Skocz do zawartości
lysy78_03

Przyciski i klakson na kierownicy multi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Taki mały problem. Po wymianie taśmy z "S" na "T" przyciski kierownicy multifunkcyjnej i klakson odmówiły współpracy. 

Po złożeniu całości, zakodowaniu taśmy (odbyło się to bez problemów) zauważyłem brak jakiejkolwiek reakcji ze strony przycisków i sygnału dźwiękowego. VCDS pokazał błąd braku komunikacji z przyciskami w kierownicy. Czyli taśma padnięta- tak pomyślałem. Więc rozebrałem i wymieniłem taśmę na starą i tutaj także nie było reakcji. Przyciski nie działają, nie mają też podświetlenia i nie działa klakson. Elektryczna blokada kiery działa, manetki działają.

VCDS wywalił błąd

365080

1 Fault Found:
365080 - Controls in Steering Wheel 
U108E 00 [009] - No Communications
Confirmed - Tested Since Memory Clear

Dzisiaj pojechałem do znajomego elektryka i sprawdziliśmy kostki i "kabelki" wszystko wygląda na ok.

Jakieś pomysły. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wróć do poprzedniego modułu - jeśli wszystko będzie dobrze to masz odpowiedź - walnięty moduł z literką T. Jeśli jednak dalej będzie problem to znaczy, że uszkodziłeś sobie gdzieś wiązkę kierownicy.

Jeśli kolega elektryk posiada oscyloskop to można też podglądnąć czy coś się dzieje (jakieś oznaki komunikacji) na magistrali LIN - tej pomiędzy modułem kierownicy a przyciskami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na starym module jest to samo. Brak komunikacji. Wiązka jest ok. Nawet jej bardzo nie dotykałem. Piny w niej są na miejscu. Nie sądzę żeby wiązka poleciała od 3 cm opuszczenia po odczepieniu. 

Przynajmniej 2 przewody w wiązce musiałbym uszkodzić. Mało prawdopodobne. 

 

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesteś w stanie pomierzyć jakieś napięcia na wiązce do klawiszy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dziwnie to wszystko wygląda. Brak podświetlenia, brak reakcji klawiszy, brak klaksonu. Spróbuję jutro coś pomierzyć. Przed chwilą sprawdzałem jeszcze kodowania. Wygląda ok. 

Uwalone dwie taśmy. Hmmm. Mam jeszcze jedną. Założę ją  w niedzielę i zobaczę. 

Już niedziela. Trzecia taśma też jest "zepsuta". Brak komunikacji z przyciskami, brak podświetlenia i brak klaksonu. 

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kolejna taśma nie działa to problem leży po stronie wiązki między modułem kierownicy a modułem przycisków kierownicy lub w samych przyciskach. Klakson jest podłączony jako jeden z klawiszy kierownicy więc to normalne, że nie działa jeśli nie ma komunikacji. Tak samo podświetlenie klawiszy nie działa gdy nie ma tej komunikacji. Wystarczy, że jeden przewód jest przerwany (masa, +12V albo LIN) a już nie będzie działać to wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Problem rozwiązany. Piny wylazły z kostki w przyciskach. Tam nie zaglądałem. Podziękowania dla kolegi nTomek. 

20171106_114044.jpg

20171106_183059.jpg

Edytowane przez lysy78_03
  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...coś mi łazi po głowie, że już ktoś "raportował" taki sam problem. A może to było u mnie? Już nie pamiętam. Grunt że się udało ustalić przyczynę.

Czyli co teraz? Tempomat? ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Tempomat. 

W sumie to miało być pierwsze. Ale jak zwykle, plan to jest to co nigdy nie wychodzi. 

Wymieniłem manetki, taśmę, zrobione kodowanie i NIE DZIAŁA. Cycki opadają. Jeszcze nie zdążyłem się rozejrzeć za rozwiązaniem. 

20171107_164042.jpg

20171107_164101.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dorobiłeś kabelek z modułu kierownicy do modułu silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wklej cały autoscan bo  dajesz jakies kawałki Błędów , kodowań nie widać , nic 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, nTomek napisał:

A dorobiłeś kabelek z modułu kierownicy do modułu silnika?

W tym modelu nie trzeba dorabiać kabelków. Podobno. Modelowo 2014 

Co do skanów. Zdjęcie zrobiłem żeby nie zapisywać kodu błędu. Nawet nie zauważyłem, że tak kiepsko wyszło zdjęcie. Jutro zrobię pełen skan. Chyba wymienię manetki, bo mam jeszcze jedne. 

Wychodzi, że jest problem sygnałem tempomatu. Więc jutro leci pająk. Już jestem zmęczony. Miałem nadzieję, że w końcu skończę ambienta. Taki był plan ;)

Edytowane przez lysy78_03

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź, że masz wspomniany kabel, potem zacznij wymieniać manetki. Skoro fabrycznie był moduł z literą S który tym się tylko różni od T, że mu brakuje kilku elementów na płytce odpowiedzialnych za manetkę od tempomatu to sądzę że i kabla nie masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przewodu nie montowałem, bo podobno nie jest potrzebny. Podkreślam podobno. 

Możecie napisać gdzie mam być podłączony. Ewentualnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki silnik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biało-czarny kabel o przekroju 0.35mm2 ze złącza 16 pinowego na module kierownicy (pin 5) do złącza modułu silnika 94 pinowego (pin 64).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, nTomek napisał:

Biało-czarny kabel o przekroju 0.35mm2 ze złącza 16 pinowego na module kierownicy (pin 5) do złącza modułu silnika 94 pinowego (pin 64).

Dziękuję. 

Wg Ross-tech nie potrzebuję przewodu. No chyba, że jestem taaaaaaaaaaakim szczęśliwcem i jednak go nie mam. 

Add the Wiring from Steering Column Control Module to the Engine Control Module. This step used to be necessary before MY 2006/2007 but as of MY 2010 several Users have reported missing Wiring when the Vehicle was not Factory equipped with Cruise Control. Check the proper Wiring Diagrams for the Vehicle in question.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum ross-tech są najczęściej opisywane auta z rynku amerykańskiego a oni mają wszystko inne. Ty masz jak sądzę wersję EU więc.. ;-)

Z resztą mój paszczu 2012 nie miał takiego kabla i nie kojarzę przypadku na forum żeby ktoś w B7 miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ogarnięte. Brakowało przewodu. Po podłączeniu tempomat ożył. 

Kolego nTomek należy się Tobie flaszka. Wyślij mi na pw adres pod który mam ją wysłać i oczywiście informację jaką lubisz. :)

Dziękuję za pomoc. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności