Matiz4 Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2017 Panowie potrzebuje pomocy, kupiłem moduł 3c8919475A nie mam xenonow więc chciałem się wpisać pod can gatewaya ale tu jest problem we wtyczkę T20 pin 6 i 16 za zajęte więc wypiłem je i wpiolem pdc ale okazało się to wypiolem ABS i teraz gdzie mogę podpiąć Pdc mam wolne piny w kostce can 7 i 17 ale wprubowalem pod nie widać i zero komunikacji z Pdc więc okazuje się że tylko może być na pinach 6 i 16 więc co mam teraz zrobić??? Dołożyć magistrale can taka jak pod xenonów bo niewiem gdzie to podpiąć żeby działało ??? I pytanie jak i co doradzcie proszę. PS próbowałem podpiąć po staremu tylko wymieniając Pdc ale nic nie ruszyło, w wtyczkę T20 Can mam jeszcze wolne piny 2 i 3 i 12. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #2 Napisano 11 Listopada 2017 Musisz się dopiąć do istniejących kabli na pinach 16 i 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #3 Napisano 11 Listopada 2017 A nie będę miał wtedy problemów z ABS i EPB??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #4 Napisano 12 Listopada 2017 Nie. Kazdy modul komunikuje sie w troche inny sposob na tych samych laczach. Zastosuj adapter to nie bedziesz nusial lutowac. Adapter jest opisany np. W podlaczaniu automatycznych swiatel mijania w warsztacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #5 Napisano 12 Listopada 2017 Dzięki Panowie za Pomoc, jutro bd działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2017 No zrobione, z tą przejściówką to był moment a zrobiłem ja ze starego przycisku ESP i wtyczka do niego którą kiedyś zdobyłem na złomie gdy zbierałem graty pod auto hold. Ale poza tym nowy adres z 76 zmiana na 10, kodowanie nowego ops 100003 i wszystko śmiga jak należy. Jeszcze raz dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matmur94 Zgłoś #7 Napisano 22 Czerwca 2018 Witam mam w swoim pasku oryginalny parktronika, lecz padł mi moduł i kupiłem nowszy do obsługi OPS na RNS510. Wymieniłem już Gateway z końcówką L Wiem że muszę pociągnąć kabel Can od modułu pdc ops do Gateway lecz nie wiem co i jak podłączyć dokładnie. Co mam zrobić przy wtyczkę od Gateway, a co we wtyczce od PDC OPS. Mam już kabel can i konektory. Kodowanie też wiem jak zrobić tylko porostu jak podłączyć ten kabel can. Jak by ktoś miał jakiś prosty schemat byłbym bardzo wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #8 Napisano 22 Czerwca 2018 Jak wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matmur94 Zgłoś #9 Napisano 22 Czerwca 2018 dobra to już wiem ze przy gateway pin 6 i 16 a przy module pdc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #10 Napisano 23 Czerwca 2018 Nowy kontroler PDC nie łączy się z komfortową siecią CANBUS, lecz z siecią CANBUS napędu. Jeśli masz zainstalowane bi-ksenony, kontroler do tego może zostać użyty do podłączenia do sieci CANBUS, w przeciwnym razie musisz użyć bramki CAN. Usuń trzy złącza z jednostki PDC (znajdujące się w pobliżu strony kierowcy samochodu za tylnym kołem w środku) Brązowa wtyczka (T16) z pomarańczowo-brązowym kablem na styku 7 i pomarańczowy / fioletowy kabel na sworzniu 14 musi mieć usuniętą obudowę zewnętrzną poprzez podniesienie zacisku na końcu i wysunięcie czarnego złącza na zewnątrz. Piny 7 i 14 są podłączone do sieci Comfort CANBUS. Usuń kołki 3, 7 i 14, ponieważ nie są już potrzebne i upewnij się, że są indywidualnie chronione przed zwarciem z rurką termokurczliwą lub taśmą elektryczną. Podłącz okablowanie magistrali CAN. CAN High idzie do T16 Pin 6 CAN Low idzie do T16 Pin 15 Podłączanie do sieci CANBUS. Na złączu bi-ksenonowym (T-26) pin 2 jest CAN High (pomarańczowy / fioletowy), a Pin 3 jest CAN Low (pomarańczowy / brązowy) Na złączu bramki CAN (T-20e) Pin 16 ma wartość CAN High, a Pin 6 CAN CAN Low. Usuń złącze (niebieskie) z bramki CAN i wyjmij styk 2. Stary PDC znajdował się pod adresem 76, a nowy OPS to adres 10. Ja korzystałem z tego opisu Pozdrowienia i życzę sukcesu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #11 Napisano 17 Września 2019 I ja u siebie wziąłem się za montaż u siebie, mam dwie uwagi, ten pomarańczowo filoetowy wygląda jak pomarańczowo czarny a przy kostce od modułu parktronica can ma kolor pomarańczowo pomarańczowo zielony zamiast pomarańczowo fioletowy ( czarny ). Niestety nie wiem czy moja teoria się zgadza w praktyce bo przez pogodę będę musiał jutro dokończyć pracę, bo został mi jeden pin do wpięcia w can. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #12 Napisano 18 Września 2019 @boroskym w pierwszej kolejności trzymaj się nr pinów w instrukcji. Ja u siebie też miałem inne kolory niż szukałem. Podłączone po schemacie i lata☺️ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #13 Napisano 18 Września 2019 Dobra, moja teoria co do kolorów się potwierdziła Zadziałało, mam i ja! Tylko jedna wada, po przesiadce na nowy moduł strasznie cicho mi te czujniki pykają, gdybym nie wyciszył radia do zera to bym ich nie usłyszał. Głośność też się gdzieś koduje ? Moduł mam 3AE 919 475B 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #14 Napisano 18 Września 2019 (edytowane) Normalnie w adaptacji sterownika pdc. Możesz przód i tył osobno regulowac Edytowane 18 Września 2019 przez robert_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #15 Napisano 18 Września 2019 (edytowane) 4 minuty temu, robert_s napisał: Normalnie w adaptacji sterownika pdc. Możesz przód i tył osobno regulowac Kurde nigdzie tego nie widziałem, była tylko opcja mute on function i mogę na radiu wyciszyć pipczenie do zera . Kojarzysz może jak się nazywała ta regulacja ? Edytowane 18 Września 2019 przez boroskym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #16 Napisano 18 Września 2019 A dobra bo ja pomyliłem kodowanie z adaptacją, w adaptacji znalazłem regulację natężenia głośności, miałem poziom 4 a ustawiłem 8 a potem 9 i zmiana jest tak minimalna, że wręcz nie odczuwalna, dalej jest coś nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #17 Napisano 18 Września 2019 Napisz do @let_me_b3 on montował na takim samym module co ty. Ja mam z cc i świetnie to działa i problemu z regulacją nie ma. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
let_me_b3 Zgłoś #18 Napisano 18 Września 2019 @boroskym a na radiu masz przekreślony znak od dźwięku, odznacz go 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boroskym Zgłoś #19 Napisano 19 Września 2019 19 godzin temu, let_me_b3 napisał: @boroskym a na radiu masz przekreślony znak od dźwięku, odznacz go Sprawdziłem i też to nie działa, ten przycisk jedynie wyłącza całkowicie pipczenie ... Orientujecie się, który pin to pin od buzzerów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #20 Napisano 19 Września 2019 10 godzin temu, boroskym napisał: pin od buzzerów ? H15 - tył H22 - przód 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach