damianpastuch Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2017 Witam szukałem wszędzie i nic konkretnego nie znalazłem .nie interesuje mnie firma oleju tylko czy 5w30 czy 10w40 do 2,0 passat b6 dpf wywalony przebieg 281tyś (niby ). bo nigdzie nie mogę znaleść konkretnej wiad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2017 Lej to, co VW zaleca, czyli odpowednie normy dla PD lub CR (w wersji mobilnej forum nie widzę, co masz w opisie). I trzymaj jak najdłużej pełen syntetyk, czyli 5w30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianpastuch Zgłoś #3 Napisano 6 Listopada 2017 Wersja PD . czyli nie zależnie od przejechanych km lać 5w30. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2017 Witaj, ja do swojego Passata leje 5W30 i auto śmiga aż miło. Aktualnie ma około 250 tyś przebiegu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
truna Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2017 Jeżeli silnik bierze olej to nie uszczelnia się go gęstszym olejem tylko trzeba go naprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2017 18 minut temu, truna napisał: Jeżeli silnik bierze olej to nie uszczelnia się go gęstszym olejem tylko trzeba go naprawić Masz rację aczkolwiek koledze chodziło chyba bardziej o informację, czy przy jego przebiegu wskazane jest przejście na gęstszy olej. Podsumowując: @damianpastuch lej 5W30 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2017 Nie ma przebiegu, który warunkowałby przejście na olej o innej lepkości czy gorszej jakości. Cieknie? Uszczelniamy. Bierze/pali olej - diagnozujemy i również naprawiamy. Poza tym co to za różnica czy 0W40 czy 15W40 - na gorąco lepkość jest podobna więc i tak będzie ciekło. Tak jak wyżej - jeśli auto nie było modyfikowane lej olej jak dla PD bez DPF'a (bo takie oleje są lepsze) czyli full-saps i zgodny z normą VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Silver Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2017 29 minut temu, radekrp90 napisał: Nie ma przebiegu, który warunkowałby przejście na olej o innej lepkości czy gorszej jakości. Cieknie? Uszczelniamy. Bierze/pali olej - diagnozujemy i również naprawiamy. Zgadzam się z Tobą w 100%, niestety większość osób zamiast dokonywać napraw woli kombinować.. Najczęściej takie akcje przynoszą porządny efekt, ale wyłącznie na krótki okres czasu.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2017 Nie przynoszą oczekiwanego efektu, a jedynie subiektywną poprawę sytuacji, a tak na prawdę niszczymy jednostkę napędową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2017 (edytowane) A który Motul lepszy do BKP 2006 PD 8100 X-clean 5W-40 czy Specific 505 01 502 00 5W-40 albo lepiej zalać 5W-30 Edytowane 7 Listopada 2017 przez DarkFace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianpastuch Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2017 dzieki za odp . wreszcie mam konkretną odpowiedź . dzięki śliczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2017 Dnia 7.11.2017 o 16:51, DarkFace napisał: A który Motul lepszy do BKP 2006 PD 8100 X-clean 5W-40 czy Specific 505 01 502 00 5W-40 albo lepiej zalać 5W-30 Jeśli nie masz DPF'a to brałbym x-cess 8100 5W40 lub 5W30. Żadne x-clean ani Specific - mają gorsze parametry wysokotemperaturowe oraz smarne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #13 Napisano 9 Listopada 2017 13 godzin temu, radekrp90 napisał: Jeśli nie masz DPF'a to brałbym x-cess 8100 5W40 lub 5W30. Żadne x-clean ani Specific - mają gorsze parametry wysokotemperaturowe oraz smarne. Ale specyfikacja mojego silnika to 505.01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #14 Napisano 9 Listopada 2017 Racja, zapomniałem o tej normie. Z drugiej strony nawet na dobrych olejach zdarzają się niby przypadki wytarcia wałków. Spełniające normę 505.01 lub wyższą (zgodną z PD) to SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30 lub 8100 X-clean+ 5W-30 jeśli jest DPF lub 8100 X-clean 5W-40 oraz SPECIFIC 505 01 502 00 5W-40 jeśli filtra nie ma. Optowałbym za tym ostatnim z uwagi na nieco lepsze parametry HTHS ma jednak mniejszą zawartość środków neutralizujących ale to różnice minimalne. Jak dla mnie i jeden, i drugi to oleje na max 10.000 km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xSenseix Zgłoś #15 Napisano 9 Listopada 2017 Koledzy, podepnę się pod temat. Chciałbym wymienić olej w swoim BKP. Naczytałem się różnych artykułów o przejściu z 5W30, który mam obecnie zalany na 5W40. Nadmienię, że od wymiany do wymiany (15kkm) dolewam ok litra oleju. Doradźcie proszę czy warto przechodzić na 5W40 i czy olej tej lepkości zmieni kulturę pracy silnika (wyciszy go nieco). No i co bardzo istotne - jak z ewentualnym powrotem do 5W30 no i działaniem pompy oleju. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkFace Zgłoś #16 Napisano 10 Listopada 2017 (edytowane) jeżdżę od 2 lat na SPECIFIC 505 01-502.00 5W40 i jak by zmienił na 8100 X-clean 5W40 to czy by się silnik nie wyciszył i nie miał lepszego smarowania? I czy mogę dodać do oleju Liqui Moly MoS2 Engine Oil Additive 300ml 2591 czy mi silnik wyciszy, czy da jakieś efekty? Edytowane 10 Listopada 2017 przez DarkFace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #17 Napisano 10 Listopada 2017 możesz zmienić ale różnicy za bardzo nie uświadczysz. Mos2 jak najbardziej może nieco silnik wyciszyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek evo Zgłoś #18 Napisano 10 Listopada 2017 Mos2 faktycznie zwykle pomaga wyciszyć silnik ale w kwestii poprawy smarowania/spadku współczynnika tarcia nie ma co się nastawiać na wymierną poprawę. Moim zdnaiem znacznie lepszy jest Archoil AR9100 bo oprócz znacznej poprawy smarowania zdecydowanie poprawia również czystość w silniku (podnosi TBN) i akustycznie też zwykle jest różnica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach