Skocz do zawartości
luk998

Praca na zimnym a na ciepłym silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy zauważyliście w swoich passatach różnicę w kulturze pracy silnika zimnego i ciepłego?

U mnie na zimnym siniku pracuje lepiej i ciszej niż na ciepłym,  a mianowicie chodzi o dżwięk metaliczny jak by coś o coś pukało, który słychać tylko po rozgrzaniu silnika

Dodam jeszcze , że DSG, 190 KM , przebieg 11000

Edytowane przez luk998

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba Ci się wypala dpf no stop

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał. Miałem podobne odczucie. Myślałem że coś jest nie tak, jednak po wypaleniu dpf sytuacja się nie powtarza. Miałem ostatnimi małe przebiegi aż do momentu kiedy pojawiała się kontrolka filtra dpf. Po wskazówkach zgodnych z książką serwisową sytuacja minęła. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Thomsson mi jeszcze się nic nie zaswiecilo. 

Co wtedy robić

Latem spokój zrobiło się zimniej i wypala częściej

Olej przez to wymieniam co 10 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi też sie długi czas nic nie paliło. Przez dwa tygodnie jednak jeezdzilem na przebiegu 1,5km, stop, 1,5 km i stop. Silnik nie dał rady się nawet nagrzać. Ostatecznie wyświtlił się filtr dpf na AIG (sprawdź w instrukcji). Sprawdziłem zgodnie z zaleceniem. Wyjechałem na kilka minut  (10minut), ustawiłem skrzynie na zmianę manualną. Prędkość około 70 km/h i czwarty bieg. Wszystko zgasło i nie ma problemu. Wcześniej po zgaszeniu auta wentylator potrafił chodzić jeszcze kilka minut. Teraz wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez zauważyłem dziwna prace na ciepłym silniku ale żaden pdf ani kontrolka mię się nie pali fakt ze wentylator dość często się załącza  i mam problem z dziwna praca glosna podczas jazdy jak by buczenie może to od pdf sam juz nie wiem może ktoś ma podobny objaw dzięki 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto głośniej chodzi bo może obroty są nieco wyższe. Zobacz czy po krótkiej jeździe na odpalonym silniku obroty nie są około 1k. Po zgaszeniu powinien chodzić jeszcze przez kilka chwil wentylator. Jeśli tak to znaczy że filtr się nie dopalił. Po jakimś czasie takiej jazdy bez wypalenia pojawi się kontrolka. Komp da znać że musisz to zrobić. Jesli nie to już tylko wypalenie w serwisie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedź  . To ma sens silnik faktycznie jak by ciężej pracował i te Obroty są wyższe . 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z informacji, które dostałem od pracownika serwisu, wynika, że procedura wypalania dpf może być przerywana, a i tak powinna się po kilku cyklach zakończyć. Ja jeżdżę po dziecko 3 km stop i powrót. Nigdy żadnej kontrolki nie miałem. Problem jest podobno tylko wtedy, gdy mamy rezerwę w baku, bo wtedy procedura nie uruchamia się. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie do takich krótkich dystansów jak piszecie po 3 km w jedna i 3 w druga mogliście kupić benzyny ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To fakt. Ja mam tylko taki okres przejściowy, że mało jeżdżę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Maciej86 napisał:

Panowie do takich krótkich dystansów jak piszecie po 3 km w jedna i 3 w druga mogliście kupić benzyny ??

Tak, tylko teraz juz niektore auta benzynowe mają filtr dpf. I jeszcze wątpliwa reputacja silników TSI, które kiedyś lubiały pić olej ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słowa klucze „kiedyś” i „niektóre” :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mercedes w którymś V8 już ma tzw GPF czyli filtry cząstek stałych dla benzyn. Od przyszłego roku to ma być obowiązkowe, ponieważ silniki benzynowe na bezpośrednim wtrysku emituja dużo cząstek stałych. Także ludzie, którzy kupili benzyny na krótkie trasy się zdziwią...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, którzy kupili benzyny na krótkie trasy raczej się nie zdziwią bo filtrów nie mają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności