Skocz do zawartości
skun871

VW Passat B5 1.8T AWT 150KM 2004r.- prośba o analizę logów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o analizę logów. Passat niedawno zakupiony i chcę zobaczyć w jakiej jest kondycji. Auto posiada LPI, w chwlii wykonywania logów zbiornik pusty (po legalizacji). Logi wykonane na PB98.

Z tego co zauważyłem to na kompie pokazuje mi temp. 75-82C i wyżej nie chce, a na wyświetlaczu wskazówka stoi na 90C. Druga sprawa to taka, że chyba pompa paliwa podaje za słabe ciśnienie paliwa.

Ogólnie auto po bardzo dużym serwisie. Zaczynając od kompletnej regeneracji głowicy, (pomiar ciśnienia pokazał ok 13bar na wszystkich cylindrach), nowa uszczelka pod głowicą, śruby, uszczelki kolektorów, pokrywy zaworów, wymiana świec NGK, wymiana 4 cewek NGK, Nowy regulator ciśnienia paliwa PIERBURG, nowy rozrząd, pompa wody, wszystkie paski PK, napinacze pasków, olej MOTUL x-cess 8100, filtr paliwa, oleju, kabiny, powietrza (wszystko markowe części).

Na kompie totalnie brak jakichkolwiek błędów, ale mam wrażenie, że passat łapie lekką zadyszkę podczas przyśpieszania i ma dosyć duże spalanie.

 

Poniżej zamieszczam logi statyczne:

000 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34131

001 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34133

002 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34132

003 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34134

004 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34135

005 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34136

010 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34137

023 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34138

032 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34130

091 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34139

099 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34140

100 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34141

115 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34142

118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34143

dynamiczne:

003+118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34130

003+020 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34128

002+115 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34126

002+115+118 http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34127

Jeżeli nieprawidłowo wykonałem logi lub coś źle zrobiłem to z góry przepraszam.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, skun871 napisał:

Nowy regulator ciśnienia paliwa PIERBURG

Taki był ori? bo wydaje mi się że nie, a jak zamiennik, to różnie z nimi jest...


Zainteresuj się przepływką bo mi się nie podobają jej wskazania. Stawiam że nie jest orginalna. Sprawdź odme a najlepiej szczelnośc dolotu. W 032 jest trochę za ubogo, nie skasowałeś błędów, a tak się robi przed każdym (każdym każdym kazdym, i to zaraz przed, nie 5minut przed) logiem, mimo że błędów nie ma (tak mimo że nie ma błędów). Ma to na celu wyzerowanie 032, którego wartość może być pozostałością po LPG.
Turbina deczko przeładowywuje
Brakuje najbardziej podstawowego loga dynamicznego jakim jest 002+033. 
 

 

6 godzin temu, skun871 napisał:

to na kompie pokazuje mi temp. 75-82C i wyżej nie chce, a na wyświetlaczu wskazówka stoi na 90C

termostat sprawdź. Komputer jest tak skonstruowany że pokazuje 90st w pewnym zakresie tak żeby użytkownik się nie martwił. Natomiast faktycznie powinna być to temp. z przedziału. Jeśli jeździ niedogrzany to może troche więcej palić. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat i zrób 002+033 po kasowaniu błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie paliwa zmierzone, oto filmik z pomiarów:

Jak sądzicie, czy pompa paliwa do wymiany?  Po przekręceniu zapłonu, pompa bije ciśnienie do 2,7bara, kiedy ustaje praca pompy to ciśnienie spada do 0 bara. Po odpaleniu auta ciśnienie paliwa utrzymuje się na poziomie 3.1 bara, ale po dodaniu gazu spada mniej więcej o 0,5 bara. Do tego po wyłączeniu silnika ciśnienie natychmiast spada do 0 bara.

 

Edytowane przez skun871

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do mierzenia ciśnienia to robi się to podczas próby dynamicznej tak jak logi, sprawdzanie na postoju nic nie mowi o sprawności pompy, co do ciśnienia na postoju to nie działa to prawidłowo, załóż swój stary org. regulator paliwa, nie wiem czemu przyszło CI do głowy go wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bodzik, ano wymieniłem go z racji tego, że stary miał rozdartą membranę i nie było i nadal nie ma przelewu (powrotu paliwa do zbiornika). Nie wiem skąd ten brak zaufania do części zamiennych. Pierburg to nie tani chińczyk tylko porządna marka. Ciekaw jestem czy w swoich samochodach stosujecie też wszystkie części oryginalne. A w twojej wypowiedzi sam sobie zaprzeczasz. Najpierw twierdzisz, że ciśnienia paliwa nie mierzy się na postoju, a później mimo wszystko stwierdzasz, że ciśnienie na postoju nie jest prawidłowe. Może podasz jakieś argumenty dlaczego? Jak to powinno wyglądać prawidłowo? Bo samo pisanie dla pisania to wiesz...

Edytowane przez skun871

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Się kolega obraził. 

Toja powiem tyle ile wiem. Ciśnienie sprawdza się dynamicznie bo czasem jest tak że ma wolnych jest ok ale jak przyciśnię to ciśnienie spada. U ciebie już na wolnych jest lipa więc wiesz... 

Co do zamienników to oczywiście że nie bierze się wszystkiego oryginalnego... To Polska mało kogo na to stać. Ale są części które nie oryginalne się po prostu nie sprawdzają. U siebie nie wymieniałem ale z tego co pamiętam... Podobnie jak przepływomierze czy cewki... Bierze się orginaly... Trzeba poszukać najpierw opinie :)

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie ktoś CI próbuje pomóc a Ty jeszcze marudzisz, piszesz że chcesz sprawdzić pompę to CI pisze że sprawność pompy sprawdza się podczas próby dynamicznej, nic nie pisałeś dlaczego go wymieniłeś że starty miał rozdartą membrane, także nic nie pisałęś że nie ma powrotu do baku, zreszta moim zdaniem to nie możliwe bo wtedy byś miał maksymalne ciśnienie jakie daje pompa, pewnie koło 6 bar... Co do ciśnienia na jałowych to też masz nie prawidłowe powinno byc koło 3,5 bar na wolnych, po dodaniu gazu powinno skoczyć do około 4 bar, tak samo po zdjeciu wezyka podciśnieniowego z regulatora. Więc nie wiem w którym miejscu sobie zaprzeczam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, bodzik napisał:

sprawdzanie na postoju nic nie mowi o sprawności pompy, co do ciśnienia na postoju to nie działa to prawidłowo

W tym zdaniu sobie sam zaprzeczasz.

Opisujesz jakie powinno być ciśnienie na postoju (3.5bar) a mimo to mówisz, że na postoju się nie mierzy. To weź się zdecyduj. Pełno jest filmików na yt z pomiarami ciśnienia na postoju. Jak wiesz jak zmierzyć dynamicznie to opisz tą procedurę.

Nie wierzysz w to, że nie ma powrotu paliwa? Założyłem na powrót przezroczysty wężyk i włożyłem koniec do słoika. Na postoju w ogóle nie leci paliwo. Teraz wierzysz?

W piątek będzie nowa pompa (zamiennik ze sklepu sam wkład za ok 300zł PIERBURG) i nowy termostat. Po wymianie zdam dalej relacje co się zmieniło wraz z nowymi logami.

I nie marudzę tylko jestem dociekliwy, chcę postawić prawidłową diagnozę. Aha i pompa nie daje maksymalnego ciśnienia 6bar tylko 4bary. O uszkodzeniu regulatora ciśnienia i braku powrotu paliwa specjalnie nic nie pisałem, bo sądziłem, że może ktoś coś z logów odczyta. Dodam jeszcze, że pasek po dłuższym postoju ciężko odpala, muszę kręcić 5-10sec. zanim załapie. Kolejne odpalenie jest od strzała. Jakby po dłuższym postoju paliwo się cofało.

Edytowane przez skun871

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa paliwa wymieniona (wkład zamiennik PIERBURG). Paliwo na powrocie już w normie. Pomierzyłem ciśnienie na postoju i teraz tak:

-po włączeniu zapłonu pompa podaje 4bar i momentalnie ciśnienie się wyrównuje do 3,5-3.6 bar i cały czas takie ciśnienie się utrzymuje (w starej pompie od razu schodziło do 0 bar)

-po odpaleniu ciśnienie znowu wzrasta na chwilę do 4bar i momentalnie reguluje się na 3.5bar i takie ciśnienie utrzymuje cały czas

-po przygazowaniu ( przy zwiększeniu obrotów) ciśnienie rośnie do ponad 4bar (w starej ciśnienie spadało do 2.5bar)

Edytowane przez skun871

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem termostat (zamiennik marki BEHR), teraz temperatura na kompie oscyluje przy 93-95C, ładnie i szybko się nagrzewa. Sprawdziłem również zgodnie z życzeniem jaki przepływomierz siedzi w aucie. Jest to BOSCH o nr 06A 906 461N oraz wkład ze znakiem Audi nr 1J0 973 999A. Wstawiam zdjęcie przepływomierza.

 

Wykonałem też nowe logi dynamiczne. Proszę o ocenę.

003+118  http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34577

002+115  http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34576

003+020  http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34575

002+115+118  http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34573

002+033  http://log.malonetuning.com/spreadsheet/34574

5a01b6c266a71_IMG_20171104_1341521.jpg.1180c3481a7643a99144fd5a93d483f0.jpg

5a01b6e58d8fb_IMG_20171104_1342301.jpg.22b10a9898922bda9e16c59f7d29a817.jpg

Edytowane przez skun871

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda że wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na dość ładną serie. Jedzie już normalnie?

Edytowane przez zwonko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkąd go odebrałem od mechanika to jedzie tak samo, wydaje się że jest ok (nawet jak pompa paliwa nie domagała to odczuwalnych objawów podczas jazdy nie było). Generalnie to poszło na cały serwis za same części 3 tys. Zatankowałem już LPG i powiem wam, że w moich odczuciach na LPI jakoś lepiej chyba jedzie. Ogólnie to trochę auto jest mułowate do 2200tyś rpm. Chyba trzeba zrobić jakiś program do paska. Aha jeszcze wrzucę jedną małą zagwostkę do rozwiązania.

Przed wymianą termostatu i pompy paliwa w grupie 026 były jakieś nierówne wskazania Volt na poszczególnych cylindrach. (patrz zdjęcie). Co to oznacza? Dodam, że nie wiem jak to teraz wygląda po naprawach. Jutro sprawdzę. Jutro dodam też jeszcze jedno zdjęcie wiązki kabli od wtrysków PB, bo rzuciło mi się w oczy, że 2 kabelki są tak jakby przecięte (chyba ktoś tam grzebał wcześniej) i nie ma do czego nawet tych kabelków podłączyć.

Aha na PB wciąż wydaje mi się, że pali za dużo. Przy delikatnej jeździe FiS pokazuje ok 10l. I tu zaskoczenie podczas jazdy na LPI spalanie również przy delikatnej jeździe, pokazuje na FIS 8,5l

IMG_20171025_164024[1].jpg

Edytowane przez skun871

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są bodajże wskazanie czujnika spalania stukowego. Z voltów nic nie odczytasz, to samo praktycznie masz w grupie 020 w bardziej przystępnej formie. Cylinder 3 coś odstaje lekko, ale takimi wartościami bym sie nie przejmował.
Co do spalania to spalanie na FIS jest wyliczane przez komputer na podstawie czasu wtrysk. Niekoniecznie będzie się zgadzać z rzeczywistością, zwłaszcza w LPG. Mozesz zrobić takie testy:

a) utrzymywać stałe obciążenie (stałe wskazanie spalania chwilowego na FIS) i przełączać paliwa. Wskazanie FIS teoretycznie nie powinno się zmieniać. Na stacji LPG powinno wchodzić około 15-25% więcej niż wskazanie FISu (przy prawidłowej regulacji LPG)

b)daj log dynamiczny 002+033 na obu paliwach (Pb już jest to styknie LPG). Oraz log statyczny samej 033, przełączaj paliwa co 60sekund ze stoperem w dłoni, 4 minuty logować.
Myślę, że jest przylany na LPG, stąd wskazanie na FIS będzie mniejsze. Oczywiście sposób b) jest bardziej miarodajny.

Nie mialem okazji jeździć 1150KM paskiem, no ale wiadomo, że trochę to waży, to wcale nie musi być rakieta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności