Jump to content
Sign in to follow this  
lazk

VW CC 2.0 140KM DSG zapytanie zmiana biegów

Recommended Posts

Witam. 
Na forum jestem nowy. Szukałem, szukałem jakiegoś podobnego problemu jak mój, ale nigdzie nie mogę znaleść nic takiego.

Pacjent : jak w temacie VW CC 2012r 2.0 140KM skrzynia DSG 6stopniowa

Samochód stał dłuższy czas, nie pamiętam czy tak było poprzednio i czy tak powinno być.
Otóż: Po wbiciu DRIVEa na skrzyni biegów wszystko działa ok, skrzynia biegi zmienia płynnie i fajnie itd.
Przy jeździe na biegu np 4 lub 5 (na wyświetlaczu D4 lub D5 czy D6), po puszczeniu gazu silnik nie trzyma obrotów tylko obroty spadaja poniżej 1tys... tak jakby skrzynia wyrzucała na luz - neutral, na wyświetlaczu pojawia sie sam znaczek D. Po wciśnięciu gazu ponownie na wyświetlaczu pojawia się D4-D5 w zależności jaka prędkością się jedzie. W drugą stronę działa to tak, jak puszczę gaz, obroty spadaja, ale tylko dotkne hamulec silnik wchodzi na obroty i auto zaczyna hamować silnikiem. 

Podczas jazdy na trybie SPORT po puszczeniu gazu silnik trzyma obroty i nie wypina go na luz i hamuje silnikiem.

Zaobserowałem, że gdy puszczę gaz i obroty spadną na wyświetlaczu jak mam pokazane chwilowe spalanie wyświetla się BIEG JAŁOWY i nie pokazuje spalania chwilowego.

Moje pytanie kieruję do Was, tak powinno być ? Nie pamiętam czy miałem tak jak jeździłem poprzednio, kilka miesięcy temu autem.

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie.
Chyba znalazłem przyczynę. Moje auto ma tzw funkcje żeglowania. Nawet nie wiedziałem, ze coś takiego mam. Poszperałem więcej w necie i znalazłem. Poczytałem... poszedłem do auta i zacząłem grzebać w menu. Znalazłem opcje BIEG JAŁOWY która była włączona. Po wyłączeniu opcji podczas jazdy obrotny nie spadają po puszczeniu gazu, a autko hamuje silnikiem. Pozniej znowu włączyłem ta opcje i podczas jazdy i puszczeniu gazu silnik rozpinał skrzynkę biegów i obroty spadały, muśnięcie hamulca albo gazu powoduje spowrotem zapięcie biegu, który jest w pogotowiu. 
Tak czy inaczej wszystko jest ok, a już się naczytałem, ze dsg maja przypadłość zapinania neutrala (awaria skrzyni). 
A co do tej funkcji żeglowania nie za duzo jest w necie. 
Cała historie teraz opisałem, bo może kiedyś się komuś przyda. 
Pozdrawiam, Karol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Serdecznie,

Panowie posiadam VW Passat B7 2011 2.0 tdi 140 km z dsg. Dopiero co kupiłem nie dawno.

Strasznie irytuje mnie w trybie Drive że włącza mi się bieg jałowy / żeglowanie. Niestety nigdzie nie mogę tego wyłączyć w menu nie mam takiej opcji. Czy ktoś zna jakiś sposób lub by mnie pokierował ? 
W trybie S hamuje biegami, ale tutaj trzyma wyższe obroty niż na D.

Moje menu (brak biegu jałowego):

 

W rzeczywistości włącza się na D bieg jałowy:
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie mieszkasz?

Doraźnie, jak wejdzie w tryb żeglowania to delikatne naciśnięcie gazu lub hamulca powoduje powrót do "normalnej" pracy skrzyni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrocław / Świdnica.

Dokładnie, jak jade w trybie DRIVE to puszczenie gazu powoduje wejscie w tryb żaglowania "D" , następnie dodanie gazu powrót do normalnej pracy, naciśnięcie hamulca podczas DRIVE również wyłącza tryb żaglowania i wtedy hamuje biegami.

Edited by mkpol
nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisz w wątku regionalnym, może ktoś w okolicy ma kabelek i chwilę czasu i podepnie twoje auto i sprawdzi czy jest możliwość włączenia w komforcie tej funkcjonalności

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem z ciekawości do VAG serwis we Wrocławiu, stwierdzili ze trzeba cofnąć soft skrzyni żeby była mniej eco ? @mkpol czy to może być tylko takie rozwiązanie ?

 

Edited by mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Być może źle przedstawiłeś problem. Stała dezaktywacja trybu żeglowania to jedno, a możliwość jego włączenia/wyłączenia to drugie. Najpierw trzeba się upewnić czy nie da się tego aktywować w liczniku. Jakoś mam takie wrażenie, że serwis podaje rozwiązanie za które będzie mógł wziąć najwięcej pieniędzy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy