wujek8891 Zgłoś #1 Napisano 4 Listopada 2017 Witam. Mam problem z moim passatem b6 ,2010rok, silnik 2.0tdi cr CBAB.Problem polega na tym ze nie zawsze ale już coraz częściej silnik nie równo pracuje dzieje się to tylko na biegu jałowym .Kiedy silnik chodzi około 780obrotów obroty skaczą miedzy 500a780,nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny i nieraz podczas jazdy około 1200obrotów ,wtedy wyczuwalne jest minimalne jak by szarpanie silnika.Błędów żadnych niema. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 5 Listopada 2017 Myślę że na początek diagnoza wtryskiwaczy i to w trybie graficznym. Radze szybko wyeliminować nierówną pracę bo zaraz dwumasa będzie do wymiany.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #3 Napisano 5 Listopada 2017 W trybie graficznym czyli jak? Chodzi o dawki ile kazdy wtrysk ma? 2wtryski maja na plusie a 2na minusie i o co chodzi z tym plusem i minusem ile powinno byc? robiłem test na przelewach to kazdy wtrysk przez minute pracy silnika na biegu jałowym nalał po 4ml Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #4 Napisano 5 Listopada 2017 (edytowane) O, taką lekturę znalazłem na szybko. Zobacz przykłady i bardzo ważne wykresy graficzne.... https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Diagnostyka-wtryskiwaczy-Common-Rail-w-trakcie-pracy,10080,1 Może tutaj sprostuję troszkę artykuł a konkretnie opis Regenerowane (prawie) jak nowe, obrazek 1C. W skrócie piszą ze tylko wtrysk nr 2 podjął prace i regeneracja się nie powiodła. Głowę daje że wszystko było ok, aż 3 wtryski ???!!! Myślę że zrobiono błąd podczas montażu a mianowicie zamontowano wtryskiwacze, przykręcono rurki, podłączono wtyczki, odpowietrzanie po czym odpalanie, w sumie tak się robi. Niestety w niektórych przypadkach nie wolno podłączać wtyczek do wtryskiwaczy. Montujemy, przykręcamy rurki, odpowietrzamy i kręcimy rozrusznikiem kilkanaście sek aż paliwo dostanie się do wtryskiwaczy. W niektórych przypadkach nie zachowanie procedury kończy się podwieszeniem iglicy, przez co auto nie odpali na tym wtryskiwaczu, co było przyczyną jak na rys 1C w artykule....Taki wtryskiwacz jest już raczej nie do uratowania, miałem takie przypadki( jedno auto ciągnąłem z 50km i 2 wtryski nie podjęły pracy, po zamontowaniu nowych i przestrzeganiu instrukcji odpaliło od pierwszego). Ot, taka rada.... Edytowane 5 Listopada 2017 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2017 wczoraj pracował nie równo prawie cały czas na wolnych obrotach i na jezdzie do 1200obr,błędów dale żadnych nie ma.Oto korekta wtrysków. ile powinno być jak są sprawne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #6 Napisano 27 Listopada 2017 Niby wychodzi ok ale zrób to jeszcze raz w odstępach ok 200ms, a nie 5 sekundowych. Widzę że i tak zarejestrowało wartości max i min w normie. Może się mylę ale myślę że może to być dwumasa. Mam też takiego pacjenta, tyle że 1,9 Pd. Odpal go i jak zacznie się trzasc to popatrz po maskę. Zobacz gdzie są największe drgania. Cały silnik się trzęsie jednakowo? A może od strony rozrządu drgania minimalne a skrzynia się trzęsie jak szalona? Zobacz dokładnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #7 Napisano 27 Listopada 2017 (edytowane) Według mnie to wina nie lezy po stronie dwumasy. Według mnie to jest coś takiego jakby w chwili nierównej pracy któryś wtryskiwacz odcinal paliwo. Te korekty wtryskiwaczy były robione podczas gdy silnik pracował równo- to ma znaczenie czy musze zrobic kiedy bedzie pracowal nierówno?To jest film jak skacze obrotomierz ,akurat nagrywalem jak córka płakała. https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=rmZW6nC3rgg Edytowane 27 Listopada 2017 przez wujek8891 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #8 Napisano 28 Listopada 2017 Dzisiaj rano odpalił i pochodził okołó 3sekund i teraz zapalic juz w ogóle nie chce,błedów dalej żadnych.Tylko moje pytania według danych rzeczywistych na zgaszonym silniku. 1Dlaczego bez krecenia rozrusznikiem "zawór regulacji ciśnienia paliwa" wynosi 448bar? czy tak powinno być?I po odpieciu tego czujnika pokazuje 0bar a gdy kręce rozrusznikiem pokazuje 149bar Po odpieciu wtyczek z czujników według komputera to "zawór regulacji cisnienia paliwa" to ten na pompie wysokiego ciśnienia,a "zawór regulacji ciśnienia paliwa 2" to ten na listwie i pokazujacy 448bar bez krecenia rozrusznikem.Gdy odłącze ten czujnik (na listwie) pokazuje 0bar ,i wtedy jak jest odłaczony to według mnie podczas krecenia rozrusznikiem szczytuje z czujnika na pompie i pokazuje 149bar 2 "Ciśninie w rampie wartośc rzeczywista bez krecenia rozrusznikiem jest 8bar i gdy krece rozrusznikem to tez jest 8bar, mysle ze tez powinno byc chociaz 150bar . Według mnie to albo jest uszkodzony czujnik ten na listwie albo pompa nie daje cisninia 3pytanie czy gdy ten czujnik na listwie jest uszkodzony to pompa nie da ciśninia paliwa? Co o tym sadzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amall Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2018 I doszedłeś co było przyczyną ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wujek8891 Zgłoś #10 Napisano 25 Stycznia 2018 Tak zawór regulacji ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Patrząc na silnika ten co jest po prawej stronie(ten szary) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach