Matiz4 Zgłoś #61 Napisano 9 Czerwca 2019 Już rozlutowalem złącze sterownika ABS i jutro biorę się za eprom sterownika 3c0xxx109D i pytanie jak myślicie czy po flashu zrozumie sygnały ze sterownika epd 3aa. Z tego co wywnioskowałem to sterownik ABS nie rozumie sygnału o tym żeby autohold był na zegarach tylko czy to wina gateway czy ABS jeszcze niewiem ale jak się uda flash na 109D to zostawię go w aucie i to samo zrobię z 109AF może wtedy zagada z epb 3aa, jak nie to wtedy próba z wymianą gateway. Chyba że można zrobić flash gateway to było by super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #62 Napisano 11 Czerwca 2019 Dnia 9.06.2019 o 18:46, Matiz4 napisał: Z tego co wywnioskowałem to sterownik ABS nie rozumie sygnału o tym żeby autohold był na zegarach nie do końca. to nie ABS odpowiada za wyświetlanie AH na zegarach tylko sterownik ręcznego. I np. tak jak u mnie - mam opcję AH na zegarach. Ale... ABS zapisuje ustawienie w swojej pamięci. I tego nie robi. Zegary robią upload nowego ustawienia (always on) do pompy w ramce CAN, pompa powinna odpowiedzieć w stylu "zapisane" w innej ramce. Zegary nie dostają takiej informacji, robią odczyt wartości z pompy, a tam pompa milczy, więc pokazują w menu wartość domyślną. Po prostu soft w pompie nie rozumie o co chodzi zegarom. Ja zrobiłem taki test, że kilkadziesiąt razy mu ustawiałem always on, aż w końcu ABS wypluł błąd "Drivetrain CAN: unrecognized message". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #63 Napisano 11 Czerwca 2019 Jaka pompa? (HW/SW/nrOE?). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #64 Napisano 11 Czerwca 2019 @Albercik Czyli możliwe że u mnie gateway leci w kulki dlatego przy sterownik epb 3aa nie wyświetla na zegarach auto hold i ABS 3c0xxx109AF nie rozumie sygnałów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #65 Napisano 11 Czerwca 2019 (edytowane) Godzinę temu, radekrp90 napisał: Jaka pompa? (HW/SW/nrOE?). Cytuj Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-109-C4.clb Part No SW: 3C0 614 109 D HW: 3C0 614 109 D Component: J104 C4 440 V2 0003 Revision: --020--- Serial number: 00000785337242 Coding: 0000270 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 1F4D05F7CE4807E68D9-804A 5 minut temu, Matiz4 napisał: Czyli możliwe że u mnie gateway leci w kulki dlatego przy sterownik epb 3aa nie wyświetla na zegarach auto hold i ABS 3c0xxx109AF nie rozumie sygnałów. No staary, jak EPB wsadziłeś 3AA do passata 3C to się nie dziw Cud, że w ogóle Ci działa hamulec. Jak założysz sterownik 3C8 to powinien zadziałać. Je mam taki: Cytuj Address 10: Park/Steer Assist (J446) Labels: 3C8-919-475.clb Part No SW: 3C8 919 475 HW: 3C8 919 475 Component: PARKHILFE 8K H07 0007 Revision: -------- Serial number: 97530818200802 Coding: 100102 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: F1E9B34F285C4196EBD-80A4 P.S. W B7 działa to np. na takich gratach: Cytuj Address 03: ABS Brakes Labels: 3AA-614-109.clb Part No SW: 3AA 614 109 AF HW: 3AA 614 109 AF Component: J104 C2 450M V414 0024 Revision: --H07--- Serial number: 00000006119622 Coding: 0006588 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 71E9334F685CC1966BD-8024 Address 10: Park/Steer Assist (J791) Labels: 3AA-919-475.clb Part No SW: 3AA 919 475 L HW: 4H0 919 475 E Component: PARKHILFE PLA H06 0025 Revision: -------- Serial number: 56261223302723 Coding: 148306 Shop #: WSC 99999 1023 2097151 ASAM Dataset: EV_EPHVA2C000000000 002008 ROD: EV_EPHVA2C000000000_SE36.rod VCID: 4487AA9BCF6E043EF0B-8011 ddress 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb Part No SW: 7N0 907 530 AA HW: 7N0 907 530 G Component: J533 Gateway H41 1632 Revision: H41 Serial number: 230812F2002253 Coding: 462006 Shop #: WSC 05311 000 08193 VCID: 6FED3537BE68D7667D9-803A Edytowane 11 Czerwca 2019 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #66 Napisano 11 Czerwca 2019 @Albercik no powiem Ci ze jak odpaliłem o zrobiłem adaptacje to wszystko śmigało am miło, nawet przycisk ręcznego w dwie strony i auto hold działał i reszta, ale gdy zgasilem i odpaliłem to wtedy błąd w ABS o niezrozumiałym sygnale, ale nie zrobiłem pruby by zakodowac bez autohold ale i przyjdzie na to czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #67 Napisano 12 Czerwca 2019 Tak może być. Bo na starcie dzieje się tam więcej, niż w trakcie pracy. Może Ci też GW nie wyrabiać. W B7 pompa inaczej steruje niektórymi rzeczami. Wsadzisz moduł EPB 3C8 i będzie śmigać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #68 Napisano 12 Czerwca 2019 AutoHold raczej nie ma tu znaczenia. Tak jak wyżej - moduł 3C8 i wtedy działa tak jak powinno ale już bez dwustronnego przycisku. Wracając jednak do samej pompy ABS wydaje się, że w takim razie musi być HW25, bo Ty mimo iż masz wersję dla TPMS to i tak nie daje to pewności z działaniem pełnym AH. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #69 Napisano 12 Czerwca 2019 Mam teraz epb 3c8 i 109AF już dłuższy czas wsadzony i normalnie wszystko działa autohold na zegarach i tpms ale przycisk ręcznego w jednej pozycji, a chciałem przycisk uruchomić w dwie strony. Z tego co jeden z kolegów z forum pisał to na epb 3aa z końcówką E działa z 109AF ale na gateway 7N0, Ale zobaczę po flashu może się coś zmieni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #70 Napisano 9 Lipca 2019 Szybkie pytanie - w przypadku aktualizacji ECU czy trzeba trzymać się kolejnych wersji oprogramowania (mam 2341, kolejna to 5937 ale dostępna to 9476). Nie mogę znaleźć pośredniej wersji (5937) w żadnej paczce niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #71 Napisano 10 Lipca 2019 16 godzin temu, radekrp90 napisał: w przypadku aktualizacji ECU czy trzeba trzymać się kolejnych wersji oprogramowania (mam 2341, kolejna to 5937 ale dostępna to 9476). Ja miałem flash ECU robiony z 2644 prosto na 9982 (dieselgate), a potem prosto na 6222. Więc tu chyba nie ma jakichś sztywnych reguł. Choć faktycznie - po zmianie z 2644 na 9982 pojawiło się kilka problemów, które zostały rozwiązane przez odłączenie akumulatora. Po downgrade na 6222 już nie trzeba było odpinać aku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #72 Napisano 10 Lipca 2019 Ogólnie wczoraj pobrał mi się zip z softami ze strony VW. Był tam 5937 więc go wrzuciłem - ogólnie jak dla mnie nerwówka, bo nigdy nie wiadomo czy coś nie padnie Ale robiłem to na prostowniku i ładowarce to laptopa. Całość trwała 23 minuty, po wgraniu był na liczniku check (mimo braku błędów) ale po ponownym wyłączeniu zapłonu czysto. Teraz jeszcze wgram 9476 ale zapewne i on nie zmieni nic w tym na czym mi zależało (poprawiona diagnostyka nastawnika wałka aby ocenić stan łańcucha). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #73 Napisano 10 Lipca 2019 Nie wiem jak z benzyną - w diesel'u taki przeskok jak u mnie zrobił meega różnicę. Auto inaczej przyśpiesza (bardziej równomiernie), silnik ciszej pracuje i nie telepie się na wolnych obrotach (na starym potrafił mieć czasem taki jakby słabszy zapłon co któryś cykl). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #74 Napisano 10 Lipca 2019 Jeszcze się nim nie przejechałem Mam nadzieję, że lekkie mrowienie minie ale to się okaże. Z innych elementów - aktualizowałem maglownicę. Co dziwne, mimo wgrania softu z numerem części "N" ten nie zmienił się, podniosło tylko numer softu (na 1101). Wgrałem charakterystykę z Passata B7 R-Line (333) ale był błąd w ABS (dziś doczytałem, że czasami przestawienie opcji DSR pomaga) i wgrałem z Golf R. Na 333 wspomaganie do 50 km/h było dużo silniejsze, to zobaczymy dziś. Aktualizacja maglownicy to maksymalnie 10 minut z adaptacją. Z modułów jakie posiadam teoretycznie do aktualizacji kwalifikuje się... radio. Tylko, że nie jestem pewny czy aby na pewno - 3C8035195 0144, a dostępny jest - 3C8035195__ 0171 ale nie wiem co oznacza "__" przy sofcie? Pasuje do każdego niezależnie od oznaczenia końcowego? Mam stary panel klimatronik 1K0 to na nim sprawdzę. EDIT: Panel klimatronik 1K0_K nie jest flaszowalny... lipa. Co do maglownicy - Charakterystyka 333 działa po następującej procedurze: - wgrać charakterystykę 333, - wyłączyć w Maglownicy DSR, - wyłączyć zapłon, włączyć ponownie, - włączyć w Maglownicy DSR, - wyłączyć i włączyć zapłon, skasować błędy. Po flaszu charakterystki serii 3xx niby to norma, podobnie jak błąd klemy 30 w maglownicy znikający po dłuższym wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #75 Napisano 11 Lipca 2019 Odświeżamy. Trochę pośmigałem i trochę odświeżam, żeby nie powielać cytuję swój cały post z innego tematu: 6 minut temu, radekrp90 napisał: Odświeżam raz jeszcze, bo może kogoś interesuje to jak jeździ Kosiarka po aktualizacji Zrobiłem dziś około 100 km, z czego 80 to trasa jak poprzednio przy pomiarze spalania jaki wrzuciłem. Wynik to 5.8 litra ale było ustawione 105 km/h, a miejscami było trochę wyprzedzań. Jutro zweryfikuję w trasie do pracy czy wpłynęła ta aktualizacja na spalanie w jakikolwiek sposób. Co do jednak zachowania samego auta różnica jest spora: po puszczeniu gazu nie ma szarpania (nie ma gwałtownego odcięcia) - wydaje się, że przepustnica jest otwierana, bo auto wyraźnie luźniej zwalnia (mniejszy efekt hamowania silnikiem), wznawianie i wygaszanie tempomatu jest dużo łagodniejsze (bardziej przypomina mi Mercedesowskie miękkie rozpędzanie niż Fordowskie uderzanie młotem), nie zauważyłem drgania na wolnych obrotach (które zwykle łączyłem ze świecami) wyczuwalnego w fotelu ale kompletnie nie widocznego na obrotomierzu (tzw. mrowienie, które jest zmorą wszystkich mi znanych TSI/TFSI choć wielu nie zwraca na to uwagi do czasu aż im to powiem ). Ogólnie, więc na plus. Mam trochę obawy z kolejną aktualizacją, bo nie ma do niej TPI i nie wiem czy nie jest to jakaś wersja testowa choć takiej by chyba nie było w oficjalnej paczce ściąganej ze strony VW. Jeśli ktoś ma dostęp, bądź wie jak uzyskać dostęp do TPI byłbym wdzięczny. Wracając jeszcze do maglownicy - do 30-40 km/h dużo lżej ale jednocześnie dokładnie czuć co się dzieje z kołami, powyżej tej prędkości (szczególnie przedział 50-80 km/h) czuć wyraźnie silniejszą tendencję do "centrowania" koła kierownicy. Wydaje się, że siła wspomagania dostosowana wyraźnie do dużo większych i szerszych kół niż moje co akurat dla mnie nie jest wadą. Mam wrażenie, że praca maglownicy bardzo przypomina teraz tą w A6 C7. Co do tematu flaszowania: jak wyżej - gdzie można znaleźć opisy TPI? jakiego taniego urządzenia można użyć aby odczytać pamięć 93C56? Mam USBASP oraz CH341a - wiem, że to prostackie urządzenia ale nie znalazłem potwierdzonej metody odczytu dla tych urządzonek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #76 Napisano 11 Lipca 2019 Godzinę temu, radekrp90 napisał: jakiego taniego urządzenia można użyć aby odczytać pamięć 93C56? Np. stary i dobry PonyProg, ale potrzebny jest komputer z WinXP i sprzętowym portem szeregowym, oraz odpowiedni adapterek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #77 Napisano 12 Lipca 2019 Dobra to będę musiał chyba sobie tą płytkę skleić. Niby USBASP obsługuje pamięci 93C ale nie mogę znaleźć potwierdzonego schematu podłączenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #78 Napisano 19 Lipca 2019 Odświeżamy, może kogoś to zainteresuje: TPI 2026486/5 aktualizacja maglownicy 5N1 (SVM 35FA) Dotyczy błędów: 00566/008 i 00566/003 Dotyczy sterowników: 5N1 909 144 J - 0502 5N1 909 144 J - 1101 5N1 909 144 J - 0503 5N1 909 144 J - 1101 5N1 909 144 K - 0703 5N1 909 144 K - 1101 5N1 909 144 L - 0802 5N1 909 144 L - 1101 5N1 909 144 L - 1002 5N1 909 144 L - 1101 5N1 909 144 M - 1002 5N1 909 144 M - 1101 Plik aktualizacji: 5N1909144N_1101.sgo TPI 2022743/2 aktualizacja Gateway 3C0 (SVM 332B) Dotyczy wyświetlenia komunikatu "To start, press the clutch pedal" na liczniku w przypadku skrzyń automatycznych Dotyczy sterowników: 3C0 907 530 J - 0152 3C0 907 530 J - 0172 3C0 907 530 K - 0152 3C0 907 530 P - 0172 3C0 907 530 P - 0170 3C0 907 530 P - 0172 3C0 907 530 L - 0152 3C0 907 530 Q - 0172 3C0 907 530 Q - 0170 3C0 907 530 Q - 0172 3C0 907 530 M - 0158 3C0 907 530 N - 0172 3C0 907 530 N - 0170 3C0 907 530 N - 0172 3C0 907 530 N - 0171 3C0 907 530 N - 0172 Plik aktualizacji: 3C0907530N_0172.sgo (nie potwierdzone) TPI 2024884/1 aktualizacja ABS 3C0.614.109 (SVM 346D) Dotyczy niskiej wydajności osuszania tarcz hamulcowych i problemu słabego hamowania po dłuższej jeździe bez używania hamulca zasadniczego Dotyczy sterowników: 3C0 614 109 N - 0011 3C0 698 109 C - 0017 3C0 614 109 P - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 Q - 0011 3C0 698 109 E - 0017 3C0 614 109 S - 0011 3C0 698 109 C - 0017 3C0 614 109 T - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 R - 0011 3C0 698 109 E - 0017 3C0 614 109 AE - 0011 3C0 698 109 C - 0017 3C0 614 109 AF - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 AG - 0011 3C0 698 109 E - 0017 3C0 614 109 AJ - 0011 3C0 698 109 D - 0017 3C0 614 109 AH - 0011 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop) 3C0 614 109 AK - 0011 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop) Plik aktualizacji: 3C0698109__0017.sgo (pojazdy bez systemu Start&Stop) 3C0698109__0028.sgo (pojazdy z systemem Start&Stop) Cytuj By nTomek, 19 Lipca 2019 Proponuję wydzielić jako osobny temat, bo może być tego więcej, a tu zginie... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #79 Napisano 21 Lipca 2019 Odświeżam. Nikt nie chcę na forum opisywać procedur, nikt nie chce chwalić się tym co da się, a czego się nie da, wiec zaczynam od siebie na żywym organizmie. Oczywiście poniższe testy są zgodne z procedurami zapisanymi w TPI, więc w zasadzie nie wychodzę poza utarte ścieżki (nie jest to żaden tzw. crossflash). Uwaga! Materiały są prezentowane wyłącznie w celach edukacyjnych i nie biorę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia modułów pojazdu lub nieprawidłowe działanie pojazdu w tym zagrażające bezpieczeństwu ruchu. Przed przystąpieniem należy pamiętać o zapewnieniu zasilania w energię elektryczną dla pojazdu (podłączenie dobrej jakości ładowarki akumulatorów) oraz komputera obsługującego aplikację VCP. Aplikacja VCP w wersji przedstawionej na zrzutach użytkowana jest jedynie w celach edukacyjnych. Na pierwszy ogień poszedł ABS. Z aktualizacją nie wiązałem żadnych dodatkowych funkcjonalności - jedynie zaspokojenie ciekawości. 1. Uruchamiamy VCP i wchodzimy w moduł ABS 2. Następnie wchodzimy w tryb "flaszowania" wciskając przycisk "Flasher" 3. Klikamy przycisk "Otwórz plik". 4. Wybieramy rozszerzenie pliku "VAS firmware" jeśli chcemy wybrać oryginalne pliki .sgo z płyt VW 5. Po otwarciu pliku po prawej stronie mamy wstępną analizę poprawności (spójności) pliku .sgo - jeśli wyświetla się OK, VCP uważa że jest on nie uszkodzony. Wciskamy przycisk "Flash .sgo" aby przystąpić do wgrywania pliku do pamięci sterownika. 6. Po prawej stronie w ekranie logu widać postęp i kolejne etapy wgrywania aktualizacji. Na dole po lewej widać status w aktualnym bloku, Po prawej pasek postępu w danym bloku (górny) i całego procesu (dolny). 7. Po zakończeniu procesu wyświetli się komunikat: Cytat Programowanie zakończone sukcesem! Zamykam komunikację... Komunikacja zamknięta. Wyłącz / włącz zapłon. Wyciągamy kluczyk czekamy kilka sekund, włączamy ponownie zapłon. 8. Wracamy do poprzedniego ekranu i czekamy aż interfejs odświeży komunikację. Jeśli to nie nastąpi klikamy "Rozłącz z ECU" i łączymy się ponownie tym samym przyciskiem. Po wszystkim powinniśmy ujrzeć zaktualizowany moduł. Poniżej dodatkowe zrzuty ekranu z VCDS przed i po. Co istotne i póki co nie znalazłem na to rozwiązania (choć dużo jeszcze nie szukałem) nowy sterownik nie ma pliku "label" w związku z czym nie ma opisów dla kodów dostępu upoważnionego (kody jak dla starego sterownika), ani dla procedur adaptacji. Jeśli znajdę rozwiązanie odpowiedni plik będzie załączony do tego tematu W dniu 27.08.2019 o 21:03, radekrp90 napisał: Przy okazji, dla osób które chcą aktualizować sterownik ABS 3C0614109 do 3C0698109, w załączniku poprawiony plik przekierowania do VCDS. Dodać najlepiej do folderów Labels i Labels\User, bo z głównego nie zawsze modyfikowane pliki są odczytywane. 3C-03.clb Co ważne po aktualizacji kodowanie i adaptacje zostają bez zmian. Nawet moduł EPB nie zgubił kodowania... powstaje jednak kupa błędów związana z brakiem przeprowadzanie Nastaw podstawowych. Po wgraniu nowego oprogramowania należy: Wykonać nastawy podstawowe czujnika kąta skrętu (G85): Wykonujemy jazdę nie przekraczając 20 km/h skręcamy w lewo i w prawo (nie musi być pełny skręt ale ważne jest nie przekroczenie 20 km/h), ustawiamy koła do jazdy na wprost, zatrzymujemy się: Wchodzimy w dostęp upoważniony [Security Access - 16] Wpisujemy 40168 (uruchomienie nastaw podstawowych) Wchodzimy w nastawy podstawowe [Basic Settings - 04] Wchodzimy w grupę 060 Po wszystkim powinno się wyświetlić "OK" Zamykamy Kasujemy błędy i sprawdzamy czy błąd G85 nie wraca, jeśli tak jest gasimy pojazd i sprawdzmy ponownie (w moim przypadku dopiero za trzecim razem udało się skasować błąd) Jeśli błędu nie ma skręcamy koła w lewo do oporu i trzymamy aż usłyszymy trzy piknięcia, skręcamy do końca w prawo (również czekamy na trzy piknięcia) i wracamy do pozycji środkowej. W ten sposób mamy ustawione punkty krańcowe maglownicy. Wykonać nastawy podstawowe czujników przyspieszeń (G200/G202/G251): Wchodzimy w dostęp upoważniony [Security Access - 16] Wpisujemy 40168 (uruchomienie nastaw podstawowych) Wchodzimy w nastawy podstawowe [Basic Settings - 04] Wchodzimy w grupę 061 Czekamy na pojawienie się napisu "OK" Zamykamy Wykonać nastawy podstawowe czujników przyspieszeń (G201): Wchodzimy w dostęp upoważniony [Security Access - 16] Wpisujemy 40168 (uruchomienie nastaw podstawowych) Wchodzimy w nastawy podstawowe [Basic Settings - 04] Wchodzimy w grupę 066 Czekamy na pojawienie się napisu "OK" Zamykamy Kasujemy błędy. Jeśli nic nie ma gasimy zapłon i uruchamiamy ponownie. Kasujemy błędy przez Autoscan we wszystkich modułach jednocześnie. Drugi moduł - silnik ponowna aktualizacja ale tym razem na wersję 9476. Procedura identyczna jak wcześniej: Po aktualizacji należy wyłączyć zapłon, włączyć ponownie i uruchomić silnik. Wtedy skasować błędy uruchomić silnik ponownie i na liczniku nie powinno być ikony "Check". Ze zmian - po aktualizacji istnieje możliwość zmiany parametru odpowiedzialnego za małą wydajność chłodzenia zimą. W kanale 24 zmieniamy wartość na 1. Czy coś to daje sprawdzimy zimą To posiadają softy od 7xxx dla silników 1.4 TSI. Do tego jest widok parametru aktualnego położenia wałka (chyba...) ale może i ten parametr był wcześniej. Nie wiem W wolnej chwili sprawdzę czy pojawiła się obsługa grzałki PTC z poziomu ECU ale muszę dotrzeć do wtyku ECU. Ostatni moduł to Gateway. Procedura jak wyżej z małym wyjątkiem... Po wybraniu pliku pojawia się komunikat o błędnej wersji sterownika - należy go zignorować klikając na "Yes". Nie mam fotki po zakończeniu - zapomniałem o zrobieniu zrzutu ale po skasowaniu błędów wszystko działa poprawnie. EDIT: Address 19: CAN Gateway Labels:. 3C0-907-530-V3.clb Part No SW: 3C0 907 530 Q HW: 3C0 907 951 Component: J533 Gateway H13 0172 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wolfe Zgłoś #80 Napisano 22 Lipca 2019 Jeszcze chyba magiel flashowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach