Skocz do zawartości
polaczek3096

benzyna Strasznie duży pobór oleju

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko, mam taki problem z moim pastuchem, otóż mam 1.8t aeb, samochód został kupiony on handlarza z przebiegiem 235 tyś (więcej ma to na pewno), (gdy miał 210 tyś to miał przegląd silnika w serwisie, jest nalepka na silniku) sprawa dotyczy tego ze po kupnie od razu wymieniłem olej na 10w 40 Castrola, kupiłem od razu drugie 4L na wszelki wypadek, wypił stan oleju silnika, oraz tą dokupiona bańkę 4L, gdy to wypił znowu dokupiłem 4L. Najgorsze jest to że teraz ma przebieg 245tyś a przez ten okres 10tyś km wypił OKOŁO 12L OLEJU!!!. Nie wiem co robić z tym fantem, kompresję ma od 12-12.5 bara po próbie olejowej podniosło się po okolo 1bara. Silnik suchy i jego okolice także.  Na zimnym ani ciepłym nie kopci, przy odpalaniu też nie czuć oleju ani nie puszcza chmurki. Jedyne co to gdy nie raz go przegazuje w okolice 6K to zaleci trochę olejem (jak z hondy). W wężach idących do IC jest troszeczkę oleju, tak samo IC ma lekkie ślady oleju na żeberkach. Turbo niby jest po regeneracji, jest na to papier, ale nigdy nie wiadomo jak to jest, może po prostu wypiaskowana, a po prostu mąż ciotecznej siostry ma kolegę który ma kolegę który ma regeneracje turbin i po prostu wystawił papier na to. Czuć że te turbo pracuje I że coś tam dmucha ale tak od 3K czuć że mocniej dmucha. Moja jazda polega na tym że przeważnie do 3tyś i zmiana biegu, wiadomo nie raz się przyciśnie, ale to rzadko. Miał ktoś może taki problem z swoim pastuszkiem? Już na prawdę nie mam pojęcia co robić. Ręce mi opadają, żeby to było 2L na 10 tyś km to pij na zdrowie ale tu wychodzi 1L na 1000km A nawet więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja bym zrobił tak:

1) Sprawdził odmę

2) Zdjął pokrywę zaworów i sprawdził czy jest nagar. Jeśli nie to pomyślałbym nad mocniejszą płukanką i olej z niską lotnością. Z tego co mi się wydaję to tego Castrola może trochę wcinać.

3) Jeśli to nie zrobi dużej różnicy to dobry rewitalizant - w moim przypadku uspokoiło to pobór oleju.

Wtedy po powyższych punktach myśleć o swapie/remoncie. Najlepiej niech mechanik to obejrzy. Polecam zacząć od najtańszych rzeczy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie turbo i nie ma gdzieś wycieku oleju to podejrzewam że pierścienie olejowe stoja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Bladiseer napisał:

Cześć, ja bym zrobił tak:

1) Sprawdził odmę

2) Zdjął pokrywę zaworów i sprawdził czy jest nagar. Jeśli nie to pomyślałbym nad mocniejszą płukanką i olej z niską lotnością. Z tego co mi się wydaję to tego Castrola może trochę wcinać.

3) Jeśli to nie zrobi dużej różnicy to dobry rewitalizant - w moim przypadku uspokoiło to pobór oleju.

Wtedy po powyższych punktach myśleć o swapie/remoncie. Najlepiej niech mechanik to obejrzy. Polecam zacząć od najtańszych rzeczy.

 

1 ) odme przepłukałem benzyną, ale nie wiem jak ją sprawdzić

2) widać że jest czarny nagar nawet po odkreceniu korka wlewu oleju

3) jaki rewitalizant najlepiej kupić ? 

Myślałem nad kupnem drugiego silnika tyle że tak samo nie wiem na co trafię, wolałbym zrobić remont czy coś( wiem że to dużo droższe rozwiązanie ale wtedy będę wiedział czym jeżdżę) a w przyszłości są plany na ~220koni może trochę więcej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, janekg16 napisał:

https://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Antykarbon-320ml-aerozol/468 do uwolnienia zapieczonych pierscieni, 10w40 i do tego castrol to smierc dla tego silnika

 

Chcesz powiedzieć, że tak ogromne picie oleju da się zastopować taką chemią?  Tu chyba nic nie pomoże oprócz remontu ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, masterunio napisał:

Jeśli nie turbo i nie ma gdzieś wycieku oleju to podejrzewam że pierścienie olejowe stoja.

Odkręcałem gumowy wąż od turbo i wirnik nie ma luzu na boki ale ma luz do przodu i do tyłu, coś około 1mm może trochę więcej, jutro prawdopodobnie jeszcze raz dokładnie sprawdzę

A pro po myślę nad płukanką liquy moly i zalaniem 5w30 shella , dobry pomysł ? Czy może spróbować co innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, polaczek3096 napisał:

A pro po myślę nad płukanką liquy moly i zalaniem 5w30 shella , dobry pomysł ? Czy może spróbować co innego?

5w40.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.12.2017 o 23:25, StreamHD napisał:

 

Chcesz powiedzieć, że tak ogromne picie oleju da się zastopować taką chemią?  Tu chyba nic nie pomoże oprócz remontu ? 

Jak pierścienie stoją i nie pracują jak trzeba to będzie żłopał jak głupi.

U mnie 2.8 AMX wciągał ok 0.8 L/1000, płukanka LM + wymiana oleju na taki z wysokim TBN 8-10 (w zależności od źródła) i niskim parowaniem - np mobil s 3000 x1 5w40 - wiem wiem ten okropny HC.

przedostatnia kontrola po 800-900 km, zjadł 0.5 L

Ostatnia kontrola 2 dni temu po kolejnych 900 km, zjadł jakieś 150-200 ml

 

Poprzednie auto z 1.6 BCB, apetyt na poziomie 0,5-1 L na 10 000, po płukance i wlaniu mobila od wymiany do wymiany brak dolewki.

Można się jeszcze pokusić o shell helix 5w40 z tego co pamiętam bardzo podobny z parametrów do ww mobila i cena też bardzo zbliżona. Ja osobiście stosuje w swoich samochodach zamiennie w zależności od tego co w danym momencie tańsze w hurtowni.

 

Myślę że dopiero po takim teście można szukać przyczyny dalej.

Edytowane przez piotraskbw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności