PaoloM86 Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2017 (edytowane) Witam Kolegów mój 1.8 TSI CDAA + DQ200 zaczoł ostatnio od czasu do czasu szarpać, myślałem, że może cewki i świece do wymiany ale na VCDS wyszły inne błędy. Od czego zacząć ? zrobić logi? jeśli tak to które grupy? 1 Fault Found: 000257 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0101 - 000 - Implausible Signal - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 101 Reset counter: 255 Mileage: 77216 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.11 Time: 08:04:26 Freeze Frame: RPM: 1954 /min Load: 55.7 % Speed: 34.0 km/h Temperature: 49.0°C Temperature: 11.0°C Absolute Pres.: 980.0 mbar Voltage: 14.605 V Readiness: 0000 000 ------------------------------------------------------------------------------ Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb Part No SW: 3AA 614 109 N HW: 3AA 614 109 N Component: J104 C2 450M VD1C 0005 Revision: --H07--- Serial number: 00000003960427 Coding: 0001402 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 38795EBB4BD159DE63D-806D 2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory Freeze Frame: Fault Status: 01101101 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 254 Reset counter: 27 Mileage: 77216 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.11 Time: 08:04:26 Freeze Frame: Speed: 35.0 km/h Hex Value: 0x0000 Bin. Bits: 00000000 00000000 Voltage: 14.50 V Bin. Bits: 00011111 Count: 275 Hex Value: 0x0000 01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 254 Reset counter: 28 Mileage: 77216 km Time Indication: 0 Date: 2002.14.11 Time: 08:04:36 Freeze Frame: Speed: 54.0 km/h Hex Value: 0x0000 Bin. Bits: 00000000 00000000 Voltage: 14.50 V Bin. Bits: 00011111 Count: 191 Hex Value: 0x0000 Probowałem też wyłączyć TMPS- 17/Adapation/61 kanał ale u mnie wygląda to tak jak na zdjeciu Edytowane 4 Listopada 2017 przez PaoloM86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2017 Masz błąd przepływomierza , spróbuj przeczyścić środkiem do elektryki. Jak nic nie da to do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JP_Jaro Zgłoś #3 Napisano 30 Grudnia 2017 Ja miałem delikatne poszarpywanie na zimnym silniku. Kiedyś jak byłem w ASO to o tym wspomniałem i okazało się, że to jest powiedzmy jakaś wada fabrycznego oprogramowania. Wgrali poprawkę i przestało szarpać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #4 Napisano 31 Grudnia 2017 a tak z ciekawość że zapytam jaki wtedy był koszt takiego wgrania u nich? pamiętasz może? i jak długo to trwało.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankus Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2017 (edytowane) A zobacz może czy czasem nie spadła tobie rura która idzie od PCV'ki/odmy do dolotu. Są tam dwie rury jedna przed turbo druga w kolektorze. U mnie silnik pracował nie równo, nawet bardzo i też wywalało błąd przepływki. Edytowane 31 Grudnia 2017 przez Jankus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JP_Jaro Zgłoś #6 Napisano 31 Grudnia 2017 @sianko23 Pojechałem do ASO bo zapinka na rurze za katalizatorem mi skorodowała wiec chciałem aby szybko wymienili. No i jak wymieniali zacząłem gadać trochę na temat silnika i tego objawu, że czasami szarpie na zimno. Gość powiedział, że kojarzy i że była na to poprawka - zrobili mi w cenie zapinki (około 200 zł z zapinką). Czas to jakieś 10-15min. Dodam, że ja nie miałem żadnych błędów. Jak wyjeżdżałem rano do roboty to pokonując pierwsze metry na drodze osiedlowej ze śpiącymi policjantami i dodając lekko gazu i hamując (drugi bieg - około 2tys obrotów) miałem właśnie delikatne szarpnięcia. To się działo na pierwszych 100-200 metrach. Po poprawce problemu nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #7 Napisano 31 Grudnia 2017 co ty mówisz? A dawno temu miałeś to robione? bo powiem szczerze ze mam taki problem na zimnym silniku ze trochę nim telepie ale jak się nagrzeje jest już ok. dużo użytkowników mających 1.8 mówiło że jest to normalne i trzeba sie przyzwyczaić do tego , mało tego kolega ma forda 1.0 ecoboost i też mu telepie silnikiem na zimnym więc myślałem że te silniki z bezpośrednim wtryskiem tak po prostu chodzą ale w lato robiłem pompę wody i przy okazji czyściłem zawory ssące myślałem że coś to pomoże ale niestety nic... w czwartek robiłem cały kompletny rozrząd i na wałku wydechowym miałem o ząb przesunięty rozrząd ,ale co najlepsze to to że auto chodziło normalnie, widocznie czujnik jeszcze nie widział przestawienia i powiem wam szczerze że coś po tej wymianie będzie lepiej ale niestety nic.. vw niby nie mówi po jakim czasie powinniśmy wymienić rozrząd bo jest na łańcuchu, ale mój passat ma już nalatane 200tyś to ślizgi łamały mi się w dłoniach i łańcuchy były wyciągnięte o 1,5cm więc wymiana była w punkt i co 100tyś wymiana powinna moim zdaniem być robiona... ale wracając do tego oprogramowania to nie widziałem że była jakaś akcja serwisowa na wgrywanie nowej aktualizacji ,dziwne muszę zadzwonić do znajomego i zapytać się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JP_Jaro Zgłoś #8 Napisano 31 Grudnia 2017 Dobrze, że wspomniałeś o rozrządzie. Aktualnie mam 120tyś na liczniku i właśnie się zastanawiam kiedy zrobić wymianę (co 100tyś to chyba trochę za wcześnie - ale 150tyś to na pewno). Sprawdzałem jakieś 1.5r temu przez to okienko serwisowe czy jak to się zwie i było ok. Akcji serwisowej nie było (jak to w VW) ale jak podpytasz to na pewno powiedzą, że taki update jest. Czy zrobią za free? Jak coś u nich robiłeś to jest na to szansa a jak nie to pewnie nie - zresztą sam zobaczysz. Idzie to z serwera VW (podłączają do stacji diagnostycznej z netem). Robiłem to w tym roku - chyba w sierpniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #9 Napisano 31 Grudnia 2017 ja miałem dwa ząbki do końca napinacza ... napinacz to jedno a ślizgi to drugie znajomemu przy skodzie walnął ślizg i przeskoczył mu rozrząd na autostradzie przebieg miał jakieś 170tyś i niestety zawory sie pogięły tylko i popłynął z kosztami więc do 200tyś powiem szczerze nie czekałbym na bank a czy do 150tyś bym czekał? raczej tez nie ... nie przy dzisiejszej motoryzacji gdzie panowie idą na ilość a nie na jakość jak to kiedyś było przy starszych silnikach z łańcuchem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JP_Jaro Zgłoś #10 Napisano 1 Stycznia 2018 Dzięki za info. Pewnie na wiosnę sobie ogarne ten temat. Fakt też trzeba patrzeć na wiek samochodu. Ślizgi są plastikowe wiec też nie wieczne. Kupowałeś rozrząd w ASO? Zamienników pewnie za wiele nie ma a i z jakością może być różnie. W ASO pewnie coś koło tysiąca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2018 zamienniki są ale ja to robiłem dla siebie wiec nie oszczędzałem na materiale.. a co do kwoty to za cały kompletny rozrząd zapłaciłem 1300zł ale bez łańcucha od pompy oleju bo nie był zużyty ale ślizg wymieniłem na nowy;) tylko cenna taka bo po rabacie od znajomego no i plus uszczelki doszły jakieś pierdoły i uszczelniałem też pokrywę zaworową więc tam też doszły części i ze wszystkim wyszedłem jakieś 1550zł za sam materiał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JP_Jaro Zgłoś #12 Napisano 2 Stycznia 2018 Dzięki za info. No to parę groszy poszło. Znajomy mi wspominał, że właśnie do samego rozrządu dochodzą jeszcze "pierdoły", które znacznie podnoszą koszt. Przy 100 tyś padła mi pompa wody to się trochę zdziwiłem, że to cudo kosztuje 1100zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sianko23 Zgłoś #13 Napisano 2 Stycznia 2018 ja z paskiem i z tą tulejką która łączy pompę a chłodniczke oleju chyba zapłaciłem 900zł. no ale niestety ktoś musi zarabiać na tym .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach