Skocz do zawartości
radekrp90

Flashowanie sterowników - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, radekrp90 napisał:

Coś tam rozróżniam ale teraz nie wiem do czego zmierzasz - czy ta różnica w komunikacji wpływa na różnicę w PCB? Czyt inne układy za nie odpowiadają czy jak?

Ja to zawsze mam niby proste pytania tylko chyba pytać nie potrafię :D

Gdbyby pyta była nikompatybilna, to by  sie nie dało zrobic  update 

a ze jest , i pamięci jest w sam raz, to sie robi update 

tobie prosciej chyba kupic  licznik z  UK czy US za psi grosz i się bawic 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I chyba tak zrobię ;)

Jak padnie coś to przynajmniej nie będzie szkoda. Na coś zwracać uwagę? Jakieś są bardziej podatne niż inne na przeróbki? Czy wszystkie maja takie samo PCB/HW?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Liczniki z b6 (białe) obsługują DDP i BAP.

Ciekawe czemu później zrezygnowali z tego i jest samo BAP, VW zapewnia kompatybilność wsteczna a jak widać nie do konca

Edytowane przez Daku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Daku napisał:

Liczniki z b6 (białe) obsługują DDP i BAP.

Ciekawe czemu później zrezygnowali z tego i jest samo BAP, VW zapewnia kompatybilność wsteczna a jak widać nie do konca

np czego ? bo  wstecz do ETKA  pokazuje co mozna załozyc i co się zastapiło na co i tyle .... i to tez tak o tyle o ile 

a co VW  zapewnia ....  chyba MAPA z 2020  na karcie SD  dziala w aucie z 2014  

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompatybilność zapewnia ale tylko w modułach przejściowych - takim były zegary "białe" w B6, niektóre bluetoothy, takim jest też EPB 3AA (obsługuje przycisk z B6 z pompą 3C0 jak również z B7 z pompą 3AA) czy moduły drzwiowe 3gen -> 4gen. Kamera 3Q0 projektowana pod MQB również działa w PQ (z ostatnim gatewayem 7N0), moduły PLA z MQB z odpowiednim softem, czy radary Boscha z softem z Sharana lub chińskiego Passata.... i to tyle co pamiętam o tej całej kompatybilności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.12.2019 o 14:42, prezesik18 napisał:

Istnieje możliwość podniesienia can gateway 1k0907530k do wersji minimum L? Mam w golfie v radio rns300 i ciągnie mi prąd cały czas.

Kupiłem gateway "E", zrobiłem flash do "K 0178", problem poboru został wyeliminowany. Dzięki nTomek za pomoc ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po flashowaniu ECU immobilizer zablokował samochód. Czy VCP jest w stanie odczyta PIN IMMO niezbędny do adaptacji ECU ?  

Edytowane przez gontash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości - aktualizowany zgodnym numerem softu?

Żadnym cywilnym interfejsem nie odczytasz pinu - tylko fizyczna ingerencja w sterownik lub profesjonalny interfejs.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ...

Dzisiaj kolega podjedzie do ASO i mam nadzieje że wygenerują mu PIN..

Mając PIN VCP lub VCDS jest w stanie zaadaptować ECU z IMMO?

Edytowane przez mkpol
Proszę ostatni raz, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO po podłączeniu do bazy zrobią adaptację, chyba nie podadzą żadnego pinu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 godzin temu, gontash napisał:

Po flashowaniu ECU immobilizer zablokował samochód. Czy VCP jest w stanie odczyta PIN IMMO niezbędny do adaptacji ECU ?  

Troszkę dziwne bo mi nic nie zablokowało a bawiłem sie ze swoim sterownikiem a nawet dwoma o różnych numerach pasujący pod mój motor zmieniając różne softy .Ale tu podstawa wcześniejsze skopiowanie EPROM-u .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% wgrano soft nie przeznaczony do danego sterownika ale to już historia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownik jest prawidłowy EDC17C46 i program działa poprawnie na nim. Problem polega na tym że zostały wywalone poprawne dane do IMMO. Z racji że jest to IMMO 5, sparowanie jak tu kolega wcześniej napisał, 'cywilnymi' interfejsami jest praktycznie nie możliwe. Pozostają dwie opcje - ECU na stół i osoba ogarnięta w temacie lub ASO. Dziś auto jedzie do ASO gdzie panowie zgodnie twierdzą że wystarczy zaadaptować kluczyki. Jeżeli to by była prawda i zostawili wgrany program to autko by miało 177KM a nie 140KM. Jutro się okaże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, bo oni tylko sprawdzają czy dane części nie są kradzione (tzn. czy baza GEKO pozwoli wykonać adaptację) i tyle.

Gdybyś miał odczytany EEPROM i pin zrobiłbyś to sam.

Z tym softem nie przeznaczonym - miałem właśnie na myśli to, że jest z innej wersji (o innej mocy). Pewne osoby na forum podawały info, że się da wgrać i się nic nie dzieje ale z tego co się dowiedziałem w innych źródłach (choć też bez konkretów) nowsze sterowniki kasują właśnie obszar odpowiedzialny za IMMO. Nie wiem od czego to zależy, może dotyczy to sterowników UDS ale nie chce tego sprawdzać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, radekrp90 napisał:

Wystarczy, bo oni tylko sprawdzają czy dane części nie są kradzione (tzn. czy baza GEKO pozwoli wykonać adaptację) i tyle.

Gdybyś miał odczytany EEPROM i pin zrobiłbyś to sam.

Z tym softem nie przeznaczonym - miałem właśnie na myśli to, że jest z innej wersji (o innej mocy). Pewne osoby na forum podawały info, że się da wgrać i się nic nie dzieje ale z tego co się dowiedziałem w innych źródłach (choć też bez konkretów) nowsze sterowniki kasują właśnie obszar odpowiedzialny za IMMO. Nie wiem od czego to zależy, może dotyczy to sterowników UDS ale nie chce tego sprawdzać ;)

nic nie kasują a  nadpisują  na odpowiedni parametr - a to jest  duża  różnica

jak ECU było dopisane ręcznie do auta lub jakikolwiek  parametr IMMO był zmieniony , to ODIS  nic nie zrobi , bo  NR seryjny sterownika nie pokryje się z "loginem" z bazy  

 

i ODIS nic nie sprawdza  czy ECU czy inny sterownik jest kradziony czy nie........ dopisujesz go do auta bez niczego, nawet nie wiesz  czy jest Black List...... a po jakims czasie masz policje na karku bo  w bazie  wykryto ze twoje auto ma   sterownik kradziony ....tak się własnie  kontroluje  przepływ używanych  części.

 

Edytowane przez Major

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Major Czyli jeśli ECU jest z innego auta (legalne) i dopisane jakąś inną metodą niż serwisowa przy ewentualnej wizycie będzie z tym jakiś problem?

Nie do końca rozumiem Twojego posta :D Ogólnie to co napisałem było na podstawie tego co sam słyszałem od gościa z serwisu ale może źle zrozumiałem albo coś przekręciłem tak czy inaczej do tej pory sądziłem, że jeśli mam legalny element (np.: ECU) w aucie mogę go dopasować w ASO bez żadnego problemu.

Chyba, że piszesz o sytuacji że jeśli mam ręcznie dopisane ECU to nic ASO nic nie da rady w nim zmienić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie czy ktos wie GW L da rade zrobic na wersje Q?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@comingsoon Odsyłam do pierwszego postu.

Ewentualnie:

...i kolejny post.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam pytanie czy można wgrać wsad licznika np. przez VCP z europejskiej wersji do  3C0920971E anglika i po zmianie tarczy km na europejska będzie to dzialacć jak kiedyś śię to robiło w b5fl?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności