Skocz do zawartości
Daku

[Instrukcja] Wymiana pompy hamulcowej 095x -> 109x

Rekomendowane odpowiedzi

Zmieniałeś z D na AF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kodowanie od D nie pasowało, od D do BMR było 0000285 a ja mam do AF 0002344, to taki mały przykład niuansów jakie są w kodowaniu nowszych pomp 3C0..109x, fizycznie też sterownika nie proponuję zmieniać, pomiędzy pompą 109C a 109AF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, grabotg napisał:

kodowanie od D nie pasowało, od D do BMR było 0000285 a ja mam do AF 0002344, to taki mały przykład niuansów jakie są w kodowaniu nowszych pomp 3C0..109x, fizycznie też sterownika nie proponuję zmieniać, pomiędzy pompą 109C a 109AF.

Ja Tak zmieniłem sam sterownik i wszystko jest cacy z 109C na 109AF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze jeśli przejdzie adaptację ale gdzieś czytałem (nie pamiętam na jakim forum), że jest/może być różnica w czujniku ciśnienia.

Mój spis w załączniku.

3C0_pump 20200130.xlsx

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi nie przechodziło jednej adaptacji po zmianie samego sterownika z 109A na 109P. Musiałem zmieniać cały blok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli by się potwierdzało. Masz może starego i nowego Autoscana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś powinno być, jak znajdę to podeślę. Co do zmiany samego sterownika w 109C na 109AF to nie zaszkodzi spróbować, bo na pewno szybciej niż przekładka całej pompy, a jak nie przejdzie wszystkich adaptacji to wtedy dopiero zmieniać. Ja zamieniałem P  na AF i problemów nie było ale one mają obie HW025. Wydaje mi się że przy 109D z HW 020 też powinno się udać przełożyć sam sterownik ale to niedługo potwierdzi @let_me_b3 bo będzie próbował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, CULTUS3 napisał:

Wydaje mi się że przy 109D z HW 020 też powinno się udać przełożyć sam sterownik ale to niedługo potwierdzi @let_me_b3 bo będzie próbował.

Oj ja bym nie nie użył słów "niedługo potwierdzi".... Myślę, że stwierdzenie " w tym roku potwierdzi" było by bardziej rzeczowe ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@radekrp90 Znalazłem 3 autoscany. jeden zaraz po zakupie czyli z pompą 109A, drugi w czasie zakładania pompy 109P i aktualny czyli z pompą 3AA

109A.txt

3AA.txt

109P.txt

Edytowane przez CULTUS3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RATUNKU narozrabiałem Panowie chciałem zgrać sobie wyposażenie mojego auta podpiąłem vcds(chińczyk) wykonałem autoskan wydrukowałem i zacząłem "podglądać" poszczególne bloki i wyłączyłem:  zapłon przyciskiem jak w stacyjce nie ma kluczyka (na zegarach pojawia się tylko ikona kierownicy jak włączę kluczyk w stacyjkę to i  mogę zgasić i odpalić przyciskiem, radio RNS 315, kamerę cofania i wydaje mi się że nie piszczą czujniki odległości przy cofaniu ( system parkowania pokazuje, możliwość parkowania) 

proszę o pomoc 

przepraszam, że w tym temacie piszę o pomoc ale wszystko zaczęło się od tego,  że chcałem się dowiedzieć czy  pompa  ABS  3AA 614 109 BK ma możliwość kontroli ciśnienia w kołach miałem to w innym  B7 z 2012r 1,6 tdi  w obecnym B7 2012 2.0 tdi  z systemem parkowania (12 czujników) el. klapą, bixenonami, start stop, nie mam kontroli ciśnienia w kołach i nie wiem czy nie ma  czy jest wyłączona.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

3aa 614 109 BK ma TMPS

Cytat

J104** C2 450M VD5D

V4 golas

V5 ACC bez tmps

VD TMPS bez ACC

VE TMPS oraz ACC

 

Kodowanie pompy jest ważne możeszpodać, moduł 4C musisz zakodować - Wirtualna kontrola ciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@MichałP wiem, że masz nóż na gardle ale robisz bałagan.

To jest temat o wymianie pompy ABS w B6, a ty masz problem z diagnostyką i kodowaniem. Pisz w dziale Diagnostyka - VAG

O systemie TPMS jest też osobny temat [Instrukcja] Montaż czujników ciśnienia w oparciu o ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK już usunąłem zaraz poszukam 

a Tobie też życzę Wesołych Świąt

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. 
Zwracam się do was z prośba o pomoc. 
wymienilem w pasku b6 2005r 2.0Fsi manual pompę abs z 3C0614095K na 3C0614109T gdyż chciałem mieć automatyczny AH. Dodatkowo zmieniłem tez sterownik ręcznego na 3C8. Większość rzeczy związanych z adaptacjami już ogarnalem. Został mi czujnik sprzęgła do wymiany i najgorsze kodowanie pompy. Stare kodowanie jakie miałem to było 30094. Na nowej pompie już spędziłem z 8h na poszukiwaniu kodu i nie znalazłem go jeszcze. Błędy jakie mam to nieprawidłowe kodowanie abs i sterownika silnika. Ale w zależności od kodu sterownik silnika znika a na jego miejsce pojawia się błąd napędu ma 4 koła albo coś z licznikiem. 
Proszę kogoś o pomoc gdyż już nie mam pomysłów 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki kod silnika? Jakie kodowanie było przed?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@polgalka321 Niestety w swoich zasobach nie znalazłem nic.

Jedyne zanotowane kodowanie dla BLR'a to właśnie 30094. Dla pompy z końcówką "T" mam natomiast 2349 i 2415 (dla TPMS) oraz 301 i 367 (bez TPMS).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy błąd czujnika sprzęgła tzn stary jeszcze z literka A na końcu może bruździć w tym wszystkim? Jutro będę wymieniał pompkę i nowy czujnik z literka C. Tylko czy to może być od tego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jak byk napisane ma 1-szej stronie że trzeba mieć nowy czujnik, nie wiem co w tym ciężkiego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok po co te złości. Czujnik został wymieniony razem z pompka i w dalszym ciągu kodowanie złe. Zostały dwa błędy.... błąd napędu na 4 koła i źle zakodowana pompa abs. 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności