Skocz do zawartości
Damian780425

ASR hałas przy ruszaniu ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy może mi ktoś powiedzieć jak wygląda u was ostre ruszanie np. na śliskiej nawierzchni.  Generalnie chodzi mi o ASR  chyba on jest odpowiedzialny za rozłączanie napędu . Często gdy się ostrzej ruszy gdy gubi przyczepność jest takie straszne jebnięcie ( sory za wyrażenie uczuć ) dźwięk podobny do np wjechania w wielką dziurę , przywalenie w krawężnik,  lub jak by kula do kręgli uderzyła w podwozie.  Mam wrażenie że to się dzieje w skrzyni.  Mam DSG jeśli to normalne to wszyscy powinni tak mieć choć to bardzo dziwne aby tak ten system działał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wali jak głupie na co drugim skrzyżowaniu jak jest mokro, straszne to jest. I wcale nie muszę jakoś strasznie ostro ruszać, ale winię głównie opony - hankooki 3mm bieżnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam od nowości czyli na nowych oponach , teraz zmieniłem na zimówki też nowe . Ale czy to jest normalne ?  Co tak napierda.... ?  Czy nie powinien czasem przy ostrym ruszaniu raczej spalić gumy . Ten dźwięk jest tak przeraźliwy że mam wrażenie jak by coś miało się zaraz rozlecieć.

Edytowane przez Damian780425

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedź do serwisu i niech Ci dokręcą śruby od wózka, wahaczy, sworzni, stabilizatora, łączników itp., albo dokręć sam bez klucza dynamo... tak solidnie. Powinno pomóc :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oska tak ma, 4motion i nie ma problemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To skutki zerwania przyczepności. Było na forum kiedyś o tym. 4motion: raz miałem przez 2 lata, jak mocno lało a ja ruszałem z gazem w podłodze :aniolek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kilka samochodów ale nie spotkałem się z takim czymś. Są auta które mają więcej mocy  na ośkę i nic takiego się nie dzieje ewentualnie efekt uboczny to spalone gumy. 

Po głębszym przemyśleniu to wygląda to tak jak by coś było luźne jak pisał wcześniej kolega o dokręceniu śrub. Wyglądać to może tak że gdy przyspieszamy potencjalny luz się kasuje - rozłącza napęd luz powstaje , a gdy ponownie dostaje napęd luz ponownie się kasuje ale z dużą siłą i wtedy powstaje taki grzmot. Naprawdę nie wydaje mi się aby to było normalne .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem duzo mocnych osiek ( w tym passata b7 i b8 2.0 TSI  i w kazdej bylo to co opisujecie od nowosci. Im mocniejszy samochod tym bardziej bylo to wyczuwalne. Dopiero teraz w arteonie 4motion nie ma tego zjawiska. To jest normalne zjawisko , ma to nawet swoja nazwe,  kiedys juz bylo o tym na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to trochę upierdliwe jak jest mokro.

Ja przełączam na tryb sport i wyłączam ESP. Ale wtedy trzeba się liczyć z tym, że oponki szybciej znikają, a i pan niebieski czasem pogrozi paluszkiem :acute:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to zjawisko nazywam "galopująca oś". Generalnie są ośki, które mają większą tendencję lub mniejszą do tego. Nasze auta wyjątkowo mocno podskakują. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja potwierdzam to samo, u mnie od nowości nawet na nowiutkich oponach Pirelli P7 19" jak jest mokro to trzeba delikatnie operować gazem, jak się chce dynamicznie to tłucze niemiłosiernie :D wrażenie jakby koła skakały i uderzały o nadkola. Tutaj bardziej chodzi o moment obrotowy niż moc. Ośka dostaje nagły zastrzyk i nie wyrabia. Wiem, że może to być mniej lub bardziej odczuwalne w zależności od zawieszenia. Paski są zestrojone bardziej kanapowo więc zawieszenie tłucze w takich sytuacjach. Może Leon Cupra by nie tłukł jak ma bardziej taczkowaty zawias. Jeździłem też z kolegą O3 RS 230KM też tłucze w takich sytuacjach.

To jest efekt "buksowania kół" nawet na wikipedii gdzieś to jest opisane. Jak jeździłem Paskiem BiTDI czy Arteonem 280TSI nie ma takiego problemu - po prostu część momentu obr przechodzi na tył i wszystko gra.

Efekt palenia gumy jest wtedy gdy jest sucho i opona lepi się do asfaltu, jak jest mokro to po prostu podskakuje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie w tym przypadku powiedzenie, że auto  "idzie"  jak przeciąg nabiera innego znaczenia?

auto-e-samochod-ruchomy-obrazek-0495.gif

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności