Skocz do zawartości
ellah

diesel B6 samodzielna wymiana aku - adaptacja?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przymierzam sie do samodzielnej wymiany akumulatora, typ AGM dla start - stop. Czy po takiej fizycznej wymiania potrzebna jest jeszcze jakas adaptacja czy cos? Jesli tak to w ktorym miejscu uzywajac VCDS?

Z gory dzieki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to nic nie trzeba adoptować. Sam wielokrotnie wyjmowałem akumulator i jedyne przykrości jakie mnie spotkały to utrata bieżących danych na liczniku, ewentualne kodowanie radia, i początkowo choinka na liczniku. Ale po przejechaniu kilkuset metrów wszystko wraca do normy. Ja jeszcze dla pewności kręcę kierownicą do maksymalnych położeń lewo-prawo gdyż świeci się kontrolka wspomagania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupiłeś identyczny (firma, pojemność, prąd rozruchowy) to nic nie zmieniasz. Jeśli inny trzeba go zakodować. Kolega wyżej nie ma auta z S&S więc może wymieniać bez stresu jak chce i kiedy chce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, dzieki za odpowiedz radekrp90. Wlasnie o to mi chodzilo, czy ktos wie jak to sie robi krok po kroku uzywajac VCDS ktorego mam?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przeciągu kilku najbliższych dni również przymierzam się do wymiany akumulatora. Jeśli nie mam systemu S&S to mogę bez problemu go wymienić? Nie będą potrzebne żadne dodatkowe kombinacje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatorów AGM - w ELSA nie znalazłem nic interesującego, a na stronie VCDS'a: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement

Jeśli nie ma Start-Stop - odłączamy jak w każdym innym aucie zaczynając od minusa. Po podłaczeniu ustawiamy godzinę/datę oraz szyby elektryczne (maks otwarcie, maks zamknięcie i jeszcze raz domknięcie przyciskiem aż zadziała zabezpieczenie). Oryginalne radio powinno działać bez kodów.

Będą się palić kontrolki ESP i wspomagania (nie będzie działać) wystarczy przejechać kawałek z kołami na wprost (nawet do tyłu) i błędy znikną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, radekrp90 napisał:

Jeśli nie ma Start-Stop - odłączamy jak w każdym innym aucie zaczynając od minusa. Po podłaczeniu ustawiamy godzinę/datę oraz szyby elektryczne (maks otwarcie, maks zamknięcie i jeszcze raz domknięcie przyciskiem aż zadziała zabezpieczenie). Oryginalne radio powinno działać bez kodów.

Będą się palić kontrolki ESP i wspomagania (nie będzie działać) wystarczy przejechać kawałek z kołami na wprost (nawet do tyłu) i błędy znikną.

Ok, super. Dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co jesli jednak jest STart STop ? W sieci jest link, glownie chyba chodzi o nastawy pradu ladowania - jesli wymieniamy na dokladnie taki sam model (firma i pojemnosc) to nie ma problemu - moze sie pojawic choinka i pytanie o pin radia, ale bez wpisywania kodu po paru chwilach powinno zaskoczyc - czy ktos mial taka przygode?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności