Skocz do zawartości
pitbul455

Automatyczne odblokowanie ręcznego podczas ruszania

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, piotrulex napisał:

Dzięki, przetestujemy gdy auto będzie stało tak, aby tym razem, w razie czego, nikomu nie przeszkadzać ;)

Jeszcze jak będziesz miał zapięte pasy i zaciągnięty ręczny i ruszysz do przodu albo do tyłu to ręczny sam odpuści,qle warunek zapięte pasy, dodajesz lekko gazu powoli puszczasz sprzęgło i jedziesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Matiz4 napisał:

Jeszcze jak będziesz miał zapięte pasy i zaciągnięty ręczny i ruszysz

Oraz zamknięte drzwi... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Matiz4 napisał:

To że piszę na liczniku żeby wcisnąć hamulec nożny to swoją drogą ale też zaswieci się kontrolka by wcisnąć hamulec nożny jak ktoś naciska przycisk ręcznego bez hamulca nożnego. 

Dlatego dziwię się czasem że tacy ludzie używają samochodu, bez podstawowej wiedzy ?‍♂️

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, pitbul455 napisał:

Dlatego dziwię się czasem że tacy ludzie używają samochodu, bez podstawowej wiedzy ?‍♂️

Ja nie :)

W najnowszym golfiku taki hamulec działa zdecydowanie prościej i bardziej intuicyjnie. Tylko z takim elektrykiem mieliśmy ostatnio do czynienia. Sam się odblokowuje gdy chcemy ruszyć. Auto kupione z przypadku. Wybacz, ale nikt nie czytał dość grubej książki przez kilka minut po podjęciu decyzji a przyjechaniem nim pod chałupę :)

 

Zresztą gdyby to było takie proste i oczywiste to w necie by o tym nie było sporo wątków. Wyczytałem też, ze jest to funkcja programowalna więc może być kilka wariantów. Do tego dość awaryjna wiec pomimo, ze dobrze robisz oczekiwanego efektu może nie być

 

Tak więc warto zapytać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież w b6 też się sam odblokuje... Tylko pasy muszą być zapięte, a wariantów o jakich mówisz to pierwsze słyszę ?

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten system jest tak prosty, że aż strach i dziwne, że jest tyle pytań... choć to może wynik tego że wielu z nas jeździ bez pasów. Ja tego problemu nie mam, bo mój nawyk zapinania pasów powoduje, że nawet przy przestawianiu auta wolę go zapiąć aby skorzystać z AHolda.

Ale co do samego EPB jest kilka wariantów zwolnienia z hamulca (nawet w B6 bez AH):

  • warunek 1: zamknięte drzwi:
    • wrzucony bieg i dodanie gazu: hamulec stoi
    • wrzucony bieg i dodanie gazu, gdy auto chce ruszyć naciśnięcie przycisku: hamulec puszcza (bez zapiętego pasa!)
  • warunek 2: zapięty pas:
    • wrzucony bieg i dodanie gazu: hamulec puszcza.

Co istotne do działania tego potrzebny jest sprawny czujnik hamulca oraz sprawny czujnik położenia pedału sprzęgła (w aucie ze skrzynią manualną) lub poprawnie działający wybierak w skrzyni automatycznej.

Dodatkowo w aucie z AutoHold w przypadku gdy jest on włączony, my mamy zapięty pas hamulec postojowy włączy się gdy:
- otworzymy drzwi,
- odepniemy pas,
- zgasimy silnik.

Działa to za każdym razem.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, radekrp90 napisał:

Ten system jest tak prosty, że aż strach i dziwne, że jest tyle pytań...

Dzięki, wydrukuje i włożę żonie do auta :)

Dam jej do przeczytania i Ci napiszę czy prosty ;)

Zawsze jeździmy w pasach, ale kiedy wjeżdżałem do garażu to zapewne ich nie zapiąłem

W Golfie też mieliśmy elektryczny, też był czujnik zapiętych pasów, ale nie było konieczności ich zapięcia aby się odblokował

Nie trzeba też było wciskać pedału, a jedynie drzwi musiały być zamknięte

Edytowane przez piotrulex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jest to, więc nie zgodne z homologacją bo zwolnienie hamulca (podobnie jak np.: zmiana położenia wybieraka skrzyni automatycznej czy wyjęcie kluczyka w takiej skrzyni poza pozycja "P") bez spełnienia wymienionych wyżej warunków jest uważane za stwarzanie zagrożenia (patrz dzieci w aucie).

Wniosek - Golf miał coś namieszane.

Ja i nikt z użytkowników mojego czy podobnych aut nie ma z tym problemu (inne auta to A5 z manualem bez AH oraz A6 z automatem i AH).

W nowym Mercedesie Sprinterze (bo żadnym innym innej marki z EPB jeszcze nie jeździłem) działa to identycznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa zwlanianie ręcznego przez wrzucenie biegu i dodanie gazu, ale jak przyjdą upały, temp. powyżej +25 stopni, to już system nie chce zwalniać. I tak się zastanawiam, czy ma jakieś zabezpieczenie przed upałami, czy po prostu sterownikowi jest za gorąco i nie ogarnia, że ma zwolnić ? I w upały muszę zwalniać z przycisku ręcznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma nic kompletnie z tym wspólnego, leci moduł 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli czujnik sprzęgła masz sprawny nie powinno być takiego efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, radekrp90 napisał:

Jeśli czujnik sprzęgła masz sprawny nie powinno być takiego efektu.

Jak by czujnik sprzęgła miał również coś wspólnego to by samochodu nie odpalił, więc na pewno dobry 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję temat. 

Mam skrzynie manualną i Autohold. 

Wczoraj miałem zmieniany kompletbsprzęgło/dwumas/wysprzęglik. 

Mam teraz wrażenie, że Autohold i ręczny działa inaczej niż wcześniej. 

Wydaje mi się, że wcześniej w każdej sytuacji wystarczyło odpuścić sprzęgło (bez wciskania gazu) i autohold/ręczny puszczał. 

Po wymianie sprzęgła :

ręczny puszcza jedynie przy dodaniu gazu (samo odpuszczanie sprzęgła nie wystarcza) . Niezależnie czy auto stoi na płaskim, z góry czy pod górę. 

Autohold bez gazu puszcza tylko na płaskim i wydaje mi się, że też nie za każdym razem, ale to też muszę jeszcze obadać. 

Czy teraz to pracuje tak powinno czy jednak zarówno ręczny jak i Autohold powinny odpuszczać bez wciskania gazu(tylko odpuszczone sprzęgło)? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musi być przekroczony skalkulowany moment obrotowy czyli musisz musnąć gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 29.01.2021 o 11:42, radekrp90 napisał:

Musi być przekroczony skalkulowany moment obrotowy czyli musisz musnąć gaz.

ok, czyli działa jak trzeba. Dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności