Skocz do zawartości
radekrp90

Flashowanie sterowników - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie co się da - nie mam na tą chwilę sprecyzowanych potrzeb, i to zależy od chwilowej "widzi-mi-się". Bardziej mi chodzi o to, czy są jakieś lepsze i gorsze klony.

Zastanawiałem się czy z poziomu OBD da się nim ogarnąć zmiany w EEPROM licznika? Wsadu zgrać się nie da, to już niestety wiem.

Z tego co ja rozważam to jedynie chyba PLA (bo podobno da się starą wersję "przerobić" na nowszy) i Gateway, bo... stale biję się z myślami czy zmieniać i iść w 7N0 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.02.2019 o 19:15, radekrp90 napisał:

 

Zastanawiałem się czy z poziomu OBD da się nim ogarnąć zmiany w EEPROM licznika? Wsadu zgrać się nie da, to już niestety wiem.

Aż jutro spróbuję czy w liczniku się da tym moim klonem coś zmienić w eprom. Tylko pytanie jaki loginh?? Zegary 3C0920872G

 

 

Próbowałem i lipa, klon VCP nie dał rady z epromem zegarów. 

Teraz kolej na kolna Carproga zobaczę co mi się uda.

Edytowane przez Matiz4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.02.2019 o 19:42, Matiz4 napisał:

Próbowałem i lipa, klon VCP nie dał rady z epromem zegarów.

A jaki login próbowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, nTomek napisał:

A jaki login próbowałeś?

Loginu nie próbowałem bo mi nie wyszukało, w VCP jest opcja szukania loginu i lipa nic mi nie pokazało a wykorzystałem cały zakres ponad 4 godz siedzenia. Pewnie przez to że klon, ale czekam na nowy program ze wschodu, może coś pomoże. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta funkcja o której piszesz sprawdza się tylko w takich sterownikach, które resetują liczbę błędnych prób po wpisaniu prawidłowego klucza - np. ABS 3C0. Trzeba też znać choćby jeden, który jest przyjmowany przez dany sterownik.

Licznik jest odporny na takie wyszukiwanie kluczy dostępu warunkowego, bo pamięta liczbę wpisanych błędnych kluczy nawet gdy w międzyczasie wpiszemy prawidłowy i po trzeciej nieudanej próbie blokuje się na kilkanaście minut.

Ciekaw jestem co ten drugi potrafi? Daj znać co wyszło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Program nic tu nie zmieni. Jedyna opcja to wyczytanie kodów w plikach ODIS (podobno się da) lub odczytanie ich z wsadów ale każdy soft i każdy EEPROM to oddzielny proces tzw. inżynierii wstecznej.

Więc lipa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, nTomek napisał:

Ciekaw jestem co ten drugi potrafi? Daj znać co wyszło.

Próbowałem na dwóch Carprogach jeden oryginał drugi chiński klon i obydwa nie dały rady po OBD. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Matiz4 w innym wątku wspomniałeś, że chcesz flashować pompę 3C0614109D.

Ta pompa ma wersję HW 20 więc do niej nie będzie pasował soft od wersji 25.

Z tego co czytałem, to jest możliwość załadowania tam softu który wspiera ACC - jak sprawdzę jaki to numer, dam znać. 

Cała reszta operacji jest pewnie taka sama jak w przypadku wersji 25 - opisana w tym temacie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@nTomek Dzięki za pokierowanie co i jak, to ja czekam na jakieś info odnośnie 109D bo mam jeszcze sterownik 109AF na samochodzie na narazie nie chce go ruszać ? zobaczę co wyjdzie z 109D :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do pompy z HW 20 powinien pasować soft: 3C0614109__0005.sgo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.04.2019 o 23:26, nTomek napisał:

Do pompy z HW 20 powinien pasować soft: 3C0614109__0005.sgo.

Tomasz, Przy okazji tego tematu Cię zapytam: mam pompę HW/SW 3C0 614 109 D, Revision: 020, Soft V2 0003. Problem taki, że moja pompa nie ogarnia autoholda spod zegarów (nie da się włączyć na stałe). Słyszałem (trochę jak z Yeti), że ponoć na 109 D z softem V3 działa. No i tu pytanie, czy do mojej 020 można wrzucić soft V3?

Edytowane przez Albercik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie, na analogię do pomp HW25, czy nawet 3AA, powinno to się udać. 

Soft ten co podałem powyżej, zawiera w sobie wszystie 3 warianty (V1, V2, V3). 

Wystarczy zatem zrobić wpis do eeproma i zapuścić flash. 

Kolega @Matiz4 miał to robić - ale pewnie nie miał czasu z powodu zegarka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie temat ucichł na chwilę bo jednak zegarek ważniejszy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega @Matiz4, z tego, co czytałem w innym temacie ma pompę AF, a nie D, więc tutaj sam hardware może być na tyle nowszy, że nie będzie robiło problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.04.2019 o 15:47, Matiz4 napisał:

zobaczę co wyjdzie z 109D

@Albercik - ma obie: AF na aucie, D do zabawy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, narazie nie mam czasu ale pewnie na spokojnie zabiorę się za ten 109D i sprawdzę efekty :)

Jak uzyskam że autohold będzie można załączyć z zegarów znaczy że operacja się udała :)

Edytowane przez Matiz4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Matiz4 posłałem Ci PW, żeby nie robić syfu tutaj. Potem opiszę w jednym poście co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej :) jak było już o tym to z góry sorka :) jak w temacie flashowanie sterowników a mi chodzi o zegary :) jest pare osób na FB w grupie ale wszyscy robią tajemnice wielkie bo sobie zarabiają na tym. Chodzi mi o kontrolkę DRL w zegarach od dziennych. Fizycznie ją mam tylko kodowanie VCDS jej nie włączy, trzeba edytowac wsad licznika. Robiłem to już kiedyś ale B5 i golf 4 :D teraz jest B7 a więc krótko czym? Vag Can Pro? czy coś innego, jeden pisał że VCP nawet nie jest potrzebne tylko licznik na stół, czy ja go wykręce czy nie to mi obojętne... ale wolałbym po prostu przez OBD zrobić i tyle :) ktoś sie podzieli wiedzą co i jak żeby samemu sobie zrobić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Zioolko00 może to nie oczywiste, ale edycja wsadu licznika to ingerencja w pamięć eeprom, a nie flash, więc twoje pytanie nie pasuje do tego tematu. A co do całej "tajemnicy" jak należy to zrobić to zaglądnij do tematu: [Instrukcja] Passat B7/CC dołożenie diody świateł do jazdy dziennej w liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności