Skocz do zawartości
Matiz4

Mam problem z Montażem OPS. Pomóżcie

Rekomendowane odpowiedzi

Znam ten link, okazało się że mam gdzieś zapisany w zakładce ;)  Dzieki.

Może w sobotę się pobawię. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 27.09.2019 o 09:28, boroskym napisał:

Zamówiłem dwa drugie buzzery oryginalne używane, może to coś pomoże, ogólnie z buzzerami to nic nie robiłem 

Po zawirowaniach sprzedającego z moimi buzzerami, w końcu przyszły i je założyłem i EUREKA. Dla potomnych zostawiam informację, że po upaleniu modulu pdc i założeniu nowego może być sytuacja jak u mnie, że buzzery niby działają ale cicho to trzeba je wymienić. Myślałem, że się nie da spalić buzzera tak na pół gwizdka, myślałem, że albo się spalą na amen albo wcale a tu jednak zaskoczenie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem się bawić w podłączanie sterowników na stole, zrobiłem sobie stację z zasilacza od xboxa 360, starego gw 3C0907530E, płytki stykowej oraz wejścia OBD.

Podłączyłem do niego moduł PDC 3AE919475B, z przyciskiem, buzzerami, bez czujników, zakodowałem, pokasowałem błędy, ale został jeden:

Adres 10: Asyst.park./kierow.       Plik etykiet: 3AE-919-475.clb
Oznaczenie elementu: 3AE 919 475 B    HW: 7N0 919 475
  Komponent i/lub wersja: PARKHILFE 8K  H06 0016
           Kodowanie: 108002
           Kod serwisu: WSC 99999 1023 2097151
              Zbiór danych ASAM: EV_EPHVA18VW47X0000 001005 (VW46)
                       ROD: EV_EPHVA18VW47X0000.rod
                      VCID: 3E7388F9A177B2B413-806A
Znaleziono 1 błąd:

12718592 - Magistrala danych
          U1121 00 [009] - brak informacji
          [Nowa funkcja - rozszerzone informacje o kodach błędów (protokół UDS) - jest dostępna wyłącznie
przy użyciu najnowszych interfejsów, oferowanych na VCDS.pl.]
          Potwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 6
                    Częstość błędu: 1
                    Wew.licznik błędów: 65
                    Przebieg: 0 km
                    Data: 2000.00.00
                    Czas: 00:00:00

Przyszła mi myśl czy gw obsługuje protokół UDS, ale w tej wersji już powinien

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, Wolfe napisał:

czy gw obsługuje protokół UDS

Gdyby nie obsługiwał to VCDS nie połączyłby się z PDC. 

Co do błędu to sprawa oczywista. Brakuje innych modułów, które są nasłuchiwane przez PDC. 

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale dziwi mnie brak błędów zwiazanych z czujnikami. Jest możliwość na stole sprawdzenia takie modułu, czy jest sprawny? Jakich modułów brakuje? Czyli podłaczajac czujniki oraz rns nie uda się tego uruchomić wizualizacji na stole?

Edytowane przez Wolfe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy czujników powinny powrócić. Może nie od razu, ale po jakimś czasie, albo po pierwszym ich użyciu przez moduł, a tu dochodzimy do kolejnego problemu. Skąd PDC ma wiedzieć, że trzeba się załączyć i mierzyć odległość? Brakuje komunikatu na magistrali CAN o biegu wstecznym. Tak samo RNS nie przełączy się na widok kamery czy OPS jeśli nie pojawi się taka ramka CAN. 

Aktywację modułu możesz też załączyć przez VCDS, w "testach wyjść".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu na krótko działania czujników przyszedł czas na ich lakierowanie.

Kupiłem część czujników gotowych do malowania, a część w kolorze, ale nie w moim :(

Zakupiłem podkład do plastików, zdarłem warstwę starego lakieru, ale pod lakierem czujnik nie jest plastikowy.

Macie do polecenia jakiś dobry podkład do lakierownia czujników?

 

image1.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będziesz lakierował natryskiem, czy pędzlem? Jak wymieniałem u siebie czujnik to lakier zaprawkowy z ASO wymieszałem z rozcieńczalnikiem (jest dość gęsty) i pocisnąłem pistoletem, wcześniej matowiąc lekko lakier oryginalny papierem 200. Podkład niepotrzebny. Miałem o tyle łatwo, że miałem auto brązowe, a czujniki były czarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zestaw z ASO baza plus klar w sprayu, też mam auto w kolorze mocca, ten czarny to na luzie, ale z tym z jasnym z którego starłam lakier do gołego alu papierem 1000 to coś na podkład bym dał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności