Skocz do zawartości
marc in

N239,czy może być zapetlony. Potrzebuje schemat rurek podcisnienia

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam posiadam passat b5 1,9 115km atj 2000rok mam problem z rurka odchodzaca od egr (od klapy gaszacej) ma ona isc niby do zaworu N239 jednak u mnie nie ma go lecz jest zawor 1 (na fotce) . Chce wymienic wszystkie werzyki a nie wiem czy ten moze byc wolny. na fotkach widac o co chodzi, potrzebuje szybko odpowiedzi bo strasznie pekaja werzyki. Zawór 1 moze byc zapetlony ??

    20171101_115938.thumb.jpg.9e7eaa9ddfa1e467394ad027189b880a.jpg20171101_120023.thumb.jpg.978d2b048e634110e8172d37dc1f46a2.jpg

    z góry dziekuje za odpowiedzi

    20171101_104152.thumb.jpg.6d6901cb8141f8202e28ec5cc7e2fefa.jpg
     

     

    Ktoś może wczesniej już kąbinował i włożył jakis inny i dlatego jest petla 

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ktoś pomoże czy ten zaworek widoczny to n239(chyba nie ). Na wszystkich schematach jest całkiem inny

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wtyczka identyczna jak w N239 hmm...

    Obejrzałeś go z każdej strony i nie ma żadnego innego numeru, żeby sprawdzić co to jest?

    Klapa gasząca nie podłączona więc wszystko wskazuje na to, że ktoś tu pomieszał. 

     

    On jest od dołu już podłączony przewodem, więc na co mu jeszcze dwa wyjścia ? Jedno do N75, drugie do klapy a trzecie ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dalej 3 wyjscie idzie do zaworka zwrotnego i do n75 i do akumlatora podcisnienia(gruszki) chodzilo niby ok ale teraz powyrzej 2000 obrotow wchodzi w tryb awaryjny. nie wiem czy wyrzuci ten co jest i zalorzyc n239

     

    llll.thumb.png.eda849f31410bafad2d9b020ddf0054b.png

     

     

    spróbuje n75 wymienic i zobacze co bedzie sie dzialo. Chce jeszcze wymienic werzyki tylko nie wiem jakim schematem sie poslugowac bo juz sam zglupialem

     

    niby to jest tez podobny zawór tylko do volvo, z tergo co znalazlem na necie

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wymieniłem n75 teraz już nie przełącza w tryb awaryjny Ale jest brak mocy,  jak sprowadzić czy turbina się włącza  ??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jakieś błędy są? Mogą powiedzieć bardzo dużo. 

     

    Można zrobić log dynamiczny 003 + 008 + 011.

    Tam widać dużo danych jak działa turbo, N75 i mnóstwo innych danych. 

    Musisz załatwić komputerek z VCDS i zrobić testy.

     

     

    Żeby ten brak mocy wyczaić to trzeba trochę pogmerać. To może być miliard rzeczy.

    Przede wszystkim musisz mieć 100% pewności, że podłączone jest wszystko dobrze i sprawny jest ten nowy N75.

    Na początek uporaj się z tym dziwnym N239 który powinien obsługiwać  klapę gaszącą.  Porównywałeś instalację z jakimś schematem?   

    Wiesz że N75 możesz rozłożyć i wyczyścić ?  

     

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wiem czyściec nie raz n75 bo się zacinal Ale teraz już padł całkiem i dlatego wymieniłem na nowy. 

    Na tym śmiesznym n239 też wszystko wcześniej fajnie śmiało 

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak czy srak ogarnij sprawę klapy gaszącej. Jak jest to niech jest używana bo to lepiej dla silnika.

    W ATJ masz taki sam schemat jak u mnie w AVB według etki. 

     

    78fe3e9a55f4fe32.png

     

    Ja ostatnio wymieniałem każdy jeden wężyk, kilka było na totalnej granicy przetarcia. 

    Masz możliwość podłączyć się kompem? Kody błędów trybu awaryjnego ułatwiły by sprawę.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    N239 jest już podzieleni niby wszystko ok. Czyli zostaje kap myślisz że samo skasowanie błędów może pomóc bo też tak wyczytałem 

     

     

    Została tylko obicia czujnik powietrza,  albo coś z turbina lepiej żeby to nie była turbina >:(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Błędy się zwalcza usuwając ich przyczynę. Kasowanie programem nic nie da.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Może już ją wyeliminowałem i zostaje reset systemu,  tak i tak muszę raczej do kapa podpiąć bo mi się pomysły skaczyly. Tylko teraz znaleść kumatego gościa a nie sciemniacza co od razu stwierdzi regenerację turbiny 

     

    Masz opis do tego schematu to może jeszcze raz sprawdzę wszystko 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No i dupka bal ad wszystko wskazuje na padnieta turbine, jescze do jednego mechanika podjade żeby poznać 2 opinię 😞😞😞😞😞😞😞

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Weź zrób logi i będzie można z tego wyciągnąć bardzo dużo informacji czy to turbina, czy przepływka, czy dolot, czy N75 czy cokolwiek innego.  Słabą turbinę może oznaczać wiele rzeczy.

     

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się




    ×