Skocz do zawartości
pitbul455

Automatyczne odblokowanie ręcznego podczas ruszania

Rekomendowane odpowiedzi

To nie Mercedes. W żadnym VW z jakim miałem do czynienia z klasycznym tempomatem, nie działał on po wciśnięciu sprzęgła. Z ACC nie korzystałem więc się nie wypowiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam po dotknięciu hamulca lub sprzęgła tempomat się wyłącza przynajmniej w tych VV w których go miałem z manualną skrzynią. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po dotknięciu hamulca tempomat się wyłącza chyba w każdym aucie, ale w moim pasku można jadąc np na 5 biegu na tempomacie wbić 6kę i on dalej trzyma prędkość. Może to być zasługa ACC, bo jak miałem Leona FR TDi (2008) to sprzęgło chyba także deaktywowało tempomat.

Wracając do ręcznego to dzisiaj rano odpaliłem, zapiąłem pas, wbiłem wsteczny, ruszam i ręczny puścił ;-)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie właśnie nie puszcza 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam raz jeszcze - sprawdź dokładnie czujniki. Każdy z nich ma opcję sprawdzania w VCDS (pokazuje swoje stany w odpowiednim kanale), z głowy nie pamiętam gdzie. Ewentualnie spróbować z innym sterownikiem EPB. Możesz również wrzucić autoscan, to może faktycznie masz coś namieszane z kodowaniami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 27.11.2017 o 12:07, pitbul455 napisał:

A u mnie właśnie nie puszcza 

Miałem dokładnie to samo po zakupie auta z zagranicy z tym, że u mnie migała żółta kontrolka hamulca ręcznego (P). Hamulec postojowy nie zwalniał przy zapiętych pasach i dodaniu gazu (puszczeniu sprzęgła). Trzeba było zrobić to ręcznie (wcisnąć przycisk). Mój elektryk nie potrafił sobie z tym poradzić. Pomogło dopiero kodowanie na nowo sterownika (ponoć on line, robił to gość pracujący w serwisie VW, który przyjechał po kilku dniach do niego jak się nazbierało kilka sztuk samochodów z różnymi usterkami). Szczegółów nie pamiętam, a piszę Ci tę niekompletną i trochę chaotyczną informację po to żeby podpowiedzieć, że u mnie pomogło kodowanie na nowo sterownika hamulca ręcznego.

P.S. Pamiętam jeszcze, że elektryk mówił mi coś o zakodowanym u mnie auto holdzie pomimo, że nie miałem takiego sytemu. Twierdził, że ktoś namieszał w sterowniku...w każdym razie pomogło nowe kodowanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli był zakodowany AutoHold, bez fizycznej obecności przycisku - był błąd. Jeśli był błąd, asystent dynamicznego ruszania (czy jakoś tak to się nazywa w nomenklaturze VW) nie działa.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Automat działa, ale tylko raz po odpaleniu i pierwszym ruszeniu z pasami, potem już nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w poprzednim pasku 2006r manual z AH po wyłączeniu kontrolki pasów, ruszał z ręcznego w przód i w tył, oczywiście bez zapiętych pasów.  Obecnie dsg z AH (stale włączony) wyłączenie kontrolki nie pomogło, trzeba było jeszcze rozpiąć kostkę zacisku pasa kierowcy pod fotelem. W obu przypadkach AH, tempomat itp działa poprawnie. Ręczny też można zaciągnąć na odpalonym silniku i puści.

Edytowane przez makeć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może EPB nowszych generacji ma inną strategię działania. Tak czy inaczej, dokumentacja serwisowa z roku 2005/06 mówi o działaniu wszelkich "asystentów" więc powinno być zaimplementowane od pierwszych egzemplarzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się do tematu ponieważ mam pytanie odnośnie auto hold fakt jest to dość ciekawa zabawka ale moje pytanie brzmi czy można jakoś vcds-em zakodować ten auto hold żeby po wyłączeniu silnika nie włączał hamulca postoju? Załóżmy na drugi dzień wsiadam do auta i jest na tzw ręcznym. A nie mam potrzeby zostawiać samochodu na ręcznym więc nie potrzebnie to pracuje szczególnie zaznaczę szczególnie zimą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze auto się toczy wyciągnij pas - ręczny się nie zaciągnie. Co do samego ręcznego - jak ma się zapiec to i tak się zapiecze więc skoro jest to go używam. W TDI z uwagi na stopień sprężania silnika może nie jest to aż tak istotne, bo auto na biegu będzie jako-tako stało ale w przypadku mojego 1.4 już mała pochyłość powoduje, że auto jedzie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, nico851 napisał:

nie mam potrzeby zostawiać samochodu na ręcznym

Na pewno jest. W manualu nie załączał się ręczny, w automacie też nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, lysy78_03 napisał:

Na pewno jest. W manualu nie załączał się ręczny, w automacie też nie. 

Nie wiem o czym Ty piszesz wystarczy, że pas odepnę ręczny się sam zaciąga w automacie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o czym Ty piszesz, u mnie w automacie ręczny sam się nie zaciąga. 

 Jutro wezmę kompa do samochodu i powiem który bajt i gdzie. 

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
26 minut temu, lysy78_03 napisał:

Nie wiem o czym Ty piszesz, u mnie w automacie ręczny sam się nie zaciąga

No to fajnie lipnie masz, jak stoisz na światłach trzymasz auto na hamulcu ciągle? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja lipnie? Czy Ty odpinasz pasy na światłach żeby zaciągnąć hamulec? 

Nie sądziłem, że to jest jakikolwiek problem. Nie staje na hamulcu aby samochód stał w miejscu na światłach. Jeżeli potrzebuje zaciągam ręczny przyciskiem. 

Druga sprawa to w automacie masz  pozycję P i auto jest zablokowane. 

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, lysy78_03 napisał:

Czy Ty odpinasz pasy na światłach żeby zaciągnąć hamulec? 

Nic nie robię a auto stoi samo z automatu rusza dopiero jak dodam gazu to się nazywa autohold... 

Druga sprawa pod górkę np najpierw powinieneś zaciągnąć ręczny a dopiero potem wrzucać p... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nico851 napisał:

żeby po wyłączeniu silnika nie włączał hamulca postoju? 

Takie było pytanie, więc nie ogarniam o czym piszesz. 

16 minut temu, Dreyfus napisał:

Druga sprawa pod górkę np najpierw powinieneś zaciągnąć ręczny a dopiero potem wrzucać p... 

A niby to dlaczego? Żeby wrzucić P musisz wcisnąć hamulec. Skrzynia dsg jest przystosowana do postoju na P. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, lysy78_03 napisał:

Skrzynia dsg jest przystosowana do postoju na P.

Ponieważ jak tak zrobisz blokuje auto sama skrzynia zabierak w niej czy coś takiego i potem uruchamiając auto wrzucając d on się wyrabia jak zatrzymasz na ręcznym ta część nie ma wtedy żadnych obciążeń i dsg działa dłużej bez problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności