radekrp90 Zgłoś #41 Napisano 6 Lutego 2019 Ogólnie co się da - nie mam na tą chwilę sprecyzowanych potrzeb, i to zależy od chwilowej "widzi-mi-się". Bardziej mi chodzi o to, czy są jakieś lepsze i gorsze klony. Zastanawiałem się czy z poziomu OBD da się nim ogarnąć zmiany w EEPROM licznika? Wsadu zgrać się nie da, to już niestety wiem. Z tego co ja rozważam to jedynie chyba PLA (bo podobno da się starą wersję "przerobić" na nowszy) i Gateway, bo... stale biję się z myślami czy zmieniać i iść w 7N0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #42 Napisano 6 Lutego 2019 (edytowane) Dnia 6.02.2019 o 19:15, radekrp90 napisał: Zastanawiałem się czy z poziomu OBD da się nim ogarnąć zmiany w EEPROM licznika? Wsadu zgrać się nie da, to już niestety wiem. Aż jutro spróbuję czy w liczniku się da tym moim klonem coś zmienić w eprom. Tylko pytanie jaki loginh?? Zegary 3C0920872G Próbowałem i lipa, klon VCP nie dał rady z epromem zegarów. Teraz kolej na kolna Carproga zobaczę co mi się uda. Edytowane 8 Lutego 2019 przez Matiz4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #43 Napisano 8 Lutego 2019 Dnia 6.02.2019 o 19:42, Matiz4 napisał: Próbowałem i lipa, klon VCP nie dał rady z epromem zegarów. A jaki login próbowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #44 Napisano 8 Lutego 2019 1 godzinę temu, nTomek napisał: A jaki login próbowałeś? Loginu nie próbowałem bo mi nie wyszukało, w VCP jest opcja szukania loginu i lipa nic mi nie pokazało a wykorzystałem cały zakres ponad 4 godz siedzenia. Pewnie przez to że klon, ale czekam na nowy program ze wschodu, może coś pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #45 Napisano 8 Lutego 2019 Ta funkcja o której piszesz sprawdza się tylko w takich sterownikach, które resetują liczbę błędnych prób po wpisaniu prawidłowego klucza - np. ABS 3C0. Trzeba też znać choćby jeden, który jest przyjmowany przez dany sterownik. Licznik jest odporny na takie wyszukiwanie kluczy dostępu warunkowego, bo pamięta liczbę wpisanych błędnych kluczy nawet gdy w międzyczasie wpiszemy prawidłowy i po trzeciej nieudanej próbie blokuje się na kilkanaście minut. Ciekaw jestem co ten drugi potrafi? Daj znać co wyszło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #46 Napisano 8 Lutego 2019 Program nic tu nie zmieni. Jedyna opcja to wyczytanie kodów w plikach ODIS (podobno się da) lub odczytanie ich z wsadów ale każdy soft i każdy EEPROM to oddzielny proces tzw. inżynierii wstecznej. Więc lipa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #47 Napisano 9 Lutego 2019 14 godzin temu, nTomek napisał: Ciekaw jestem co ten drugi potrafi? Daj znać co wyszło. Próbowałem na dwóch Carprogach jeden oryginał drugi chiński klon i obydwa nie dały rady po OBD. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #48 Napisano 8 Kwietnia 2019 @Matiz4 w innym wątku wspomniałeś, że chcesz flashować pompę 3C0614109D. Ta pompa ma wersję HW 20 więc do niej nie będzie pasował soft od wersji 25. Z tego co czytałem, to jest możliwość załadowania tam softu który wspiera ACC - jak sprawdzę jaki to numer, dam znać. Cała reszta operacji jest pewnie taka sama jak w przypadku wersji 25 - opisana w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #49 Napisano 8 Kwietnia 2019 @nTomek Dzięki za pokierowanie co i jak, to ja czekam na jakieś info odnośnie 109D bo mam jeszcze sterownik 109AF na samochodzie na narazie nie chce go ruszać ? zobaczę co wyjdzie z 109D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #50 Napisano 8 Kwietnia 2019 Do pompy z HW 20 powinien pasować soft: 3C0614109__0005.sgo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #51 Napisano 16 Maja 2019 (edytowane) Dnia 8.04.2019 o 23:26, nTomek napisał: Do pompy z HW 20 powinien pasować soft: 3C0614109__0005.sgo. Tomasz, Przy okazji tego tematu Cię zapytam: mam pompę HW/SW 3C0 614 109 D, Revision: 020, Soft V2 0003. Problem taki, że moja pompa nie ogarnia autoholda spod zegarów (nie da się włączyć na stałe). Słyszałem (trochę jak z Yeti), że ponoć na 109 D z softem V3 działa. No i tu pytanie, czy do mojej 020 można wrzucić soft V3? Edytowane 16 Maja 2019 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #52 Napisano 16 Maja 2019 Teoretycznie, na analogię do pomp HW25, czy nawet 3AA, powinno to się udać. Soft ten co podałem powyżej, zawiera w sobie wszystie 3 warianty (V1, V2, V3). Wystarczy zatem zrobić wpis do eeproma i zapuścić flash. Kolega @Matiz4 miał to robić - ale pewnie nie miał czasu z powodu zegarka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #53 Napisano 16 Maja 2019 No u mnie temat ucichł na chwilę bo jednak zegarek ważniejszy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #54 Napisano 16 Maja 2019 Ale kolega @Matiz4, z tego, co czytałem w innym temacie ma pompę AF, a nie D, więc tutaj sam hardware może być na tyle nowszy, że nie będzie robiło problemu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #55 Napisano 16 Maja 2019 Dnia 8.04.2019 o 15:47, Matiz4 napisał: zobaczę co wyjdzie z 109D @Albercik - ma obie: AF na aucie, D do zabawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matiz4 Zgłoś #56 Napisano 16 Maja 2019 (edytowane) Dokładnie, narazie nie mam czasu ale pewnie na spokojnie zabiorę się za ten 109D i sprawdzę efekty Jak uzyskam że autohold będzie można załączyć z zegarów znaczy że operacja się udała Edytowane 16 Maja 2019 przez Matiz4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #57 Napisano 16 Maja 2019 @Matiz4 posłałem Ci PW, żeby nie robić syfu tutaj. Potem opiszę w jednym poście co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #58 Napisano 25 Maja 2019 Hej jak było już o tym to z góry sorka jak w temacie flashowanie sterowników a mi chodzi o zegary jest pare osób na FB w grupie ale wszyscy robią tajemnice wielkie bo sobie zarabiają na tym. Chodzi mi o kontrolkę DRL w zegarach od dziennych. Fizycznie ją mam tylko kodowanie VCDS jej nie włączy, trzeba edytowac wsad licznika. Robiłem to już kiedyś ale B5 i golf 4 teraz jest B7 a więc krótko czym? Vag Can Pro? czy coś innego, jeden pisał że VCP nawet nie jest potrzebne tylko licznik na stół, czy ja go wykręce czy nie to mi obojętne... ale wolałbym po prostu przez OBD zrobić i tyle ktoś sie podzieli wiedzą co i jak żeby samemu sobie zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #59 Napisano 25 Maja 2019 @Zioolko00 może to nie oczywiste, ale edycja wsadu licznika to ingerencja w pamięć eeprom, a nie flash, więc twoje pytanie nie pasuje do tego tematu. A co do całej "tajemnicy" jak należy to zrobić to zaglądnij do tematu: [Instrukcja] Passat B7/CC dołożenie diody świateł do jazdy dziennej w liczniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #60 Napisano 25 Maja 2019 dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach