Major Zgłoś #141 Napisano 2 Stycznia 2020 Godzinę temu, radekrp90 napisał: Coś tam rozróżniam ale teraz nie wiem do czego zmierzasz - czy ta różnica w komunikacji wpływa na różnicę w PCB? Czyt inne układy za nie odpowiadają czy jak? Ja to zawsze mam niby proste pytania tylko chyba pytać nie potrafię Gdbyby pyta była nikompatybilna, to by sie nie dało zrobic update a ze jest , i pamięci jest w sam raz, to sie robi update tobie prosciej chyba kupic licznik z UK czy US za psi grosz i się bawic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #142 Napisano 2 Stycznia 2020 I chyba tak zrobię Jak padnie coś to przynajmniej nie będzie szkoda. Na coś zwracać uwagę? Jakieś są bardziej podatne niż inne na przeróbki? Czy wszystkie maja takie samo PCB/HW? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daku Zgłoś #143 Napisano 15 Stycznia 2020 (edytowane) Liczniki z b6 (białe) obsługują DDP i BAP. Ciekawe czemu później zrezygnowali z tego i jest samo BAP, VW zapewnia kompatybilność wsteczna a jak widać nie do konca Edytowane 15 Stycznia 2020 przez Daku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #144 Napisano 15 Stycznia 2020 10 minut temu, Daku napisał: Liczniki z b6 (białe) obsługują DDP i BAP. Ciekawe czemu później zrezygnowali z tego i jest samo BAP, VW zapewnia kompatybilność wsteczna a jak widać nie do konca np czego ? bo wstecz do ETKA pokazuje co mozna załozyc i co się zastapiło na co i tyle .... i to tez tak o tyle o ile a co VW zapewnia .... chyba MAPA z 2020 na karcie SD dziala w aucie z 2014 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #145 Napisano 15 Stycznia 2020 Kompatybilność zapewnia ale tylko w modułach przejściowych - takim były zegary "białe" w B6, niektóre bluetoothy, takim jest też EPB 3AA (obsługuje przycisk z B6 z pompą 3C0 jak również z B7 z pompą 3AA) czy moduły drzwiowe 3gen 4gen. Kamera 3Q0 projektowana pod MQB również działa w PQ (z ostatnim gatewayem 7N0), moduły PLA z MQB z odpowiednim softem, czy radary Boscha z softem z Sharana lub chińskiego Passata.... i to tyle co pamiętam o tej całej kompatybilności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezesik18 Zgłoś #146 Napisano 16 Stycznia 2020 W dniu 31.12.2019 o 14:42, prezesik18 napisał: Istnieje możliwość podniesienia can gateway 1k0907530k do wersji minimum L? Mam w golfie v radio rns300 i ciągnie mi prąd cały czas. Kupiłem gateway "E", zrobiłem flash do "K 0178", problem poboru został wyeliminowany. Dzięki nTomek za pomoc ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gontash Zgłoś #147 Napisano 2 Marca 2020 (edytowane) Po flashowaniu ECU immobilizer zablokował samochód. Czy VCP jest w stanie odczyta PIN IMMO niezbędny do adaptacji ECU ? Edytowane 2 Marca 2020 przez gontash Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #148 Napisano 2 Marca 2020 Tak z ciekawości - aktualizowany zgodnym numerem softu? Żadnym cywilnym interfejsem nie odczytasz pinu - tylko fizyczna ingerencja w sterownik lub profesjonalny interfejs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gontash Zgłoś #149 Napisano 3 Marca 2020 (edytowane) Nie ... Dzisiaj kolega podjedzie do ASO i mam nadzieje że wygenerują mu PIN.. Mając PIN VCP lub VCDS jest w stanie zaadaptować ECU z IMMO? Edytowane 3 Marca 2020 przez mkpol Proszę ostatni raz, nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #150 Napisano 3 Marca 2020 W ASO po podłączeniu do bazy zrobią adaptację, chyba nie podadzą żadnego pinu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goro79 Zgłoś #151 Napisano 3 Marca 2020 19 godzin temu, gontash napisał: Po flashowaniu ECU immobilizer zablokował samochód. Czy VCP jest w stanie odczyta PIN IMMO niezbędny do adaptacji ECU ? Troszkę dziwne bo mi nic nie zablokowało a bawiłem sie ze swoim sterownikiem a nawet dwoma o różnych numerach pasujący pod mój motor zmieniając różne softy .Ale tu podstawa wcześniejsze skopiowanie EPROM-u . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #152 Napisano 4 Marca 2020 Na 99% wgrano soft nie przeznaczony do danego sterownika ale to już historia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gontash Zgłoś #153 Napisano 4 Marca 2020 Sterownik jest prawidłowy EDC17C46 i program działa poprawnie na nim. Problem polega na tym że zostały wywalone poprawne dane do IMMO. Z racji że jest to IMMO 5, sparowanie jak tu kolega wcześniej napisał, 'cywilnymi' interfejsami jest praktycznie nie możliwe. Pozostają dwie opcje - ECU na stół i osoba ogarnięta w temacie lub ASO. Dziś auto jedzie do ASO gdzie panowie zgodnie twierdzą że wystarczy zaadaptować kluczyki. Jeżeli to by była prawda i zostawili wgrany program to autko by miało 177KM a nie 140KM. Jutro się okaże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #154 Napisano 6 Marca 2020 Wystarczy, bo oni tylko sprawdzają czy dane części nie są kradzione (tzn. czy baza GEKO pozwoli wykonać adaptację) i tyle. Gdybyś miał odczytany EEPROM i pin zrobiłbyś to sam. Z tym softem nie przeznaczonym - miałem właśnie na myśli to, że jest z innej wersji (o innej mocy). Pewne osoby na forum podawały info, że się da wgrać i się nic nie dzieje ale z tego co się dowiedziałem w innych źródłach (choć też bez konkretów) nowsze sterowniki kasują właśnie obszar odpowiedzialny za IMMO. Nie wiem od czego to zależy, może dotyczy to sterowników UDS ale nie chce tego sprawdzać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #155 Napisano 6 Marca 2020 (edytowane) 2 godziny temu, radekrp90 napisał: Wystarczy, bo oni tylko sprawdzają czy dane części nie są kradzione (tzn. czy baza GEKO pozwoli wykonać adaptację) i tyle. Gdybyś miał odczytany EEPROM i pin zrobiłbyś to sam. Z tym softem nie przeznaczonym - miałem właśnie na myśli to, że jest z innej wersji (o innej mocy). Pewne osoby na forum podawały info, że się da wgrać i się nic nie dzieje ale z tego co się dowiedziałem w innych źródłach (choć też bez konkretów) nowsze sterowniki kasują właśnie obszar odpowiedzialny za IMMO. Nie wiem od czego to zależy, może dotyczy to sterowników UDS ale nie chce tego sprawdzać nic nie kasują a nadpisują na odpowiedni parametr - a to jest duża różnica jak ECU było dopisane ręcznie do auta lub jakikolwiek parametr IMMO był zmieniony , to ODIS nic nie zrobi , bo NR seryjny sterownika nie pokryje się z "loginem" z bazy i ODIS nic nie sprawdza czy ECU czy inny sterownik jest kradziony czy nie........ dopisujesz go do auta bez niczego, nawet nie wiesz czy jest Black List...... a po jakims czasie masz policje na karku bo w bazie wykryto ze twoje auto ma sterownik kradziony ....tak się własnie kontroluje przepływ używanych części. Edytowane 6 Marca 2020 przez Major Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #156 Napisano 9 Marca 2020 @Major Czyli jeśli ECU jest z innego auta (legalne) i dopisane jakąś inną metodą niż serwisowa przy ewentualnej wizycie będzie z tym jakiś problem? Nie do końca rozumiem Twojego posta Ogólnie to co napisałem było na podstawie tego co sam słyszałem od gościa z serwisu ale może źle zrozumiałem albo coś przekręciłem tak czy inaczej do tej pory sądziłem, że jeśli mam legalny element (np.: ECU) w aucie mogę go dopasować w ASO bez żadnego problemu. Chyba, że piszesz o sytuacji że jeśli mam ręcznie dopisane ECU to nic ASO nic nie da rady w nim zmienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #157 Napisano 25 Lipca 2020 panowie czy ktos wie GW L da rade zrobic na wersje Q? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #158 Napisano 25 Lipca 2020 @comingsoon Odsyłam do pierwszego postu. Ewentualnie: ...i kolejny post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kukucz1974 Zgłoś #159 Napisano 24 Września 2020 Witam serdecznie. Mam pytanie czy można wgrać wsad licznika np. przez VCP z europejskiej wersji do 3C0920971E anglika i po zmianie tarczy km na europejska będzie to dzialacć jak kiedyś śię to robiło w b5fl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #160 Napisano 24 Września 2020 Nie da się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach