Skocz do zawartości
zip_77

B7 2.0 TDI szarpie na zimnym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

On 12/10/2018 at 12:49 PM, roberto190 said:

Cześć, u mnie od 2 tygodni jest taki problem, że na zimnym silniku podczas przyśpieszania, czuć wyraźne poszarpywanie, do momentu aż silnik osiągnie ok 50 st.C potem już przyśpiesza normalnie. Auto rano odpala bez problemu, ma normalna moc, jednak na zimno chodzi równo na biegu jałowym a gdy osiągnie 90 st. C  zaczyna szarpać.

Dolewałem już dwa razy LM i nic nie pomogło, przegoniłem go ponad 100 km na wysokich obrotach i bez zmian. Proszę o pomoc, co mogę sam sprawdzić, jak sprawdzić, że wtryski są sprawne ? Jakieś sugestie? 

Dziś rano na vcds wywalił mi błąd 001649 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10),  P0671 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie,  To mogłoby tłumaczyć dlaczego szarpie podczas przyśpieszania na zimnym silniku, ale nie wiem czy to może mieć wpływ, na szarpanie na biegu jałowym. 

Również podczas wypalania dpf jest wyraźnie mocniejsze szarpanie na obrotach od 780 - 1500, gdzie wcześniej tego nie było podczas wypalania dpf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, prośba - chcę zrobić czyszczenie przy użyciu LM2666 sam, mam filterek paliwa z trzema króćcami. Proszę Was o podpowiedź, czy dobrze interpretuję co gdzie podłączać - załaczam obrazek:

- żółty to zasilanie ?

- czerwony to powrót do filtra ?

- czy mam robić mostek nimi, czyli pomiędzy żółtym a czerwonym - oznaczyłem jakimś nijakim pomarańczowo-łososiowym

 

i jeszcze jedno pytanie - filterek ps842 od filtrona ma jaką ma kierunkowość przepływu? tu zdjęcie poglądowe: https://www.strefakierowcy.pl/29654,filtron-ps842.html  czy to będzie zgodnie z obrazkiem, czyli od F do G?

 

z góry dzięki za pomoc- mam możliwość zrobienia czyszczenie samodzielnie, ale wolałbym być pewien czy wszystko podłączę poprawnie.

 

IMG_20181223_resize.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.12.2018 o 08:37, roberto190 napisał:

Dziś rano na vcds wywalił mi błąd 001649 - Świeca żarowa cylindra 1 (Q10),  P0671 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie,  To mogłoby tłumaczyć dlaczego szarpie podczas przyśpieszania na zimnym silniku, ale nie wiem czy to może mieć wpływ, na szarpanie na biegu jałowym. 

Również podczas wypalania dpf jest wyraźnie mocniejsze szarpanie na obrotach od 780 - 1500, gdzie wcześniej tego nie było podczas wypalania dpf

To jest dziwne że szarpie Ci przez świece żarowa. Ja ostatnio właśnie wymieniłem wszystkie bo miałem taki sam błąd, ale jedyny objaw jaki był to gorzej odpalał. A co do szarpania szukał bym objawów gdzieś indziej bo napewno nie przez świece żarowa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem ale nic nie pomogło, coraz mocniej szarpie na wolnych obrotach. Czy znacie kogoś ogarniętego w okolicach Poznania, kto sprawdziłby / naprawił mi to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniałeś zawór paliwa na szynie common raill ? odpinałeś go albo coś robiłeś koło niego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 12/27/2018 at 1:21 PM, marcin9962 said:

wymieniałeś zawór paliwa na szynie common raill ? odpinałeś go albo coś robiłeś koło niego ?

Problem robił zawór / czujnik ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej, wymiana na nowy pomogła, wcześniej sprawdzono, że są duże skoki ciśnienia paliwa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do  tego  ON  jaki jest w Polsce powinniście dolewać ok  300 setki oleju  Mixol,99% że  wtryski i pompa  będą o wiele  dłużej pracować. Ja  czasem  nawet  pół litra na bak  wlewam. I proszę  się  nie  bać, że  będzie dymił czy  zaszkodzi dpfowi. Podstawowy składnik tego  oleju  to  nafta, która czyści i rozluźnia elementy, a olej  wiadomo ruchome elementy przesmaruje. Pompa  paliwa, wtryski a nawet zawory ss są  naprawdę w stanie  idealnym nawet po  kilkuset tysiącach kilometrów. Ale  Mixol olej  mineralny, a nie jakiś  super syntetyk  do  dwusuwów. Oczywiście LM  jest  też super, ale  jak  lejesz  Mixol to  nie  potrzebujesz  nic  innego. Jak  jeździsz na  krotkich5 odcinkach możesz kupić dodatek  do  paliwa  LM służący  do  czyszczenia  dpf. Też działa, zapewniam. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, roberto190 napisał:

Problem robił zawór / czujnik ciśnienia paliwa w pompie wtryskowej, wymiana na nowy pomogła, wcześniej sprawdzono, że są duże skoki ciśnienia paliwa. 

Powiedz mi jakie miales skoki cisnienia Bo ja tez u siebie ostatnio zaobserwowalem ze podczas wypala dpf rzuca mi silnikiem trzesie nigdy tego nie było i na komputerze widac jak cisnienie paliwa i ciśnienie w rampie szynie skacze i to dosc znaczaco i to nie wazne czy silnik zimny czy cieply. U ciebie po wymianie zaworu cisnie masz stałe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakich blokach można to podejrzeć 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 hours ago, Neos97 said:

Powiedz mi jakie miales skoki cisnienia Bo ja tez u siebie ostatnio zaobserwowalem ze podczas wypala dpf rzuca mi silnikiem trzesie nigdy tego nie było i na komputerze widac jak cisnienie paliwa i ciśnienie w rampie szynie skacze i to dosc znaczaco i to nie wazne czy silnik zimny czy cieply. U ciebie po wymianie zaworu cisnie masz stałe?

Nie ja to diagnozowaniem i nie wiem, u mnie tez zaczęło się od szarpania przy wypalaniu dpf, potem zaczął szarpać na ciepłym silniku, a na koniec cały czas szarpał, po wymianie wszystko ustało i podobno ciśnienie jest poprawne.

mechanik który mi to naprawiał powiedział  że często czujnik na pompie paliwa jest winny.

Dobrze go sprawdzic podmieniając na inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 23.12.2018 o 13:43, czernobyl napisał:

hej, prośba - chcę zrobić czyszczenie przy użyciu LM2666 sam, mam filterek paliwa z trzema króćcami. Proszę Was o podpowiedź, czy dobrze interpretuję co gdzie podłączać - załaczam obrazek:

- żółty to zasilanie ?

- czerwony to powrót do filtra ?

- czy mam robić mostek nimi, czyli pomiędzy żółtym a czerwonym - oznaczyłem jakimś nijakim pomarańczowo-łososiowym

 

i jeszcze jedno pytanie - filterek ps842 od filtrona ma jaką ma kierunkowość przepływu? tu zdjęcie poglądowe: https://www.strefakierowcy.pl/29654,filtron-ps842.html  czy to będzie zgodnie z obrazkiem, czyli od F do G?

 

z góry dzięki za pomoc- mam możliwość zrobienia czyszczenie samodzielnie, ale wolałbym być pewien czy wszystko podłączę poprawnie.

 

IMG_20181223_resize.jpg

Witam 

czy udało sie podłączyć preparat ,,na krótko ,,? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Próbowałem podlaczyc "na krótko" preparat tec2000 według schematu kolegi czernobyl, ale niestety auto nie chciało odpalić. Filtr paliwa z 3ma króćcami i podłączone tak jak na zdjęciu u kolegi czernobyl. Silnik 1.6 tdi CLHA.

Wiecie może czemu to nie zadziałało? Moim zdaniem auto powinno odpalić na preparacie do czyszczenia do czyszczenia wtryskow, ale niestety mimo wielu prób nie udało się. Jak poprawnie to podłączyć przy filtrze paliwa z 3ma króćcami?

Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.11.2020 o 17:07, RadoslawG82 napisał:

Witam.

Próbowałem podlaczyc "na krótko" preparat tec2000 według schematu kolegi czernobyl, ale niestety auto nie chciało odpalić. Filtr paliwa z 3ma króćcami i podłączone tak jak na zdjęciu u kolegi czernobyl. Silnik 1.6 tdi CLHA.

Wiecie może czemu to nie zadziałało? Moim zdaniem auto powinno odpalić na preparacie do czyszczenia do czyszczenia wtryskow, ale niestety mimo wielu prób nie udało się. Jak poprawnie to podłączyć przy filtrze paliwa z 3ma króćcami?

Jakieś pomysły?

 

Macie jakieś pomysły jak podłączyć TEC2000 do trzech króćców? U mnie to samo, nie odpalił na preparacie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności