Skocz do zawartości
Silver

Odpala i po chwili gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, od kilkunastu dni borykam się z problemem odpalania samochodu po nocnym postoju. Auto odpala za pierwszym razem, jednak po sekundzie gaśnie. Po odczekaniu dosłownie kilku sekund auto ponownie odpala za pierwszym razem i działa już prawidłowo. Pierwszym podejrzanym stał się akumulator, który był ewidentnie za słaby. Niestety po jego wymianie na właściwy problem pozostał. Co może być przyczyną? Czy jest to zapowietrzony układ paliwowy? Od czego zacząć sprawdzanie usterki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, Silver napisał:

Witajcie, od kilkunastu dni borykam się z problemem odpalania samochodu po nocnym postoju. Auto odpala za pierwszym razem, jednak po sekundzie gaśnie. Po odczekaniu dosłownie kilku sekund auto ponownie odpala za pierwszym razem i działa już prawidłowo. Pierwszym podejrzanym stał się akumulator, który był ewidentnie za słaby. Niestety po jego wymianie na właściwy problem pozostał. Co może być przyczyną? Czy jest to zapowietrzony układ paliwowy? Od czego zacząć sprawdzanie usterki?

czy nie miga ci kontrolka kierownicy po pierwszym odpaleniu, podłącz kompa i sprawdź błędy bo tu mi śmierdzi blokadą kierownicy. Ale morze być też co innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, DarkFace napisał:

czy nie miga ci kontrolka kierownicy po pierwszym odpaleniu, podłącz kompa i sprawdź błędy bo tu mi śmierdzi blokadą kierownicy. Ale morze być też co innego.

Nic nie miga, wszystkie kontrolki gasną. Auto odpala "od strzała" jednak przy pierwszej próbie po sekundzie gaśnie... Dzieje się to wyłącznie po dłuższym postoju (8h+).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Silver napisał:

Nic nie miga, wszystkie kontrolki gasną. Auto odpala "od strzała" jednak przy pierwszej próbie po sekundzie gaśnie... Dzieje się to wyłącznie po dłuższym postoju (8h+).

Prawdopodobnie jest to problem z cofaniem się paliwa, sprawdź pompę tandemową,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, DarkFace napisał:

Prawdopodobnie jest to problem z cofaniem się paliwa, sprawdź pompę tandemową,

Gdzie ją znajdę? W jaki sposób ją sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Silver napisał:

Gdzie ją znajdę? W jaki sposób ją sprawdzić?

Prawa strona silnika, musisz sprawdzić ciśnienie na niej

pompa-vacum-wakum-podcisnienia-vw-03g145209.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, DarkFace napisał:

Prawa strona silnika, musisz sprawdzić ciśnienie na niej

Nie wiem czy dam radę sam sprawdzić tą pompę, więc postaram się na dniach podjechać do znajomego mechanika. Zastanawia mnie tylko jeden fakt.. jeśli by to była ta pompa to chyba przy drugiej próbie też powinienem mieć problem z odpaleniem, a tak nie jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Silver napisał:

Nie wiem czy dam radę sam sprawdzić tą pompę, więc postaram się na dniach podjechać do znajomego mechanika. Zastanawia mnie tylko jeden fakt.. jeśli by to była ta pompa to chyba przy drugiej próbie też powinienem mieć problem z odpaleniem, a tak nie jest...

Nie. Jak auto stoi paręnaście godzin to schodzi ciśnienie miedzy wtryskami i pompą , i dlatego odpala na chwile a za drugim razem  jest już ciśnienie,  porostu pompa tandemowa nie trzyma ciśnienia i paliwo się cofa.  Ale to tylko sugestia bo morze buc tez inna przyczyna. Ale stawiam na pompę. I radze podłączyć kompa pod samochód i sprawdzić czy niema błędów.

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie wyjdzie, że to ta pompa to trzeba ją wymienić czy jest możliwość jej regeneracji?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Silver napisał:

Jeśli faktycznie wyjdzie, że to ta pompa to trzeba ją wymienić czy jest możliwość jej regeneracji?

Jest możliwości regeneracji!!

Edytowane przez DarkFace

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, DarkFace napisał:

Jest możliwości regeneracji!!

To dobrze, bo koszt nowej pompy może przerazić...

 

Jutro odstawiam auto na diagnozę i podłączenie pod kompa - dam znać co wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto zostało przejrzane przez elektryka. Po stronie elektrycznej jest wszystko OK, komp żadnych błędów nie wywala. Wychodzi na to, że faktycznie będzie to pompa :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy masz czarne paliwo w filtrze paliwa, jeśli tak pompa do regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś u "Pilskich magików" od diesli i stwierdzili, że przy takich objawach najczęściej trzeba wymienić uszczelki na pompowtryskach. Koszt 400-500zł z robotą. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie tak może być? Cena jest OK czy zawyżona?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Silver napisał:

Byłem dziś u "Pilskich magików" od diesli i stwierdzili, że przy takich objawach najczęściej trzeba wymienić uszczelki na pompowtryskach. Koszt 400-500zł z robotą. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie tak może być? Cena jest OK czy zawyżona?

To tez może być!!! A cena nie duża tylko przypilnuj żeby ci oryginalne o ringi założyli. Bo na zamiennikach przeważnie zalewa silnik paliwem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, DarkFace napisał:

To tez może być!!! A cena nie duża tylko przypilnuj żeby ci oryginalne o ringi założyli. Bo na zamiennikach przeważnie zalewa silnik paliwem.

Masz namiar na jakiś sklep gdzie mogę kupić taki zestaw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Silver napisał:

Masz namiar na jakiś sklep gdzie mogę kupić taki zestaw?

03G198051D tu masz numer części VW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrałem filmik abyście widzieli jak wygląda mój rytauł porannego odpalania samochodu. Czasem "łapie od strzała" i po chwili gaśnie, a czasem nie chce zapalić. Dopiero przy powtórzeniu sekwencji odpalania auto zaskakuje. Jak myślicie czy to faktycznie mogą być te uszczelki na wtryskach? 

VID_20171204_082252.mp4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki na pompowtryskach wymienione, niestety brak poprawy. Dodatkowo po wymianie podczas jazdy ze stałą prędkością i obrotami w okolicach 2 tyś obrotów czuć drgania (jakby auto się dławiło). Macie jakiś pomysł? Bo ja się powoli zaczynam poddawać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przejrzyj ten wątek, może coś pomoże

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności