Skocz do zawartości
mundy1

Oslony zimowe chłodnicy, warto?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jak w tytule, użytkujecie warto. Wygląda zadowalająco, no i zastanawiam sie nad zakupem. Nadmienię, iz w zime często trasa do pracy tj 5km i gaszę "potwora" Chłodnica łapie 90 st po niby już 3 km, na osłonie powinno być zawsze troche lepiej.

Oslona tego typu z heko :

9a2ad37148e3b84066271e75ffd1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Benzyna się szybko grzeje więc osobiście nie widzę sensu, ale w dieslu już owszem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie te czasy że wkładało się w dużym fiacie karton przed chłodnicę ;) sprawny termostat zadba o to aby silnik się nagrzał jak należny, w tych pierwszych kilometrach chłodnica i tak jest wyłączona z obiegu wiec taka osłona mija się z celem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, marcin_pesel napisał:

To nie te czasy że wkładało się w dużym fiacie karton przed chłodnicę ;) sprawny termostat zadba o to aby silnik się nagrzał jak należny, w tych pierwszych kilometrach chłodnica i tak jest wyłączona z obiegu wiec taka osłona mija się z celem 

Ale jak kolega robi po 5 km, to trochę mniej będzie owiewać silnik. Jeszcze dolną kratkę można przysłonić. Może złapie 90 po 2km?

Ale fakt, zdrowy termostat to podstawa. U mnie po wymianie zaczęło lecieć gorące a nie tylko ciepłe powietrze z nawiewów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie te czasy, ale ja jeszcze widuję w różnych "współczesnych" autach takie osłony, dla mnie bez sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skoro silnik dogrzewa się po 3 km to już jest ok, ja w to jakoś nie wierzę ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temp chłodnicy osiąga 90 po przejechaniu ok 3 km . No jak będzie z -10 to będzie pewnie 1 km dłużej... Zrobie tak,,,,, Założę tekture na chłodnice jak będzie odczuwalnie lepiej ,to sie zastanowię nad tym, jesli nie to nie będę sie bawił w jakieś osłony. 

 

Możliwe ze szybciej nadmuch do kabiny będzie ciepły, jak przysłonie.Dzieki za odp ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

20 godzin temu, Kuba2000 napisał:

Nie te czasy, ale ja jeszcze widuję w różnych "współczesnych" autach takie osłony, dla mnie bez sens.

ludzie nie wiedzą co to mały i duży obieg chłodzenia ;)

Dla mnie bez sens  x 2 

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się zgadzam, 100% auta które ja mam przed oczami to fabia 1 sedan, oraz busy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj kolego jak dziala uklad chlodzenia :) Wiecej Ci pomoze jak silnik kocem opatulisz hehe dopoki nie osiagnie 87 stopni to i tak chlodnica nie zostanie wlaczona w obieg a jak spadnie temperatura to zostanie wylaczona. Tekturka czy zaslonka predzej by Ci dala cos jakbys w trasie zapierniczal non stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak termostat będzie zablokowany w pozycji otwartej to nawet zasłonięcie całej powierzchni chłodnicy nie spowoduje osiągnięcie przez silnik 90 stopni w zimie.Sprawdzone na 1.8t

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności