Skocz do zawartości
PaoloM86

1.8 TSI CDAA- szarpie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Kolegów

mój 1.8 TSI CDAA + DQ200 zaczoł ostatnio od czasu do czasu szarpać, myślałem, że może cewki i świece do wymiany ale na VCDS wyszły inne błędy.
Od czego zacząć ? zrobić logi? jeśli tak to które grupy?

1 Fault Found:
000257 - Mass Air Flow Sensor (G70)
               P0101 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 101
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 77216 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.11
                    Time: 08:04:26

             Freeze Frame:
                    RPM: 1954 /min
                    Load: 55.7 %
                    Speed: 34.0 km/h
                    Temperature: 49.0°C
                    Temperature: 11.0°C
                    Absolute Pres.: 980.0 mbar
                    Voltage: 14.605 V

Readiness: 0000 000

------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3AA-614-109.clb
   Part No SW: 3AA 614 109 N    HW: 3AA 614 109 N
   Component: J104   C2 450M VD1C 0005  
   Revision: --H07---    Serial number: 00000003960427
   Coding: 0001402
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 38795EBB4BD159DE63D-806D

2 Faults Found:
01314 - Engine Control Module
            013 - Check DTC Memory
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 27
                    Mileage: 77216 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.11
                    Time: 08:04:26

             Freeze Frame:
                    Speed: 35.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Voltage: 14.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 275
                    Hex Value: 0x0000

01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502)
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 28
                    Mileage: 77216 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2002.14.11
                    Time: 08:04:36

             Freeze Frame:
                    Speed: 54.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Bin. Bits: 00000000 00000000
                    Voltage: 14.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 191
                    Hex Value: 0x0000

 

 

Probowałem też wyłączyć TMPS- 17/Adapation/61 kanał ale u mnie wygląda to tak jak na zdjeciu :-/

adaptacja.JPG

Edytowane przez PaoloM86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz błąd przepływomierza , spróbuj przeczyścić środkiem do elektryki.

Jak nic nie da to do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem delikatne poszarpywanie na zimnym silniku. Kiedyś jak byłem w ASO to o tym wspomniałem i okazało się, że to jest powiedzmy jakaś wada fabrycznego oprogramowania. Wgrali poprawkę i przestało szarpać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a tak z ciekawość że zapytam jaki wtedy był koszt takiego wgrania u nich? pamiętasz może? i jak długo to trwało..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zobacz może czy czasem nie spadła tobie rura która idzie od PCV'ki/odmy do dolotu. Są tam dwie rury jedna przed turbo druga w kolektorze. U mnie silnik pracował nie równo, nawet bardzo i też wywalało błąd przepływki.

Edytowane przez Jankus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@sianko23 Pojechałem do ASO bo zapinka na rurze za katalizatorem mi skorodowała wiec chciałem aby szybko wymienili. No i jak wymieniali zacząłem gadać trochę na temat silnika i tego objawu, że czasami szarpie na zimno. Gość powiedział, że kojarzy i że była na to poprawka - zrobili mi w cenie zapinki (około 200 zł z zapinką). Czas to jakieś 10-15min.

Dodam, że ja nie miałem żadnych błędów. Jak wyjeżdżałem rano do roboty to pokonując pierwsze metry na drodze osiedlowej ze śpiącymi policjantami i dodając lekko gazu i hamując (drugi bieg - około 2tys obrotów) miałem właśnie delikatne szarpnięcia. To się działo na pierwszych 100-200 metrach. Po poprawce problemu nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co ty mówisz? A dawno temu miałeś to robione? bo powiem szczerze ze mam taki problem na zimnym silniku ze trochę nim telepie ale jak się nagrzeje jest już ok. dużo użytkowników mających 1.8 mówiło że jest to normalne i trzeba sie przyzwyczaić do tego , mało tego kolega ma forda 1.0 ecoboost i też mu telepie silnikiem na zimnym więc myślałem że te silniki z bezpośrednim wtryskiem tak po prostu  chodzą ale w lato robiłem pompę wody i przy okazji czyściłem zawory ssące myślałem że coś to pomoże ale niestety nic... w czwartek robiłem cały kompletny rozrząd i na wałku wydechowym miałem o ząb przesunięty rozrząd ,ale co najlepsze to to że auto chodziło normalnie, widocznie czujnik jeszcze nie widział przestawienia i powiem wam szczerze że  coś po tej wymianie będzie lepiej ale niestety nic.. vw niby nie mówi po jakim czasie powinniśmy wymienić rozrząd bo jest na łańcuchu, ale mój passat ma już nalatane 200tyś to ślizgi łamały mi się w dłoniach i łańcuchy były wyciągnięte o 1,5cm więc wymiana była w punkt i co 100tyś wymiana powinna moim zdaniem być robiona... ale wracając do tego oprogramowania to nie widziałem że była jakaś akcja serwisowa na wgrywanie nowej aktualizacji ,dziwne muszę zadzwonić do znajomego i zapytać się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że wspomniałeś o rozrządzie. Aktualnie mam 120tyś na liczniku i właśnie się zastanawiam kiedy zrobić wymianę (co 100tyś to chyba trochę za wcześnie - ale 150tyś to na pewno). Sprawdzałem jakieś 1.5r temu przez to okienko serwisowe czy jak to się zwie i było ok. Akcji serwisowej nie było (jak to w VW) ale jak podpytasz to na pewno powiedzą, że taki update jest. Czy zrobią za free? Jak coś u nich robiłeś to jest na to szansa a jak nie to pewnie nie - zresztą sam zobaczysz. Idzie to z serwera VW (podłączają do stacji diagnostycznej z netem). Robiłem to w tym roku - chyba w sierpniu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem dwa ząbki do końca napinacza ... napinacz to jedno a ślizgi to drugie znajomemu przy skodzie walnął ślizg i przeskoczył  mu rozrząd na autostradzie przebieg miał jakieś 170tyś i niestety zawory sie pogięły tylko i popłynął z kosztami więc do 200tyś powiem szczerze nie czekałbym na bank a czy do 150tyś bym czekał? raczej tez nie ... nie przy dzisiejszej motoryzacji gdzie panowie idą na ilość a nie na jakość jak to kiedyś było przy starszych silnikach z łańcuchem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Pewnie na wiosnę sobie ogarne ten temat. Fakt też trzeba patrzeć na wiek samochodu. Ślizgi są plastikowe wiec też nie wieczne. Kupowałeś rozrząd w ASO? Zamienników pewnie za wiele nie ma a i z jakością może być różnie. W ASO pewnie coś koło tysiąca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamienniki są ale ja to robiłem dla siebie wiec nie oszczędzałem na materiale.. a co do kwoty to za cały kompletny rozrząd zapłaciłem 1300zł ale bez łańcucha od pompy oleju bo nie był zużyty ale ślizg wymieniłem na nowy;) tylko cenna taka bo po rabacie od znajomego no i plus uszczelki doszły jakieś pierdoły  i uszczelniałem też pokrywę zaworową więc tam też doszły części i  ze wszystkim wyszedłem jakieś 1550zł za sam materiał 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. No to parę groszy poszło. Znajomy mi wspominał, że właśnie do samego rozrządu dochodzą jeszcze "pierdoły", które znacznie podnoszą koszt. Przy 100 tyś padła mi pompa wody to się trochę zdziwiłem, że to cudo kosztuje 1100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja z paskiem i z tą tulejką która łączy pompę a chłodniczke oleju chyba zapłaciłem 900zł. no ale niestety ktoś musi zarabiać na tym ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności