mglodi84 Zgłoś #1 Napisano 5 Grudnia 2017 Witam. Mam silnik 2.0tdi BMR mam problem z olejem. Mianowicie ubywa go 1 l/1000 km. Jazda w większości autostrada 130-140 km/h. Olej MOTUL x-clean syntetyk. Czy to normalne?? Brak wycieków, nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #2 Napisano 6 Grudnia 2017 (edytowane) zobacz jak wyglada rura od odmy do turbiny. mi też brał ale nie takie ilości. jeśli jest mocno zapiepszona olejem to musisz albo sie z tym pogodzić albo wymienić pokrywe zaworów bo w tym silniku odma jest zespolona z pokrywa. nie wymienisz samej odmy. x clean ma dodatki myjące, ja polecam motula 504-507. pamietam ze jak go zalałem to zuzycie nieco spadło, ale nadal tracił poziom od wymiany do wymiany Edytowane 6 Grudnia 2017 przez maciag83 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konrad9100 Zgłoś #3 Napisano 7 Grudnia 2017 Sprawdź jak wyżej. Przy stałym jedzeniu 130-140 będzie ubywać więcej oleju. Jeśli chce ci się grzebać zobacz jak z luzami na turbo. Bezinwazyjnie tego nie sprawdzisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mglodi84 Zgłoś #4 Napisano 7 Grudnia 2017 Turbo było robione rok temu. Ale wydaje mi się że nie jest wytłumaczeniem jazda 130-140 km/h. Bo niby dlaczego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #5 Napisano 7 Grudnia 2017 to ze było robione nie oznacza ze znowu nie cieknie na uszczelnieniach. patrzyłeś na turbine od dołu?? wyciągnąłeś rure od odmy?? po ostrzejszej jeździe nie śmierdzi usmażonym olejem?? jaki masz przebieg i dlaczego regenerowałeś turbo?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi_ Zgłoś #6 Napisano 7 Grudnia 2017 U mnie też pojawił się podobny problem aczkolwiek przez 12tys dolałem 2 litry oleju. Rok wcześniej dolałem 0,5 więc różnica dość znaczna. Silnik BMR przymierzam się do wymiany oleju i myślę nalać 5w40 zamiast 5w30 bo ma większą lepkość więc może nie będzie tak ubywało. Odniosę się do kolegi powyżej - zauważyłem a raczej czułem parę razy że śmierdzi usmażonym olejem. Mógł byś rozwinąć ten temat? Jak sprawdzić odmę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #7 Napisano 7 Grudnia 2017 otwórz maske, zdejmij pokrywe silnika, wąż od odmy jest w prawym dalszym rogu silnika (patrzac na silnik od strony zderzaka) jesli odma nie odprowadza oleju z pokrywy i dostaje sie na turbine, to tam może sie przeciskać uszczelnieniami na zewnątrz i poprostu sie smażyć. ale powiem szczerze ze ja dolewałem litr na 10kkm, wasze zuzycie to jakiś kosmos. zobacz czy turbina jest zapocona czy nie, jak nie to coś innego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugi_ Zgłoś #8 Napisano 7 Grudnia 2017 Dzięki za odpowiedź posprawdzam to sobie podczas wymiany oleju. Dodam że uszczelnienia na pompkach wymieniałem rok temu osobiście, uszczelkę pod deklem też dałem nową i ściągałem miskę olejową żeby wymienić wybierak pompy oleju. Muszę sprawdzić wszystko jak leci bo już mnie to drażni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mglodi84 Zgłoś #9 Napisano 7 Grudnia 2017 U mnie turbina czysta, była regenerowana przez poprzedniego wlasciciela. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciag83 Zgłoś #10 Napisano 7 Grudnia 2017 38 minut temu, mglodi84 napisał: U mnie turbina czysta, była regenerowana przez poprzedniego wlasciciela. masz dpf?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mglodi84 Zgłoś #11 Napisano 8 Grudnia 2017 Nie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach