze pobawić w "odsiarczanie" (kilka pełnych cykli ładowanie-rozładowanie) ale do tego przydałby się jakiś automat bo to czasochłonne i łatwo "przedawkować" w obie strony.

    albo spróbuj inteligentnej ładowarki. ja używam ctek mxs 7.0

    ale tak czy inaczej wkrótce czeka Ciebie wymiana aku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Podczas rozruchu napięcie spadło do 9,5V. Czyli chyba wszystko wiadomo. 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    do 8.5 V jeszcze jest zdolny zakrecić. Myślę ze pilnuj go, jeszcze zime przejeździ.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×