adas90077 Zgłoś #1 Napisano 1 Listopada 2017 Witam Zwracam się z prośbą dotyczącą rozwiązania problemu nadmuchu przedniej szyby. Na diagnostyce komputerowej wykazało błąd 01274 " silnik krokowy klapy prędkości własnej, nieciagly. I teraz niewiem czy problem polega w nastawach czy uszkodzeniu silniczka czy jakimś zabrudzeniu ponieważ gdy włączę spryskiwacz nadmuch na szybę działa około 1 minuty. Z góry dziękuje za pomoc ,pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #2 Napisano 1 Listopada 2017 Błąd 01274 to błąd klapy świeżego powietrza V71, wystarczy wbić w google nr. błędu i masz wyniki. Zapewne masz brak nadmuchu gdziekolwiek, wiatrak słychać a nie dmucha. Temat od klap masz na głównej stronie..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adas90077 Zgłoś #3 Napisano 1 Listopada 2017 Oznaczenie Kod błędu znam. W jaki sposób dobrać się do silniczka też wiem Moje pytanie dotyczy jak to możliwe że nadmuchy działają przy zamkniętym obiegu a na przednią szybę przy spryskaniu płynem do spryskiwaczy bo niewiem czy to problem mechaniczny czy kwestia regulacji nastawow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #4 Napisano 1 Listopada 2017 Normalne że wieje przy spryskiwaniu szyby, przecież obieg się zamyka, tzn. jedna z klap. trwa to kilkanaście sekund żeby nie czuć płynu. To samo się dzieje jak jedziesz na wstecznym lub tylko cofasz kawałek. Tam masz dwa silniczki, oba w sumie do wymiany lub czyszczenia potencjometrów po raz enty. Zablokuj na stałe klapy na zewnętrzne powietrze i będziesz miał spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2017 (edytowane) 11 hours ago, BociekCC said: Zablokuj na stałe klapy na zewnętrzne powietrze i będziesz miał spokój. Wystarczy na panelu klimy mieć wyłączoną funkcję auto ? Mój przycisk od nawiewu wewnętrznego ma diodę na obieg wewnętrzny i drugą na automatyczny obieg wewnętrzny, czyli jak nie świeci nic to mam wymuszony obieg zewnętrzny ? Edytowane 2 Listopada 2017 przez maniujr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2017 12 godzin temu, maniujr napisał: Wystarczy na panelu klimy mieć wyłączoną funkcję auto ? Mój przycisk od nawiewu wewnętrznego ma diodę na obieg wewnętrzny i drugą na automatyczny obieg wewnętrzny, czyli jak nie świeci nic to mam wymuszony obieg zewnętrzny ? Jak nie świeci nic to masz obieg zewnętrzny, czyli wciąga powietrze z zewnątrz. Jak świeci się dioda od obiegu wewnętrznego to masz włączony obieg wewnętrzny , czyli klapa od zewnętrznego się zamyka a klapa od wewnętrznego powinna się otworzyć. W instrukcji wyczytałem że obieg wewnętrzny jak go sam naciśniesz to będzie włączony tylko przez jakiś czas (chyba że załączysz klimę to tak zostanie) i sam się przełączy do zewnętrznego. Jak masz wciśnięty obieg zamknięty ale automatyczny to o obiegu decyduje tak jakby czujnik jakości powietrza przy wlocie pod podszybiem. Jak jeździsz ciągle na AUTO ale nie obiegu tylko ogólnie na AUTO to o wszystkim decyduje sterownik czyli prosto pisząc klimatronik. Jeżdżąc w trybie AUTO powodujemy że wszystkie klapy i silniczki "tańczą" zmieniając swoje ustawienia dążąc dozadanejj temperatury. U siebie mam ustawione szyba i nogi więc może szybko się nie skończą jak nie chodzą, obieg mam zawsze zewnętrzny ale i tak kiedyś padnie bo często cofam i spryskuję szybę ( a to uruchamia obieg nawet jak tego nie chcemy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniujr Zgłoś #7 Napisano 3 Listopada 2017 (edytowane) na logikę masz rację, ale u mnie ustawienie climatronica w tryb auto, nie włącza w tryb auto obiegu wewnętrznego, a znowu na logikę chyba powinien... U mnie nie świeci nic na przycisku od obiegu, czyli jest obieg zewnętrzny czy jednak automat steruje ? Włączenie obiegu w tryb auto po jakimś czasie/zgaszeniu/odpaleniu/zmianie temperatury - nie pamiętam dokładnie, znowu gaśnie, czyli jest w trybie obiegu zewnętrznego Edytowane 3 Listopada 2017 przez maniujr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2017 Włączając ogólnie klimatronik w tryb AUTO wszystko będzie działo się automatycznie, nawet nie będziesz wiedział czy jest obieg zamknięty czy otwarty czy pół na pół. Klimatronik nie informuje Cię diodkami na przyciskach co teraz robi lub co zamierza. Wszystko "tańczy" a Ty nawet nie wiesz co i gdzie. Jak ustawisz sobie sam co i gdzie ma wiać to tak zostanie ustawione. Nie dotyczy to obiegu tak jak wspomniałeś, jest to kontrolowane bardziej "inteligentnie" żebyś nie skisł w środku auta. Jak masz ustawione góra dół jak u mnie i świecą diody przy tych przyciskach to tak będzie po każdym odpaleniu, co najwyżej przy zmianie temperatury pokrętłem wentylator automatycznie przyspieszy lub zwolni. Obiegu nawet jak nie będziesz używał to i tak on sam automatycznie chodzi przy sytuacjach opisanych wyżej, cofanie i spryskiwacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adas90077 Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2017 (edytowane) W dalszym stopniu mam problem z omawianym błędem 01274 . Rozebrałem schowek i włączyłem spryskiwacze szyb przednich przez 5-10 sekund silniczek klapy v71 otworzył klapę po czym ją zamkną przez ten okres czasu nadmuch na szybę był prawidłowy. Czy szukać przyczyny w silniczku klapy 159 ? Edytowane 13 Listopada 2017 przez adas90077 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2017 Miałeś rozebrane, co Ci szkodziło rozebrać potencjometry i przeczyścić. U kolegi u którego czyściłem a miał to samo co u Ciebie działa już bez problemów i błędów brak. Mimo wszystko szuka nowszych silniczków. Mogło działać jak akurat testowałeś a za którymś razem łapie błąd i nie chodzi jedna z klap. Na you tube wpiszesz któryś z silniczków i masz filmiki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach