Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Zgodzę się ale proszę zauważ, że przepisy idą w kierunku coraz to większych restrykcji, które mają za zadanie ściągnąć kasę z kierowcy-podatnika.

Sprzęt pomiarowy jakim dysponują odpowiedni służby jest już tak zaawansowany, że po dymie z komina inspekcja ochrony środowiska jest w stanie ustalić jakim śmieciem jest palone w piecu.

Podobnie z DPF-ami. Czy dobrze zrobiona wycinka i korekta elektroniczna jest w stanie oszukać pomiar? Pewnie masz(cie) rację, ale jeśli niemiecka i austriacka Policja ma do tego typu pomiarów odpowiedni sprzęt i wiele osób bez FAP-a, DPF-a obawia się bezstresowych podróży po tamtych krajach to IMHO kwestią czasu jest kiedy podobny będzie dostępny powszechnie w polskiej Policji (na razie tylko duże miasta).

Z dalszą dywagacją poczekajmy do czasu, aż jakiś forumowicz "po rzeźbie" zostanie "upolowany", wówczas dowiemy się szczegółów :)

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U nas na stacji wymiana sprzętu (analizator i dymomierz) na nowszy. Coś tak jak Tomek pisze, pomału pomału zaczyna być temat ruszany, w sumie tu też jest do zarobienia kilka złotych jakby tak zacząć dokładnie sprawdzać...  A z przebiegami aut wpisywanymi na przeglądzie tak jak piszecie można przed przeglądem zrobić korektę....  tylko co wtedy jak Policja zacznie go spisywać przy rutynowych kontrolach? W tych swoich komputerkach mają dostęp do wszelakich informacji.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem Wam że też analizowałem kiedyś ten temat, i myślę że w sytuacji w której znajdują się obecnie zmiany prawne warto się nad tym zastanowić. w poprzednim aucie (golf) miałem usunięty DPF - wydałem na to 1200zł, auto w sumie jeździło ok - ale jedna rzecz była wyraźnie odczuwalna - jak wjechałem do garażu to był za...isty  smród spalin, i wierzcie mi lub nie - ale dawało się odczuć. Teoretycznie nikt z nas nie wącha spalin bo ani to zdrowe ani interesujące, ale po usunięciu faktycznie różnica była. kwestia druga - koszty? można dać 1200zł za wywalenie  i użytkować auto normalnie do czasu w którym faktycznie zaostrzą kontrole w powyższym zakresie, może to będzie rok - może dwa a może dopiero za kilka lat - na chwilę obecną tego nie wiemy. ale biorąc pod uwagę powyższe koszty zastanawiałbym się dziś nad kwestią regeneracji lub wymiany filtra, bo patrząc na koszta wymiana lub regeneracja to podobne pieniądze. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia Tuesday, November 28, 2017 o 20:44, asterix_007 napisał:

patrząc na koszta wymiana lub regeneracja to podobne pieniądze. 

A jaka jest cena nowego filtra DPF? bo chyba to masz na myśli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam 150 ps  

dojeżdza żona  do pracy 30km 

ewidentnie  silnik   nie pracuje  w  idealnych  warunkach

ma klopoty z uzyskaniiem optymalnej temp do wypalania dpf.

rozmawiałem z tunerem-jest przeciwnikiem wycinania dpf.

stwierdził że podkręcanie  z 150 na 190 ps wręcz  ułatwi pracę dpf.

przy tuningu podwyższa  temperaturę  pracy silnika [wiadomo ustawia  max. dopuszczalną temp silnika]

co o tym myślicie.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.11.2017 o 11:18, 77Marek napisał:

A jaka jest cena nowego filtra DPF? bo chyba to masz na myśli?

nowy w ASO pewnie z 5-6tyś, co stanowi totalną abstrakcję, ale są jeszcze dwie opcje tzn. alledrogo na której można kupić drugi filtr max do 1 tyś zł. kwestia jakie jest jego pochodzenie no i w jakim jest stanie.

W ostatnim wydaniu motoru wyczytałem, że jest sposób na czyszczenie w specjalnej komorze ktore kosztuje 700zł (500+200 demontaż/montaż). wg tego artykułu filtr uzyskuje sprawnosc praktycznie jak nowa część. płucze się go w temp niby 70-80st. co powoduje ze rozpuszcza się też zgromadzony olej.  ciekawe jak to będzie wyglądało w praktyce - zobaczymy. w gazecie podali adres regeneruj.pl ale na tej stronie nie wiele tam pisze. poczekamy na opinie, może akurat byłoby to alternatywą na wycinanie

galux20, 

ja też mam do pracy podobną odległość, tzn ok 40km, puki co - odpukać - ale nawet nie wiem że mam ten filtr. z tego co patrzyłem w vcds, wypala się plus minus co 500km, ale na chwile obecną jest to niezauważalne, a jak wynika z diagnostyki wypala mi się własnie najczesciej w drodze do pracy. może to kwestia tego że b8 mają już inny soft w którym załatwiona została kwestia afery spainowej.

 

Edytowane przez asterix_007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki są w granicach 1600zł. Czyszczenie chemiczne ok 400zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytat z jednej z aukcji: (...)System pasywnej regeneracji 2014. Filtr nie ulega zapychaniu podczas jazdy miejskiej! (...)

Co o tym sądzicie? Filtr niby niemieckiej firmy. Koszt ok 1400zł. Pytam z ciekawości, bo filtr na razie działa, ale w/g VCDS jest już zapełniony i zastanawiam się czy czyszczenie jest warte coś czy lepiej dzwonić do bociana i wymieniać filtr ;)

Edytowane przez emilus100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o pomoc mianowicie padł mi DPF i został wymieniony na regenerowany z tego co słyszałem konieczna jest adaptacja tego filtra .Proszę o pomoc jak to zrobić vcds-em jeżeli ktoś może pomóc. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gugiel znalazł m.in. takie coś:

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest tylko wyzerowanie wartości popiołu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności