Skocz do zawartości
pitbul455

Automatyczne odblokowanie ręcznego podczas ruszania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadaczy, mam pytanie jak w tytule gdzie i jak można taką opcję włączyć, wiem że się da bo w w jednym pasku tak mam, a w drugim Highline nie ma tej opcji, trzeba trzymać i dopiero podczas ruszania sam puści, są z tego samego roku. Wie ktoś gdzie VCDSem to zrobić? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, pitbul455 napisał:

trzeba trzymać i dopiero podczas ruszania sam puści

Co trzeba trzymać? Przecież autohold tak działa że puszcza podczas ruszania sam... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma guzika autohold, ale to raczej działa automat do zacisku ręcznego. Tu chodzi o same spuszczenie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz wszystko sprawne (czujnik pasa, czujnik sprzęgła, czujniki/krańcówki drzwi) to EPB powinien "spuścić" hamulce podczas ruszania (wystarczy na wciśniętym sprzęgle lekko dodać gazu). Autohold nie ma tu nic do gadania.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...pasy muszą być zapięte ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 hours ago, radekrp90 said:

Jeśli masz wszystko sprawne (czujnik pasa, czujnik sprzęgła, czujniki/krańcówki drzwi) to EPB powinien "spuścić" hamulce podczas ruszania (wystarczy na wciśniętym sprzęgle lekko dodać gazu). Autohold nie ma tu nic do gadania.

Wsiadam do auta po nocy, odpalam, wrzucam wsteczny i nie martwię się ręczny, bo ona sam puści ? u mnie chyba tak to nie działa. Autohold działa poprawnie (trzyma auto po zatrzymaniu i puszcza jak zaczynam ruszać (oczywiście przy zapiętych pasach itd).

Co więcej, żeby odblokować ręczny, muszę wcisnąć hamulec nożny, i wtedy użyć przycisku od ręcznego. Samo wciskanie przycisku nic nie zmienia. Na moje ma to sens, trochę jak wciskanie hamulca w automacie podczas przełączania D/R/P.

Czy aby na pewno ręczny "sam puszcza" ? Muszę jeszcze raz sprawdzić, bo w sumie nie wiem czy pasów dopiero nie zapinam jak już się kulam po parkingu...

Edytowane przez maniujr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozróżnijmy dwie sytuacje...

1/ auto hold - auto na D, samo nie jedzie (włączasz/wyłączasz przyciskiem Auto, nie do końca wiem czy było dostępne w B6). Wg ross techa są dwa modele w 3C (tutaj), warto porównać co u Was jest zakodowane w module ABS: 

  • 0000010 = Parking Brake without Auto-Hold (North America)
  • 0000011 = Parking Brake without Auto-Hold (Rest of World / PR-UH1)
  • 0000012 = Parking Brake with Auto-Hold (Rest of World / PR-UH2)
  • 0000013 = Parking Brake with Auto-Hold (North America)

 

2/ automatyczne zwalnianie ręcznego (elektrycznego) podczas ruszania po odpaleniu samochodu: zapinasz pasy, wrzucasz wsteczny i naciskasz gaz bez zwalniania elektrycznego "ręcznego". "2" jest niezależne od "1" i może być aktywowane (znów - nie wiem jak w B6, ale golfy MK6/7, Audi A4B8 to mają jako opcja kodowania, dodatkowo uwarunkowana tym alarmem zapiętych pasów).

to są dwa różne scenariusze...

o którym mówimy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zwalnianie ręcznego podczas ruszania, oczywiście pasy zapięte. Spusci sam ale tylko jak jest wciśnięty 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie rozumiem, co jak jest wciśnięte jak pisałeś że nie masz AH? U mnie w b6 mam przycisk do AH, jest włączony auto nie jedzie dopiero jak dodam gazu. Czyli jak jest wciśnięty guzik to spuszcza sam jak nie jest wciśnięty auto jedzie... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma autohold, spuszcza podczas ruszania sam hamulec ale jak się trzyma guzik od ręcznego, jak nie trzymam to sam automatycznie nie puści. W drugim bez trzymania, podczas ruszenia sam zwolni hamulec ręczny 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem AutoHold i auto ruszało bez względu na to czy miałem wciśnięty pedał hamulca czy nie. Wrzucasz bieg, dodajesz gazu, puszczasz sprzęgło (czujnik sprzęgła to czujnik halla wykrywający położenia pośrednie) i hamulec postojowy jest zwalniany. Czego tu nie rozumieć. Czasami jest problem przy cofaniu, bo nie chce go zwolnić ale to raczej kwestia zbyt małego dodania gazu niż jakiegoś problemu.

SSP_346_Elektromechaniczny_hamulec_postojowy.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to stąd też temat, samochód nie ruszy, niezależnie jak by się chciało ruszyć. Widocznie jest to wyłączone i właśnie chcę się dowiedzieć czy da się to aktywować 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to jest podstawowa funkcja układu EPB - to nie jest kwestia włączenia lub wyłączenia. Jeśli czujniki działają to musi działać. Sprawdzane były błędy (najlepiej zrobić Autoscan)?

EDIT:

Dla "leniwych", którzy nie chcą otwierać PDF'a z załacznika:
 

Cytuj

Dynamiczny układ wspomagania ruszania
Dynamiczny układ wspomagania ruszania pozwala na ruszenie samochodem bez szarpnięć i zapobiega stoczeniu się samochodu przy uruchomionym elektromechanicznym hamulcu postojowym również na wzniesieniach.
Ta funkcja jest aktywna, gdy:
● drzwi kierowcy są zamknięte,
● założony jest pas bezpieczeństwa i
● silnik jest uruchomiony.

Punkt czasu wyłączenia (otwarcia) elektromechanicznego hamulca postojowego jest zależny od następujących parametrów:
● Kąt pochylenia wzniesienia
    Określany jest przez czujnik przyspieszenia wzdłużnego w komputerze sterującym elektromechanicznym hamulcem postojowym
● Moment obrotowy silnika
● Położenie pedału przyspieszenia
● Układ uruchamiania sprzęgła
    W samochodach z ręczną skrzynią biegów oceniany jest sygnał z czujnika położenia sprzęgła.
● Wymagany kierunek jazdy
Określany jest przy automatycznej skrzyni biegów przez wybrany kierunek jazdy, a przy ręcznej skrzyni biegów przez przełącznik świateł cofania.

Ruszanie przy włączonym hamulcu postojowym
Samochód nie musi być np. pod światłami ulicznymi utrzymywany hamulcem nożnym, gdy uruchomiony jest hamulec postojowy. Gdy tylko naciśnięty zostanie pedał przyspieszenia, automatycznie luzowany jest hamulec postojowy i samochód rusza.

Ruszanie na wzniesieniach
Kierowca zostaje zwolniony z tego obowiązku np. na wzniesieniach:
● hamulec postojowy dobiera odpowiednio siłę, aby się wyłączyć (otworzyć),
● obsłużyć jednocześnie sprzęgło i pedał przyspieszenia, i
● dopasować się do bieżącego ruchu.

Niezamierzone stoczenie się samochodu ze wzniesienia zostaje powstrzymane, ponieważ hamulec postojowy zostaje poluzowany dopiero, gdy moment napędowy samochodu jest większy niż moment obrotowy wynikający z polożenia samochodu na zboczu, ustalony przez komputer sterujący.

!!! Wszystkie parametry istotne dla dynamicznego układu wspomagania ruszania są w sposób ciągły rejestrowane w zależności od kierowcy i sytuacji panującej podczas jazdy.

Przebieg działania:
1. Samochód stoi. Elektromechaniczny hamulec postojowy jest uaktywniony. Kierowca chce ruszyć, wybiera 1. bieg i naciska pedał przyspieszenia.
2. Na podstawie oceny wszystkich parametrów (kąt pochylenia samochodu na wzniesieniu, moment obrotowy silnika, położenie pedału przyspieszenia, uruchomienie sprzęgła lub wybranego zakresu jazdy) komputer sterujący oblicza dla elektromechanicznego hamulca postojowego moment obrotowy wynikający z położenia samochodu na zboczu.
3. Jeżeli moment układu napędowego samochodu jest większy niż obliczony przez komputer sterujący elektromechanicznym hamulcem postojowym moment obrotowy wynikający z położenia samochodu na zboczu, zostają wysterowane przez komputer sterujący oba silniki ustawiające przy hamulcach tylnych kół.
4. Hamulec postojowy tylnych kołach zostaje elektromechanicznie poluzowany. Samochód rusza pod górę bez staczania się do tyłu.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem VCDSem błędów brak. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To stawiam na problem z czujnikiem sprzęgła (jeśli masz skrzynię manualną) albo z samym sterownikiem EPB.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy instrukcja z pdf dotyczy aut z autohod czy bez ? bo jak to czytam, to jak bym czytał o autohold, a nie samym ręcznym...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, radekrp90 napisał:

Czego tu nie rozumieć.

Jak dla mnie wszystko co napisałeś brzmi jak byś AH opisywał albo inaczej czym to się różni? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym, że bez AH hamulec postojowy się sam nie zaciągnie. To trzeba robić przyciskiem. Pytanie dotyczy tylko jego automatycznego zwalniania i taka funkcjonalność jest w każdym sterowniku EPB, i posiadanie AutoHold nie ma tu żadnego znaczenia.

Z AH hamulec zasadniczy jest przytrzymywany w przypadku zatrzymania w normalnym ruchu (AH uruchomiony; pas zapięty; drzwi zamknięte; brak błędów w AH, ESP i EPB) - wtedy hamulec postojowy nie pracuje wcale. Auto Hold uruchamia go dopiero po 2 minutach postoju na AutoHold lub gdy otworzymy drzwi, lub odepniemy pas gdy samochód stoi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem VCDSem błędów brak. 

Godzinę temu, radekrp90 napisał:

To stawiam na problem z czujnikiem sprzęgła (jeśli masz skrzynię manualną) albo z samym sterownikiem EPB.

Czujnik sprzęgła działa ponieważ jak jadę na tempomacie i delikatnie dotknę sprzęgła wyłącza się, brak błędów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minutes ago, pitbul455 said:

Tylko Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem VCDSem błędów brak. 

Czujnik sprzęgła działa ponieważ jak jadę na tempomacie i delikatnie dotknę sprzęgła wyłącza się, brak błędów 

nie możesz zmieniać biegów jadąc na tempomacie ? u mnie w manualnej skrzyni mogę (mam ACC), ale czasem jak uruchamiam tempomat i akurat klepnę w sprzęgło to wywala "clutch operated" i muszę aktywować tempomat jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności