Jump to content
Sign in to follow this  
Silver

Odpala i po chwili gaśnie

Recommended Posts

Witajcie, od kilkunastu dni borykam się z problemem odpalania samochodu po nocnym postoju. Auto odpala za pierwszym razem, jednak po sekundzie gaśnie. Po odczekaniu dosłownie kilku sekund auto ponownie odpala za pierwszym razem i działa już prawidłowo. Pierwszym podejrzanym stał się akumulator, który był ewidentnie za słaby. Niestety po jego wymianie na właściwy problem pozostał. Co może być przyczyną? Czy jest to zapowietrzony układ paliwowy? Od czego zacząć sprawdzanie usterki?

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Silver napisał:

Witajcie, od kilkunastu dni borykam się z problemem odpalania samochodu po nocnym postoju. Auto odpala za pierwszym razem, jednak po sekundzie gaśnie. Po odczekaniu dosłownie kilku sekund auto ponownie odpala za pierwszym razem i działa już prawidłowo. Pierwszym podejrzanym stał się akumulator, który był ewidentnie za słaby. Niestety po jego wymianie na właściwy problem pozostał. Co może być przyczyną? Czy jest to zapowietrzony układ paliwowy? Od czego zacząć sprawdzanie usterki?

czy nie miga ci kontrolka kierownicy po pierwszym odpaleniu, podłącz kompa i sprawdź błędy bo tu mi śmierdzi blokadą kierownicy. Ale morze być też co innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minut temu, DarkFace napisał:

czy nie miga ci kontrolka kierownicy po pierwszym odpaleniu, podłącz kompa i sprawdź błędy bo tu mi śmierdzi blokadą kierownicy. Ale morze być też co innego.

Nic nie miga, wszystkie kontrolki gasną. Auto odpala "od strzała" jednak przy pierwszej próbie po sekundzie gaśnie... Dzieje się to wyłącznie po dłuższym postoju (8h+).

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Silver napisał:

Nic nie miga, wszystkie kontrolki gasną. Auto odpala "od strzała" jednak przy pierwszej próbie po sekundzie gaśnie... Dzieje się to wyłącznie po dłuższym postoju (8h+).

Prawdopodobnie jest to problem z cofaniem się paliwa, sprawdź pompę tandemową,

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, DarkFace napisał:

Prawdopodobnie jest to problem z cofaniem się paliwa, sprawdź pompę tandemową,

Gdzie ją znajdę? W jaki sposób ją sprawdzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Silver napisał:

Gdzie ją znajdę? W jaki sposób ją sprawdzić?

Prawa strona silnika, musisz sprawdzić ciśnienie na niej

pompa-vacum-wakum-podcisnienia-vw-03g145209.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, DarkFace napisał:

Prawa strona silnika, musisz sprawdzić ciśnienie na niej

Nie wiem czy dam radę sam sprawdzić tą pompę, więc postaram się na dniach podjechać do znajomego mechanika. Zastanawia mnie tylko jeden fakt.. jeśli by to była ta pompa to chyba przy drugiej próbie też powinienem mieć problem z odpaleniem, a tak nie jest...

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Silver napisał:

Nie wiem czy dam radę sam sprawdzić tą pompę, więc postaram się na dniach podjechać do znajomego mechanika. Zastanawia mnie tylko jeden fakt.. jeśli by to była ta pompa to chyba przy drugiej próbie też powinienem mieć problem z odpaleniem, a tak nie jest...

Nie. Jak auto stoi paręnaście godzin to schodzi ciśnienie miedzy wtryskami i pompą , i dlatego odpala na chwile a za drugim razem  jest już ciśnienie,  porostu pompa tandemowa nie trzyma ciśnienia i paliwo się cofa.  Ale to tylko sugestia bo morze buc tez inna przyczyna. Ale stawiam na pompę. I radze podłączyć kompa pod samochód i sprawdzić czy niema błędów.

Edited by DarkFace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli faktycznie wyjdzie, że to ta pompa to trzeba ją wymienić czy jest możliwość jej regeneracji?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Silver napisał:

Jeśli faktycznie wyjdzie, że to ta pompa to trzeba ją wymienić czy jest możliwość jej regeneracji?

Jest możliwości regeneracji!!

Edited by DarkFace

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, DarkFace napisał:

Jest możliwości regeneracji!!

To dobrze, bo koszt nowej pompy może przerazić...

 

Jutro odstawiam auto na diagnozę i podłączenie pod kompa - dam znać co wyszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto zostało przejrzane przez elektryka. Po stronie elektrycznej jest wszystko OK, komp żadnych błędów nie wywala. Wychodzi na to, że faktycznie będzie to pompa :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź jeszcze czy masz czarne paliwo w filtrze paliwa, jeśli tak pompa do regeneracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dziś u "Pilskich magików" od diesli i stwierdzili, że przy takich objawach najczęściej trzeba wymienić uszczelki na pompowtryskach. Koszt 400-500zł z robotą. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie tak może być? Cena jest OK czy zawyżona?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Silver napisał:

Byłem dziś u "Pilskich magików" od diesli i stwierdzili, że przy takich objawach najczęściej trzeba wymienić uszczelki na pompowtryskach. Koszt 400-500zł z robotą. Co o tym sądzicie? Czy faktycznie tak może być? Cena jest OK czy zawyżona?

To tez może być!!! A cena nie duża tylko przypilnuj żeby ci oryginalne o ringi założyli. Bo na zamiennikach przeważnie zalewa silnik paliwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, DarkFace napisał:

To tez może być!!! A cena nie duża tylko przypilnuj żeby ci oryginalne o ringi założyli. Bo na zamiennikach przeważnie zalewa silnik paliwem.

Masz namiar na jakiś sklep gdzie mogę kupić taki zestaw?

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Silver napisał:

Masz namiar na jakiś sklep gdzie mogę kupić taki zestaw?

03G198051D tu masz numer części VW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nagrałem filmik abyście widzieli jak wygląda mój rytauł porannego odpalania samochodu. Czasem "łapie od strzała" i po chwili gaśnie, a czasem nie chce zapalić. Dopiero przy powtórzeniu sekwencji odpalania auto zaskakuje. Jak myślicie czy to faktycznie mogą być te uszczelki na wtryskach? 

VID_20171204_082252.mp4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelki na pompowtryskach wymienione, niestety brak poprawy. Dodatkowo po wymianie podczas jazdy ze stałą prędkością i obrotami w okolicach 2 tyś obrotów czuć drgania (jakby auto się dławiło). Macie jakiś pomysł? Bo ja się powoli zaczynam poddawać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy