darkmen21 Zgłoś #61 Napisano 17 Grudnia 2013 (edytowane) Witka! Już nie wiem co począć. Kupując paska był mokry od oleju, pęknięta była odma i walnięta uszczelka pod pokrywą zaworów. Olej zostawał pod autem. Wymieniłem odmę i tą uszczelkę, umyłem silnik ile się dało, o 2 tygodniach silnik nadal był suchy i nie znaczył terenu, niestety po około miesiąca aż do teraz -niestety jakieś kilka miesięcy jest jeszcze gorzej niż było auto nie zostawia jednej kropki, a klika , bo olej skrapla się już z stabilizatora, najmokrzej jest w okolicy łączenia ze skrzynią biegów i miska od przodu. Na dodatek, wygląda że z uszczelki już też się mam nadzieję że tylko poci. odma ma kilka miesięcy więc chyba jest ok, nie widziałem pęknięć. okolice filtra oleju suchutkie. W ostatnią sobotę chciałem umyć silnik żeby zobaczyć co i jak, ale na myjni nie dało się dojść do silnika od dołu (auto na gwincie), a szmatka nie dało się tego wytrzeć, bo jest tam warstwa oleju z syfem drogowym. Silnik pracuje dobrze, auto się zbiera, ale wycieki są duże, gdzie szukać najczęstszy wycieków oprócz odmy?? Edytowane 18 Grudnia 2013 przez rainman777 Przeniesiony reg 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #62 Napisano 17 Grudnia 2013 Uszczelniacz między silnikiem a skrzynią ten pod kołem zamachowym, ogólnie może cieknąć z łączenia misy z silnikiem najczęściej uszczelka tam puszcza Jeszcze lubi cieknąć z oringu pod chłodniczką przy filtrze oleju ale piszesz że tam jest sucho to nic innego mi do głowy nie przychodzi Jedyna opcja to po prostu to bardzo dobrze umyć, zapalić auto, zagrzać porządnie, przejechać kawałek i obczaić skąd to sie leje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisekexeter Zgłoś #63 Napisano 17 Grudnia 2013 hmm a moze uszczelniacz na wale od przodu puscil skoro z tego miejsca sie poci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekuser Zgłoś #64 Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Witajcie, Jakiś czas temu zaniepokoił mnie dość drobny wyciek (wydaje mi się, że z okolic lewego przedniego nadkola, jednak nie wiem gdzie jest źródło), który zauważam zazwyczaj po parkowaniu. Jeśli jezdnia była sucha, mogłoby się wydawać, że to nic poważnego (może coś od klimy), plama wysychała. Jednak na mokrej powierzchni ostatnio zauważyłem, że ślad jest "kolorowy" - jak na załączonych zdjęciach. Ostatnio zapala mi się też taka kontrolka systemu wtrysku (nie wiem czy to ma związek), jednak było to już znacznie później od zaobserwowania pierwszych opisywanych wycieków, natomiast niedługo po tankowaniu do pełna, być może to kwestia paliwa. Co może być przyczyną tych wycieków i jak temu skutecznie zaradzić? Dołączam zdjęcia (dwie sytuacje). Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 28 Października 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #65 Napisano 27 Października 2015 wziasc na palec i powachac prawdopodobnie to bedzie gnoj wiec gdzies nieszczelnosc moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekuser Zgłoś #66 Napisano 2 Listopada 2015 prawdopodobnie to bedzie gnoj wiec gdzies nieszczelnosc moze byc Po wstępnych oględzinach okazało się, że jest to wyciek oleju z intercoolera (być może powiązane z turbiną), podobno dość powszechny przypadek w 1.9 TDI. Raz jest większy wyciek, raz mniejszy (jak widać w TYM poście), a czasami nie widać. Na ile taka usterka jest poważna i "naprawochłonna"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #67 Napisano 2 Listopada 2015 ogolnie ? dosc powazna raczej usterka jesli leci tobie juz olej na zewnatrz z coolera to jest nieszczelny powoduje to nieprawidlowe cisnienie doladowania turbiny w skrajnym przypadku pociagnie olej i rozbiegnie sie silnik co do oleju to najczesciej odma podaje olej-przeczyscic a w skrajnych wypadkach wymienic lub zrobic separator oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek9000 Zgłoś #68 Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) Kledzy pomocy. Wczoraj odpalilem auto i na wolnych obrotach się nagrzewalo. Temp na zewnątrz -16 jak się później okazało już wtedy wyciekal olej i to sporą plamę zrobił ale niczego nie świadomy pojechałem i go kilku km zapaliła się kontrolka oleju zjechalem na bok i patrzę a pod autem leje się olej mniej więcej nad filtrem oleju. Przypomnie tylko że silnik to 1.8 20v ADR bez turbo. Proszę o pomoc czy już ktoś miał taki przypadek? Pozdro Edytowane 4 Stycznia 2016 przez janek9000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #69 Napisano 4 Stycznia 2016 zrobilo sie zimno i oringi zesztywnialy,do tego gesty olej pod duzym cisnieniem i problem gotowy jedynie co mozna doradzic to odpalic auto i poczekac z 5 min zeby olej sie lekko nagrzal i stal sie bardziej plynny,a pozniej delikatnie ruszcz nie przekraczajac 2000 obrotow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
johnny147 Zgłoś #70 Napisano 4 Stycznia 2016 ja miałem taki przypadek wczoraj, wywaliło mi sporo oleju. Okazało się że walnęła uszczelka przy filtrze oleju. Tak jak pisze Kajos nie odczekałem tylko od razu ruszyłem po odpaleniu i awaria gotowa. Dzisiaj była grana laweta do warsztatu i wymiana filtru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krepa Zgłoś #71 Napisano 4 Stycznia 2016 tak to samo miałem poszedl mi oring pod filtrem czyli to samo co u ciebie i tez na mrozie za pare zł ale do mechanika dojechałem jakos , to było ze 2 lata temu .łacznie z robota skasowali mnie na 160 zł w tym nowy olei i filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #72 Napisano 4 Stycznia 2016 (edytowane) patrzę a pod autem leje się olej mniej więcej nad filtrem Do wymiany oring między podstawą filtra oleju a chłodniczką oleju (nie mylić z oringiem pod filtrem oleju)- standard przy tych temperaturach. Na warsztacie od soboty mam już któryś z kolei przypadek z tym Edytowane 4 Stycznia 2016 przez Magoo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek9000 Zgłoś #73 Napisano 4 Stycznia 2016 Witam ponownie już wiadomo co poszło bo właśnie rozebralem auto. http://ecx.images-amazon.com/images/I/61i5o0bQAuL._SX450_.jpg Ten element pękł i cały olej się wylał. Całe szczęście udało się w miarę dojść do tego. Zdemontowalem zbiornik wyrównawczy pozatykalem przewody żeby się borygo nie lalo. Zdemontowalem przepustnice i wtedy było dojście do rury odmy. Jutro zakupie części i trzeba będzie złożyć do kupy wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #74 Napisano 11 Listopada 2016 Przymierzam się do zmiany oleju a poci mi się dosyć intensywnie z korka spustowego w misce. Chcę dobrać nową podkładkę, ktoś pomoże jaka tam średnica jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #75 Napisano 11 Listopada 2016 Wg ETKI ON-LINE 14mm http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2002/drive_standart/226/hg_ug/103/subcategory/103017/part_id/4133483/lang/o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #76 Napisano 12 Listopada 2016 Dzięki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin123q Zgłoś #77 Napisano 22 Stycznia 2017 Witam.powiedzcie mico mogę zrobić gdy z odmy mam duzy wyciek oleju w passacie b5 1.9 115 km ok 250ml na 300 km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peprin Zgłoś #78 Napisano 19 Listopada 2017 Witam wszystkich forumowiczów. Lieruje do was pytanie. Wczoraj w przeciagu paru minut wyciek mi olej z silnika. Po dolaniu ponownie oleju sytuacja sie powturzyla (podczas jazdy). Po otwarciu maski wygladalo to tak ze silnik od góry az praktycznie do wysokosci filtra oleju z kazdej strony byl suchutki zero sladów wycieków. Po zajrzeniu pod auto zaczynajac od strony rozrzadu byl równierz suchy dopiero tak od polowy miski olejowej,pólos od strony kierowcy,skrzynia biegów i praktycznie cale ppdwozie jest zawalone olejem. Po ogledzinach wzrokowo niedostrzeglem jakiejs dziury lub czego kolwiek, jedynie moka ciekawosc wzbudzil otwur w misce olejowej na śrubke (otwór z gwintem bodajrze na śrube 10) bez śrubki i doolola olej. Pytanie czy tedy mógl wyciec olej. Dodam zdjecia i prosze o porade. Dziekuje za odzew. Cytuj By rainman777, 19 Listopada 2017 Kolego popraw treść posta pod kątem gramatyki i znaków diakrytycznych. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mundy1 Zgłoś #79 Napisano 19 Listopada 2017 Jak z misy sie odkręciła , to proste ze tamtędy wywaliło olej. W misce przeciez on sie znajduje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #80 Napisano 22 Listopada 2017 Bardziej obstawił bym oring chłodniczki oleju. Zima idzie olej gęstnieje i potrafi tamtędy puścić. W kilka minut potrafi wywalić cały olej z silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach