bruneros Zgłoś #61 Napisano 9 Maja 2019 1 minutę temu, biokd napisał: Rozumiem, że VW się nie czepia jeśli olej był wymieniany poza ASO częściej ale olejem rekomendowanym przez VW (swoją drogą to oni nie sa w stanie sprawdzic jaki to olej przecież(?) )? Nie ma to wpływu na gwarancję? Poleca ktoś inne miejsca w Krakowie poza VW ale autoryzowane? tam pewnie VW może sprawdzić co było, bo u takiego Pana Mirka w garażu to już nie bardzo jezeli coś jeb*** w silniku - turbina, cokolwiek co moze miec zwiazek z układem olejowym jestem pewien ze ASO umyje rączki i bedzie po gwarancji. chyba ze ktoś będzie mial czas i checi zeby się z nimi sądzić i udowadniać, ze olej spełniał normy itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST 2019 Zgłoś #62 Napisano 9 Maja 2019 58 minut temu, biokd napisał: Rozumiem, że VW się nie czepia jeśli olej był wymieniany poza ASO częściej ale olejem rekomendowanym przez VW (swoją drogą to oni nie sa w stanie sprawdzic jaki to olej przecież(?) )? Nie ma to wpływu na gwarancję? Poleca ktoś inne miejsca w Krakowie poza VW ale autoryzowane? tam pewnie VW może sprawdzić co było, bo u takiego Pana Mirka w garażu to już nie bardzo Częstsza wymiana nie ma żadnego wpływu na gwarancję. Możesz wymieniać gdzie chcesz, ale warto zadbać o olej ... lepszy niż Castrol, zwłaszcza gdy coś robisz z oprogramowaniem pracy silnika, a ten aż się prosi (ma duży zapas mocy). Mogę Ci pomóc, jak będziesz w moich okolicach :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #63 Napisano 9 Maja 2019 41 minut temu, MST 2019 napisał: zwłaszcza gdy coś robisz z oprogramowaniem pracy silnika W aucie na gwarancji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST 2019 Zgłoś #64 Napisano 9 Maja 2019 (edytowane) 4 minuty temu, Dreyfus napisał: W aucie na gwarancji? Zawsze warto mieć zgraną mapę fabryczną, tak na wszelki wypadek... chociaż mi od kilknastu lat żadna z tego powodu "trudna sytuacja" nie przydarzyła. Pewnie też dlatego, że bardziej zależy mi na zoptymalizowaniu pracy jednostki, niż "biciu się" na wykość krzywych w wykresach na hamowni Edytowane 9 Maja 2019 przez MST 2019 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #65 Napisano 9 Maja 2019 16 minut temu, MST 2019 napisał: Zawsze warto mieć zgraną mapę fabryczną Bardziej chodziło mi o to czy właśnie jak się "coś stanie" będzie to powód czyli inny program w silniku odczytany z jakiegoś sterownika czy czegoś powodem odmowy gwarancyjnej naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #66 Napisano 9 Maja 2019 51 minut temu, Dreyfus napisał: Bardziej chodziło mi o to czy właśnie jak się "coś stanie" będzie to powód czyli inny program w silniku odczytany z jakiegoś sterownika czy czegoś powodem odmowy gwarancyjnej naprawy. volkswagen uchyla się od realizacji gwarancji jak tylko może. więc jak będzie mógł to sie uchyli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #67 Napisano 9 Maja 2019 A dlaczego producent ma odpowiadać za samochód po tuningu? Chcesz gwarancję to kup sobie mocniejszy, chcesz grzebać to na własną odpowiedzialność. Szkoda tylko że nieliczni się przyznają przy sprzedaży takiego samochodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #68 Napisano 9 Maja 2019 6 minut temu, paolokos napisał: Szkoda tylko że nieliczni się przyznają przy sprzedaży takiego samochodu A że niby auto po programie jest jakieś felerne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #69 Napisano 9 Maja 2019 nieliczni się przyznają bo może zrobili profesjonalnie a nie jak reszta "korespondencyjnie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #70 Napisano 9 Maja 2019 33 minuty temu, Dreyfus napisał: A że niby auto po programie jest jakieś felerne? No może akurat nie każdy chce mieć coś "dłubane" a woli "jak fabryka dała". Pozatym ryzyko wiekszego wyeksploatowania co by nie mówić jednak jest.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #71 Napisano 9 Maja 2019 28 minut temu, bruneros napisał: Pozatym ryzyko wiekszego wyeksploatowania co by nie mówić jednak jest.... W jakim świecie Ty żyjesz? Bajek i fantasy? ? program to nic więcej niż wykorzystanie mocy drzemiącej w motorze nie do uzyskania podczas produkcji na taśmie... Jakie wyeksploatowanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosol Zgłoś #72 Napisano 9 Maja 2019 do uzyskania podniesienie mocy to nie jakaś magia, której programiści/inżynierowie nie potrafią to "tylko" ustawienia sterownika i wydolność turbo w stage1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruneros Zgłoś #73 Napisano 9 Maja 2019 5 godzin temu, Dreyfus napisał: W jakim świecie Ty żyjesz? Bajek i fantasy? ? program to nic więcej niż wykorzystanie mocy drzemiącej w motorze nie do uzyskania podczas produkcji na taśmie... Jakie wyeksploatowanie? tak, tak... ta drzemiąca moc szczególnie w softach gotowcach połączona z olejami longlife, depefami, egerami, scr-ami a potem gadanie, ze panie kiedyś to robili auta a teraz to jakieś z gównoilitu wszystko bo nie dojezdza auto 100 tys... nie generalizuje oczywiście bo rownie dobrze moze się tak stać na serii. ale ze temat dotyczy gwarancji, to wiedz, ze obecnie wszystko podłączeniu do kompa jest online weryfikowane i jezeli coś jest dłubanie w sterowniku silnika to gwarancja na dany podzespół anuluje sie automatycznie i systemowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
khad Zgłoś #74 Napisano 10 Maja 2019 (edytowane) 16 godzin temu, Dreyfus napisał: program to nic więcej niż wykorzystanie mocy drzemiącej w motorze nie do uzyskania podczas produkcji na taśmie Chcesz powiedzieć, że podniesienie mocy i momentu ma się nijak do zwiększonej eksploatacji takich podzespołów jak np. wtryski, dpf, sprzęgło, skrzynia etc.? Szkoda, że projektanci VW tego nie wiedzieli ograniczając moment w egzemplarzach z DSG ? Edytowane 10 Maja 2019 przez khad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MST 2019 Zgłoś #75 Napisano 10 Maja 2019 Panowie.... wszystko zależy od stopnia modyfikacji, nie za każdym razem trzeba znacząco podnosić moc. W moim przekonaniu, to od nas zależy co chcemy uzyskać, oddając auto w ręce "speców". Bazując na swoim doświadczeniu wiem, że niejednokrotnie wystarcza lekkie zmodyfikowanie krzywych momentu i mocy, bez wydatnego zwiększania ich wartości, by zasadniczo poprawić elastyczność auta i uzyskać lepszą pracę jednostki. Chociaż optymalizacja ułożonego auta (po badaniu przed/po na hamowni), często wiąże się ze zwiększaniem wartości obu kluczowych parametrów: moc i moment obrotowy, ale poziom w pełni zależy od zgłaszanych potrzeb. Tyle moim subiektywnym zdaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #76 Napisano 10 Maja 2019 (edytowane) 17 godzin temu, bruneros napisał: No może akurat nie każdy chce mieć coś "dłubane" a woli "jak fabryka dała". zawsze można się udać do serwisu który robił chipa i wgrają oryginalny program zgrany przed zmianami. Przeważnie taka operacja jest albo darmowa albo kosztuje grosze. Ja jak robiłem chip w Golfie 6 2.0TDI to miałem zapewnienie, że mogę wrócić kiedy chcę (np przed sprzedażą auta) i za free przywrócą mi mój program. 17 godzin temu, bruneros napisał: Pozatym ryzyko wiekszego wyeksploatowania co by nie mówić jednak jest.. zauważ, że tej dodatkowej mocy czy momentu nie eksploatujesz cały czas. To się przydaje głównie przy wyprzedzaniu czyli 5-10% jazdy? Ponadto osoba jadąca takim autem ma świadomość (powinna mieć) jak takie auto odpowiednio eksploatować. Zadam pytanie inaczej: miałeś kiedykolwiek zmienianą mapę w aucie? Bo chyba najwięcej do powiedzenia o chipowaniu mają Ci co nigdy z tym styczności nie mieli. Edytowane 10 Maja 2019 przez shibby 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dreyfus Zgłoś #77 Napisano 10 Maja 2019 36 minut temu, shibby napisał: Bo chyba najwięcej do powiedzenia o chipowaniu mają Ci co nigdy z tym styczności nie mieli. Dziękuję ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #78 Napisano 10 Maja 2019 Czemu przed sprzedażą można wgrać oryginalna mapę, skoro jak niektórzy piszą samochód po tym jest znacząco lepszy, także potencjalny kupiec powinien wręcz się cieszyć że kupuję samochód po programie, nie kumam tego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
khad Zgłoś #79 Napisano 10 Maja 2019 46 minut temu, MST 2019 napisał: wszystko zależy od stopnia modyfikacji, nie za każdym razem trzeba znacząco podnosić moc. Zgadzam się, często dobre poprowadzenie samego momentu bez podnoszenia mocy może zmienić znacznie charakterystykę jazdy. Jedno z moich poprzednich aut było takim przykładem - Mazda 6 gdzie moment był fabrycznie tak poprowadzony, że przy pewnym zakresie auto w ogóle nie szło. Została trochę podniesiona (bezpiecznie) moc, ale sam moment został poprawiony do tego stopnia, że samochód sprawiał wrażenie przyspieszającego bez końca. Trzeba tu zauważyć, że program w fabryce wjeżdża ten sam, po jakimś czasie auta są w różnym stopniu wyeksploatowane i nie ma możliwości żeby taka oryginalna mapa była optymalna. Nie jestem przeciwnikiem chipowania czy modyfikacji, ale trzeba robić to z głową. Ze swojej strony mogę polecić V-Tech, bo robią to dobrze, dają certyfikat, zawsze można wrócić do oryginalnej mapy albo wgrać nową ponownie za symboliczny pieniądz w wielu punktach na terenie całego kraju. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shibby Zgłoś #80 Napisano 10 Maja 2019 2 minuty temu, paolokos napisał: Czemu przed sprzedażą można wgrać oryginalna mapę, skoro jak niektórzy piszą samochód po tym jest znacząco lepszy, także potencjalny kupiec powinien wręcz się cieszyć że kupuję samochód po programie, nie kumam tego. bo jest taka możliwość dlatego o niej wspomniałem, analogicznie po sprzedaży nowy kupujący może sobie podjechać i wrócić do oryginału jeżeli taka jego wola. Ja jak sprzedawałem Golfa to tego nie ukrywałem, wręcz traktowałem ten fakt jako kartę przetargową. Najpierw się ów kupujący przejechał, po wszystkim powiedział, że świetnie się zbiera, a ja mu otworzyłem książkę i pokazałem wykres z programu i podpięty paragon z firmy która usługę mapy mi wykonała. Był zaskoczony - pozytywnie. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach