Skocz do zawartości
vw-passat

zatrzaskują się drzwi

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcinjaniak22

Witam wszystkich na forum. Od dwóch tygodni jestem posiadaczem VW Passata 1,9 TDI (90 KM) styczeń 1999 r. Niestety nie działa w nim oświetlenie wewnętrzne (diody w drzwiach, w bagażniku, nad osłonami przeciwsłonecznymi,w schowku). Podświetlanie deski rozdzielczej działa w 100%. Dioda przy ryglu też działa. Bardzo prosze o odpowiedź na pytanie gdzie moge szukać przyczyny tej awarii? Z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcinjaniak22

Bezpieczniki sprawdziłem,są ok. Ich rozmieszczenie jest nieco różne od tych opisanych w temacie ale myśle,że to nie ma większego znaczenia. Przełączniki sprawdzałem w różnych konfiguracjach. Być może to moduł komfortu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

dopnę się do tematu

kriss555 - ładnie wszystko tu opisałeś. Mam też taki problem w B5 3b z drzwiami kierowcy (nie czuje ich otwarcia, nawet potrafi mi central zamknac po otwarciu jak nie przekrece stacyjki). Może jeszcze tylko podpowiesz czy ta czarodziejska "mała czarna puszka" powinna znajdowac sie pod tapicerką czy ta srebrną płytę też trzeba zdemontować? zdjąłem tapicerke i nie wiedziałem tam tego miejsca na diode :(

Please somebody help my :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam,

dopnę się do tematu

kriss555 - ładnie wszystko tu opisałeś. Mam też taki problem w B5 3b z drzwiami kierowcy (nie czuje ich otwarcia, nawet potrafi mi central zamknac po otwarciu jak nie przekrece stacyjki). Może jeszcze tylko podpowiesz czy ta czarodziejska "mała czarna puszka" powinna znajdowac sie pod tapicerką czy ta srebrną płytę też trzeba zdemontować? zdjąłem tapicerke i nie wiedziałem tam tego miejsca na diode :(

Please somebody help my :)

 

a po co kolega szuka czarnej puszki ? wedlug mnie to nie jest wina komfortu ! ostatnio mailem identyczny problem i tez drzwi kierowcy. rozebralem drzwi i na plytce znalazlem 3 uszkodzenia. jednym z nich byl zimny lut. wiedz lutownica i heja ! teraz wszystko dziala. :655:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na forum znalazlem kiedys fajny opisik jak rozebrac drzwi ale teraz jakos go znalesc nie. jak znajde to ci podam.:6:57:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na forum znalazlem kiedys fajny opisik jak rozebrac drzwi ale teraz jakos go znalesc nie. jak znajde to ci podam.:6:57:

 

Na drugiej bądź 3 stronie tego tematu jest ten link do rozebrania drzwi :D

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie - niemalże na 100% problem z niedziałającym oświetleniem przy otwarciu drzwi winowajcą jest MIKROWYŁACZNIK W ZAMKU !!!!

Można to może nie za prosto sprawdzić – bo trzeba ściągnąć tapicerę i dobrać się do kostki – a raczej do przewodów od centralnego. Nie wspomnę o tym – że trzeba posiadać jakiś miernik !!

Przerabiałem ten temat i niestety ale jest od dość UPIERDLIWY!

Mianowicie okazało się, że mikrowyłacznik był DOBRY – winne było jego usadowienie (mocowanie) !!!

A jest ono bardzo daremne, bo mikrowyłacznik jest przymocowany do części metalowej zamka – zaraz pod ryglem, tak więc nie trzeba całkowicie rozbebeszyć zamka, tylko zmierzyć przejścia między dwoma przewodami które łączą część mechaniczną z elektroniką zamka. Okazałe się, że jeśli rygiel podtrzymuje i powoli go puszczam, to mikrowyłacznik działa poprawnie, ale jeżeli zamknę zamek i go otworzę klamką czy czym kolwiek, to ruch rygla jest na tyle szybki, że nie powoduje wyzwolenia mikrowyłacznika.

Wyrwałem ten mikrowyłacznik – delikatnie przedtem usuwając nadmiar plastiku z „nitów” plastikowych, które mocują mikrowyłacznik do konstrukcji zamka (wyskubać płaskoszczypami nadmiar plastiku).

Skończyło się i tak na tym, że w oryginalnym umiejscowieniu i na oryginalnych nitach i tak „cholerstwo” nie działa. Obciąłem plastikowe nity w mikrowyłaczniku i przykleiłem go na „kropelkę” !!! Niestety proces przyklejania i odklejania wykonałem kilkukrotnie, bo pozycja mikrowyłacznika nadal była zła!

Już po 2 godzinach – BINGO – trafiłem w odpowiednią pozycję!!!

Najlepiej zrobić to tak:

- otwórz zamek (rygiel otwarty)

- odtłuścić obydwie powierzchnię

- klej na część metalową (odrobinę)

- mikrowyłacznik dosuwać do rygla, aż usłyszymy delikatne „klik”, wtedy dociskamy mikrowyłacznik do metalu i trzymamy aż załapie klej.

- radze w miarę szybko sprawdzić, czy otwarty rygiel powoduje zwieranie styków, a zamknięty jego rozwarcie, bo jeśli nie to od razu rwiemy mikrusa i REPEAT operacji.

 

Dla drzwi kierowcy – zwarcie ma następować na potencjale minus tj miedzy przewodami:

- brązowym i brązowo/czarnym.

 

Może chaotycznie – ale chęci miałem szczere!!

Wiele cierpliwości!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podepnę. Problem dotyczy drzwi kierowcy, a konkretnie zamykania wszystkich drzwi przyciskiem z panelu w drzwiach. Gdy wciskam przycisk, wszystkie drzwi się rygluja i prawie natychmiast cycek w drzwiach kierowcy wyskakuje do pozycji otwartej. Reszta drzwi pozostaje zamknieta, jedynie drzwi kierowcy się otwieraja. Gdy zamykam samochód z pilota, wszystko jest OK.

 

Co może byc przyczyną?

 

Dodam, że w długi weekend rozbebeszyłem drzwi i zamek, polutowałem mikrostyki, ale nic nie pomogło. :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arapaho jeśli mikrostyk mechanicznie jest uszkodzony to lutowanie samych styków nic nie da. Ja u siebie dorabiałem mały plasticzek, ze środka mikrostyku, który odpowiadał za nacisk na metalowe styki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arapaho - miałem ten sam problem, u mnie okazało się że zacinała się linka w pancerzu od klamki otwierania drzwi od wewnątrz. Centralny z pilota sprawdza tylko krańcówki (mikrowyłączniki) te pod zamkiem, te które uruchamiają oświetlenie, a blokada przyciskiem sprawdza również położenie pozostałych mikrostyków. Być może źle złożyłeś zamek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety, ale bez rozpiski (schematu elektryki centralnego) i miernika za kilka złotych niestety sie nie obejdzie!

Można się narobić i całe g.... zrobić!!! Znam to !!!

Pomiary to podstawa.

Z tego co pamietam, to za sygnalizację pozycji "siłownika" (czytaj silnika) centralnego odpowiada 1 mikrus.

 

Kolejne dwa to otwórz / zamknij centralny (sygnalizacja z wkładki), no i jeden (ale to jurz w części mechanicznej zamka) do sygnalizacji otwartych drzwi.

 

Miłego grzebania! :6:57:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Arapaho jeśli mikrostyk mechanicznie jest uszkodzony to lutowanie samych styków nic nie da. Ja u siebie dorabiałem mały plasticzek, ze środka mikrostyku, który odpowiadał za nacisk na metalowe styki.

 

Chyba faktycznie prawdopodobnie ten srodkowy mikrostyk jest walniety. Szkoda, że nie robiłem pomiarów.... Chyba wyciagne ten zamek jeszcze raz....

 

Arapaho - miałem ten sam problem, u mnie okazało się że zacinała się linka w pancerzu od klamki otwierania drzwi od wewnątrz. Centralny z pilota sprawdza tylko krańcówki (mikrowyłączniki) te pod zamkiem, te które uruchamiają oświetlenie, a blokada przyciskiem sprawdza również położenie pozostałych mikrostyków. Być może źle złożyłeś zamek

 

Zamek raczej złozyłem dobrze, bo robiłem to dwa razy. Za pierwszym razem pilot wogóle nie zamykał zamka, okazało się, że niewcelowałem w jedną zapadkę. Za drugim razem wszystko powróciło do stanu sprzed rozebrania, więc raczej złożyłem dobrze. Co do linki w pancerzu - skoro otwiera normalnie drzwi to chyba sie nie zacieła...?

 

No niestety, ale bez rozpiski (schematu elektryki centralnego) i miernika za kilka złotych niestety sie nie obejdzie!

Można się narobić i całe g.... zrobić!!! Znam to !!!

Pomiary to podstawa.

Z tego co pamietam, to za sygnalizację pozycji "siłownika" (czytaj silnika) centralnego odpowiada 1 mikrus.

 

Kolejne dwa to otwórz / zamknij centralny (sygnalizacja z wkładki), no i jeden (ale to jurz w części mechanicznej zamka) do sygnalizacji otwartych drzwi.

 

Miłego grzebania!

 

Tak własnie wywnioskowałem, że górne dwa mikrostyki (w miejscu, gdzie dochodzi do nich wkładka) muszą byc dobre, skoro kluczykiem moge zamknąć/otworzyć drzwi i szyby - jednym słowem działają. Mikrostyk przy samym zamku tez działa, skoro zapalają się światła w kabinie i w progu oraz słychać brzeczyk zapalonych świateł. Pozostaje jedynie ten srodkowy mikrostyk - cholera, że nie wpadłem na to, aby go zmierzyć miernikiem.... ;-(

No nic, za dwa tygodnie w kolejny długi weekend rozbiore go ponownie.

 

Dzięki za sugestie,

Pozdrawiam,

Arapaho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość osy3

Witam. Ja mam natomiast inny problem. (Passat B5FL Kombi 2001r) Nie włącza mi się oświetlenie z tyłu i w bagażniku nie zależnie od tego które drzwi otworze. Diody i podświetlenie z przodu oraz brzęczyk działają poprawnie. Nie działają lampki do czytania z tyłu i w bagażniku. Mam równiez problem z zamkiem tylnej klapy. W zależności od humoru moge go otworzyć ręczne ale zazwyczaj tylko kluczem, oświetlenie nie działa. Po otwarciu kluczem i powrocie do pozycji startowej słychać jakby mechanizm wzbudzał się.

Czy problem świetlenia do czytania z tyłu i bagażnika może być spowodowany zamkiem w klapie , czy przyczyny są odzielne, klapa - oswietlenie w klapie, cos innego oswietlenie z tyłu.Ile kosztuje i gdie moge kupic taki zamek? Dzieki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MariP

Witam forumowiczów :706:. U mnie w Passacie B5 '98 kombi jest rowniez problem z oswietleniem. Nie działaja lampki w podsufitce, drzwiach oraz bagaznika. Nawet po włączeniu recznym w podsufitce nie zapalają sie (zero reakcji) ale jak go kupiłem ok 3 tygodnie temu to mrugały wszystkie jednoczesnie (w schowku lampka działa). Co z tym fantem zrobic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zajrzyj do modułu komfortu bo może ci pływa w wodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem ten sam problem z niezapalajacym sie oswietleniem wnetrza po otwarciu przednich drzwi pasazera i ryglujacy sie centralny po otwarciu i zamknieciu drzwi i balem sie ze mi sie zaczasna kluczyki w srodku przez przypadek. A wiec rozebralem drzwi i okazalo sie ze to ten mikrostyk.Ten guziczek co sie slizga po tym polksiezycu jest wytarty.Naprawilem go w podobny sposob jak kolega wyzej pisal.Tylko ja wypchalem go z tej metalowej obudowy te dwa nity plastikowe podpilowalem do polowy prawie i przesunelem w strone polksiezyca a pozniej zaklejilem klejem.I jest wszystko cacy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregorB5

dlaczego nie dzialaja dwoje drzwi ,podobno w lewych jest krancowka????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ozik

Witam u mnie w passacie B5 1999 r wystepuje natomiast taki problem podczas otwarci drzwi kierowcy nie zapala sie swiatlo w kabine wowczas nie dziala takze brzeczyk zapalonych swiatel gdy ponownie zamkne drzwi i otworze ( czasem za 5 a czasem za 10)razem swiatlo zapali sie brzeczyk dziala.Podczas zamykania drzwi przyciskiem w kabinie prawie zawsze nie zamykaja sie drzwi kierowcy (bolec wyskakuje z powrotem).Czesto gdy otwieram drzwi z kluczyka samoczynnie zamykaja mi sie i tak kilka razy zanim zaskocza i sie otworza.Nie moge takze zostawic kluczuka w samochodzie poniewaz gdy tylko zamkne drzwi w 30% samochod sam zamknie drzwi.Jak myslicie czy to zamek ,mikrostyki czy moze modul?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sądzę, że to zamek. Skoro nie czyta drzwi kierowcy, a tylko je otwierasz po otwarciu samochodu to on nie widzi, że są otwarte i zamyka auto po 30 sec. Jeżeli włożysz (w czasie 30 sec) kluczyk do stacyjki lub otworzysz inne drzwi (w których zamek działa) to auto nie powinno się zamknąć.

Rozbierz popatrz na mikrostyki oraz krańcówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności