Skocz do zawartości
radekrp90

Flashowanie sterowników - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Już rozlutowalem złącze sterownika ABS i jutro biorę się za eprom sterownika 3c0xxx109D i pytanie jak myślicie czy po flashu zrozumie sygnały ze sterownika epd 3aa. Z tego co wywnioskowałem to sterownik ABS nie rozumie sygnału o tym żeby autohold był na zegarach tylko czy to wina gateway czy ABS jeszcze niewiem ale jak się uda flash na 109D to zostawię go w aucie i to samo zrobię z 109AF może wtedy zagada z epb 3aa, jak nie to wtedy próba z wymianą gateway.

Chyba że można zrobić flash gateway to było by super. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.06.2019 o 18:46, Matiz4 napisał:

Z tego co wywnioskowałem to sterownik ABS nie rozumie sygnału o tym żeby autohold był na zegarach

nie do końca. to nie ABS odpowiada za wyświetlanie AH na zegarach tylko sterownik ręcznego. I np. tak jak u mnie - mam opcję AH na zegarach. Ale... ABS zapisuje ustawienie w swojej pamięci. I tego nie robi. Zegary robią upload nowego ustawienia (always on) do pompy w ramce CAN, pompa powinna odpowiedzieć w stylu "zapisane" w innej ramce. Zegary nie dostają takiej informacji, robią odczyt wartości z pompy, a tam pompa milczy, więc pokazują w menu wartość domyślną. Po prostu soft w pompie nie rozumie o co chodzi zegarom.

Ja zrobiłem taki test, że kilkadziesiąt razy mu ustawiałem always on, aż w końcu ABS wypluł błąd "Drivetrain CAN: unrecognized message".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka pompa? (HW/SW/nrOE?).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Albercik Czyli możliwe że u mnie gateway leci w kulki dlatego przy sterownik epb 3aa nie wyświetla na zegarach auto hold i ABS 3c0xxx109AF nie rozumie sygnałów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, radekrp90 napisał:

Jaka pompa? (HW/SW/nrOE?).

Cytuj

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 D    HW: 3C0 614 109 D
   Component: J104    C4 440 V2   0003  
   Revision: --020---    Serial number: 00000785337242
   Coding: 0000270
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 1F4D05F7CE4807E68D9-804A

 

5 minut temu, Matiz4 napisał:

Czyli możliwe że u mnie gateway leci w kulki dlatego przy sterownik epb 3aa nie wyświetla na zegarach auto hold i ABS 3c0xxx109AF nie rozumie sygnałów.

No staary, jak EPB wsadziłeś 3AA do passata 3C to się nie dziw :P Cud, że w ogóle Ci działa hamulec.

Jak założysz sterownik 3C8 to powinien zadziałać. Je mam taki:

Cytuj

Address 10: Park/Steer Assist (J446)       Labels: 3C8-919-475.clb
   Part No SW: 3C8 919 475     HW: 3C8 919 475 
   Component: PARKHILFE 8K  H07 0007  
   Revision: --------    Serial number: 97530818200802
   Coding: 100102
   Shop #: WSC 00028 028 00001
   VCID: F1E9B34F285C4196EBD-80A4

 

 

P.S. W B7 działa to np. na takich gratach:
 

Cytuj

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3AA-614-109.clb
   Part No SW: 3AA 614 109 AF    HW: 3AA 614 109 AF
   Component: J104   C2 450M V414 0024  
   Revision: --H07---    Serial number: 00000006119622
   Coding: 0006588
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 71E9334F685CC1966BD-8024

 

Address 10: Park/Steer Assist (J791)       Labels: 3AA-919-475.clb
   Part No SW: 3AA 919 475 L    HW: 4H0 919 475 E
   Component: PARKHILFE PLA H06 0025  
   Revision: --------    Serial number: 56261223302723
   Coding: 148306
   Shop #: WSC 99999 1023 2097151
   ASAM Dataset: EV_EPHVA2C000000000 002008
   ROD: EV_EPHVA2C000000000_SE36.rod
   VCID: 4487AA9BCF6E043EF0B-8011
 

ddress 19: CAN Gateway (J533)       Labels: 7N0-907-530-V2.clb
   Part No SW: 7N0 907 530 AA    HW: 7N0 907 530 G
   Component: J533  Gateway H41 1632  
   Revision:   H41       Serial number: 230812F2002253
   Coding: 462006
   Shop #: WSC 05311 000 08193
   VCID: 6FED3537BE68D7667D9-803A

 

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Albercik no powiem Ci ze jak odpaliłem o zrobiłem adaptacje to wszystko śmigało am miło, nawet przycisk ręcznego w dwie strony i auto hold działał i reszta, ale gdy zgasilem i odpaliłem to wtedy błąd w ABS o niezrozumiałym sygnale, ale nie zrobiłem pruby by zakodowac bez autohold ale i przyjdzie na to czas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak może być. Bo na starcie dzieje się tam więcej, niż w trakcie pracy. Może Ci też GW nie wyrabiać. W B7 pompa inaczej steruje niektórymi rzeczami. Wsadzisz moduł EPB 3C8 i będzie śmigać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AutoHold raczej nie ma tu znaczenia. Tak jak wyżej - moduł 3C8 i wtedy działa tak jak powinno ale już bez dwustronnego przycisku.

Wracając jednak do samej pompy ABS -> wydaje się, że w takim razie musi być HW25, bo Ty mimo iż masz wersję dla TPMS to i tak nie daje to pewności z działaniem pełnym AH.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz epb 3c8 i 109AF już dłuższy czas wsadzony i normalnie wszystko działa autohold na zegarach i tpms ale przycisk ręcznego w jednej pozycji, a chciałem przycisk uruchomić w dwie strony. Z tego co jeden z kolegów z forum pisał to na epb 3aa z końcówką E działa z 109AF ale na gateway 7N0, Ale zobaczę po flashu może się coś zmieni :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szybkie pytanie - w przypadku aktualizacji ECU czy trzeba trzymać się kolejnych wersji oprogramowania (mam 2341, kolejna to 5937 ale dostępna to 9476).

Nie mogę znaleźć pośredniej wersji (5937) w żadnej paczce niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, radekrp90 napisał:

w przypadku aktualizacji ECU czy trzeba trzymać się kolejnych wersji oprogramowania (mam 2341, kolejna to 5937 ale dostępna to 9476).

Ja miałem flash ECU robiony z 2644 prosto na 9982 (dieselgate), a potem prosto na 6222. Więc tu chyba nie ma jakichś sztywnych reguł.

Choć faktycznie - po zmianie z 2644 na 9982 pojawiło się kilka problemów, które zostały rozwiązane przez odłączenie akumulatora. Po downgrade na 6222 już nie trzeba było odpinać aku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie wczoraj pobrał mi się zip z softami ze strony VW. Był tam 5937 więc go wrzuciłem - ogólnie jak dla mnie nerwówka, bo nigdy nie wiadomo czy coś nie padnie :]

Ale robiłem to na prostowniku i ładowarce to laptopa. Całość trwała 23 minuty, po wgraniu był na liczniku check (mimo braku błędów) ale po ponownym wyłączeniu zapłonu czysto. Teraz jeszcze wgram 9476 ale zapewne i on nie zmieni nic w tym na czym mi zależało (poprawiona diagnostyka nastawnika wałka aby ocenić stan łańcucha).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z benzyną - w diesel'u taki przeskok jak u mnie zrobił meega różnicę. Auto inaczej przyśpiesza (bardziej równomiernie), silnik ciszej pracuje i nie telepie się na wolnych obrotach (na starym potrafił mieć czasem taki jakby słabszy zapłon co któryś cykl).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze się nim nie przejechałem :D Mam nadzieję, że lekkie mrowienie minie ale to się okaże.

Z innych elementów - aktualizowałem maglownicę.

Co dziwne, mimo wgrania softu z numerem części "N" ten nie zmienił się, podniosło tylko numer softu (na 1101). Wgrałem charakterystykę z Passata B7 R-Line (333) ale był błąd w ABS (dziś doczytałem, że czasami przestawienie opcji DSR pomaga) i wgrałem z Golf R. Na 333 wspomaganie do 50 km/h było dużo silniejsze, to zobaczymy dziś. Aktualizacja maglownicy to maksymalnie 10 minut z adaptacją.

Z modułów jakie posiadam teoretycznie do aktualizacji kwalifikuje się... radio.

Tylko, że nie jestem pewny czy aby na pewno -> - 3C8035195 0144, a dostępny jest - 3C8035195__ 0171 ale nie wiem co oznacza "__" przy sofcie? Pasuje do każdego niezależnie od oznaczenia końcowego?

Mam stary panel klimatronik 1K0 to na nim sprawdzę.

EDIT:
Panel klimatronik 1K0_K nie jest flaszowalny... lipa.

Co do maglownicy - Charakterystyka 333 działa po następującej procedurze:
- wgrać charakterystykę 333,
- wyłączyć w Maglownicy DSR,
- wyłączyć zapłon, włączyć ponownie,
- włączyć w Maglownicy DSR,
- wyłączyć i włączyć zapłon, skasować błędy.

Po flaszu charakterystki serii 3xx niby to norma, podobnie jak błąd klemy 30 w maglownicy znikający po dłuższym wyciągnieciu kluczyka ze stacyjki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżamy.

Trochę pośmigałem i trochę odświeżam, żeby nie powielać cytuję swój cały post z innego tematu:

6 minut temu, radekrp90 napisał:

Odświeżam raz jeszcze, bo może kogoś interesuje to jak jeździ Kosiarka po aktualizacji :D

Zrobiłem dziś około 100 km, z czego 80 to trasa jak poprzednio przy pomiarze spalania jaki wrzuciłem. Wynik to 5.8 litra ale było ustawione 105 km/h, a miejscami było trochę wyprzedzań. Jutro zweryfikuję w trasie do pracy czy wpłynęła ta aktualizacja na spalanie w jakikolwiek sposób.

Co do jednak zachowania samego auta różnica jest spora:

  • po puszczeniu gazu nie ma szarpania (nie ma gwałtownego odcięcia) - wydaje się, że przepustnica jest otwierana, bo auto wyraźnie luźniej zwalnia (mniejszy efekt hamowania silnikiem),
  • wznawianie i wygaszanie tempomatu jest dużo łagodniejsze (bardziej przypomina mi Mercedesowskie miękkie rozpędzanie niż Fordowskie uderzanie młotem),
  • nie zauważyłem drgania na wolnych obrotach (które zwykle łączyłem ze świecami) wyczuwalnego w fotelu ale kompletnie nie widocznego na obrotomierzu (tzw. mrowienie, które jest zmorą wszystkich mi znanych TSI/TFSI choć wielu nie zwraca na to uwagi do czasu aż im to powiem :D ).

Ogólnie, więc na plus. Mam trochę obawy z kolejną aktualizacją, bo nie ma do niej TPI i nie wiem czy nie jest to jakaś wersja testowa choć takiej by chyba nie było w oficjalnej paczce ściąganej ze strony VW.

Jeśli ktoś ma dostęp, bądź wie jak uzyskać dostęp do TPI byłbym wdzięczny.

Wracając jeszcze do maglownicy - do 30-40 km/h dużo lżej ale jednocześnie dokładnie czuć co się dzieje z kołami, powyżej tej prędkości (szczególnie przedział 50-80 km/h) czuć wyraźnie silniejszą tendencję do "centrowania" koła kierownicy. Wydaje się, że siła wspomagania dostosowana wyraźnie do dużo większych i szerszych kół niż moje co akurat dla mnie nie jest wadą.

Mam wrażenie, że praca maglownicy bardzo przypomina teraz tą w A6 C7.

Co do tematu flaszowania:

  • jak wyżej - gdzie można znaleźć opisy TPI?
  • jakiego taniego urządzenia można użyć aby odczytać pamięć 93C56? Mam USBASP oraz CH341a - wiem, że to prostackie urządzenia ale nie znalazłem potwierdzonej metody odczytu dla tych urządzonek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, radekrp90 napisał:

jakiego taniego urządzenia można użyć aby odczytać pamięć 93C56?

Np. stary i dobry PonyProg, ale potrzebny jest komputer z WinXP i sprzętowym portem szeregowym, oraz odpowiedni adapterek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to będę musiał chyba sobie tą płytkę skleić. Niby USBASP obsługuje pamięci 93C ale nie mogę znaleźć potwierdzonego schematu podłączenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżamy, może kogoś to zainteresuje:

  • TPI 2026486/5 -> aktualizacja maglownicy 5N1 (SVM 35FA)
    • Dotyczy błędów: 00566/008 i 00566/003
    • Dotyczy sterowników:
      • 5N1 909 144 J - 0502 -> 5N1 909 144 J - 1101
      • 5N1 909 144 J - 0503 -> 5N1 909 144 J - 1101
      • 5N1 909 144 K - 0703 -> 5N1 909 144 K - 1101
      • 5N1 909 144 L - 0802 -> 5N1 909 144 L - 1101
      • 5N1 909 144 L - 1002 -> 5N1 909 144 L - 1101
      • 5N1 909 144 M - 1002 -> 5N1 909 144 M - 1101
    • Plik aktualizacji:
      • 5N1909144N_1101.sgo
  • TPI 2022743/2 -> aktualizacja Gateway 3C0 (SVM 332B)
    • Dotyczy wyświetlenia komunikatu "To start, press the clutch pedal" na liczniku w przypadku skrzyń automatycznych
    • Dotyczy sterowników:
      • 3C0 907 530 J - 0152 -> 3C0 907 530 J - 0172 
      • 3C0 907 530 K - 0152 -> 3C0 907 530 P - 0172
      • 3C0 907 530 P - 0170 -> 3C0 907 530 P - 0172
      • 3C0 907 530 L - 0152 -> 3C0 907 530 Q - 0172
      • 3C0 907 530 Q - 0170 -> 3C0 907 530 Q - 0172
      • 3C0 907 530 M - 0158 -> 3C0 907 530 N - 0172
      • 3C0 907 530 N - 0170 -> 3C0 907 530 N - 0172
      • 3C0 907 530 N - 0171 -> 3C0 907 530 N - 0172
    • Plik aktualizacji:
      • 3C0907530N_0172.sgo (nie potwierdzone)
  • TPI 2024884/1 -> aktualizacja ABS 3C0.614.109 (SVM 346D)
    • Dotyczy niskiej wydajności osuszania tarcz hamulcowych i problemu słabego hamowania po dłuższej jeździe bez używania hamulca zasadniczego
    • Dotyczy sterowników:
      • 3C0 614 109 N - 0011 -> 3C0 698 109 C - 0017
      • 3C0 614 109 P - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 Q - 0011 -> 3C0 698 109 E - 0017
      • 3C0 614 109 S - 0011 -> 3C0 698 109 C - 0017
      • 3C0 614 109 T - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 R - 0011 -> 3C0 698 109 E - 0017
      • 3C0 614 109 AE - 0011 -> 3C0 698 109 C - 0017
      • 3C0 614 109 AF - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 AG - 0011 -> 3C0 698 109 E - 0017
      • 3C0 614 109 AJ - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 AH - 0011 -> 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop)
      • 3C0 614 109 AK - 0011 -> 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop)
    • Plik aktualizacji:
      • 3C0698109__0017.sgo (pojazdy bez systemu Start&Stop)
      • 3C0698109__0028.sgo (pojazdy z systemem Start&Stop)
By nTomek,

Proponuję wydzielić jako osobny temat, bo może być tego więcej, a tu zginie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam.

Nikt nie chcę na forum opisywać procedur, nikt nie chce chwalić się tym co da się, a czego się nie da, wiec zaczynam od siebie na żywym organizmie. Oczywiście poniższe testy są zgodne z procedurami zapisanymi w TPI, więc w zasadzie nie wychodzę poza utarte ścieżki (nie jest to żaden tzw. crossflash).

Uwaga!
Materiały są prezentowane wyłącznie w celach edukacyjnych i nie biorę odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia modułów pojazdu lub nieprawidłowe działanie pojazdu w tym zagrażające bezpieczeństwu ruchu.
Przed przystąpieniem należy pamiętać o zapewnieniu zasilania w energię elektryczną dla pojazdu (podłączenie dobrej jakości ładowarki akumulatorów) oraz komputera obsługującego aplikację VCP.
Aplikacja VCP w wersji przedstawionej na zrzutach użytkowana jest jedynie w celach edukacyjnych.

Na pierwszy ogień poszedł ABS. Z aktualizacją nie wiązałem żadnych dodatkowych funkcjonalności - jedynie zaspokojenie ciekawości.

1. Uruchamiamy VCP i wchodzimy w moduł ABS

1209473616_VCP1.jpg.4422ef5525a10062b8f4e3d947b7048f.jpg

2. Następnie wchodzimy w tryb "flaszowania" wciskając przycisk "Flasher"

1354661562_VCPABS1.thumb.jpg.74f8f2d1211ea8bf5f7368f8a3227ddd.jpg

3. Klikamy przycisk "Otwórz plik".

1757695518_VCPABS2.thumb.jpg.080eab6ec7cbd9e5883cceb4b3667cb3.jpg

4. Wybieramy rozszerzenie pliku "VAS firmware" jeśli chcemy wybrać oryginalne pliki .sgo z płyt VW

1613193633_VCPABS3.thumb.jpg.ff55acc549f26de47c92c59e0a58d05a.jpg

5. Po otwarciu pliku po prawej stronie mamy wstępną analizę poprawności (spójności) pliku .sgo - jeśli wyświetla się OK, VCP uważa że jest on nie uszkodzony.
Wciskamy przycisk "Flash .sgo" aby przystąpić do wgrywania pliku do pamięci sterownika.

1710650758_VCPABS4.thumb.jpg.52d8c793e33957c15e4fd85c9ffe46e9.jpg

6. Po prawej stronie w ekranie logu widać postęp i kolejne etapy wgrywania aktualizacji. Na dole po lewej widać status w aktualnym bloku,
Po prawej pasek postępu w danym bloku (górny) i całego procesu (dolny).

1642910076_VCPABS5.thumb.jpg.79d07c66ad2269543d87dad27e36a1ab.jpg

7. Po zakończeniu procesu wyświetli się komunikat:

Cytat

Programowanie zakończone sukcesem!
Zamykam komunikację...
Komunikacja zamknięta.
Wyłącz / włącz zapłon.

Wyciągamy kluczyk czekamy kilka sekund, włączamy ponownie zapłon.

1395103091_VCPABS6.thumb.jpg.01830ea5e65e09a89a08365958529529.jpg

8. Wracamy do poprzedniego ekranu i czekamy aż interfejs odświeży komunikację. Jeśli to nie nastąpi klikamy "Rozłącz z ECU" i łączymy się ponownie tym samym przyciskiem.
Po wszystkim powinniśmy ujrzeć zaktualizowany moduł.

803370186_VCPABS7.thumb.jpg.0d2f9ab83ac41e272bdb563191c8fd70.jpg

Poniżej dodatkowe zrzuty ekranu z VCDS przed i po. Co istotne i póki co nie znalazłem na to rozwiązania (choć dużo jeszcze nie szukałem) nowy sterownik nie ma pliku "label" w związku z czym nie ma opisów dla kodów dostępu upoważnionego (kody jak dla starego sterownika), ani dla procedur adaptacji. Jeśli znajdę rozwiązanie odpowiedni plik będzie załączony do tego tematu

->

W dniu 27.08.2019 o 21:03, radekrp90 napisał:

Przy okazji, dla osób które chcą aktualizować sterownik ABS 3C0614109 do 3C0698109, w załączniku poprawiony plik przekierowania do VCDS.

Dodać najlepiej do folderów Labels i Labels\User, bo z głównego nie zawsze modyfikowane pliki są odczytywane.

3C-03.clb

 

Co ważne po aktualizacji kodowanie i adaptacje zostają bez zmian. Nawet moduł EPB nie zgubił kodowania... powstaje jednak kupa błędów związana z brakiem przeprowadzanie Nastaw podstawowych.

ABS.jpg.8bc4d3361c67696b89a5d054d8a66003.jpg

ABS2.jpg.e2cd5051187b872e33b5999bcd37ba09.jpg

Po wgraniu nowego oprogramowania należy:

  • Wykonać nastawy podstawowe czujnika kąta skrętu (G85):
    • Wykonujemy jazdę nie przekraczając 20 km/h skręcamy w lewo i w prawo (nie musi być pełny skręt ale ważne jest nie przekroczenie 20 km/h), ustawiamy koła do jazdy na wprost, zatrzymujemy się:
      • Wchodzimy w  dostęp upoważniony [Security Access - 16]
      • Wpisujemy 40168 (uruchomienie nastaw podstawowych)
      • Wchodzimy w nastawy podstawowe [Basic Settings - 04]
      • Wchodzimy w grupę 060
      • Po wszystkim powinno się wyświetlić "OK"
      • Zamykamy
      • Kasujemy błędy i sprawdzamy czy błąd G85 nie wraca, jeśli tak jest gasimy pojazd i sprawdzmy ponownie (w moim przypadku dopiero za trzecim razem udało się skasować błąd)
      • Jeśli błędu nie ma skręcamy koła w lewo do oporu i trzymamy aż usłyszymy trzy piknięcia, skręcamy do końca w prawo (również czekamy na trzy piknięcia) i wracamy do pozycji środkowej. W ten sposób mamy ustawione punkty krańcowe maglownicy.
  • Wykonać nastawy podstawowe czujników przyspieszeń (G200/G202/G251):
    • Wchodzimy w  dostęp upoważniony [Security Access - 16]
    • Wpisujemy 40168 (uruchomienie nastaw podstawowych)
    • Wchodzimy w nastawy podstawowe [Basic Settings - 04]
    • Wchodzimy w grupę 061
    • Czekamy na pojawienie się napisu "OK"
    • Zamykamy
  • Wykonać nastawy podstawowe czujników przyspieszeń (G201):
    • Wchodzimy w  dostęp upoważniony [Security Access - 16]
    • Wpisujemy 40168 (uruchomienie nastaw podstawowych)
    • Wchodzimy w nastawy podstawowe [Basic Settings - 04]
    • Wchodzimy w grupę 066
    • Czekamy na pojawienie się napisu "OK"
    • Zamykamy
  • Kasujemy błędy. Jeśli nic nie ma gasimy zapłon i uruchamiamy ponownie. Kasujemy błędy przez Autoscan we wszystkich modułach jednocześnie.

Drugi moduł - silnik ponowna aktualizacja ale tym razem na wersję 9476.

Procedura identyczna jak wcześniej:
1241537489_VCPECU1.thumb.jpg.925efe3f809081c575525d4b684a070b.jpg

1370043730_VCPECU2.thumb.jpg.5127831a74ff2517d9940e2148bdb54f.jpg

Po aktualizacji należy wyłączyć zapłon, włączyć ponownie i uruchomić silnik. Wtedy skasować błędy uruchomić silnik ponownie i na liczniku nie powinno być ikony "Check".

Ze zmian - po aktualizacji istnieje możliwość zmiany parametru odpowiedzialnego za małą wydajność chłodzenia zimą. W kanale 24 zmieniamy wartość na 1. Czy coś to daje sprawdzimy zimą :D To posiadają softy od 7xxx dla silników 1.4 TSI.

Do tego jest widok parametru aktualnego położenia wałka (chyba...) ale może i ten parametr był wcześniej. Nie wiem ;) W wolnej chwili sprawdzę czy pojawiła się obsługa grzałki PTC z poziomu ECU ale muszę dotrzeć do wtyku ECU.

ECU-ogrzewanie.jpg.60862f1f8af08076ca38c819929b6be5.jpg

ECU.jpg.2da19f796bfd3e83dcc5196450f9606e.jpg

Ostatni moduł to Gateway.

Procedura jak wyżej z małym wyjątkiem...

790752664_VCPGW1.thumb.jpg.112d01be4abc3efe6cb5954e8c6403de.jpg

Po wybraniu pliku pojawia się komunikat o błędnej wersji sterownika - należy go zignorować klikając na "Yes".

1308671095_VCPGW2.thumb.jpg.0a44e786aecd640ada5efc209e441f3f.jpg

1907356634_VCPGW3.thumb.jpg.9ae6113c99a8680202d8e598f7aa643b.jpg

Nie mam fotki po zakończeniu - zapomniałem o zrobieniu zrzutu ale po skasowaniu błędów wszystko działa poprawnie.

EDIT:

Address 19: CAN Gateway        Labels:. 3C0-907-530-V3.clb
   Part No SW: 3C0 907 530 Q    HW: 3C0 907 951 
   Component: J533  Gateway   H13 0172  

 

 

  • Thanks 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze chyba magiel flashowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności