Skocz do zawartości
dawidzio1987

diesel Slabo odbijajacy pedal sprzegla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po wcisnieciu sprzegla pedal na chwile zostaje w podlodze i odbija. Wyczytalem ze moze to byc wysprzeglik ale nie moge go u siebie znalezc, zeby sprobowac go odpowietrzyc.

W poblizu linek od skrzyni ani na grodzi go nie widze.

 

Passat 2.0 TDI BKP 2006

Edytowane przez dawidzio1987

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku instrukcja z ELSA. W Twoim przypadku jest wysprzęglik centralny więc z zewnątrz widać tylko rurkę.

sprzeglo.pdf

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli bez tego sprzetu nie dam rady recznie odpowietrzyc sprzegla/wysprzeglika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie jestem Ci niestety wstanie powiedzieć moim zadaniem, metodą pompowaną też się powinno dać. Tu masz tylko ukazane gdzie szukać odpowietrznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, radekrp90 napisał:

Tego nie jestem Ci niestety wstanie powiedzieć moim zadaniem, metodą pompowaną też się powinno dać. Tu masz tylko ukazane gdzie szukać odpowietrznika.

Dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, dawidzio1987 napisał:

Czyli bez tego sprzetu nie dam rady recznie odpowietrzyc sprzegla/wysprzeglika?

pompujesz pedałem około 20 razy , potem idziesz do wysprzeglika i luzujesz śrubę od odpowietrzania,  I czekasz aż płyn będzie się wydostawał i zakręcasz śrubę, potem jeszcze parę razy ponawiasz procedure.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzylem w ten sposob ale teraz juz pedal zostal w podlodze i musze go wyciagac reka . Dolalem tez plynu do zbiorniczka zeby przypadkiem nie zabraklo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W starszych autach takie odpowietrzanie jest czasem niemożliwe. Z biegiem czasu i braku serwisu tłoczki w pompie czy słowniku zwiększają swoją objętość (puchną), co uniemożliwia zassanie płynu. Jest jedną metoda. Należy podać małe ciśnienie ok 0,5 atm do zbiorniczka płynu i wtedy próbować odpowietrzać. Dostępne są takie specjalne korki z wezykami. Popytaj w sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

.Przy pompowaniu pedalem sprzegla w celu odpowietrzenia i popuszczeniu odpowietrznika przy skrzyni pedal zawsze zostanie w podlodze i trzeba go odciagnac reka. Procedura najszybsza wyglada podobnie jak odpowietrzanie ukladu hamulcowego. Zeby dostac sie do odpowietrznika sprzegla przy skrzyni to najlepiej zdemontuj obudowe filtra powietrza.

1. Sprawdz i ewentualnie uzupelnij stan plynu hamulcowego do poziomu max. (hamulce i sprzeglo to ten sam uklad cieczy)

2. Pompuj pedalem sprzegla kilka razy, ale w miare wolno. Pompa sprzegla przy pedale zasysa plyn ze zbiorniczka a nastepnie tloczy w strone wysprzeglika.Dlaczego w miare wolno pompowac, a to dlatego ze w pompie sprzegla moze byc powietrze i trzeba je przepchac.

3. Jezeli to robisz w pojedynke, to po podpompowaniu pedalem sprzegla zablokuj np. kijem regulowanym malarskim pedal sprzegla w pozycji wcisnietej.

4. Popusc odpowietrznik przy skrzyni i patrz czy ida babelki powietrza. 

5. Zakrec odpowietrznik. Na odpowietrznik mozesz zalozyc wezyk, a jego do butelki, zeby nie lac plynem po skrzyni.

6. Odblokuj pedal sprzegla i odciagnij reka, bo sam nie wroci do pozycji wyjsciowej.

7. Podpompuj kilka razy. Zablokuj pedal w pozycji wcisniety. Popusc odpowietrznik.Jak idzie sam plyn bez powietrza operacje mozesz zakonczyc. Wysprzeglik w skrzyni odpowietrzy sie automatycznie, gdyz jest ponizej odpowietrznika i plyn wypcha powietrze do gory.

Jest jeszcze druga metoda odpowietrzania sprzegla za pomoca pedalu hamulca. Sciagasz lewe przednie kolo, laczysz wezykiem najlepiej przezroczystym odpowietrznik hamulca przy kole z odpowietrznikiem sprzegla przy skrzyni. Popuszczasz obydwa odpowietrzniki. Pompujac pedalem hamulca przeciskasz plyn odwrotnie do metody niz wyzej. Plyn idzie od strony kola do odpowietrznika przy skrzyni, nastepnie do pompy sprzegla przy pedale sprzegla i na koniec do zbiorniczka. Jak bedzie powietrze w ukladzie to ujdzie do gory z plynem.Mozna jeszcze inaczej jak zostalo wspomniane powyzej.Korek gumowy na zbiorniczek i podac powietrze z 0.5 bara w uklad i odpowietrzc pod cisnieniem. Nie znam dokladnej wartosci maksymalnego cisnienia jakie mozna podac do zbiorniczka.

Staralem sie to wszystko opisac jak najbardziej prostym jezykiem, aby nawet kompletny laik zrozumial zasade dzialania ukladu i sobie sam poradzil z odpowietrzem.

A na koniec jestem pewien na 99 procent, ze niestety bedzisz musial zwalac skrzynie i wymienic wysprzeglik bo to jego wina. Pompka sprzegla jak nie cieknie to bedzie ok.Jest praktycznie niezniszczalna.Tloczek gumowy w pomce tez raczej niezniszczalny i nie bedzie przepuszczal. Pompke sprzegla mozesz kupic oryginalana za ok 90 zl od dowolego vw, ale identyczna ksztaltem jak twoja oraz przelozyc modul czujnik ze swojej. Gdyz w przypadku innego numeru a identycznego wygladu pomki roznia sie tylko czujnikiem elektronicznym i po zalozeniu bedziesz mial blad hamulca postojowego na desce rozdzielczej mimo jego prawidlowego dzialania.Jak zwalisz skrzynie to sprawdz tarcze, docisk i kolo dwumasowe.Jak stan kiepski to wymieniaj komplet.Ja kupowalem komplet Sachsa w hurtowni t.j. kolo dwumasowe, tarcza,docisk,wysprzeglik i komplet srub za 1350 zl do silnika BKP.

 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Normalne odpowietrzanie nie pomaga, pedal w podlodze zostaje. Sprobowalem metody z polaczeniem odpowietrznikow kola i skrzyni, pedal zaczal odbijac po tym zabiegu ale za chwile bylo to samo i pedal zostal w podlodze. Ewidentnie wysprzeglik jest do wymiany, bede wymienial caly komplet. 

Dziekuje za porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności