czornyraflik Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2017 Witam Wszystkich w szukajce tego nie znalazłem albo i się nie znam Panowie mam jedno małe ale wielkie pytanie otóż mój Passior był u mechanika na wymianie termostatu a że to już był wieczór to mechanik po spuszczeniu płynu i zagłębieniu się w temat stwierdził ze rozkłada ręce i nie wymieni mi termostatu bo trzeba zdemontować alternator i tu pytanie czy aby na pewno trzeba zdemontować alternator? da się to zrobić bez tego ? Pacjent B6 CBBB 170KM CR Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #2 Napisano 11 Listopada 2017 Niekoniecznie. sam wymieniałem, trochę trzeba się namęczyć z dolną śrubą! Da się bez demontazu! trochę chęci!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czornyraflik Zgłoś #3 Napisano 11 Listopada 2017 dzięki za info teraz się sam za to zabiorę bo jak widać mechanik nie dał rady hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #4 Napisano 13 Listopada 2017 (edytowane) trzeba zdemontować altka, odkręcić i odsunąć inaczej nie wyciągniesz termostatu ani tez nie wsadzisz nowego. ten kruciec co idzie w bok jest wciskany w oring i drugą rurkę biegnącą w poprzek silnika i aby tu wyszło trzeba termostat przesunąć max w lewo a że jest altek nie da sie tego zrobić bez jego odkręcenia. wystarczy zwalić pasek, odkręcić dwie śruby i odsunąć od bloku, reszta juz wychodzi samo Edytowane 13 Listopada 2017 przez wiesiok81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #5 Napisano 14 Listopada 2017 Akurat dzisiaj rozebrałem B6 CBAB. Tego co wymyślił takie dojście do termostatu to powinni.... nie napiszę co. W sumie... żeby była bardzo fajna i prosta robota to powinno nie być alternatora, przepustnicy gaszącej i zaworu EGR. Wtedy ładnie to widać... Ustrojstwo (termostat) nie jest małe bo z całą obudową z kilkoma wyjściami. Dojście do samozaciskowych opasek nie jest idealne, po odkręceniu dwóch śrub na klucz 10 obudowa trzymała się bloku jak przyspawana. Trzeba ją dość mocno odsunąć od bloku i przesunąć w miejsce alternatora tak jak Wiesio pisze. Myślałem że przy odginaniu nie wytrzyma rura z której musimy wysunąć obudowę termostatu ale jakoś wytrzymała. Jutro będzie termostat i zobaczę czy dostanę ten podwójny oring na rurkę na którą nasuwamy termostat i dopiero dociskamy do bloku. Jak go nie wymienię a zaczęło by tam cieknąć to głową w mur. Termostat można wyciągnąć z kawałkiem węża, ciężko go zdemontować przy termostacie a łatwiej kilkanaście cm dalej przy filtrze oleju. Ogólnie to napiszę co zrobiłem żeby się tam dostać... Zdjęte koło prawe i dolne przednie nadkole, ściągnięty pasek klinowy i odkręcona sama rolka napinacza żeby było ładne dojście do dolnej śruby alternatora, ściągnięta dolna metalowa osłona pod silnik (niektórzy mają plastikowe), płyn spuszczony przewodem gumowym małej wodnej pompki elektrycznej przy misce olejowej, odkręcona obudowa filtra paliwa żeby dostać się do górnej śruby alternatora, zdemontowana obudowa wentylatorów aby było więcej miejsca między silnikiem a chłodnicami, zdemontowana obudowa filtra powietrza z przewodem zasysającym do pasa przedniego, zdemontowany przewód gumowy turbo (łącznik między przepustnicą gaszącą a rurą dolną turbo) i to chyba wszystko, dałem rady bez odkręcania egru i przepustnicy. Alternator oparłem o chłodnicę wody, gdybym wyjął dodatkowo chłodnicę wody to była by dopiero możliwość wyciągnięcia alternatora na stół. Przy składaniu może porobię kilka fotek, będzie trochę od tyłu ale zawsze coś na zaś. W przyszłym tygodniu powtórka z rozrywki... tym razem B7 170 TDI z DSG, w mieście temperatura ładnie idzie na 90 a w trasie spada. Tam akurat pójdzie główny do wymiany i dołożę jak nie ma na DSG na wszelki wielki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #6 Napisano 16 Listopada 2017 Kolego BociekCC, możesz napisać jaki nr fabryczny ma ten podwójny oring na rurkę na którą nasuwamy termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waski1 Zgłoś #7 Napisano 16 Listopada 2017 7 godzin temu, turek napisał: Kolego BociekCC, możesz napisać jaki nr fabryczny ma ten podwójny oring na rurkę na którą nasuwamy termostat? 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #8 Napisano 16 Listopada 2017 Dzięki za info. Też przymierzam się do wymiany termostatu w swoim CBBB. Zakupiłem Mahle-Behr koszt 90 pln - na korpusie są numery OEM i wytarte znaczki VW AG więc chyba robią na pierwszy montaż. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #9 Napisano 16 Listopada 2017 Taki sam termostat zakładałem, wytarte oznaczenia fabryczne, oring na foto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turek Zgłoś #10 Napisano 30 Listopada 2017 (edytowane) Pytanko: ile płynu trzeba dolać przy wymianie termostatu? Aktualizacja: Podczas wymiany termostatu wymieniony też płyn chłodzący ori G13, weszło ok. 6 litrów. Edytowane 13 Grudnia 2017 przez turek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr_g_92 Zgłoś #11 Napisano 12 Marca 2019 Pacjent Passat B6 3C5 (BMR). Chciałbym was prosić o instrukcję wymiany termostatu w passacie i gdzie znajdę czujnik. Napiszę jaki mam przypadek. Auto przy wolnej jeździe (np. Miasto,wieś) temperatura na wskaźniku pokazuje wtedy 65-70 °C natomiast gdy prędkość wyniesie 90 km/h to trzymie 90°C. Mówię tu o temperaturach zewnętrznych poniżej-5 °C. Gdy jest ciepło tego problemu nie ma. Proszę was o pomoc ponieważ auta nie mogę oddać do mechanika ponieważ dojeżdżam do pracy i pracę mam na telefon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 20 Marca 2019 Dnia 12.03.2019 o 16:08, Piotr_g_92 napisał: (...)natomiast gdy prędkość wyniesie 90 km/h to trzymie 90°C. (...) Jeśli patrzysz na licznik to masz zapewne "aż" 75*C, więc i tak nie jest dogrzany. W Climatronicu można sprawdzić aktualna temperaturę silnika (kanał 19.1 albo 20.1 w diagnostyce z tego co pamiętam). Nie jestem pewny czy to adekwatne do Twojego silnika ale proszę : 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radzio1504 Zgłoś #13 Napisano 29 Stycznia 2020 Chciałem tylko potwierdzić , że trzeba wymienić oring bo ja waliłem ,,głową o mur"? po wymianie termostatu, wszystko tak jak pisze kolega BociekCC. Jeszcze warto odkręcić prowadzenie bagnetu bo mi pękło. Obowiązkowo odkręcić alternator. Ja do tego wyczyściłem EGR i pożałowałem ,bo go zalałem i musiałem kupić nowy ?. Tragiczne dojście , do tego objawy nie minęły. W weekend zakładam termostat DSG bo mój model nie ma i może wkońcu pomoże....!!!! Filtr DSG zamontowany , objawy ustąpiły. Całe trzy dni zmarnowane, zamiast termostatu głównego , mogłem dołożyć DSG w 30 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas_s Zgłoś #14 Napisano 11 Lutego 2020 Witam, Mam pytanko, czy podczas dokładki ucieka dużo płynu, czy stosowałeś zaciski na przewody, czy przewody zostały ori, a tylko przecięcie i wstawienie regulatora? W naszych CBBB instalacja wodna jest trochę inaczej zbudowana - dławiąc przepływ na chłodnicy skrzyni, dławimy również chłodnię oleju silnikowego. W modelach fabrycznie wyposażonych w regulator temperatury DSG odcina on tylko skrzynię. Problemu być raczej nie powinno, najwyżej nasze CBBB będą jeszcze szybciej odpowiednią temperaturę łapały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr100 Zgłoś #15 Napisano 2 Marca 2020 Witam . Panowie mam problem z termostatem w passacie b7 2.0 TDI DSG 140 KM. Od kilku dni temp silnika rosnie bardzo wolno,przy zrobionych 20 km w miescie temp silnika nawet nie dojdzie do 90 st.W trasie wyglada to troche lepiej bo nagrzewa sie szybciej ale wiadomo predkosc wieksza.Bylem w ASO Plichta w Gdyni to krzykneli ok 2500 zl za naprawe z czesciami.Mysle ze ich troche ponioslo z ta cena zwlaszcza ze koszt czesci to ok 500 zl tak mi powiedzieli a reszta to robocizna bo trzeba pol przodu rozkrecic zeby do tego jednego termostatu sie dostac.Czy ktos z Trojmiasta moglby polecic jakis warsztat gdzie by to mozna bylo zrobic ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #16 Napisano 2 Marca 2020 Wymień termostat przy DSG i zapomnij o temacie. W żadnym wypadku nie ruszaj głównego termostatu. Do plichty więcej nie jedź bo to są ździercy. Łączny koszt wymiany termostatu przy dsg nie powinien przekroczyć 200 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr100 Zgłoś #17 Napisano 2 Marca 2020 (edytowane) Za ten przy DSG krzykneli ok 900 zl u Plichty, ale to chyba tez sporo zwlaszcza ze tam podobno dojscie w miare ok.Musze poszukac jakis warsztat ktory to ogarnie. Edytowane 2 Marca 2020 przez mkpol nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #18 Napisano 2 Marca 2020 Słyszałeś kiedyś o polskich literach? Termostat kup na allegro. Wymiana to 10 minut roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati Zgłoś #19 Napisano 11 Grudnia 2023 Czy w cbab maual występuje dodatkowy termostat jak w DSG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach