Damian780425 Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2017 Witam Czy może mi ktoś powiedzieć jak wygląda u was ostre ruszanie np. na śliskiej nawierzchni. Generalnie chodzi mi o ASR chyba on jest odpowiedzialny za rozłączanie napędu . Często gdy się ostrzej ruszy gdy gubi przyczepność jest takie straszne jebnięcie ( sory za wyrażenie uczuć ) dźwięk podobny do np wjechania w wielką dziurę , przywalenie w krawężnik, lub jak by kula do kręgli uderzyła w podwozie. Mam wrażenie że to się dzieje w skrzyni. Mam DSG jeśli to normalne to wszyscy powinni tak mieć choć to bardzo dziwne aby tak ten system działał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarod84 Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2017 U mnie wali jak głupie na co drugim skrzyżowaniu jak jest mokro, straszne to jest. I wcale nie muszę jakoś strasznie ostro ruszać, ale winię głównie opony - hankooki 3mm bieżnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damian780425 Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2017 (edytowane) Ja tak mam od nowości czyli na nowych oponach , teraz zmieniłem na zimówki też nowe . Ale czy to jest normalne ? Co tak napierda.... ? Czy nie powinien czasem przy ostrym ruszaniu raczej spalić gumy . Ten dźwięk jest tak przeraźliwy że mam wrażenie jak by coś miało się zaraz rozlecieć. Edytowane 1 Listopada 2017 przez Damian780425 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczosi Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2017 Jedź do serwisu i niech Ci dokręcą śruby od wózka, wahaczy, sworzni, stabilizatora, łączników itp., albo dokręć sam bez klucza dynamo... tak solidnie. Powinno pomóc :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paolokos Zgłoś #5 Napisano 1 Listopada 2017 Oska tak ma, 4motion i nie ma problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macmaciek Zgłoś #6 Napisano 1 Listopada 2017 To skutki zerwania przyczepności. Było na forum kiedyś o tym. 4motion: raz miałem przez 2 lata, jak mocno lało a ja ruszałem z gazem w podłodze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damian780425 Zgłoś #7 Napisano 1 Listopada 2017 Miałem kilka samochodów ale nie spotkałem się z takim czymś. Są auta które mają więcej mocy na ośkę i nic takiego się nie dzieje ewentualnie efekt uboczny to spalone gumy. Po głębszym przemyśleniu to wygląda to tak jak by coś było luźne jak pisał wcześniej kolega o dokręceniu śrub. Wyglądać to może tak że gdy przyspieszamy potencjalny luz się kasuje - rozłącza napęd luz powstaje , a gdy ponownie dostaje napęd luz ponownie się kasuje ale z dużą siłą i wtedy powstaje taki grzmot. Naprawdę nie wydaje mi się aby to było normalne . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #8 Napisano 1 Listopada 2017 Mialem duzo mocnych osiek ( w tym passata b7 i b8 2.0 TSI i w kazdej bylo to co opisujecie od nowosci. Im mocniejszy samochod tym bardziej bylo to wyczuwalne. Dopiero teraz w arteonie 4motion nie ma tego zjawiska. To jest normalne zjawisko , ma to nawet swoja nazwe, kiedys juz bylo o tym na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrakAn Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2017 Jest to trochę upierdliwe jak jest mokro. Ja przełączam na tryb sport i wyłączam ESP. Ale wtedy trzeba się liczyć z tym, że oponki szybciej znikają, a i pan niebieski czasem pogrozi paluszkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacek N. Zgłoś #10 Napisano 2 Listopada 2017 Ja to zjawisko nazywam "galopująca oś". Generalnie są ośki, które mają większą tendencję lub mniejszą do tego. Nasze auta wyjątkowo mocno podskakują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szylton Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2017 Ja potwierdzam to samo, u mnie od nowości nawet na nowiutkich oponach Pirelli P7 19" jak jest mokro to trzeba delikatnie operować gazem, jak się chce dynamicznie to tłucze niemiłosiernie wrażenie jakby koła skakały i uderzały o nadkola. Tutaj bardziej chodzi o moment obrotowy niż moc. Ośka dostaje nagły zastrzyk i nie wyrabia. Wiem, że może to być mniej lub bardziej odczuwalne w zależności od zawieszenia. Paski są zestrojone bardziej kanapowo więc zawieszenie tłucze w takich sytuacjach. Może Leon Cupra by nie tłukł jak ma bardziej taczkowaty zawias. Jeździłem też z kolegą O3 RS 230KM też tłucze w takich sytuacjach. To jest efekt "buksowania kół" nawet na wikipedii gdzieś to jest opisane. Jak jeździłem Paskiem BiTDI czy Arteonem 280TSI nie ma takiego problemu - po prostu część momentu obr przechodzi na tył i wszystko gra. Efekt palenia gumy jest wtedy gdy jest sucho i opona lepi się do asfaltu, jak jest mokro to po prostu podskakuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrakAn Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2017 Panowie w tym przypadku powiedzenie, że auto "idzie" jak przeciąg nabiera innego znaczenia? 1 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach