Skocz do zawartości
radekrp90

Flashowanie sterowników - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Wstępniak

Przeglądając różne tematy dotyczące ewentualnych modyfikacji i doposażania natknąłem się na ciekawy artykuł:

http://vwpassat3c.blogspot.nl/2014/08/flash-v2-abs-module-to-v3-with-adaptive.html

Jest tam mowa o zmianie oprogramowania "zwykłej" pompy ABS na zgodną z tempomatem adaptacyjnym ACC. Jak wiadomo, te pompy raz że trudno dostępne, a dwa jak już są to kosztują krocie (na znanym portalu okolice 2.000 PLN co daje kwotę nawet 20 razy większą niż za normalną pompę).

Pytanie jest jednak inne - ja osobiście zastanawiam się czy jest opcja aby w przypadku ABS'a dodać obsługę "TPMS via ABS" - to jest ewidentnie opcja oprogramowania więc być może ktoś próbował robić taką modyfikację?

Kolejna sprawa - czy do takiego celu wystarczy "tani" VCP?

Temat numer dwa - jakie są ogólne doświadczenia z programowaniem/flashowaniem przy pomocy VCP. Według opisów da się nim zaprogramować każdy sterownik jak przy pomocy profesjonalnego VAS'a. Zdaje się więc, że można by również próbować przeprogramować nim np.: licznik, bordnetz czy też inne sterowniki?

 

Informacje zbiorcze z tematu

->Zmiana wersji pompy ABS 3C0 HW25 i 3AA

Pompy 3C0 występują w wersjach:

  • V1 - basic
  • V2 - TPMS via ABS
  • V3 - ACC + TPMS via ABS

Pompy 3AA występują w kilku wersjach:

  • V4 - wersja basic
  • V5 - ACC
  • VD - TPMS via ABS
  • VE - ACC + TPMS via ABS

Źródło: https://www.drive2.ru/l/525804053662269983/

Aby wykonać zmianę wersji należy rozebrać sterownik co opisano w poście:

Następnie należy zmienić odpowiednie wartości EEPROM:

  • Opis dla 3C0:

 

  • Opis dla 3AA:

Kolejny krok to przeprowadzenie aktualizacji oprogramowania pompy ABS.

->Opis aktualizacji sterowników przy pomocy VCP na podstawie aktualizacji sterowników: ABS, Gateway, ECU.

->Modyfikacja wsadu licznika - osprzęt

Liczniki wyposażone są w pamięci EEPROM 24Cxx. Do ich obsługi wystarczy programator typu CH341A.

->Znane procedury aktualizacji firmware na podstawie informacji serwisowych

W dniu 19.07.2019 o 09:27, radekrp90 napisał:

Odświeżamy, może kogoś to zainteresuje:

  • TPI 2026486/5 -> aktualizacja maglownicy 5N1 (SVM 35FA)
    • Dotyczy błędów: 00566/008 i 00566/003
    • Dotyczy sterowników:
      • 5N1 909 144 J - 0502 -> 5N1 909 144 J - 1101
      • 5N1 909 144 J - 0503 -> 5N1 909 144 J - 1101
      • 5N1 909 144 K - 0703 -> 5N1 909 144 K - 1101
      • 5N1 909 144 L - 0802 -> 5N1 909 144 L - 1101
      • 5N1 909 144 L - 1002 -> 5N1 909 144 L - 1101
      • 5N1 909 144 M - 1002 -> 5N1 909 144 M - 1101
    • Plik aktualizacji:
      • 5N1909144N_1101.sgo
  • TPI 2022743/2 -> aktualizacja Gateway 3C0 (SVM 332B)
    • Dotyczy wyświetlenia komunikatu "To start, press the clutch pedal" na liczniku w przypadku skrzyń automatycznych
    • Dotyczy sterowników:
      • 3C0 907 530 J - 0152 -> 3C0 907 530 J - 0172 
      • 3C0 907 530 K - 0152 -> 3C0 907 530 P - 0172
      • 3C0 907 530 P - 0170 -> 3C0 907 530 P - 0172
      • 3C0 907 530 L - 0152 -> 3C0 907 530 Q - 0172
      • 3C0 907 530 Q - 0170 -> 3C0 907 530 Q - 0172
      • 3C0 907 530 M - 0158 -> 3C0 907 530 N - 0172
      • 3C0 907 530 N - 0170 -> 3C0 907 530 N - 0172
      • 3C0 907 530 N - 0171 -> 3C0 907 530 N - 0172
    • Plik aktualizacji:
      • 3C0907530N_0172.sgo (nie potwierdzone)
  • TPI 2024884/1 -> aktualizacja ABS 3C0.614.109 (SVM 346D)
    • Dotyczy niskiej wydajności osuszania tarcz hamulcowych i problemu słabego hamowania po dłuższej jeździe bez używania hamulca zasadniczego
    • Dotyczy sterowników:
      • 3C0 614 109 N - 0011 -> 3C0 698 109 C - 0017
      • 3C0 614 109 P - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 Q - 0011 -> 3C0 698 109 E - 0017
      • 3C0 614 109 S - 0011 -> 3C0 698 109 C - 0017
      • 3C0 614 109 T - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 R - 0011 -> 3C0 698 109 E - 0017
      • 3C0 614 109 AE - 0011 -> 3C0 698 109 C - 0017
      • 3C0 614 109 AF - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 AG - 0011 -> 3C0 698 109 E - 0017
      • 3C0 614 109 AJ - 0011 -> 3C0 698 109 D - 0017
      • 3C0 614 109 AH - 0011 -> 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop)
      • 3C0 614 109 AK - 0011 -> 3C0 698 109 F - 0028 (pojazdy z systemem Start&Stop)
    • Plik aktualizacji:
      • 3C0698109__0017.sgo (pojazdy bez systemu Start&Stop)
      • 3C0698109__0028.sgo (pojazdy z systemem Start&Stop)

 

  • Like 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zarówno ryżowym VCP i VAS możesz flashować wszystkie sterowniki, pod warunkiem że masz do nich odpowiedni wsad. Temat z wątku ACC też jest potwierdzony ale jak jak pewnie przeczytałeś to nie jest tylko podpięcie kabelka. TMPS z ABS większość pompek ma bez flashowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ACC wiem, że trzeba jeszcze modyfikacje wsadu - to doczytałem.

Co do TPMS - moja nie obsługuje, a jakby się dało to zrobić bez odkręcania choćby jednej śrubki z pompy to byłoby genialne :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno stwierdzić jak nie napisałeś numeru :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nadrabiam:

SW: 3C0 614 109 AE
HW: 3C0 614 109 AE
J104 C4 440 V1 0015
Revision: --025---

EDIT:

Podmijam - ktoś może w ogóle wytłumaczyć/rozjaśnić czy VAS/VCP sprawdza czy dany wsad pasuje do sterownika oraz jeśli to robi to czy można to jakoś obejść. Może kiedyś tam kupię i VCP to potestuję na jakimś starym sterowniku, ale jeśli się nie da bez lutowania to raczej odpuszczę (przynajmniej w odniesieniu do ABS, bo taniej będzie kupić sterownik wspierający TPMS).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem na podstawie VCP - tak sprawdza wersję sterownika z wersją wsadu jaki ma "zapakować" i jeśli się różni to pyta czy mimo to kontynuować.

Ostatnio właśnie bawiłem się w flashowanie starego Gateway'a 3C0907530C z softem 0040, a miałem wsad od 3C0907530B w wersji 0048. Obie bramki są na tym samym hardware 007. VCP zakrzyczał że jest różnica ale sterownik przyjął nowy wsad i już jest w wersji 0048. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli w przypadku ABS, jeśli mówimy o tej samej rewizji HW powinien przyjąć nowy wsad? Jeśli coś pójdzie nie tak da się w prosty sposób przywrócić stary wsad czy raczej można uznać, że sterownik jest na śmietnik?

Wybacz za tak, może i prozaiczne pytania, ale do tej pory jedyne "wsady" z jakimi miałem do czynienia to stary dekoder telewizji cyfrowej (jakieś 10 lat temu), telefony komórkowe oraz ostatnio jakaś Atmega w klonie interface'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Starego wsadu nie da się odczytać ze sterownika i to jest właśnie problem, że nie masz powrotu do oryginału.

Jeśli ten co zapakujesz nie zagra, sterownik może przestać działać ale nadal, teoretycznie powinien dać się programować - niestety w praktyce to oznacza, że i tak jest bezużyteczny - patrz pkt 1.

Na "ruskich" stronach można znaleźć linki do paczek/dystrybucji wsadów grupy VAG i z tego co udało mi się ustalić to do pomp serii 3C0614109 są dostępne dwa wsady: 3C0614109__0005 i 3C0614109A_0016. Zgaduję, że ten drugi nadawałby się do twojej 3C0614109AE i podniósłby wersję softu z 0015 na 0016 - ale to tylko moje domysły. Co niesie update do wersji 0016 - nie wiem. Czy taka operacja się powiedzie - też nie wiem. Jak ktoś ma na próbę taką pompę to i VCP i wsad się znajdzie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Tomek napisał można próbować, ale to twoje ryzyko. Ja swoją pompkę 109D flashowałem chyba z 5 razy, do przodu i do tyłu bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek - piszesz o paczkach do VAS/ODSI tak?

Piotr - jaki był cel Twoich zabaw z pompą? Jakieś problemy czy jako ciekawostka "bo się da"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - te paczki miałem na myśli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do jeszcze wrzucania starego wsadu - sądziłem, że w tych paczkach są wszystkie możliwe (trochę tych GB danych tam było) ale jak widzę są tylko ostatnie wersje dla danego rodzaju sprzętu/numeru części, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie do wszystkich. Myślę, że tylko do tych które z jakichś powodów (np. poprawa błędów) wymagały aktualizacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o flasz abs aby był ACC ,TPMS  to trzeba edytować eeprom w sterowniku aby mógł przyjąć odpowiedni soft niestety nie znam security acess by mozna to odczytać za pomocą vcp lub VAS ja  musiałem rozbierać sterowniki by dostać się do pamięci .

Edytowane przez szczetke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na czym dokładnie polega modyfikacja, możesz wytłumaczyć? Jakim programatorem wgrywałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.11.2017 o 07:48, radekrp90 napisał:

Tomek - piszesz o paczkach do VAS/ODSI tak?

Piotr - jaki był cel Twoich zabaw z pompą? Jakieś problemy czy jako ciekawostka "bo się da"?

Auto hold ustawiany z poziomu licznika :).

Dnia 7.11.2017 o 09:32, nTomek napisał:

Nawet nie do wszystkich. Myślę, że tylko do tych które z jakichś powodów (np. poprawa błędów) wymagały aktualizacji.

dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmiana paru bajtów w eeprom  wgrywałem programatorem uprog ale równie dobrze poradzi sobie z tym jakiś tani programator 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@szczetke napisz, jeśli to nie tajemnica, które konkretnie bajty zmieniałeś w eepromie - z jakich na jakie? Jaką masz pompę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - podaj więcej szczegółów, bo za dużo informacji na ten temat nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.11.2017 o 08:25, szczetke napisał:

zmiana paru bajtów w eeprom  wgrywałem programatorem uprog ale równie dobrze poradzi sobie z tym jakiś tani programator 

Podbiję, bo widzę, że Kolega się wyciszył i nie chce sypać detalami :)

Co dokładnie zmieniasz w tym wsadzie? Identyfikacje sterownika (jego wersję) czy coś zupełnie innego?

W plikach do ODIS'a znalazłem wsad oznaczony samym numerem sterownika (3C0614109.sgo lub jakoś podobnie )bez liter na końcu - czy to oznacza, że jest on przeznaczony tylko dla sterownika 3C0 614 109 czy zawiera wszystkie wersje? Ktoś ma wiedzę lub stronę gdzie opisuje się z czego się te pliki składają?

Kolejne pytanie - gdzieś, na którymś z for aut koncernu VAG widziałem możliwość odczytania loginów i Security Code z plików ODIS'a. Ktoś ma widzę o tym fakcie, bo nie mogę tego znaleźć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności